‘This is just a reminder that keeping yourself pure is important. So you keep this on your finger and from this point you are married to the Lord, and your father is your boyfriend.”
Er vi inne på omvendt rasisme nå? Hvis vi nekter å akseptere/innrømme at en spesifik muslim er en drittsekk så er ikke det riktig overfor alle muslimer som ikke er drittsekker. Det er noe som er feil når man ikke kan si at en mann er farget, av frykt for å støte noen, men det er fullt tillatt å si at en etnisk norsk er rødhåret og fregnet.Vettafan hvor denne hører hjemme så jeg prøver den her:
Det er ikke feil å være fordomsfull.
Om jeg er veldig fordomsfull og antar at alle mannlige hårstylister er homo så har jeg rett i 95% av tilfeldene og tar feil i 5% av tilfeldene.
Hvorfor skal jeg da gå rundt og tro at alle mannlige hårstylister er heterosexuelle og ta feil i 95% av tilfeldene?![]()
Nå nå, legg ikke så mye i det. Det var en formulering jeg fant i en svensk avis som jeg bare syntes var ganske finurlig tenkt ut.Er vi inne på omvendt rasisme nå? Hvis vi nekter å akseptere/innrømme at en spesifik muslim er en drittsekk så er ikke det riktig overfor alle muslimer som ikke er drittsekker. Det er noe som er feil når man ikke kan si at en mann er farget, av frykt for å støte noen, men det er fullt tillatt å si at en etnisk norsk er rødhåret og fregnet.
Skjønte det, derfor smilefjeset. Men måtte skrive noe likevel...Jeg er svak for slik "ordkunst", men når man må forklare en vits har man vel feilvurdert sitt publikum. Beklager!Er vi inne på omvendt rasisme nå? Hvis vi nekter å akseptere/innrømme at en spesifik muslim er en drittsekk så er ikke det riktig overfor alle muslimer som ikke er drittsekker. Det er noe som er feil når man ikke kan si at en mann er farget, av frykt for å støte noen, men det er fullt tillatt å si at en etnisk norsk er rødhåret og fregnet.
Ta det rolig, jeg skjønte vitsen. Men som alle gode vitser så har den en sannhet i seg. Vi er faktisk så PK at vi fritar mennesker for legninger/lyter/tanker eller hva det måtte være selv om det faktisk er tilfelle. Alt for å frita oss selv fra å være rasistiske eller diskrimminerende. Derav tanken om omvendt rasisme..............
Jeg er svak for slik "ordkunst", men når man må forklare en vits har man vel feilvurdert sitt publikum. Beklager!
Det var ikke fri diktning da Falkberget skrev om Ane som måtte stå i gapestokken tre kirkesøndager på rad.
Han hentet eksempelet fra virkeligheten. Folk inne i kirken sparte på tobakklysen når presten nærmet seg slutten av søndagens hellige gjerninger, slik at de kunne sende avsted noen saftige salver mot stakkarene som stod i stokken. Kanskje mye å forvente at folk i disse landene skal ta oss igjen på kort tid, og bli like kloke som oss?For eksempel kunne ugifte mødre bli straffet med gapestokk, slik at alle kunne gjøre narr av og spytte på dem.
Det sier mye. Vi har vunnet mye her - spesielt som et resultat av de amerikanske og franske revolusjonene, og vi burde virkelig stå på for å beholde det som ble vunnet, slik at vi kunne løsrive oss fra slik skit.Det sier sitt at Vreden må 200+ år tilbake i tid for å finne kristen praksis som minner om dagens islamske praksis.....
Finder utugtig Omgjængelse Sted mellem Personer af Mandkjøn, straffes de, der heri gjør sig skyldige, eller som medvirker dertil, med Fængsel indtil 1 Aar. Med samme straf ansees den, som har utugtig Omgjængelse med Dyr, eller som medvirker dertil.
Paatale finder alene Sted, naar det paakræves av almene Hensyn.
Akkurat, så det var faktisk straffbart frem til 1972. Ja, det er jo veeeeldig lenge siden. Merkelig at ett hvert arabiske stammesamfunn ikke har fulgt etter når de har hatt så lang tid på seg...Odd ble nektet skolegang på grunn av hår og skjegg - osloby
Hvor lenge siden, sa du?
§213, opphevet i 1972:
Finder utugtig Omgjængelse Sted mellem Personer af Mandkjøn, straffes de, der heri gjør sig skyldige, eller som medvirker dertil, med Fængsel indtil 1 Aar. Med samme straf ansees den, som har utugtig Omgjængelse med Dyr, eller som medvirker dertil.
Paatale finder alene Sted, naar det paakræves av almene Hensyn.
Jeg er helt enig med deg, det som skjedde for 200 år siden har ingen ting å si på hva som skjer i verden i dag.^ Det var mange ord for å si at man må 200+ år tilbake i tid for å finne kristen praksis som minner om dagens islamske praksis....
Danske soldater tvinges over på islamistisk diett.
Ekstra Bladet - Utilfreds dansk soldat: Får halalkød i feltrationerne
Halalslakting er dyreplageri.Hva er problemet? Kjøtt er kjøtt, halalslaktet eller ikke. Hvis man ikke er religiøs så legger man vel heller ikke noe religiøst i måten maten er tilberedet på.