Politikk, religion og samfunn Rasisme, religion etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Det har jo kommet så mange polakker at nå er det faktisk flere medlemmer i kristne trossamfunn enn muslimske i Oslo.
    Polakkene er katolikker og helt uavhengig av hvor hyggelige og arbeidssomme de er ( det er min erfaring med sorten! ) så er de da IKKE "kristne" som urbefolkningen i "Furet Værbitt"!

    Protestanter og katolikker er IKKE det samme og slett ikke nødvendigvis vel forlikte og gode venner!! Den som ikke tror meg på mitt ord kan forsøksvis google "Nord Irland".

    Er redd for at hvis det ikke var for muslimene ville det foregått harmdirrende diskusjoner på nettet om hvordan "disse katolikkene" ødelegger samfunnet, formerer seg som.... og generelt utraderer norsk kultur!

    "Hybel til leie i koselig villa på Frogner............................."
    Fyll inn slutten som følger....
    Fram til midt på 60 tallet - "NB ikke nordlendig!"
    Fram til midt på 70 tallet - "NB ikke spansk/italiensk" ( Degos )
    Deretter til det ble forbudt å skrive slikt - "NB ikke pakistaner!"

    Så hverken Somaliere eller skjeggete muslimister har opplevd slikt, og enda skriker de om at vi er rasister??:confused:
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.412
    ........... harmdirrende diskusjoner på nettet om hvordan "disse katolikkene" ødelegger samfunnet, formerer seg som....
    Ja, disse hersens kattollikkene bruker jo ikke prevvansjon engang. Ut me`rem, dem kan pella seg dit de kom fra. Kommer her og tar jobbane våres åsså. Snart ska`rem vel ha egen kjærke åsså.

    Problemet er bare det at de er billig arbeidskraft. Tar litt svart-jobber også.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.412
    En ting er at norske statsborgere med innvandrerbakgrunn melder seg til militærtjeneste i sitt opprinnelige hjemland. Noe annet er at etnisk norske melder seg til tjeneste for en terrororganisasjon, Sar-El for Norge, Sverige og Danmark. Helt feil blir det når begrunnelesen er at de er kristne og da ser de det som en plikt å hjelpe til
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Jesus skrev:
    Ja, det kommer en tid da de som slår dere i hjel, skal tro at de utfører en tjeneste for Gud.
    (Johannes evangelium, kapittel 16)
    Ne kut ut da mann! Du kan ikke ta sitater fra eventyr folket ikke tror på, for så bruke det som "argument". Voks opp!

    HeadMan,
    Riktig at det er et sitat fra Bibelen, men ingen grunn til å gå balistisk bare på grunn av det. Hvis du roer deg ned et par hakk, puster gjennom nesen, puster dypt og slapper av skal jeg først be deg oppføre deg som om du selv var voksen og ikke en furten tenåring!!

    Hvis det der er din "spontanreaksjon" hver gang du snubler over en referanse til Bibelen vil jeg påstå at du har et problem! Men frykt ikke, du er på rett sted. Her inne på HFS har vi heldigvis psykiatrisk kompetanse som sikkert kan hjelpe deg.

    Hvis du møter folk og argumenter med et åpent sinn og begynner med å høre og forstå, i allefall prøver å forstå, hva de forsøker å si deg vil du komme langt. Garantert mye lengere enn om du hver gang drar ned rullegardinen og bare "hører" det du tror/ønsker å høre!

    Scroll tilbake noen innlegg og så "LESER" du nøye det som skrives. Da bør du kunne se sammenhengen mellom "Coolbiz" sin kommentar og de foregående. Noe "argument" var det dog ikke, men en opplysende kommentar som både har brodd og sylskarp underfundig humor! Er redd for at det krever "bittelitt" IQ å forstå, men tatt i betraktning at du nå har forstått dette med HiFi ( du er jo her på et HiFi forum!! ) burde du ha en sjanse, tror jeg................;)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Nå regner jeg med at denne organisasjonen blir behandlet på samme måte som nynazist miljøet i Norge, vi kan ikke ha slike folk som dette løs i Norge.

    Ubaydullah Hussain hyller terrorangrepet i Algerie - nyheter - Dagbladet.no

    Han hyller terroristene.
    Bare å beklage men den typen der appelerer dessverre til mine dypeste, mest primitive, antidemokratiske instinkter! Og det irriterer meg veldig!

    Det heter at ens instilling til demokrati og ytringsfrihet måles i villighet til å tillate meninger man er meget uenig i, og i hvilken grad man er villig til å forsvare retten til å ytre disse meningene. Jo denne "Ubadilldallen" kan for min del både inneha og ytre disse rabiate hatefulle meningene. Men når det kommer til å fysisk forsvare "svinet" ( Pun absolutely intended ! ) om han blir angrepet når han ytrer dette, så tror jeg at min grense går der omkring ja! Jeg gidder faktisk ikke legge to pinner i kors for å hjelpe, hva enten det kastes tomater eller granater mot ham! I likhet med Arne Myrdal fortjener han kun at folk vender ham ryggen!
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Nå regner jeg med at denne organisasjonen blir behandlet på samme måte som nynazist miljøet i Norge, vi kan ikke ha slike folk som dette løs i Norge.

    Ubaydullah Hussain hyller terrorangrepet i Algerie - nyheter - Dagbladet.no

    Han hyller terroristene.
    Bare å beklage men den typen der appelerer dessverre til mine dypeste, mest primitive, antidemokratiske instinkter! Og det irriterer meg veldig!

    Det heter at ens instilling til demokrati og ytringsfrihet måles i villighet til å tillate meninger man er meget uenig i, og i hvilken grad man er villig til å forsvare retten til å ytre disse meningene. Jo denne "Ubadilldallen" kan for min del både inneha og ytre disse rabiate hatefulle meningene. Men når det kommer til å fysisk forsvare "svinet" ( Pun absolutely intended ! ) om han blir angrepet når han ytrer dette, så tror jeg at min grense går der omkring ja! Jeg gidder faktisk ikke legge to pinner i kors for å hjelpe, hva enten det kastes tomater eller granater mot ham! I likhet med Arne Myrdal fortjener han kun at folk vender ham ryggen!
    Ja, for i Norge skal vi være så hyggelige og snille, slike som deg får meg faktisk til å bli kvalm, det hjelper ikke noe å snu ryggen til slike som han.

    Han hyller og støtter drap på norges befolkning og norges interesser, det ser også ut som han og organisasjonen jobber for sharia lover i Norge, dette er vel straffbart, hvis ikke så bør gruppen fotfølges og plages slik som myndighetene gjorde helt riktig mot nazistene i Norge.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    PST holder nok et godt øye med denne gjengen.

    Man kan ikke straffeforfølge folk pga. deres meninger, samme hvor uspiselige de er. Og det er også lov å jobbe politisk for å innføre religiøst begrunnede lover i Norge også. Dette er noe som følger med demokrati og ytringsfrihet. Vi kan ikke ha noen offentlig kontroll med hva folk har lov til å mene, om man er aldri så uenig.

    Hvis dette er rettigheter som du ønsker å frata norske borgere, så er du ikke hakket bedre enn Ubaydullah Hussain. Da har dere mye mer til felles enn du sikkert liker å tro.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    PST holder nok et godt øye med denne gjengen.

    Man kan ikke straffeforfølge folk pga. deres meninger, samme hvor uspiselige de er. Og det er også lov å jobbe politisk for å innføre religiøst begrunnede lover i Norge også. Dette er noe som følger med demokrati og ytringsfrihet. Vi kan ikke ha noen offentlig kontroll med hva folk har lov til å mene, om man er aldri så uenig.

    Hvis dette er rettigheter som du ønsker å frata norske borgere, så er du ikke hakket bedre enn Ubaydullah Hussain. Da har dere mye mer til felles enn du sikkert liker å tro.
    Minst en av de i organisasjonen er i Syria og kriger sin hellige krig, han går åpen ut og hyller de som dreper nordmenn og kritiserer alt vi står for.

    Ganske sikker på at disse islamistene støtter terrororganisasjoner økonimsk(det gjør jo den norske regjeringen også) og da bør de ikke lenger være frie menn.

    Rikets og dens borgere sikkerhet bør gå foran yttringsfriheten.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Rikets og dens borgere sikkerhet bør gå foran yttringsfriheten.
    Og hvem skal så bestemme hvem som truer "rikets sikkerhet" og dermed får inndratt sin ytringsfrihet, hvem skal lede tankepolitiet? Hva om de plutselig finner ut at DINE meninger er en trussel mot "stabiliteten" eller andre eufemismer, skal Nye Stasi komme på døra og sørge for at du forsvinner? I manges øyne vil dine oppfordringer om en politistat fremstå like truende som en gjeng islamisttullinger.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Minst en av de i organisasjonen er i Syria og kriger sin hellige krig, han går åpen ut og hyller de som dreper nordmenn og kritiserer alt vi står for.
    Alt vi står for? Hva er det vi står for da? Du ønsker en politistat, vil sette til side grunnleggende menneskerettigheter...jeg får ikke inntrykket av at du og jeg (eller mange andre her) står for det samme. Så hva er det "vi" står for som han kritiserer egentlig?
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Minst en av de i organisasjonen er i Syria og kriger sin hellige krig, han går åpen ut og hyller de som dreper nordmenn og kritiserer alt vi står for.
    Alt vi står for? Hva er det vi står for da? Du ønsker en politistat, vil sette til side grunnleggende menneskerettigheter...jeg får ikke inntrykket av at du og jeg (eller mange andre her) står for det samme. Så hva er det "vi" står for som han kritiserer egentlig?

    Det er stor forskjell på politistat og få fjernet de som åpent går ut og truer Norge og dens befolkning, lærte man ingenting fra 22 juli 2011?

    Jeg regner med at flertall av vi ikke vil ha sharia lover, skulle ikke forundre meg om de får statsstøtte også.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    ^ Du predikerer svært utvidede fullmakter til politi og (presumptivt) forsvar og hemmelig politi, samt tilsidesetting av rettsvern for de som staten ønsker å definere som en trussel. At det vil kunne gjennomføres uten å ta vesentlige skritt i retning av en politistat er veldig vanskelig å se for seg.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    "Veien til Helvete er brolagt med gode intensjoner!"

    Kan være smart å tenke over det før man kommer med løsninger, tror jeg............................
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Klart ytringsfriheten gjelder også for de som ønsker å avskaffe den.
    Klart demokratiet beskytter også de som ønsker å avskaffe det.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.518
    Antall liker
    9.668
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er stor forskjell på politistat og få fjernet de som åpent går ut og truer Norge og dens befolkning, lærte man ingenting fra 22 juli 2011?
    Vi lærte bl.a. at religiøs overbevisning ikke uten videre forteller oss hvem som er den største trusselen. For å forhindre Breivik må man overvåke store deler av de norske befolkningen, kristen eller ikke. OK for deg?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Minst en av de i organisasjonen er i Syria og kriger sin hellige krig, han går åpen ut og hyller de som dreper nordmenn og kritiserer alt vi står for.
    Alt vi står for? Hva er det vi står for da? Du ønsker en politistat, vil sette til side grunnleggende menneskerettigheter...jeg får ikke inntrykket av at du og jeg (eller mange andre her) står for det samme. Så hva er det "vi" står for som han kritiserer egentlig?

    Det er stor forskjell på politistat og få fjernet de som åpent går ut og truer Norge og dens befolkning, lærte man ingenting fra 22 juli 2011?

    Jeg regner med at flertall av vi ikke vil ha sharia lover, skulle ikke forundre meg om de får statsstøtte også.
    Jeg så ingen muslimer på 22. juli? Tankene dine er forståelige, fjernkontrollen, men som de andre sier må man gå på prinsipp og ikke sak. Han her islamske kjernekaren må ha lov til å si disse tingene, provosere om det enn gjør. Hvis vi knebler ham så er det vi som har tapt for da har vi firt på våre prinsipper som jo er det vi sloss for.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Minst en av de i organisasjonen er i Syria og kriger sin hellige krig, han går åpen ut og hyller de som dreper nordmenn og kritiserer alt vi står for.
    Alt vi står for? Hva er det vi står for da? Du ønsker en politistat, vil sette til side grunnleggende menneskerettigheter...jeg får ikke inntrykket av at du og jeg (eller mange andre her) står for det samme. Så hva er det "vi" står for som han kritiserer egentlig?

    Det er stor forskjell på politistat og få fjernet de som åpent går ut og truer Norge og dens befolkning, lærte man ingenting fra 22 juli 2011?

    Jeg regner med at flertall av vi ikke vil ha sharia lover, skulle ikke forundre meg om de får statsstøtte også.
    Jeg så ingen muslimer på 22. juli? Tankene dine er forståelige, fjernkontrollen, men som de andre sier må man gå på prinsipp og ikke sak. Han her islamske kjernekaren må ha lov til å si disse tingene, provosere om det enn gjør. Hvis vi knebler ham så er det vi som har tapt for da har vi firt på våre prinsipper som jo er det vi sloss for.
    Ja det er dette som er problemet. Jeg har på mange måter ikke noen skrupler i forhold til å vri nakken rundt på ham, og jeg har veldig lyst også, MEN det blir dessverre bare helt feil å gjøre det. En av grunnene til at vi reagerer så sterkt på det han sier er at vi mener å ha et samfunn som er "en lille smule" overlegent det han ønsker hva gjelder humanisme og moralsk standard. Hvis vi senker oss ned til hans nivå, ( og det er nettopp det han ønsker at vi skal gjøre! ), vil vi ikke bare forlate vår "overlegne" posisjon men vi vil nok også lide nederlag da han nok vil slå oss grunnet større erfaring i "gjørmebryting på laveste nivå"! Og selv om dere ikke ønsker å følge dette resonementet bør man huske på alle de store strategene som har gjentatt gang etter gang at man ikke skal gjøre det fienden ønsker at man skal gjøre!! Det er intet Ubaydullah ønsker mer enn å bli satt i fengsel for disse uttalelsene, da blir han "martyr" og øker oppslutningen rundt sin person.

    Det vi burde gjøre var å gå sammen i et spleiselag, kjøpe en AK47 til gutten, samt en enveis flybillett til Syria!! Da kunne han møte i sitt paradis etter at det syriske forsvaret hadde sluppet en bombe i hodet hans!
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    Det vi burde gjøre var å gå sammen i et spleiselag, kjøpe en AK47 til gutten, samt en enveis flybillett til Syria!! Da kunne han møte i sitt paradis etter at det syriske forsvaret hadde sluppet en bombe i hodet hans!
    +1
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Ubaydullah Hussain er en figur skapt og fremdyrket av Dagbladet. Uten den pressedekningen de gir ham ville knapt noen ha hørt om han, og få ville brydd seg om hva han mener om dette og hitt.

    Men han er nyttig for dagbladet for å generere tøvete artikler, for når de har sluppet han frem står det 10 politikere i kø for å vise hvor mye de "tar avstand" fra ham. Hele spekteret fra Frp til SV må konkurrere om å ta mest mulig avstand fra fjotten.

    Joda, Dagbladet isenesetter jo dette sirkuset for å tjene penger på løssalget sitt. Men ved å gjøre slike mennesker til kjendiser og lage stort oppstyr hver gang de poster en liten setning på Facebook e.l. så får disse med utrimmet skjegg og holdninger spalteplass og oppmerksomhet de ellers bare vil kunne drømme om. En oppmerksomhet som sikkert flere sinte tapere gjerne vil ta del i. Dagbladet bygger denne mannen og hans frender opp, og gir ham en image og en publisitet de bør være dem takknemlig for. Men prisen for reklamen og publisiteten Dagbladet gir disse menneskene, er den verdt å betalt for Norge i lengden? Er vi tjent med at dette skal bli de tøffe ungdomsopprørerne som kjemper mot det etablerte og selvfornøyde besteborgerlige?

    Litt sørgelig å se hvor lett Dagbladet manipulerer både politikere og lesere. Dyktige er de, det skal de ha.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Minst en av de i organisasjonen er i Syria og kriger sin hellige krig, han går åpen ut og hyller de som dreper nordmenn og kritiserer alt vi står for.
    Alt vi står for? Hva er det vi står for da? Du ønsker en politistat, vil sette til side grunnleggende menneskerettigheter...jeg får ikke inntrykket av at du og jeg (eller mange andre her) står for det samme. Så hva er det "vi" står for som han kritiserer egentlig?

    Det er stor forskjell på politistat og få fjernet de som åpent går ut og truer Norge og dens befolkning, lærte man ingenting fra 22 juli 2011?

    Jeg regner med at flertall av vi ikke vil ha sharia lover, skulle ikke forundre meg om de får statsstøtte også.
    Jeg så ingen muslimer på 22. juli? Tankene dine er forståelige, fjernkontrollen, men som de andre sier må man gå på prinsipp og ikke sak. Han her islamske kjernekaren må ha lov til å si disse tingene, provosere om det enn gjør. Hvis vi knebler ham så er det vi som har tapt for da har vi firt på våre prinsipper som jo er det vi sloss for.
    En som vil Norge vondt om han er hvit eller farget er det samme, den 22 juli 2011 var det en gal hvit mann, neste gang kan det være noe annet eller igjen en hvit gal mann som dreper.

    Det er derfor det er så viktig at slike ting blir slått hardt ned på med engang, ytringsfriheten vi i vesten har hatt de siste 40-50 årene blir nok borte om noen få år, det er for mye hat rundt omkring i verden og i Norge at vi kan ikke ha den friheten vi har i dag.

    Det jeg vil at de skal ta dagpengene hans, ha rassia i organsisasjons lokaler hver dag, sjekke transaksjoner de har gjort de siste årene og gi dem aldri fred, plag dem hver dag slik de gjorde med snauskallene.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Ubaydullah Hussain er en figur skapt og fremdyrket av Dagbladet. Uten den pressedekningen de gir ham ville knapt noen ha hørt om han, og få ville brydd seg om hva han mener om dette og hitt.

    Men han er nyttig for dagbladet for å generere tøvete artikler, for når de har sluppet han frem står det 10 politikere i kø for å vise hvor mye de "tar avstand" fra ham. Hele spekteret fra Frp til SV må konkurrere om å ta mest mulig avstand fra fjotten.

    Joda, Dagbladet isenesetter jo dette sirkuset for å tjene penger på løssalget sitt. Men ved å gjøre slike mennesker til kjendiser og lage stort oppstyr hver gang de poster en liten setning på Facebook e.l. så får disse med utrimmet skjegg og holdninger spalteplass og oppmerksomhet de ellers bare vil kunne drømme om. En oppmerksomhet som sikkert flere sinte tapere gjerne vil ta del i. Dagbladet bygger denne mannen og hans frender opp, og gir ham en image og en publisitet de bør være dem takknemlig for. Men prisen for reklamen og publisiteten Dagbladet gir disse menneskene, er den verdt å betalt for Norge i lengden? Er vi tjent med at dette skal bli de tøffe ungdomsopprørerne som kjemper mot det etablerte og selvfornøyde besteborgerlige?

    Litt sørgelig å se hvor lett Dagbladet manipulerer både politikere og lesere. Dyktige er de, det skal de ha.
    De må jo ha noe å skremme oss med utenom flått-sesongen også.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Minst en av de i organisasjonen er i Syria og kriger sin hellige krig, han går åpen ut og hyller de som dreper nordmenn og kritiserer alt vi står for.
    Alt vi står for? Hva er det vi står for da? Du ønsker en politistat, vil sette til side grunnleggende menneskerettigheter...jeg får ikke inntrykket av at du og jeg (eller mange andre her) står for det samme. Så hva er det "vi" står for som han kritiserer egentlig?

    Det er stor forskjell på politistat og få fjernet de som åpent går ut og truer Norge og dens befolkning, lærte man ingenting fra 22 juli 2011?

    Jeg regner med at flertall av vi ikke vil ha sharia lover, skulle ikke forundre meg om de får statsstøtte også.
    Jeg så ingen muslimer på 22. juli? Tankene dine er forståelige, fjernkontrollen, men som de andre sier må man gå på prinsipp og ikke sak. Han her islamske kjernekaren må ha lov til å si disse tingene, provosere om det enn gjør. Hvis vi knebler ham så er det vi som har tapt for da har vi firt på våre prinsipper som jo er det vi sloss for.
    Ja det er dette som er problemet. Jeg har på mange måter ikke noen skrupler i forhold til å vri nakken rundt på ham, og jeg har veldig lyst også, MEN det blir dessverre bare helt feil å gjøre det. En av grunnene til at vi reagerer så sterkt på det han sier er at vi mener å ha et samfunn som er "en lille smule" overlegent det han ønsker hva gjelder humanisme og moralsk standard. Hvis vi senker oss ned til hans nivå, ( og det er nettopp det han ønsker at vi skal gjøre! ), vil vi ikke bare forlate vår "overlegne" posisjon men vi vil nok også lide nederlag da han nok vil slå oss grunnet større erfaring i "gjørmebryting på laveste nivå"! Og selv om dere ikke ønsker å følge dette resonementet bør man huske på alle de store strategene som har gjentatt gang etter gang at man ikke skal gjøre det fienden ønsker at man skal gjøre!! Det er intet Ubaydullah ønsker mer enn å bli satt i fengsel for disse uttalelsene, da blir han "martyr" og øker oppslutningen rundt sin person.

    Det vi burde gjøre var å gå sammen i et spleiselag, kjøpe en AK47 til gutten, samt en enveis flybillett til Syria!! Da kunne han møte i sitt paradis etter at det syriske forsvaret hadde sluppet en bombe i hodet hans!
    Ja, det er jo som nevnt tidligere et paradoks med muslimer som reiser fra Sharia-land fordi de hadde det så vondt der for så å komme til Norge med ønsker om å forandre landet i Sharia-retning.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Et paradoks at folk som kommer hit som flyktninger fra krig drar til utlandet for å krige.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn