Bil, båt og motorsykkel Real Tesla Stories......

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skjønner ikke dette veldige elsk/hat forholdet rundt Tesla. Tesla er en innovativ og banebrytende produsent med et fremragende ladenettverk og biler som verken har apellert til meg eller passet for mine behov. Modell Y er den første som kunne passet, men vil ikke bidra til arbeidsplasser eller kullutslipp i Kina.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Hvis underleverandører tar snarveier ligger det under produsentens ansvar og QC rutiner å avsløre dette før produksjon.

    I Japan brukes feks TQM i profesjonelle sammenhenger (Total Quality Management)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    TQM oppsto vel hos Toyota på 60 tallet men er vel normal praksis de fleste steder. Men i møtet med økonomer, fagforeninger, markedsførere og bakfulle og underbetalte operatører går nok systemene i dass både her og der i blant.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    At en del kinesiske underleverandører tar snarveier kan man jo absolutt tenke seg.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Har absolutt skjedd ja - kjenner til norske bedrifter med tilsvarende erfaringer.
     
    Sist redigert:

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner ikke dette, hvorfor dette ensidige fokuset på hva Tesla gjør galt? Tilogmed Toyota tilbakekaller! Du virker til på ha litt hakk i plata...
    Og til info, jeg har ikke Tesla!
    Det er fordi det er wayahead sin hatetråd mot Tesla. Jeg synes dette er FB nivå, og at forslummer HFS.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    TQM oppsto vel hos Toyota på 60 tallet men er vel normal praksis de fleste steder. Men i møtet med økonomer, fagforeninger, markedsførere og bakfulle og underbetalte operatører går nok systemene i dass både her og der i blant.
    Det var vel hos vevestolprodusenten Toyoda i dag kjent som Toyota.

    Min japanske produsent benytter i tillegg ISO, Veritas mm
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.658
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2
    Real Tesla Stories er jo WayAheads hatetråd, men det er også grunner til å sette spørsmålstegn ved bilene. De bygges for fort, det går på bekostning av kvaliteten, de er ikke selvkjørende, og noen ganger finner de selv på hva slags hastighet de vil bevege seg i.

     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Man kan jo vente til man finner ut hva som faktisk har skjedd, alle merker har jo hatt den slags historier mens granskningene ikke finner noen feil. Feil pedal og panikk er vel vanligste årsaken, det er ikke lenge siden det var real Prius stories med samme problem.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Hvis man trykker på feil pedal, merker man det vel umiddelbart og trykker på den andre? Du behøver vel ikke køjre 200 m med full gass før du flytter foten over på bremsepedalen?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Man skulle tro det men det er jo ikke et ukjent fenomen.

    Med full kraft på bremsepedalen og/eller å flytte girvelger til N så bør ei farten øke.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.477
    Antall liker
    84.262
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det der er vel snakk om 10-12 år gamle Toyota! 😂🤣😂
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Men holder de mål?

    Description:
    The Model 3 trunk harness is equipped with a solid core coaxial cable that provides the rearview camera feed for visibility on the center display. Over time, repeated opening and closing of the trunk lid may cause excessive wear to the coaxial cable. If the wear causes the core of the coaxial cable to separate, the rearview camera feed is not visible on the center display.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.271
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Synes det er prisverdig at de offisielt kaller inn - det er et fremskritt Tesla ! Normalt har de tatt det når bilen må innom for andre ting og det skjer jo hele tiden... Nå er det vel varme, eller rettere sagt mangel på varme på kalde dager som er det heteste temaet for Model Y.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Det har vel å gjøre med at dette kan føre til ulykker.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.332
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Ikke noe nytt det der, bakaksling mer eller mindre knekker på knapt 5 år gamle Teslaer pga. korrosjon. Det er vel slikt de burde tilbakekalt biler på, og ikke feil på infotainment systemet.. Men slike problemer har de jo ikke i USA, slipper saltede veier der.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Trodde det var materialtretthet og ikke korrosjon jeg. Så knekker de stort sett ved rygging.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.332
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Det er noen år siden dette ble et problem for flere, ikke har de gått veldig langt som oftest heller:

    Om det bare er eierne som er dårlige til å vaske bort salt om vinteren og ikke tar vare på bilene eller om det bare er elendig konstruksjon er ikke godt å si. Det er noe man bør sjekke ut om man vurderer å kjøpe brukt ihvertfall.
    Lakken er også et sorgens kapittel, skal hjelpe en nabo med polering av hans Tesla en gang i sommer og kan ikke si jeg direkte gleder meg (Toyota er kjent for myk lakk, men den virker til å være knallhard sammenlignet med Tesla sin).
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.332
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    ^...jeg tror ikke Asbjørn har hatt dette problemet... :)
    Tror faktisk ikke han har hatt noen problemer. :)
    Alle jeg kjenner som har elbil har hatt problemer opptil flere ganger, heldigvis for de så har det vært innenfor garanti tiden og Tesla ga mye goodwill før selv om det var etter garanti utløp (ikke like mye nå lengre). Nå er folk drittlei problemer med selve kunde opplevelsen og kundeservicen man får generelt hos Tesla (selv godt innenfor garanti tiden). Og enkelte velger istedet å kjøpe en premium bil, og da ikke nødvendigvis elbil lengre (ettersom fordelene med elbil uansett starter å forsvinne).
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Dørene og alt elektrisk i bilen skal jo gå på et ordinært 12V batteri og være uavhengig av bilens hovedbatteri.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.456
    Det kan jo være at det er 12 volt batteriet som har kollapset...
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Men da bør det være grei skuring for enhver aktør som driver med veihjelp.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.344
    Antall liker
    1.844
    Dørene og alt elektrisk i bilen skal jo gå på et ordinært 12V batteri og være uavhengig av bilens hovedbatteri.
    Det forsynes av hovedbatteriet og blir tomt etter kort tid. Skal en få liv i bilen må en henge på en 12V-lader.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Det er jo sånn ca det jeg skrev med tanke på veihjelp. 12V batteriet lades fra hovedbatteriet under kjøring så sant det er >5% restkapasitet på hovedbatteriet. Når bilen står parkert er det sånn som jeg har forstått det 2 uavhengige av systemer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn