rendezvous with rama

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Du har vel et par Amare blokker i matchende finish....de fortjener nesten et lite gjestecomeback?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    skal man skaffe seg noen svarte skruer her i livet, mon tro.
    nei. du er selvproklamert ikke-diy-er, og nå har du på null komma niks smelt sammen flotte subwoofers. til og med stofframmer og trordufaenikke de er i plan med hifiracket. skal du beholde et gram troverdighet som ikke-diy-er, så må skruene være blanke også i morra.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, skruene synes ikke gjennom stoffet med mindre jeg gjør noe rart med kameraet, altså.
    men svarte skruer er på vei - om fem, seks års tid.
    amare-blokkene er det ikke plass til lengre, dessverre.
    ting med rør eller bevegelige deler skal ikke ri på suben, alt annet går greit.
    men blokkene kan komme i bruk senere, vi skal jo ikke bo i denne kåken for alltid.
    og, roda, jeg er ikke en diy'er.
    diy'ere er folk som designer og bygger alt selv fra scratch, ikke så mange av de (og ikke er det en adelstittel eller et slags ideal som folk skal se opp til heller).
    desto flere som kauker diy'ens sak mens de plasserer bort alt av håndverk og tankearbeid til andre.
    jeg justerer bare litt på andres arbeid og mottar applaus, ikke så ulik en filmregissør.
    ingen lover og regler og ingen kjepphester her i gården, anlegget mitt er en salig røre av mye rart.
    trives med det, og har forlengst sluttet å belære andre hva som er rett og galt innen hifi.
    styrer unna folk med den slags tilbøyeligheter.
    spell musikk og kos deg, ikke mas så jævlig, er mitt motto.
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.079
    Antall liker
    33.811
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    hehe, skruene synes ikke gjennom stoffet med mindre jeg gjør noe rart med kameraet, altså.
    men svarte skruer er på vei - om fem, seks års tid.
    amare-blokkene er det ikke plass til lengre, dessverre.
    ting med rør eller bevegelige deler skal ikke ri på suben, alt annet går greit.
    men blokkene kan komme i bruk senere, vi skal jo ikke bo i denne kåken for alltid.
    og, roda, jeg er ikke en diy'er.
    diy'ere er folk som designer og bygger alt selv fra scratch, ikke så mange av de (og ikke er det en adelstittel eller et slags ideal som folk skal se opp til heller).
    desto flere som kauker diy'ens sak mens de plasserer bort alt av håndverk og tankearbeid til andre.
    jeg justerer bare litt på andres arbeid og mottar applaus, ikke så ulik en filmregissør.
    ingen lover og regler og ingen kjepphester her i gården, anlegget mitt er en salig røre av mye rart.
    trives med det, og har forlengst sluttet å belære andre hva som er rett og galt innen hifi.
    styrer unna folk med den slags tilbøyeligheter.
    spell musikk og kos deg, ikke mas så jævlig, er mitt motto.
    Beste jeg har lest på lenge (y)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    hehe, skruene synes ikke gjennom stoffet med mindre jeg gjør noe rart med kameraet, altså.
    men svarte skruer er på vei - om fem, seks års tid.
    amare-blokkene er det ikke plass til lengre, dessverre.
    ting med rør eller bevegelige deler skal ikke ri på suben, alt annet går greit.
    men blokkene kan komme i bruk senere, vi skal jo ikke bo i denne kåken for alltid.
