Politikk, religion og samfunn Rasisme, religion etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Brudefølge havnet i slåsskamp i Oslo-tunnel - VG Nett

** Skapte kø på E6
    ** Slåsskamp i Vålerengatunnelen
    ** Fikk motorstans, startet å be midt i veien

- Fører la seg ned på et teppe, og startet en bønn. Uvisst om dette hjelper, skriver politiet på twitter.

Vi har jo busslommer, kanskje regjeringen vil innøfre bønnelommer.

Sist redigert:

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.693
    Torget vurderinger
    4
    Brudefølge havnet i slåsskamp i Oslo-tunnel - VG Nett

** Skapte kø på E6
    ** Slåsskamp i Vålerengatunnelen
    ** Fikk motorstans, startet å be midt i veien

- Fører la seg ned på et teppe, og startet en bønn. Uvisst om dette hjelper, skriver politiet på twitter.

Vi har jo busslommer, kanskje regjeringen vil innøfre bønnelommer.
    Det er jo kulturell tradisjon må vite !
    Så da er det vel greit å sperre hele E6 da ?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Herlig fantefølge det der. Høres ut som noe fra en boratfilm. Vi må glede oss over det absurde i hverdagen.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.152
    Torget vurderinger
    1
    Jepp lett å le av slikt nå, men importen av kulturelle absurditeter blir nok ikke like morsomt i fremtiden

Grorud 2020...........

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ja, det er ikke mye som er mer bibelsk enn å ta livet av sine egne barn. Det er en av grunnstenene i den kristne tro. Man ser det igjen og igjen gjennom historiene, fra Abraham som hørte stemmer i hodet som befalte ham å ta livet av sin sønn, til bibelsk lov og rett der man skal drepe sine barn ved å kaste stein på dem til de dør hvis de er ulydige eller ikke viser tilstrekkelig underdanighet, eller bryte en av de mange lovene og reglene som er spesifisert der.

Er man ikke villig til å drepe sine egne barn (hvis guden befaler det eller de er tilstrekkelig ulydige) kan man ikke med rette kalle seg kristen. Da setter man seg og sine før Guds vilje, og det betyr evig fortapelse for dem alle.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.464
    Torget vurderinger
    0
    Litt usikker på om denne hører hjemme her eller i "Dilldalltråden", men etter den der gærne typen fra Arkansas tror jeg vi trenger en god latter i denne tråden.

La meg presenterer siste modell fra AUDI. Spesialtilpasset Midt Østen, BURKAUDI !

Vedlegg

roesok

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    313
    Ja, det er ikke mye som er mer bibelsk enn å ta livet av sine egne barn. Det er en av grunnstenene i den kristne tro.
    Javel, så det å ta livet av sine egne barn er en av grunnstenen i den kristne tro? Du verden. Dette er jo å snu kristen tro og moral fullstendig på hodet, men regner med at de fleste med bakkekontakt ser at her surrer du veldig.

La meg som en kommentar, siden ditt innlegg går på forholdet til barn sett i lys av kristne verdier, ta med noen ord fra Regjeringens og Kunnskapsdepartementet "Rammeplan for barnehagens innhold". Der sies det følgende om grunnstenene i den kristne tro:

"Barnehageloven slår fast at oppdragelsen i barnehagen skal skje i samsvar med kristne grunnverdier. Dette innebærer at barnehagen skal bygge sin virksomhet på de etiske grunnverdier som er forankret i kristendommen, og som forutsettes å ha bred oppslutning i befolkningen i Norge. Med kristne grunnverdier forstås medmenneskelighet eller nestekjærlighet, tilgivelse, menneskeverd, likeverd, ansvar for fellesskapet, ærlighet og rettferdighet. Dette er verdier vi også finner i de fleste religioner og livssyn. Barnehagen skal lære barna om tro og verdier. Opplæring til tro er hjemmets ansvar.

...Kristen tro og tradisjon har sammen med humanistiske verdier gjennom århundrer preget norsk og europeisk kultur. Norge er i dag et multireligiøst og flerkulturelt samfunn.… Barnehagen skal blant annet bidra til at barna

• får innsikt i kristne grunnverdier og deres plass i kulturen
    • får kjennskap til kristne høytider og tradisjoner"

Med andre ord har Kunnskapsdepartementet en litt annen holdning til hva grunnstenene i den kristne tro er enn det du har. Jeg er nok mer på linje med Kunnskapsdepartementet.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det har ikke slått deg ennå at når noen bruker uttrykk som "Med kristne grunnverdier forstås", så fjerner de kristendommen og erstatter den med vanlig humanisme. Det er jo pussig at ikke de ekte kristne reagerer på denne utskiftingen av hele deres religion med tannløse humanistiske selvfølgeligheter.

Er man ekte kristen så lyer man da Gud og bibelen og ikke sosialistiske tanter i Sannhetsdepartementet.

Hvis Gud befaler deg å ta livet at dine barn eller foreldre, vil du da lystre Guds befaling eller trosse den?

I dag er det tydeligvis ingen kriterier for å kalle seg kristen. Det holder med en vag tro på "noe der ute", kornsirkler og teletorgsigøynere ispedd litt torbjørnegner.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.464
    Torget vurderinger
    0
    Deph, det du kritiserer er ting som står i Det Gamle Testamentet og slik sett er det jødedommen du angriper. Det står ikke noe sted i Det Nye Testamentet at det er OK å drepe barn!! Kristendommen er faktisk basert på Det Nye Testamntet, eller "Den Nye Pakt" som er et annet uttrykk for det samme.

Men at det er fullt av rabiate gærninger som "gjemmer seg" bak religion og en gudeskikkelse er hevet over tvil.

V

vredensgnag

Gjest
    Deph, det du kritiserer er ting som står i Det Gamle Testamentet og slik sett er det jødedommen du angriper. Det står ikke noe sted i Det Nye Testamentet at det er OK å drepe barn!! Kristendommen er faktisk basert på Det Nye Testamntet, eller "Den Nye Pakt" som er et annet uttrykk for det samme.

Men at det er fullt av rabiate gærninger som "gjemmer seg" bak religion og en gudeskikkelse er hevet over tvil.
    Kanskje gjøre som Petter Solberg burde gjort, og tatt foten av gassen i den svingen. Om ikke kjører du kristendommen rett i korset, slik han tok lysmasten.

Jeg har uthevd litt.

Kristendom er en monoteistisk religion utgått fra jødedommen, og som bygger på følgende fundamentale trossetninger:

Det er ellers ganske opplagt hvorfor Evangeliet etter Matteus begynner som det gjør:

Jesu ættetavle
    1 Dette er ættetavlen til Jesus Kristus, Davids sønn og Abrahams sønn, og hvorfor vi kaller Kristendommen en Abrahamittisk religion:
    2 Abraham fikk sønnen Isak, Isak fikk Jakob, Jakob fikk Juda og brødrene hans, 3 Juda fikk sønnene Peres og Serah med Tamar, Peres fikk Hesron, Hesron fikk Aram, 4 Aram fikk Amminadab, Amminadab fikk Nahsjon, Nahsjon fikk Salma, 5 Salma fikk sønnen Boas med Rahab, Boas fikk sønnen Obed med Rut, Obed fikk Isai, 6 og Isai ble far til kong David.
    David fikk sønnen Salomo med Urias kone, 7 Salomo fikk Rehabeam, Rehabeam fikk Abia, Abia fikk Asa, 8 Asa fikk Josjafat, Josjafat fikk Joram, Joram fikk Ussia, 9 Ussia fikk Jotam, Jotam fikk Ahas, Ahas fikk Hiskia, 10 Hiskia fikk Manasse, Manasse fikk Amon, Amon fikk Josjia, 11 og Josjia ble far til Jojakin og brødrene hans, på den tiden da folket ble bortført til Babylon.
    12 Etter bortføringen til Babylon fikk Jojakin sønnen Sjealtiel, Sjealtiel fikk Serubabel, 13 Serubabel fikk Abiud, Abiud fikk Eljakim, Eljakim fikk Asor, 14 Asor fikk Sadok, Sadok fikk Akim, Akim fikk Eliud, 15 Eliud fikk Eleasar, Eleasar fikk Mattan, Mattan fikk Jakob, 16 og Jakob ble far til Josef, Marias mann. Av henne ble Jesus født, han som kalles Kristus.
    17 Altså er det i alt fjorten slektsledd fra Abraham til David, fjorten ledd fra David til bortføringen til Babylon og fjorten ledd fra bortføringen til Babylon og fram til Kristus.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Jeg trodde essensen i kristendommen er det som står i Johannes 3 16.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.249
    Torget vurderinger
    11
    Essensen i kristendomm er det Gjestemedlem som har definisjonene på....

Kristendom.....Hvor kommer ordet fra igrunnen? Høres litt teit ut spør du meg.Kristusdom er i tilfelle bedre.Kristne skal ikke dømme her og nå,Kristus skal.
    Jesus nemnte såvidt jeg har fått med meg aldri ordet kristen eller kristendomm.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Essensen i kristendomm er det Gjestemedlem som har definisjonene på....

Kristendom.....Hvor kommer ordet fra igrunnen? Høres litt teit ut spør du meg.Kristusdom er i tilfelle bedre.Kristne skal ikke dømme her og nå,Kristus skal.
    Jesus nemnte såvidt jeg har fått med meg aldri ordet kristen eller kristendomm.
    Jesus, i den forstand den/de personene denne figuren er basert på i det hele tatt har eksistert, var jo ikke kristen. Han var jo en religiøs jøde som forholdt seg til de gamle skriftene og hadde sine egne tanker om praktiseringen av disse. Dyrkingen av Jesus som figur og ikke bare som en skriftlærd omstreifer og predikant er noe som har kommet til i ettertid.

De lovene reglene og gudeforstillingene han dyrket er jo dem man finner samlet i det gamle testamentet, så det er jo det læren er basert på. Kanskje litt isptedd en egotripp der det var moro med hangarounds som dyrket ham som en gud.

Skal man ta kristendommen å alvor, så sier jo læren om at Jesus og den gamletestamentlige Jahve er en og samme figur i forskjellige aspekter.

En latterlig røre av brutalitet og selvforherligelse.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.249
    Torget vurderinger
    11
    Det er helt utrolig hvor mye du engasjerer deg i noe du vet så lite om ;-)

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    299

I det gamle testamentet hadde man ikke årer, litt vel avhengig av vær og vind?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg har lurt på hva disse nassetullingene mener med "black power, white control". Kanskje vi er litt nærmere et svar på det spørsmålet i dag?
    Arnold_Classic_Eur_1005471i.jpg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Bokstavelig talt bombet tilbake til middelalderen.
    Tja, i Iran kom religionen først og bombene kort tid etterpå når irakerne prøvede å stagge pesten. I Afghanistan også, men der var det USA som bygget opp Taliban på den tiden da sosialismen var en større trussel mot sivilisasjonen enn religion. Backfire så det holder.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.464
    Torget vurderinger
    0
    Farlig utvikling i Norge.

Rekrutterer norske muslimer til krig - VG Nett om Syria

Denne er litt morsom, fint at han stoppet bussen først.

Stoppet flybussen for å be - bt.no

Ser ingen grunn til å hindre dem i å reise til Syria! De som overlever og kommer tilbake bør nok "passes på" av PST.
    Hvorvidt de bør kunne kreve noe fra NAV hvis de kommer tilbake som krøplinger bør kunne diskuteres uten at jeg personlig har konkludert der ennå.

Bussjåføren virker ganske harmløs, og hvis det kun var snakk om 2 minutter så hadde jeg nok overlevd. Men prinsippielt sett bør gudsdyrking tilhøre privatsfæren og skulle vel ideelt sett ikke påvirke arbeidet. Mener jeg da!

"Mine damer og herrer, dette er kapteinen. Vi må avbryte innflygingen til Gardermoen Lufthavn fordi flygelederen må be sin kveldsbønn nå når solen går ned. Vi regner med å være på plass i innflygingskøen igjen om 10 minutter. Jeg vil benytte anledningen til å takke for at De flyr med SAS og håper de vil ta med flyselskapet i Deres aftenbønn i når De legger Dem i kveld." Joda!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.464
    Torget vurderinger
    0
    Vis vedlegget 160417
    Nesten like bra garanti som Elkjøp!
    Synes det fint å se eksempler på religiøse med humoristisk sans. Det er en risiko for at de ikke tar seg selv så skrekkelig høytidelig. Og er det en ting det finnes alt for mye av her i denne verden, så er det selvhøytidelige religiøse mennesker!

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.464
    Torget vurderinger
    0
    Ricky på Twitter.jpg

Ja den var til Deph,

som en liten oppmuntring på en hustrig høstdag!:rolleyes:

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    28.790
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Liker den siste der, min langhalede venn.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Islamisten Erdogan jobber iherdig for å gjøre Tyrkia til et nytt Iran. Ingen revolusjon, men rolige bestemte steg bort fra sekularisme, sivilisasjon og demokrati.

Tyrkia trenger et nytt militærkupp nå før det er for sent å gjøre noe med gudedyrkerne.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn