Det jeg kan si, er jo at jeg har 3x dyrere dynaudio i stua, og dermed så er jeg rimelig bevisst på hvordan egenskaper jeg vil dyrke via og utstyr og oppsett på det lille rommet på 2,4 x 3,3m. Her er reglene at det skal være billig og gøy, men i siste har det jo dratt litt over pristarget
Jbl 4309 er vel fort det 15. settet høyttalere her inne, og antakelig det dyreste’ish om man ikke inflasjonsjusterer.
Utvilsomt det beste paret. Til sammenlikning kan jeg dra fram største skuffelse, som har vært proac 1SC, som ikke passer rommet (eller stua) overhodet.
Har hatt et par små gulvstående, samt for det meste bokyllehøyttalere + sub.
Brio har kommet etter en bråte forskjellige forsterkere, alt fra rør, klasse d, ab.
Eksempler: Naim nait5i, naim unitiqute (to ganger), little dot rørpre + asx- modul , rotel ra11, consonance noe med rør, moon 340ix, moon w5.3R med topping d90, music hall cd-reciever, arcam solo mini, synthesis magnum 100, Hegel röst, peachtree nova 150 og sikkert et par glemte underveis.
Den lille briten gjør i alle fall noe veldig riktig, knyttet til liv, stemmer og driv - og det må være en grunn at den er så lovpriset som den faktisk er.
Her inne er det nok futt og pulver og vel så det, for mitt behov, med den lasten som er påspent foran nå. Gøy-fi!
Om jeg vil ha dobbel bredde/ dybde, ro og oppløsning, fra et par rader lengre bak i salen så byr Dynaudio Heritage Special og Devialet D200 på det i naborommet i bøtter og spann.
Heldig er jeg som kan kose meg med begge deler.