    og, roda, jeg er ikke en diy'er.
    diy'ere er folk som designer og bygger alt selv fra scratch, ikke så mange av de (og ikke er det en adelstittel eller et slags ideal som folk skal se opp til heller).
    desto flere som kauker diy'ens sak mens de plasserer bort alt av håndverk og tankearbeid til andre.
    jeg justerer bare litt på andres arbeid og mottar applaus, ikke så ulik en filmregissør.
    ingen lover og regler og ingen kjepphester her i gården, anlegget mitt er en salig røre av mye rart.
    trives med det, og har forlengst sluttet å belære andre hva som er rett og galt innen hifi.
    styrer unna folk med den slags tilbøyeligheter.
    spell musikk og kos deg, ikke mas så jævlig, er mitt motto.
    En liten sveiv med svart sprit-tusj så er mye gjort. Skikkelig DIY!! :cool:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Er interessert i gaffa'en. Hva sier du om en liter linolje og to meter hyssing, straight up?
    jeg kan være interessert hvis du er villig til å betale mellomlegg.
    i så fall fint om du kan gi litt info om stand, alder og om det medfølger originalemballasje.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    jeg kan være interessert hvis du er villig til å betale mellomlegg.
    i så fall fint om du kan gi litt info om stand, alder og om det medfølger originalemballasje.
    Jeg kan slenge med en strikk. Alt er vintage og linoljen kommer i originalforpakning, en Faxe Kondi flaske.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ålreit, hc, jeg noterer budet ditt.
    har imidlertid i et anfall av klokkerein grådighet gjort annonsen min om til auksjon, og lar den gå til søndag 22. mai.
    bud oppdateres:
    * en pakke el-tape - martin
    * tre vanntusj og en halv boks tegnstift - anne marie
    * to pakker bluetack og en kvart rull sprengtråd - jørgen
    * en åpnet men ubrukt flaske gorillalim - arne petter
    * en liter linolje, to meter hyssing, en strikk og en flaske faxe kondi - hc
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    usikker på hvilken åker den har vært i, men vet med sikkerhet at den ikke blir noe renere av å være hos meg.
    børster og platevask eksisterer ikke her, blåser av lodotten med kjeften et par ganger i uka, that’s it.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det gikk stygt for seg i stua til han jorweden igår.
    oppgjør mellom vietnamesere og en av hfs' hardeste pushere.
    gunner og jorwed disputterte høylytt om bytte av lp-plater mot forsterker, eller hva faen det var.
    jorwed veivet med armene, skarret fælt på r'ene og gjorde prissjekk på discogs to ganger i minuttet, mens gunner hyttet med neven, var rød i ansiktet og hadde spyttdråper på brillene.
    da angret jeg på at jeg ikke tok med meg kniv, slik at jeg kunne beskytte meg selv.
    til og med hi-fi bikkja til jorwed, som har opplevd litt av hvert her i livet, ble engstelig og turte ikke engang å bjeffe.
    men alle var happy da kruttrøyken hadde lagt seg, og vi skiltes som venner.
    tror jeg.
    fikk svidd vippsen såpass at appen brøt sammen, og dro med meg noen reale godbiter.
    bl.a. tidlige pressinger av violator, hjernen er alene, future shock, the queen is dead, og mye annet gromt.
    en emi-pressing fra 1991 av hunky dory sneik seg også med.
    idag feires det derfor med den velkjente kombinasjonen bowie og fårikål.



    Vis vedlegget 553943

    Vis vedlegget 553944

    jorwed har visst blitt butikkeier og greier, og imorgen får jeg endelig tatt turen innom sjappa som ligger i downtown ski.
    minner meg om første gangen jeg handlet vinyl hos han, får håpe det har rent mye vann under broen siden den gang.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    dropp gjerne innom du også, lmc.
    jeg, gunner og horny er der ca 12.
    er vel ferdig med å se gjennom alle skivene kl 12.15 siden evo allerede har tømt butikken, så rekker en tur på café.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gikk mer sivilisert for seg denne gangen.
    de hadde ikke noe valg, med en myndig hertug som jury, dommer og bøddel.
    men litt veiving med armene ble det, vanskelig å unngå når gunner og jorwed møtes.


    48A469FB-EBAA-49B1-9ED0-8B7FC7D4B383.jpeg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    garrarden til lmc står på utstilling hos hifi&vinyl.
    neste prosjekt blir å smugbytte ut hans kobbertallerken med min når jorwed er opptatt med kunder og ikke følger med.
    skjelettplinthet skal han få ha i fred.


    19EE81EC-6C71-44AD-A9EA-1ECE3D1DEDEF.jpeg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.079
    Antall liker
    33.811
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    garrarden til lmc står på utstilling hos hifi&vinyl.
    neste prosjekt blir å smugbytte ut hans kobbertallerken med min når jorwed er opptatt med kunder og ikke følger med.
    skjelettplinthet skal han få ha i fred.


    Vis vedlegget 791046
    Husk å rappe lageret også da - ellers går det gamle i knestående ganske fort ...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg har allerede smd-lager fra peak som tåler alt :cool:
    eneste jeg trenger å gjøre, er å spraye min alu-tallerken med samme cheesy fargen som den til lmc, slik at gutta ikke merker forskjell før jeg er godt og vel ute av butikken. :ROFLMAO:
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Da må du legge deg i trening for å løfte den :ROFLMAO:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hjemmekontor, assa.
    fruen stakk ut på joggetur i lunsjpausen, en allerede overtrent gubbe fyrer da straks opp anlegget for å dra noen låter med ny pickup.
    imponerende sak, delos.
    har samme saftige grunnkompet og drivet som audio technica 150mlx, men byr på større oppløsning oppover og ergo mer innsyn i opptakene, særlig merkbart på klassisk.
    litt bedre fokus på stemmer og solointrumenter er det også, og selvsagt mer håndfast nedover i de dypeste oktavene, typisk mc.
    var redd for at jeg skulle miste drivet og spillegleden som rocke-pickupen at150mlx vartet opp med, men neida, delosen er vel så sprudlende og spilleglad.
    synes fremdeles audio techinca at150mlx er en fantastisk mm pickup, men at lyra delos er hakket vassere alt i alt, er det liten grunn til å krangle på.


    delos 1.jpg



    delos 2.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    thx, hcs.
    da er riggen komplett.
    men skal ikke skryte på meg himmelstormende forbedringer, det låt bra før også, i mine ører.
    og, lo and behold, jeg klarte å stille inn pickupen selv denne gangen, med kun fem minutters masing på verminski på telefon.
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    godt å sette de gode mc-trafoene til manley i arbeid igjen, kjenner jeg.
    de har gått arbeidsledig altfor lenge nå.
    å bruke steelhead til kun mm er å kaste perler for svin.

    8F1EA884-B68A-47A4-994B-1EFB0F2329A0.jpeg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    brukte ettermiddagen på finpussing av bassen og nå sitter det jaggu bra her.
    merket en liten tendens til etterslep (delay-problem ifht hovedhøyttalerne) på enkelte opptak, men fikset det ved å snu fasen 140 grader.
    110 liters kasse med 15’ går ikke like dypt som velodyne dd18, og da spiller ingen rolle at man har to av dem.
    velodynens 18’ i større kasse vil alltid gi mer vekt i bunn, og det er lite vits i å kjøre for hard dsp for å tyne 15-tommerne noe mer i min stue, så jeg lar det rulle av ganske brått under 30hz.
    utover det, så er de to nye subene bedre enn den ene gamle i alt.
    mer taktilt, tydeligere basslinjer, plukking på strenger, etc, og selvfølgelig påvirker det den totale lyden når bunnfrekvensene (eller hvilkensomhelst frekvens) endres.
    merker at disse acoustics elegance elementene er bygd for å levere varene oppover også, og det er noe jeg skal teste ut hvis jeg lander på mer avansert filter/eq en dag.
    bruker nå en ekstern velodyne sms-1, som er samme opplegget som sitter i dd-serien til velodyne.
    ville ha noe kjent og kjært for å komme kjappere i gang.
    alt i alt har jeg oppnådd bedre bass uten å legge mer penger i anlegget i denne omgangen, og det må man si seg fornøyd med.


    2FA9A5DE-75FC-4E2A-8E81-4C22EBA1EAFF.jpeg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kjører relativt lett demping i kassene og port på ø10cm/lengde 21cm og en simulering (i regi av nikko) som ser sånn ut, for de som er interessert i det.


    5422EB60-3851-4DBB-8595-62261CEAC19E.jpeg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    noen teøndere her inne?
    er dette korrekt trøndersk?


    7680DDEB-1300-44C3-84D7-E8E543165FD8.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn