- Ble medlem
- 12.09.2006
- Antall liker
- 934
@Fjernkontrollen: Har jeg fordelt skyld her? Se i tilfelle på siste setning.
Dialog er ikke alltid av det gode. Noen ganger kommer man litt lengre med integritet og prinsipper. Det ville være trist å forhandle bort grunnleggende menneskeverd og rettigheter bare fordi noen truer med vold, drap opptøyer og krig hvis man ikke vil gi slipp på dem så lett.Klok apell fra Stang. Han skjønner at vi ikke kommer noen vei med andre mennesker uten at det skjer gjennom dialog.
Du har rett at det var en elendig sammenligning, men jeg er litt lei av at vi skal alltid finne andre å skylde på når muslimene går amok.Det var da voldsomt til en konklusjon. Når det er enkeltmennesker som står bak ugjerninger så blir enkeltmennesker straffet for dem om de er religiøse eller ikke, men når det hele er aksjoner som organisasjoner, grupper, trossamfunn eller terroristforeninger står bak så må man se litt større på det.Alle var enig i at ABB hadde all skyld i 22 juli massakeren i fjor, hvorfor gjelder dette ALDRI når det kommer til muslimenes handlinger?
Den uroen og de opptøyene man finner i den religiøse delen av verden nå er organisert av de geistlige og deres politikervenner. Da er det dem som må være målet for motaksjoner.
Det er heller ikke fra de verste galningene at den største trusselen mot den siviliserte verden finnes heller. For de vil aldri kunne true seg til noe, og jo mer de prøver jo større motstand får de i verden. Så iranske Ayatollaer og Saudi Arabiske geistlige er ikke mye å bry seg om for oss.
Den virkelige trusselen kommer fra aktører med en mer langsiktig og mykere strategi. En slik betydelig trussel er den tyrkiske landssvikeren Erdoğan. Denne dyktige og tålmodige islamisten er i ferd med å ødelegge hele landet, og sakte men sikkert vende det bort i fra vestlig sivilisasjon og tilbake til det religiøse barbariet som Mustafa Kemal reddet landet fra for 100 år siden. Siden han også har fått til endel sosiale fremskritt så får hans linje gjenhør også i vesten. Men dette er en av de farligste politikerne i verden i dag. Mye verre enn Ahmadinejad, Chávez, Kim eller noen av de andre store fiendene av vestlig sivilisasjon og frihet.
Men dialog og integritet bør gå begge veier og det gjør den ikke, den går kun en vei.Hvilken motsetning ser du mellom integritet og dialog? Etter min mening hører dette sammen. Det er da vi kan få forståelse for et vestlig syn.
Man kan ikke lese kun den siste setningen din, når man leser hele innlegget ser man klart at du legger en god del av skylden på vesten.@Fjernkontrollen: Har jeg fordelt skyld her? Se i tilfelle på siste setning.
Du har helt rett i at de fleste muslimer er fredlige, men jo mer vesten gir etter jo flere vil kreve mer.Det er feil. Media viser de muslimene som aksjonerer. De fleste muslimer er like fredelige som oss, og hvis du følger med i media, så vil du se de også.
Betyr det at du ser på USA som skyldfrie?Man kan ikke lese kun den siste setningen din, når man leser hele innlegget ser man klart at du legger en god del av skylden på vesten.@Fjernkontrollen: Har jeg fordelt skyld her? Se i tilfelle på siste setning.
I Nigeria har kristne blitt angrepet av muslimer i lengre tid nå, senest i går.
Selvmordsbomber angrep kirke i Nigeria - Aftenposten
I Nigeria har USA ingen skyld, men mye av hatet mot vesten i midtøsten har USA mye skyld i , Libya og Irak er en del av grunnene.Betyr det at du ser på USA som skyldfrie?Man kan ikke lese kun den siste setningen din, når man leser hele innlegget ser man klart at du legger en god del av skylden på vesten.@Fjernkontrollen: Har jeg fordelt skyld her? Se i tilfelle på siste setning.
I Nigeria har kristne blitt angrepet av muslimer i lengre tid nå, senest i går.
Selvmordsbomber angrep kirke i Nigeria - Aftenposten
Ser ut som vi er enige i dette.
Det handler vel i bunn og grunn om man i det hele tatt har noen grunnleggende verdier, eller om alt en står for kan forhandles bort bare pressmidlene er sterke nok.Hvilken motsetning ser du mellom integritet og dialog? Etter min mening hører dette sammen. Det er da vi kan få forståelse for et vestlig syn.
Neville Chamberlain i det ene hjørnet også kalt dialoghjørnet, I det andre hjørnet Winston ChurchillKlok apell fra Stang. Han skjønner at vi ikke kommer noen vei med andre mennesker uten at det skjer gjennom dialog.
Med et slikt misfoster av en virkelighetsoppfatning, er det ikke å undres over at det oppstår konflikter i tide og utide.Neville Chamberlain i det ene hjørnet også kalt dialoghjørnet, I det andre hjørnet Winston ChurchillKlok apell fra Stang. Han skjønner at vi ikke kommer noen vei med andre mennesker uten at det skjer gjennom dialog.
Det var ikke ment generelt.Med et slikt misfoster av en virkelighetsoppfatning, er det ikke å undres over at det oppstår konflikter i tide og utide.Neville Chamberlain i det ene hjørnet også kalt dialoghjørnet, I det andre hjørnet Winston ChurchillKlok apell fra Stang. Han skjønner at vi ikke kommer noen vei med andre mennesker uten at det skjer gjennom dialog.
Honkey
Enig med kronikøren. Men ser ikke at det på noen måte desauverer Stangs apell. Filmen ER en drittfilm, dialog med normale suterkopper funker helt fint, og det er lov å ha flere tanker i huet på samme tid. Det er tross alt ikke potensielle drapsmenn Stang ønsker dialog med, det er den vanlige muslingen som føler seg tråkket på. Det hjelper å prate i hjel dette sludderet. Men mot de som brenner og går berserk finnes ingen fornuftige virkemidler, bare ufornuftige.En god kronikk av Walid al-Kubaisi!
Planlagt politisk spill - Ytring
Det sette også Stangs utspill i et riktig lys.
Enig!!! Det var mange unge som snakket indre vestlandsk på Birkelunden idag. Stemmer for kjønnskvotering, ja til flere vestlandspiker.Fjernkontrollen, det har gått alt for langt for lenge siden!!
Små brisen på morrakvisten? Ja enten begynner man veldig tidlig eller har ikke avsluttet når man burdeNei knapt småbrisen,..... men hva er unskyldningen din da??
Nei seriøst; fant ikke noen stor mening i det du skrev?? Nå er dette OT, men likevel??
Du må lese flere inlegg i rett rekkefølge. Jeg utrykker enighet med Eros i at han nok ikke engang er brisen, og så spør jeg om hva som da er unskyldningen hans for formuleringer jeg knapt finner mening i !Små brisen på morrakvisten? Ja enten begynner man veldig tidlig eller har ikke avsluttet når man burdeNei knapt småbrisen,..... men hva er unskyldningen din da??
Nei seriøst; fant ikke noen stor mening i det du skrev?? Nå er dette OT, men likevel??![]()