Politikk, religion og samfunn Rasisme, religion etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    V

vredensgnag

Gjest
    Sist redigert:

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Likte denne. :)

"I guess thats the chances you take when you go to a country of mostly vegetarians."

S

Slubbert

Gjest
    freethinker.co.uk/2014/02/28/a-muslim-school-for-boys-in-leicester-wants-a-temporary-science-teacher-women-need-not-apply/

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.656
    Torget vurderinger
    0
    Bambadoo, og ellers føler du deg frisk?? :rolleyes:

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.472
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Familie og venner av 2.pilot på den forsvunne malaisiske flight MH-370 sier at han umulig kan være medskyldig i en terroristoperasjon fordi

Co-pilot Fariq was religious and serious about his career, family and friends said.
    Så... dersom forsvinningen skyldes terrorisme, må det altså være en av de utallige ateistiske terrororganisasjonene som står bak. Så vet vi det.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.259
    Sted
    Sølvbyen
    Ja, de jødene. Noen som så denne episoden av Trygdekonntoret? Gikk dessverre glipp av det selv.

«Jeg er dritsjalu på jødene. De ble gassa, og så kjøpte de alt. De er dritrike. Vi har liksom Oprah».
    Drapstruet etter NRK-program - kultur - Dagbladet.no

Er det forresten en klassisk antisemittisk konspirasjonsteori at jødene er gode forretningsfolk?

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.344
    Torget vurderinger
    18
    Ja, de jødene. Noen som så denne episoden av Trygdekonntoret? Gikk dessverre glipp av det selv.

«Jeg er dritsjalu på jødene. De ble gassa, og så kjøpte de alt. De er dritrike. Vi har liksom Oprah».
    Drapstruet etter NRK-program - kultur - Dagbladet.no

Er det forresten en klassisk antisemittisk konspirasjonsteori at jødene er gode forretningsfolk?
    Ja, klassisk antisemittisk konspirasjonsteori det av samme slag man hører fra f.eks Tore Tvedt og hans likesinnede. Det er interessant at det kommer fra en selverklært antirasist men det belyser vel rasisme så godt som noe. Jeg bemerket meg ellers at Elisabeth Norheim ikke vet i hvilket land Auschwitz ligger.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.259
    Sted
    Sølvbyen
    Nei, hun virker kanskje ikke helt lur.

Selv så er jeg ganske mye i tvil om dagen angående hvilken trussel som er størst. Muslimene som vil ta over Europa ved å føde mange barn, eller jødene som rett og slett bare kjøper opp hele dritten.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    Foretrekker forretningsvarianten... "You CAN outsmart a Jew but you can't outfuck a Muslim"

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.950
    Torget vurderinger
    4
    For et dobbeltmoralsk, hyklersk svin han er!

Han vil ha alle goder og rettigheter som nordmann, men han er i mot de grunnleggende rettigheter og plikter disse er tuftet på. Han vil ha en religion som er i mot demokrati, mot ytringsfrihet, og for sharia, men Norge skal sørge for at Pakistan behandler han bra når han er fengslet der.

Arfan Bhatti klager TV 2 inn for PFU
    Islamisten Arfan Bhatti (36) fryktet et nyhetsinnslag på TV 2 skulle føre til at norske myndigheter ikke ville undersøke hvordan han ble behandlet av pakistanske myndigheter.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.656
    Torget vurderinger
    0
    Skal ikke påstå at det som kommer fram i dennebloggen Liv og leven: Hvem skaper rasisme i landet? er riktig. Kopiene av sakspapirer ser jo troverdige ut, men selvsagt; alt kan photoshoppes.

Er det noen her som jobber innenfor saksfeltet flyktninger/sosialstøtte/NAV som kan bekrefte eller avkrefte det som kommer fram i denne bloggen?

Hvis det stemmer så er jeg en smule lamslått !! Jeg trodde påstander om slik forskjellsbehandling kun var propaganda fra de mest ytterligående fremmedhaterne. Stemmer dette så blir jeg en smule sur på våre politikere!

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.684
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Registrerte den der, ja...

Husker fra når jeg var vanlig, norsk skoleungdom for nesten 30 år siden. Ungdommer fra asyslmottaket fikk rekvisisjon på klær, og gikk i de aller dyreste klærne og skoene. Det var det stor sett ingen av de "innfødte" på min egen alder som hadde råd til. Når norske jenter i tillegg ble kalt horer på utestedene (av de samme asylsøkerne), så var det en stund det var temmelig amper stemning i bygda...

Det sagt, det gjøres ikke slik i forhold til f.eks. rekvisisjoner i dag, men det er nok en del forhold som kunne vært sett på i forhold til både stønad handteres og hvordan folk handteres.

At f.eks. beboere på asylmottak ikke skal kunne gjøre noe vettugt om dagene er helt bak mål. Vi vet at lediggang er en kilde til problemer, så det burde være slik at beboere på et asylmottak skulle kunne få noe fornuftig å drive med om dagene, istedenfor at de skal bedrive dank...

Når en nordmann skal ha så og så mye minimumsinntekt for å hente hit en ektefelle, slik at denne ektefellen ikke skal ligge samfunnet til last, mens en (f.eks) somalier ikke skal tillegges forsørgerbyrde for en ny ektefelle som han vil hente fra hjemlandet, blir i mine øyne feil.

Når vi nå er inne på importbruder, så blir det og minst like feil ned de nordmennene som henter seg kvinnfolk, og så sender de ut rett før de får opphold, for så i neste øyeblikk å importere nok et kvinnfolk og gjøre på samme viset...

Jeg er overbevisst om at statens regelverk og etatenes tolkning av regelverket skaper rasisme blandt folk.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.328
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke påstå at det som kommer fram i dennebloggen Liv og leven: Hvem skaper rasisme i landet? er riktig. Kopiene av sakspapirer ser jo troverdige ut, men selvsagt; alt kan photoshoppes.

Er det noen her som jobber innenfor saksfeltet flyktninger/sosialstøtte/NAV som kan bekrefte eller avkrefte det som kommer fram i denne bloggen?

Hvis det stemmer så er jeg en smule lamslått !! Jeg trodde påstander om slik forskjellsbehandling kun var propaganda fra de mest ytterligående fremmedhaterne. Stemmer dette så blir jeg en smule sur på våre politikere!
    Kan sikkert stemme for alt jeg vet. Jeg leide ut til innvandrere i kjelleren (aldri mer forresten!). Han siste, som var skoleelev uten jobb, flytta ut (jippi) fordi han hadde kjøpt seg enebolig midt i sentrum!

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.259
    Sted
    Sølvbyen

Kan sikkert stemme for alt jeg vet. Jeg leide ut til innvandrere i kjelleren (aldri mer forresten!). Han siste, som var skoleelev uten jobb, flytta ut (jippi) fordi han hadde kjøpt seg enebolig midt i sentrum!
    Man blir jo litt nysgjerrig av slike innlegg som dette, og lurer litt på hva som står mellom linjene.

Would you care to elaborate, please?

V

vredensgnag

Gjest

Mine to tanter har hver sin refleksjon over dette.

Den ene, en gudbenådet matriark som er dypt religiøs og famliens ankerfeste, og som livet gjennom har støttet utviklingshjelp og bistand til svakerestilte, ble rasist da hun skjønte at asylsøkere ble innkvartert på det fineste hotellet i nabobygda, med full kost, losji, tøy, hjelpeapparat. Et hotell hun selv hadde tatt seg råd til én gang i sitt liv.

Min andre tante, den førstes motsetning da hun søkte høyere utdannelse og en karriere i det offentlige, endte som saksbehandler i NAV, en meget dyktig og grundig saksbehandler i en av landets rikeste kommuner. Pga beliggenheten var kommunen mottakssted for flybårne flyktninger dengang.
    Hennes refleksjon: "Det er forunderlig hvor velorienterte nyankomne asylsøkere er om fortolkning av bestemmelser i lovgivningen - som erfaren saksbehandler må jeg likevel konferere med juridisk. Men kravene de fremmer er helt i henhold til hva de er berettiget til. Synd at norske nordmenn ikke kjenner lovverket like godt."

Slik går dagene, i verdens snilleste land.

Sist redigert:
    D

Desillusjonert

Gjest
    Da er det betryggende og vite at Saudia-Arabia betaler for mange av moskeene som blir bygd i Norge.
    Og siden du sikkert har funnet dokumentasjon på at dette faktisk stemmer, så har du sikkert dekning for å skrive det. Men kan du tipse oss andre i rett retning for å undersøke dette?

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Da er det betryggende og vite at Saudia-Arabia betaler for mange av moskeene som blir bygd i Norge.
    Og siden du sikkert har funnet dokumentasjon på at dette faktisk stemmer, så har du sikkert dekning for å skrive det. Men kan du tipse oss andre i rett retning for å undersøke dette?
    Norsk moské fra Saudi-Arabia | Gunnar Stavrum

Sier nei til moské i Tromsø | Nordlys

Kan sikkert finne flere eksempler hvis dette ikke holder, likte spesielt dette:

En rekke kilder har stått fram i avisen og pekt på at det saudiarabiske nettverket som sponser moskeer i mange verdensdeler også har som hensikt å utbre den svært konservative saudiarabiske statsreligionen wahhabismen.

Men det er ikke noe nytt at det er dette AP jobber for:

Tromsøs ordfører, Arild Hausberg (Ap), støtter arbeidet for en ny moské og hadde igår møte med initiativtakerne.
    – Investorene våre er rike finansfolk fra Saudi-Arabia. De har bare stilt én forutsetning for å gi denne pengegaven, og det er at de kommunale myndigheter i Tromsø ønsker moskeen velkommen, at byen ønsker at en slikt prosjekt skal realiseres, sa Sandra Maryam Moe til Nordlys.

D

Desillusjonert

Gjest
    Nja, du overdriver jo heller ikke....
    Mange av moskeene? :)
    Og det er etter hva jeg kan skjønne en privat person fra Saudi Arabia, ikke staten! Som du prøver å få det til å høres ut som.
    Så lenge det ikke er ulovlig, så kan jeg ikke skjønne hva dette har i denne debatten å gjøre i det hele tatt?
    Du og jeg kan mislike det, men da må vi vel heller påvirke myndighetene her i landet til å gjøre noe med regelverket. Men da blir vel din religion også påvirket og det liker du vel ikke? :)

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Nja, du overdriver jo heller ikke....
    Mange av moskeene? :)
    Og det er etter hva jeg kan skjønne en privat person fra Saudi Arabia, ikke staten! Som du prøver å få det til å høres ut som.
    Så lenge det ikke er ulovlig, så kan jeg ikke skjønne hva dette har i denne debatten å gjøre i det hele tatt?
    Du og jeg kan mislike det, men da må vi vel heller påvirke myndighetene her i landet til å gjøre noe med regelverket. Men da blir vel din religion også påvirket og det liker du vel ikke? :)
    Så du tror det er en privat person som bygger moskeer over flere verdensdeler uten at de som sitter med makten I Saudia Arabia ikke er innblandet?
    Høres vel litt suspekt ut synes du ikke?

Jeg har ingen mulighet til og sjekke hvem som har sponset og sponser alle de moskeene som blir bygd I landet, nå skal det bli bygd en på Mortensrud der jeg bor selv om det er bare 2-3 minutter bilkjøring til den helt nye på Hauketo.

Jeg er ikke sikker på dette, men jeg tror det bryter norsk lov hvis det er styresmaktene I Saudia Arabia som betaler for dette.

Selv om jeg sa til Lars_Erik at det er gud som er min fjernkontroll så er jeg absolutt ikke religiøs, for meg kan alle Nyere kirker og alle moskeene bli borte, de gamle eller de med en historie kan bli museum .

Sist redigert:
    D

Desillusjonert

Gjest
    Så igjen baserer du dette på tro.... :)
    Ja ja, jeg foretrekker å vite.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.656
    Torget vurderinger
    0
    Kan ikke en eller annen "trumfe" denne sankassekrangelen med det høyeste kortet: "Pappan min er sterkere enn pappan din!" ;)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn