- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 11.552
Glem ikke at barnebarnet skal spille i buekorpset.e"Landsdelskortet" om jeg må be. By og utmark hand i hand.For øvrig må det være tillatt å si at det vil aldri komme på tale å BETALE en BERGENSERfor at skulle få gifte seg med min datter!! Så dypt vil man da aldri falle!! Barnebarn som snakker med bergensk skarre "R"? Bare tanken gjør meg dårlig.......... Etter som bergensere ikke er en egen rase er det IKKE rasisme å mislike sorten! Du trenger altså ikke komme med "rasismekortet"!
Hvis det er prisen du frykter så skal jeg ikke være vanskelig, kan fire på Upperen... Men reinsyrene står fast! Dere har jo dårlig med kameler der oppe. Jeg har forøvrig også bodd noen år på Askøy, så jeg kjenner til dette med med landlige omgivelser og ødemark, kyst og fjell og mygg.
Ellers er det vel din oppgave å overtale bruden om at et liv i sivilisasjonen kanskje ikke er å kimse av. De menneskelige aspektene kommer vel etterhvert. Ting går seg til .... tenk deg tanken på et barnebarn Spiralis: En obsternasig toåring som ser på deg med milde blå øyne og på godt bergensk kommer med en tirade om tinemelken i tåteflasken. Livet har mye å by på i de gamle år.
Dessuten er bergensk en sjarmerende talefeil.