Politikk, religion og samfunn Rasisme, religion etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    307
    Debatten i kveld på tv2 var interessant, homo-vielse i kirken å sånn.........
    Fikk assosiasjoner rundt antall engler på et knappenålshode, gammel historie det også.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.634
    Torget vurderinger
    0
    Hadde en artig opplevelse med MOD hos Sunnmørsposten.

Jeg la inn en kommentar etter avisens filmanmeldelse som jo har skapt en smule furore. Det jeg skrev er det samme som jeg skrev her på sentralen i innlegg #4588 på forrige side. Det var stort sett "cut and paste", men i tillegg en påpekning av at de fleste som kritiserte anmelderen syntes dårlige til å lese hva anmelder egentlig hadde skrevet.

Og det er vel noe flere av oss har sett, at hvis noen først bruker rasismekortet er det liten vilje/evne/lyst til å lese hva "kjetteren" egentlig har skrevet. Da er folket ute etter "blod" og kaster seg på det politisk korrekte hylekoret.

Jeg kom da med hva jeg mener var et saklig forsvar av "avisens mann", men dette ble fjernet av Sunnmørspostens moderator, som støtende! Mobben hadde stemplet filmanmelderen som rasist og da turde tydeligvis ikke avisen å tillate for mye forsvar av mannen. Jeg er en smule facinert av avisens utrolige feighet!

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Fatter'n kaller muslimer for hettemåker, og mutter'n er livredd negere. Just sayin'.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    muttern´n min er livredd svartinger, negere, homser, muslimer, kommunister, byfolk, naboer, butikkfolk med feil utseende, flyvertinner, folk som sier henne i mot, folk med ring i øret, folk med farget hår...ekstra redd alle med en kombinasjon av overnevnte.

Hun kunne hatt et nick her når jeg tenker meg om..

Jeg pleier å ha det lidderlig gøy i familiesammenkomster.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Jeg er redd derfor er jeg.

Bra innlegg. Gleder meg til remoten sitt "motinnlegg" her.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Tja hva skal man si, han kritiserer Tybring Gjedde for sine utspill og deretter går artikkelforfatteren på og kritiserer Israel.

Jeg er enig i denne kommentaren:

Islam er og blir en skadelig religion for alle verdens land og folk. Religion er generelt skadelig, og er med på å bygge ned fornuft, rasjonalitet og menneskelig intellektuell utvikling. Men islam er spesielt aggressiv og skadelig.

Artikkelforfatteren har en samme ideologi som vi ble fortalt på 1980- tallet.

- Ingen bydeler i Oslo ville få flertall av innvandrere
    - Trenger arbeidsinnvandring
    - Bra for velferden
    - Ingen ghettoer

Det artikkelforfatteren ikke sier er at det vanligste navnet for nyfødte barn i Oslo er Muhammed, bare det i seg selv er skremmende.
    At enkelte hele tiden skal tåkelegge problemene istedenfor å kanskje debattere om hvordan de kan løses på best mulig måte.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest

Tja hva skal man si, han kritiserer Tybring Gjedde for sine utspill og deretter går artikkelforfatteren på og kritiserer Israel.

Islam er og blir en skadelig religion for alle verdens land og folk. Religion er generelt skadelig, og er med på å bygge ned fornuft, rasjonalitet og menneskelig intellektuell utvikling. Men islam er spesielt aggressiv og skadelig.

- Bra for velferden
    - Ingen ghettoer

Det artikkelforfatteren ikke sier er at det vanligste navnet for nyfødte barn i Oslo er Muhammed, bare det i seg selv er skremmende.
    At enkelte hele tiden skal tåkelegge problemene istedenfor å kanskje debattere om hvordan de kan løses på best mulig måte.
    Det var et vagt motinnlegg, du kan bedre.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    839

- Bra for velferden
    - Ingen ghettoer

Ditt var neimen ikke mye å skryte av det heller.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Slik som Tybring Gjedde gjør mener du?
    Å si at du er livredd er ikke å tåklegge, det er jo bare å se på de landene der islam er ledende, ikke mye demokrati der i gården.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest

- Bra for velferden
    - Ingen ghettoer

Ditt var neimen ikke mye å skryte av det heller.
    Jeg har ikke skrevet noe motinnlegg.

Men dette, sitat; "Tja hva skal man si, han kritiserer Tybring Gjedde for sine utspill og deretter går artikkelforfatteren på og kritiserer Israel."

Er ikke mye. Riktig at vedkommende kritiserte de nevnte men han klarte pinadø å begrunne det også. Kunne nok ønsket at man gikk på disse hvis man ikke er enig med vedkommende.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    839
    ^ "Jeg har ikke skrevet noe motinnlegg."

Nei nettopp, du kan bedre......

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    En del av ett brev i fra en kvinne som flyktet i fra islam til Norge.

Norge da jeg kom?

Jeg kom til Norge i 1988 for å leve i lyset. Jeg tenkte «Norges
    kultur hadde utviklet seg i samsvar med opplysningstidens
    frihetsidealer» og den vestlige tradisjonen som er basert på humanisme,
    Wergeland og Voltaire. Jeg leste norsk litteratur og aviser, jeg gikk på
    teater, hørte på norsk musikk, studerte kulturen. Drømmen min hadde
    blitt oppfylt!

Et land uten hijab, uten skjeggete menn og med full frihet til å være
    seg selv, kvinne som mann. Norsk politi, staten og grunnloven beskyttet
    min likestilling og ytringsfrihet uansett hvor jeg kom fra og hvor jeg
    bodde i det nye landet. Jeg kunne tegne Profeten som jeg ville med bombe
    i turbanen eller et barn i sitt harem. Jeg kunne skrive og kritisere
    han og religionen om jeg ønsket det. Kritikk var min rett.

Jeg hadde valgt Norge som nytt hjem for mine barn på grunn av den
    norske kulturen. Det var ikke snakk om «vi» og «de», hvem skulle
    integrere hvem og hvordan. Jeg hadde valgt å bo her, derfor måtte jeg
    lære språket, finne arbeid, og erstatte mine koder med de nye kodene.

Jeg hadde blitt en del av den norske nasjonen og ville være lojal mot den norske grunnloven.
    Norge i dag?

Fra mitt sekulære, muslimske ståsted forstår jeg at med den pågående
    muslimske folkevandringen, vil endringer av Europa bli uunngåelige. Jeg
    trodde at muslimene kunne berike Europa slik grekere og jøder har
    beriket Europa i tenkning og vitenskap.

Det frihetlige Europa som sekulariserte kristendommen håpet jeg kunne
    gjøre det samme med islam, og den eneste oppgaven for muslimene var å
    integrere seg i den europeiske frihetskulturen. Men generelt ble det
    motsatt.

Altfor mange muslimer krever at Europa integrerer seg på deres
    premisser. Men islamsk kultur er basert på hierarkier og underkastelse.
    Islamistene vil ikke integrere seg etter verdslige lover fordi mennesker
    ikke er ufeilbarlige. Sharia er bygget på Guds ord og Gud er
    ufeilbarlig. De aksepterer ikke at sitatene fra koranen og hadithene er
    basert på en annen tid da forakt for kvinner, slaver og ikke-troende var
    legitimt. De aksepterer ikke modernisering av islam.

Vellykket strategi

Istedenfor at den store majoriteten muslimer integrerer seg, har de
    blitt aktive med religiøse krav og maktkamper for å tvinge politikerne
    til å gi etter. Strategien har vært vellykket.

Våre politikere har allerede «solgt mye av den norske grunnkulturen.»

Jeg som er en muslimsk innvandrer legger merke til hvordan landet har
    endret sine tradisjonelle trekk med svekkelse av julefeiringer i skolen,
    all halalmat, atskillelse av jenter og gutter i skolefag, til og med de
    små, søte, rosa grisetegningene har forsvunnet fra barneavdeling på
    sykehus. Grisen er «uren» i islam. Punktum.

Andre utviklingstrekk er taxisjåfører son nekter å kjøre
    blindehunder, antall hijabkledde kvinner og jenter som har vokst i
    tusentalls de siste 10 årene. Økningen av antall moskeer, muslimske
    organisasjoner, koranskoler. Økt støtte til sharialover, til og med
    blant studenter (Islam Net), hijab og bønnerom. Økningen av islamske
    konservativ nettsider, som koranen.no, der Trond Ali Lindstad ber sine
    tilhengere om ikke bare i ord, men også i praksis, å følge imam
    Khomeinis lære.

I Iran fortalte presteskapet oss at hvis en mann reiser seg og setet
    er varmt, så skal ikke en kvinne sette seg der, og videre, kvinner kan
    ikke skrelle mer en to auberginer om gangen fordi hun blir seksuelt
    opphisset. Kvinner har ikke fornuft og kan eksempelvis ikke bli dommere.

Dette samfunnet hyller altså Lindstad.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er selv eks-muslim og kommer fra en pakistansk familie.

Jeg opplever det Tybring Gjedde sier som en støtte, da jeg er enig i at islam er en alvorlig trussel mot individuell frihet og ikke minst, demokratiet.

Islam i Norge kan muligens se uskyldig ut i godtroende nordmenns øyner. De smilende unge jentene i hijab i gatene signaliserer at alt er vel og bra. "Vi velger det selv", sier dem med den største selvsikkerhet. De flokker seg sammen i sine miljøer/moskeer og utad ser det greit ut. Men koranens Herre er en hard Herre å tjene. Han er streng og de som tar han på alvor, de vil selv sette seg til dommere over andre medmennesker, på godt og vondt. Mest på vondt, mener jeg, da islam er radikalt. Det er alltid enten eller med islam, du er med, eller imot. Du er venn eller fiende.

Da jeg selv brøt med islam fikk det radikale konsekvenser. Jeg mistet hele min familie. Jeg ble utsatt for en ekstrem rykteflom og fikk en sterk depresjon som varte i over ett år. Hele min forankring ble brått borte, bare fordi jeg slutta å følge islam.
    Min familie brøt med meg. Jeg snkker litt med min mor. I familien er jeg en skam.

Jeg brøt med islam av to grunner. Jeg trodde ikke lenger på Gud. Den andre grunnen var at jeg er født i Norge, og jeg følte at alt som sto i koranen og det jeg opplevde i miljøet rundt moskeen var langt borte fra det jeg verdsatte.
    Jeg så, helt tydelig, at kvinner ble diskriminert. Jeg så helt tydelig at det ikke var rom for å opponere mot urett, da ble man straffet.

Hvis straffen er å bli utstøtt av sin familie og miljø, hvor mange tror dere det er som klarer å opponere?

Jeg hadde heldigvis en norsk gutt, som hjalp meg ut, hele veien, hjalp meg ut av dette miljøet som forsøkte å fengsle meg med frykt og trusler. Uten han hadde jeg aldri klart det.

Uten min norske gode kjæreste, hadde jeg idag sannsynligvis vært en 27 år gammel pakistansk jente, som hadde godtatt arrangert ekteskap og kalt meg muslim. Alt mot min vilje.

Jeg tenker på alle de som ikke har den norske kjæresten i ryggen. Noen norske venner er ikke nok. En kjæreste engasjerer seg mer. De fleste pakistanske jenter tør ikke tenke tanken engang, norsk kjæreste.

Islam tillater ikke frafall. Den som hinter om å bryte, vil i mange mange muslimske miljøer bli utsatt for trusler pga dette. Vedkommende vil sannsynligvis moderere seg pga truslene og kalle seg muslim, selv om hele hans/hennes sjel sier et klart NEI.

Tybring Gjedde sier det smo det er om islam. Det er en religion som skaper mye vondt. Sånn er det bare.

D

Desillusjonert

Gjest
    Sånn er det bare.
    Så normalen til ET menneske skal styre fornuften til alle andre? :)
    Jeg tror de fleste muslimer vil leve i fred, akkurat som de fleste etnisk norske. Men det finnes tullinger på begge sider!
    Med tiden til hjelp vil dette endre seg UTEN at vi trenger å demonsiere alle vi ikke helt liker...

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    839

Hvorfor skal jeg skrive et motinnlegg?
    Fordi du omtalte Fjernkontrollens innlegg som mindre bra uten på noen måte å peke på hva som var galt i innlegget.

På den annen side, hvis du synes det er greit å være i den ligaen som kun spytter ut nedlatende kommentarer uten å underbygge det, så trenger du ikke skrive et motinnlegg.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    839
    J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Nå er vel ikke diskusjonen kun hva slags religion islam er, dette går (også..) på hvordan vi reagerer på noe som er fremmed for oss, vår motvilje til å forstå. I stede så bruker vi all vår tid til å bekymre oss i dag over noe som vi mener kanskje vil skje om en haug med år. Vi bekymrer oss søvnløse, gretne og humørløse for noe vi kun antar. Men men, noe skal jo legestanden leve av. Vi har jo ikke så mye annet å bruke tiden på. Utenom å krangle med naboen om hekken da kanskje.

Enjoy life mens det er der, etterpå er det for sent.:)

D

Desillusjonert

Gjest
    Sånn er det bare.
    Jeg tror de fleste muslimer vil leve i fred, akkurat som de fleste etnisk norske. Men det finnes tullinger på begge sider!
    Med tiden til hjelp vil dette endre seg UTEN at vi trenger å demonsiere alle vi ikke helt liker...
    Hvorfor det?
    Jeg har ikke nok tid på denne jord til å forklare dette til slike som deg.
    Du vil alltid, hele livet, finne noen du kan hate.

Det eneste jeg kan si at det norske samfunnet nokså bra, og det på TROSS av kristendommen! Så ved å bruke de postive sidene, så skal vi nok klare å snu både det ene og det andre.... :)

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest

Hvorfor skal jeg skrive et motinnlegg?

Fordi du omtalte Fjernkontrollens innlegg som mindre bra uten på noen måte å peke på hva som var galt i innlegget.

På den annen side, hvis du synes det er greit å være i den ligaen som kun spytter ut nedlatende kommentarer uten å underbygge det, så trenger du ikke skrive et motinnlegg.
    Det gjorde jeg. Les alt.

Hvor spyttet jeg?

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Sånn er det bare.
    Men I de landene flertallet er muslimer så er det ikke de verdiene vi I vesten har, de er akkurat slik som disse 2 jentene skriver I kommentarfeltet til Dagbladet, så å ta frem at det finnes tullinger på begge sider blir bare for dumt.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    839
    Sånn er det bare.
    Hvorfor det?
    Jeg har ikke nok tid på denne jord til å forklare dette til slike som deg.
    Du vil alltid, hele livet, finne noen du kan hate.

Det eneste jeg kan si at det norske samfunnet nokså bra, og det på TROSS av kristendommen! Så ved å bruke de postive sidene, så skal vi nok klare å snu både det ene og det andre.... :)
    "Jeg har ikke nok tid på denne jord til å forklare dette til slike som deg"
    Trist å høre at du har så kort tid igjen,......eller kanskje du ikke kan svare?

"Du vil alltid, hele livet, finne noen du kan hate"
    ...og siden du ikke kan svare, må du, bare for å redde stumpene liksom, gi meg et stempel.

D

Desillusjonert

Gjest
    "Jeg har ikke nok tid på denne jord til å forklare dette til slike som deg"
    Trist å høre at du har så kort tid igjen,......eller kanskje du ikke kan svare?

"Du vil alltid, hele livet, finne noen du kan hate"
    ...og siden du ikke kan svare, må du, bare for å redde stumpene liksom, gi meg et stempel.
    Problemet er at, utifra historikken her inne, uansett hva slags argumenter som kommer, så vil du aldri klare å se det postive i dette.
    Så du har nok helt klart, og det med glans, laget det stempelet helt selv....

G

Gjestemedlem

Gjest

Jeg la inn en kommentar etter avisens filmanmeldelse som jo har skapt en smule furore. Det jeg skrev er det samme som jeg skrev her på sentralen i innlegg #4588 på forrige side. Det var stort sett "cut and paste", men i tillegg en påpekning av at de fleste som kritiserte anmelderen syntes dårlige til å lese hva anmelder egentlig hadde skrevet.

Og det er vel noe flere av oss har sett, at hvis noen først bruker rasismekortet er det liten vilje/evne/lyst til å lese hva "kjetteren" egentlig har skrevet. Da er folket ute etter "blod" og kaster seg på det politisk korrekte hylekoret.

Jeg kom da med hva jeg mener var et saklig forsvar av "avisens mann", men dette ble fjernet av Sunnmørspostens moderator, som støtende! Mobben hadde stemplet filmanmelderen som rasist og da turde tydeligvis ikke avisen å tillate for mye forsvar av mannen. Jeg er en smule facinert av avisens utrolige feighet!
    Artig. De er ikke helt koordinert der oppe. Men alt er ikke helt svart der heller. I morgen kommer red. i SMP med en lengre kommentar til saken der de støtter sin filmanmelder gjennom mange år og maner til raushet.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Raushet er fint. Det er jo HFS i et nøtteskall.
    Jo egentlig er det det. Det kan gå hardt for seg i en og annen tråd, men når folk til slutt får banket litt vett inn i skallen så endrer tonen seg fort og i neste tråd er man relativt nullstilt igjen. Litt ondt blod her og der, men det er helst på teknisk og ledning. På OT er det lite slikt. Litt buksevann og noen verbale klessinger, men i neste friminutt leker alle barna pent igjen.

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    I følge din underlige definisjon, er altså dette veiskiltet rasistisk?
    Det veiskiltet er da slett ikke rasistisk! Det gir da bare muslimer en "særrett" til å bruke veien til Mekka!

DET er slett ikke rasisme det. Rasisme er det KUN hvis hvite / kristne nekter farvede / muslimer noe!

Hvis jeg setter opp et skilt ved innkjøringen til mitt hus at det KUN er hvite kristne som får lov til å kjøre opp til huset, ja DA er det rasisme.

Hvis muslimer nekter homofile å gå på gaten på Grønland i Oslo er det ikke diskriminering eller rasisme, da er det i høyden et misforstått utrykk for deres tro.

Man må passe på å holde begrepsdefinisjonene klare her ja!
    Så det du sier er:

1: Det finnes ikke hvite muslimer.

2: Det finnes ikke fargede kristne.

Eller har jeg misforstått noe?

G

Gjestemedlem

Gjest

Artig. De er ikke helt koordinert der oppe. Men alt er ikke helt svart der heller. I morgen kommer red. i SMP med en lengre kommentar til saken der de støtter sin filmanmelder gjennom mange år og maner til raushet.
    Ord som provoserer -smp.no - nyheter, sport, kultur og økonomi

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    I følge din underlige definisjon, er altså dette veiskiltet rasistisk?
    Det veiskiltet er da slett ikke rasistisk! Det gir da bare muslimer en "særrett" til å bruke veien til Mekka!

DET er slett ikke rasisme det. Rasisme er det KUN hvis hvite / kristne nekter farvede / muslimer noe!

Hvis jeg setter opp et skilt ved innkjøringen til mitt hus at det KUN er hvite kristne som får lov til å kjøre opp til huset, ja DA er det rasisme.

Hvis muslimer nekter homofile å gå på gaten på Grønland i Oslo er det ikke diskriminering eller rasisme, da er det i høyden et misforstått utrykk for deres tro.

Man må passe på å holde begrepsdefinisjonene klare her ja!
    Så det du sier er:

1: Det finnes ikke hvite muslimer.

2: Det finnes ikke fargede kristne.

Eller har jeg misforstått noe?
    Nei det han sier er at det blitt godtatt når muslimene er rasistiske, det må vi andre bare godta fordi det er kulturen og religion deres.

Eksemplene han brukte fikk jo frem poenget gjorde det ikke?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn