Jeg tror det er laaangt mellom mammaer på "beste vestkant" som ville velsigne et forhold mellom familiens "lille prinsesse" og en somalisk asylsøker.
Joda, godt mulig mamma stemmer SV, går i både "8de. mars" og "1 mai" tog, deltar på "afrikansk trommekurs", men hvis den "uskyldshvite lille datter" kom hjem med en somalisk asylsøker som sin store kjærlighet tror jeg mor fikk vondt med seg selv og ville begynne å fundere over hvor hun gjorde feil i barneoppdragelsen. Herregud folkens selv en blendahvit guttunge med norske aner 25 generasjoner tilbake, ville ikke bli godtatt i disse kretsene hvis han var elev på yrkesfaglig linje og kom fra en arbeiderklassefamilie!
I slike "beste vestkant" miljøer lever man etter mottoet: "Like barn leker best" evt. den litt mer ærlige: "Rike barn leker best"! Den vordende svigersønn i disse kretser forventes å aspirere til master i økonomi eller jus og en god karriere i familiefirmaet på sikt.
En somalisk asylsøker, helt uavhengig av guttens reelle kvalifikasjoner menneskelig, intellektuelt, og akademisk ville bli avvist i dette vestkantmiljøet lenge før han fikk en sjanse til å vise dem hvilken fantastisk person han var! Statistisk sett er vår somaliske kjernekar et sosialt tapsprosjekt og profesjonell NAVer. På beste vestkant regnes ikke slikt som svigersønn materiale.
Forholdet mellom de to unge er slett ikke urealistisk, men at mamma velsigner det? Nei den tror jeg ikke på! Jeg tror heller ikke at den unge gutten nødvendigvis får velsignelse fra sin familie når det gjelder dette forholdet. Ei kristen norsk "hore" inn i vår religiøse muslimske familie?? Tviler. Rasisme virker begge veier. Unntak finnes, men at dette skal være en slags "norm"? Nei sorry, her har anmelder helt rett, dette er ikke troverdig.