Det er jeg enig i, jeg reagerte kun på utsagnet om at skolen må bidra til å gi barn en religiøs identitet. Det er det siste den bør gjøre, den bør heller lære religionskritikk.Skal man ha kritisk tenkning rundt et tema er det en fordel å kjenne litt til temaet. Uten kjennskap blir det lett kritisk synsing.Skivebom av Gule, de burde lære kritisk tenkning og finne sin egen, individuelle identitet. Ikke indoktrineres ytterligere i en "medfødt" religiøs identitet. Merkelig at en tidligere leder av HEF kan oppfordre til sementering av religiøs identitet.Gule mener det er viktig å gjøre minoritetsungdom trygge på sin muslimske identitet ved å gi dem solide kunnskaper om egen religion.
Mein Kampferdrops.hva har mein kampf med saken å gjøre? boka er forbudt i deler av europa. Å dra inn den er en tåpelig usaklighet.
Men poenget var at vi må lære om nazismen for å bekjempe nazismen, det er jo det Gule sier at vi må gjøre med Islam for å bekjempe ekstrem islamisme.hva har mein kampf med saken å gjøre? boka er forbudt i deler av europa. Å dra inn den er en tåpelig usaklighet.
Ja, sant det, men hva har dette med RLE-undervisning å gjøre? Og leser de bibelen, koranen og toraen i RLE-undervisning? ikke sist jeg sjekket.Men poenget var at vi må lære om nazismen for å bekjempe nazismen, det er jo det Gule sier at vi må gjøre med Islam for å bekjempe ekstrem islamisme.hva har mein kampf med saken å gjøre? boka er forbudt i deler av europa. Å dra inn den er en tåpelig usaklighet.
Men det er ingen som har nevnt at det skal ligge under RLE faget, under historie hadde vært fint, boken er heller ikke ulovlig i Norge.Ja, sant det, men hva har dette med RLE-undervisning å gjøre? Og leser de bibelen, koranen og toraen i RLE-undervisning? ikke sist jeg sjekket.Men poenget var at vi må lære om nazismen for å bekjempe nazismen, det er jo det Gule sier at vi må gjøre med Islam for å bekjempe ekstrem islamisme.hva har mein kampf med saken å gjøre? boka er forbudt i deler av europa. Å dra inn den er en tåpelig usaklighet.
Koranen?Fælt hvor du gnåler om denne boken.
Det har de sannsynligvis gjort.....Hovedsaken er at Islamsk Råd blir erklært som en terrororganisasjon. Hvem som kommer med erklæringen er underordnet? Omtrent som om IS erklærer MIFF for en terrororganisasjon.
Dette har nok mer å gjøre med konflikten mellom sunni og shia muslimer, men hva synes du om at land som har nære bånd til Saudia Arabia gjør dette?Hovedsaken er at Islamsk Råd blir erklært som en terrororganisasjon. Hvem som kommer med erklæringen er underordnet? Omtrent som om IS erklærer MIFF for en terrororganisasjon.
Jeg visste hvilken bok du mente, men her et godt eksempel på at lære om religion på skolen ikke er bra.Ikke spill dum.![]()
Den tause terroristen i Nigeria - Nyheter, tv og radio fra hele verden - NRK.noAbubakar studerte teologi. Medstudentene husker ham som stille, men de som fulgte ham tettere så mer enn den tause imamstudenten.
DET fortjente han!! Alle troende vil jo forstå at denne sjarlatanen druknet fordi han var alt for svak i troen!
Hadde han nå enda gjort det omvendt slik at det kunne vært nyttig!Ja, helt enig. I det minste burde han hatt vett til å begynne litt mindre ambisiøst, f.eks. ved å forvandle bensin til ananasjuice før han tok skrittet opp til å praktisere løsgjengeri over elvemunninger.
Det er et åpent spørsmål om når vi får en hel religion på terrorlisten! Sier ikke at det er denne,men.............
Veldig bra! Selvfølgelig finnes det folk som er mer interessert i å hjelpe, enn og mele sin egen kake.Som eks-rusmisbruker må jeg faktisk gi den norske psykiatrien litt positiv cred. Jeg fikk akkurat den hjelpen jeg trengte. Men jeg har all respekt for at ikke alle andre har opplevd det samme i møte med systemet. Det går egentlig på rein flaks. Jeg var heldig som møtte en behandler som så meg for den jeg var, og som jeg var på bølgelengde med. Ikke alle opplever det samme, og det er det dessverre umulig å unngå.
Litt rart at krisesentre i Norge er fulle av ikke etniske norske viss dette er sant.I Norge utføres terroren sånn litt mer i det "skjulte". Psykiatrien, skolen, kirken, familien og sånn.
Kanskje bedre enn å bo på gata/asylmottak?Litt rart at krisesentre i Norge er fulle av ikke etniske norske viss dette er sant.I Norge utføres terroren sånn litt mer i det "skjulte". Psykiatrien, skolen, kirken, familien og sånn.
To tredeler av alle som overnattet på norske krisesentre i fjor hadde innvandrerbakgrunn.
Flere innvandrere på norske krisesentre - Aftenposten
Hva er det du prøver å si her?Kanskje bedre enn å bo på gata/asylmottak?Litt rart at krisesentre i Norge er fulle av ikke etniske norske viss dette er sant.I Norge utføres terroren sånn litt mer i det "skjulte". Psykiatrien, skolen, kirken, familien og sånn.
To tredeler av alle som overnattet på norske krisesentre i fjor hadde innvandrerbakgrunn.
Hvis vi ikke hadde hatt innvandrere, så hadde 100% av alle som overnattet på norske krisesentre vært etnisk norske. Poenget ditt er hva? At det ikke finnes etnisk norske voldtektsmenn og konemishandlere? Lev i trua...Litt rart at krisesentre i Norge er fulle av ikke etniske norske viss dette er sant.I Norge utføres terroren sånn litt mer i det "skjulte". Psykiatrien, skolen, kirken, familien og sånn.