Og verre vil det bli!! :-(Nok et enkelttilfelle som folk flest trekker på skuldrene av. Hadde dette skjedd for 35 år siden
hadde det blitt mye mer oppstyr.
|
Og verre vil det bli!! :-(Nok et enkelttilfelle som folk flest trekker på skuldrene av. Hadde dette skjedd for 35 år siden
hadde det blitt mye mer oppstyr.
Problemet/utfordringen er at det er oppstått en enorm industri omkring asylsøkere og -mottak, samt integreringsarbeid.Jeg las i avisen at Norge planlegger å bruke 12 milliarder (ja, du leste riktig: 12 milliarder) neste år på "integrering av asylsøkere". Hva er det disse utgiftene består i egentlig?? For øvrig den enkeltutgiftsposten på budsjettet som vokser raskest visstnok.
Det er et viktig poeng at Stoltenberg ikke er politimannens direkte arbeidsgiver, en politimann burde ha rett til å kritisere statsministeren.Problemet er ikke at han har kritisert noen, men at han har så store problemer med å kalibrere sine språklige utbrudd at det er tydelig at hans manglende dømmekraft ikke er kompatibel med det å være politimann. Det bør være en viss standard for oppførsel i politiet.Håper du ikke jobber i det offentlige da kan du risikere å få sparken som denne politimannen.
Politibetjent avskjediget på grunn av Facebook-kommentarer - VG Nett
Den andre på kort tid som jeg vet om som har fått sparken fra det offentlige fordi man har kritisert Jens, AP og Norrd Korea= sant
Litt strengt med oppsigelse isolert sett, så det ligger nok mer bak denne saken enn en slik enkeltepisode.
Men, hadde en luftekspeditrise stilt på FB i Norwegian-uniform og omtalt Kjos som et krapyl kan det godt tenkes at vedkommende også hadde fått en hard landing.
Tror det som menes er at en som i utgangspunktet var en "vanlig norsk ungdom", endret seg til å gå inn for steining etc... Da var han ikke lenger en vanlig norsk ungdom, selv om han hadde vært det før.Hva f�r vanlig norsk ungdom til � g� inn for steining av utro kvinner? - kultur - Dagbladet.no
"Vanlig norsk ungdom" går inn for steining av utro kvinner!!
De er da så langt fra "vanlig norsk ungdom" som man kan komme!!!! Islamister!!
I 2011 var det 42,5 millioner mennesker på flukt fra krig, konflikter og naturkatastrofer i verden. Ca 1 promille av dette antallet er registrert uten papirer inn i Norge i løpet av 4 år. Jeg synes ikke dette er spesielt ille, tatt i betraktning av hvilken situasjon mange av disse befinner seg i.Er det egentlig noen som tror på disse historiene om forfølgelse i hjemlandet lenger?
Siste fire år: 39.300 asylsøkere registrert uten ID-papirer - Aftenposten
ref #4239I 2011 var det 42,5 millioner mennesker på flukt fra krig, konflikter og naturkatastrofer i verden. Ca 1 promille av dette antallet er registrert uten papirer inn i Norge i løpet av 4 år. Jeg synes ikke dette er spesielt ille, tatt i betraktning av hvilken situasjon mange av disse befinner seg i.Er det egentlig noen som tror på disse historiene om forfølgelse i hjemlandet lenger?
Jeg synes det ligger en ekstrem kynisme i en generell mistro mot at krig og katastrofer tvinger folk avsted uten penger eller pass. Verden er for jævelig for de som befinner seg på bunn, let's face it.
At det også finnes kjeltringer er ingen bombe. Men de er ikke mange, sett i forhold til de noenogførti millionene som er på flukt.
Honkey
Beklager, Honkey. Dette blir for enkelt. Dersom folk trenger nødhavn, hjelper det lite at folk som ikke trenger den tar opp plassen. Og det er dette som skjer nå. Det er vanskelig å komme inn i Norge på arbeidstillatelse, men asylstatus gir tilnærmet direkte innpass, og store velferdsfordeler. Følgelig er det mer enn berettiget å spørre om noen misbruker dette - og siden man har laget et smutthull når det gjelder ID-løse, så velger altfor mange å utnytte dette.I 2011 var det 42,5 millioner mennesker på flukt fra krig, konflikter og naturkatastrofer i verden. Ca 1 promille av dette antallet er registrert uten papirer inn i Norge i løpet av 4 år. Jeg synes ikke dette er spesielt ille, tatt i betraktning av hvilken situasjon mange av disse befinner seg i.Er det egentlig noen som tror på disse historiene om forfølgelse i hjemlandet lenger?
Jeg synes det ligger en ekstrem kynisme i en generell mistro mot at krig og katastrofer tvinger folk avsted uten penger eller pass. Verden er for jævelig for de som befinner seg på bunn, let's face it.
At det også finnes kjeltringer er ingen bombe. Men de er ikke mange, sett i forhold til de noenogførti millionene som er på flukt.
Honkey
Joda, kan godt enes om dette.Beklager, Honkey. Dette blir for enkelt. Dersom folk trenger nødhavn, hjelper det lite at folk som ikke trenger den tar opp plassen. Og det er dette som skjer nå. Det er vanskelig å komme inn i Norge på arbeidstillatelse, men asylstatus gir tilnærmet direkte innpass, og store velferdsfordeler. Følgelig er det mer enn berettiget å spørre om noen misbruker dette - og siden man har laget et smutthull når det gjelder ID-løse, så velger altfor mange å utnytte dette.I 2011 var det 42,5 millioner mennesker på flukt fra krig, konflikter og naturkatastrofer i verden. Ca 1 promille av dette antallet er registrert uten papirer inn i Norge i løpet av 4 år. Jeg synes ikke dette er spesielt ille, tatt i betraktning av hvilken situasjon mange av disse befinner seg i.Er det egentlig noen som tror på disse historiene om forfølgelse i hjemlandet lenger?
Honkey
Det er ikke troverdig at alle som er forfulgte i hjemlandet har klart å reise til Norge, via en mengde mellomledd, uten papirer. Snarere er dette noe folk er blitt instruert til, for å kunne komme lett inn i Norge - og historiene om ID-papirer som ødelegges og gjemmes ombord i fly er mange.
At det er mange som trenger hjelp, betyr heller at vi burde intensivere bestrebelsene for å sørge for at de rette får hjelp, snarere enn å bedrive spesiøs prosentregning, slik du gjør her.
Ja, og det er en katastrofe. Begrepet "verdig trengende" må kanskje igjen benyttes i fullt alvor. Kriminaliteten blomstrer på stadig nye områder, det er ikke lett å være i forkant, akkurat.Boffen linker til hjertesukket fra en av de asylansvarlige, og denne slutter med ordet "asylaktivistene."
Det mange må ta inn over seg er at vi har fått en asylindustri i Norge, og at denne er på milliarder av kroner. (Per Sandberg sier 20-30 milliarder i intervjuer, men sannheten er ca. 15, totalt, omtrent som den offisielle landbruksstøtten).
Dermed er det økonomiske motiver, fremfor humanistiske, som nå driver kampen om fortsatt frislepp på dette området. Alle restriksjoner vil gå ut over inntektsgrunnlaget til asylindustriaktørene som har vokst opp omkring dette.
Asylsøkerne utgjør jo kun en andel av totalt antall innvandrere, men de beslaglegger store ressurser, sammenlignet med dem man regner med i utgangspunktet kommer hit for å jobbe.Hva skulle man, rent hypotetisk gjøre, om det banket la oss si 10.000 ekstra personer på Norges dør årlig de neste årene som alle oppfyller de formelle kravene for opphold?
Poenget mitt var egneltig at det finnes "uendelig" mange trengende og verdige søkere i verden. Og det er rimelig å anta at stadig flere finner ut at det er kurante muligheter i Norge og velger å agere deretter.I 2012 utgjorde innvandrere 11% av folkemengden i Norge. Med dagens projeksjoner blir andelen 20% i 2050 (utviklingen har over tid gått kjappere enn prognosene, så det er mulig dette er for lavt.
Selvsagt har det mye å si for landet om 1/5 av dets innbyggere er innvandrere.
Vi er nok enige i analysen, og jeg er også av den oppfatning at det kommer til å ta av.Poenget mitt var egneltig at det finnes "uendelig" mange trengende og verdige søkere i verden. Og det er rimelig å anta at stadig flere finner ut at det er kurante muligheter i Norge og velger å agere deretter.I 2012 utgjorde innvandrere 11% av folkemengden i Norge. Med dagens projeksjoner blir andelen 20% i 2050 (utviklingen har over tid gått kjappere enn prognosene, så det er mulig dette er for lavt.
Ja dessverre. Så lenge vi er i EØS, er det rikeste landet i EØS og det eneste med et visst håp om arbeid, kommer flommen til å øke, både av legitimt arbeidssøkende, tiggere og kriminelle. Asylsøkerne er en annen sak, men flommen de senere år skyldes EØS. Dessverre er Sps EØS motstand motivert av ønsket om mere subsidier til bøndene og ikke av innvandringspolitikk.Vi er nok enige i analysen, og jeg er også av den oppfatning at det kommer til å ta av.Poenget mitt var egneltig at det finnes "uendelig" mange trengende og verdige søkere i verden. Og det er rimelig å anta at stadig flere finner ut at det er kurante muligheter i Norge og velger å agere deretter.I 2012 utgjorde innvandrere 11% av folkemengden i Norge. Med dagens projeksjoner blir andelen 20% i 2050 (utviklingen har over tid gått kjappere enn prognosene, så det er mulig dette er for lavt.
Til opplysning til de som tror at FrP kommer til å gjøre noe med dette. Nei. Det vil Høyre sørge for.
Sp er faktisk eneste pari som er krystallklart: ut av EØS. Bedre vakthold ved grensene. Strengere krav til dem som allerede er her, når det gjelder integrering og økonomisk deltakelse.
Blir noen kameler (eller elger) å svelge.
Det er ikke tilfeldig at Nasjonal Samling oppstod fra Senterpartiet (da Bondepartiet). De er fortsatt nasjonalistiske, sterkt reaksjonære og vil ha et moderne Festung Norwegen som er dypt umoralsk.Sp er faktisk eneste pari som er krystallklart: ut av EØS. Bedre vakthold ved grensene. Strengere krav til dem som allerede er her, når det gjelder integrering og økonomisk deltakelse.
Hvordan synes du Norge skal innrette sitt maktapparat for å hindre kriminelle bander å komme inn? Hvordan vil dette påvirke de norske borgere, samt andre som reiser inn i helt legale ærender? Hvordan vil det påvirke våre kontakter med våre naboland, samt internasjonale avtaler vi har ratifisert?
Har hørt at noen ivrer for full kontroll ved grenseovergangene. Hmmm...da slår man to fluer i en smekk; ingen illegale innvandrere og ingen Harry-handel.
Harryhandelen forsvinner når det er full passkontroll ved grenseovergangene. Hvem tør vel kjøre over grensen med bilen full av børst og bacon da?Har hørt at noen ivrer for full kontroll ved grenseovergangene. Hmmm...da slår man to fluer i en smekk; ingen illegale innvandrere og ingen Harry-handel.
Det blir vel fortsatt harryhandel.
Har du blitt ansatt som strateg for SP???Har hørt at noen ivrer for full kontroll ved grenseovergangene. Hmmm...da slår man to fluer i en smekk; ingen illegale innvandrere og ingen Harry-handel.
Neineinei, ta det helt med ro. Barer refererer til de som vil ha full grensekontroll. Var ikke det FrP?Har du blitt ansatt som strateg for SPHar hørt at noen ivrer for full kontroll ved grenseovergangene. Hmmm...da slår man to fluer i en smekk; ingen illegale innvandrere og ingen Harry-handel.
Og viktig er det at vi får det og vi kan fortsatt dra til Sverige og handle, ikke kom med det tullet at folket ikke gjør det pga passkontroll.Neineinei, ta det helt med ro. Barer refererer til de som vil ha full grensekontroll. Var ikke det FrP?Har du blitt ansatt som strateg for SPHar hørt at noen ivrer for full kontroll ved grenseovergangene. Hmmm...da slår man to fluer i en smekk; ingen illegale innvandrere og ingen Harry-handel.
Tollfrie kvoter, min gode mann. Tollfrie kvoter.Og viktig er det at vi får det og vi kan fortsatt dra til Sverige og handle, ikke kom med det tullet at folket ikke gjør det pga passkontroll.Neineinei, ta det helt med ro. Barer refererer til de som vil ha full grensekontroll. Var ikke det FrP?
Kanskje det kommer som en stor overraskelse, men du kan ta med tollfrie kvoter utenfra schengenområdet også.Tollfrie kvoter, min gode mann. Tollfrie kvoter.Og viktig er det at vi får det og vi kan fortsatt dra til Sverige og handle, ikke kom med det tullet at folket ikke gjør det pga passkontroll.Neineinei, ta det helt med ro. Barer refererer til de som vil ha full grensekontroll. Var ikke det FrP?
Jada, men det gjelder ikke alkohol og tobakk. Det er vel ikke så mange som ikke handler dette på en harry-tur?Kanskje det kommer som en stor overraskelse, men du kan ta med tollfrie kvoter utenfra schengenområdet også.Tollfrie kvoter, min gode mann. Tollfrie kvoter.
Kvoten for alkohol og tobakk er nøyaktig den samme om du kommer fra schengenområdet eller fra et annet land. Det samme gjelder kvoten for andre varer på 6000kr om du har vært borte lenge nok.Jada, men det gjelder ikke alkohol og tobakk. Det er vel ikke så mange som ikke handler dette på en harry-tur?Kanskje det kommer som en stor overraskelse, men du kan ta med tollfrie kvoter utenfra schengenområdet også.Tollfrie kvoter, min gode mann. Tollfrie kvoter.