Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.751
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Grattis med kvikt salg, - men ja, tenker det fort kan ende i tårer... - eller i det minste bondeanger.
    Takker! Sannsynligvis ender det i både tårer og bondeanger. Den lå ute i 3 måneder før den ble solgt, så et kjapt salg var det definitivt ikke. Jeg har hatt god tid til å slette annonsen, men anlegget i TV-kroken var ikke gratis, så deler av arvesølvet må fortsatt selges for å fullfinansiere godlyden. Hardcore i-landsproblematikk med andre ord.

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    38.685
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Aaah, mea culpa. Det var din som lå ute.
    Jeg så jo på den og - he he, korttidsminneforeningen der altså. 🤣

- i-landsproblematikk ja, det er tøffe tak!

hvego

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    792
    Ja, er det noen lytteinntrykk?

Fra mine foreldres hytte er det dessverre få andre lytteinntrykk i vinterferien enn lyden fra TV med OL-sendinger.

Det blir alenetid hjemme fra onsdag, da blir det musikktid igjen!

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.751
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Ja, er det noen lytteinntrykk?

Fra mine foreldres hytte er det dessverre få andre lytteinntrykk i vinterferien enn lyden fra TV med OL-sendinger.

Det blir alenetid hjemme fra onsdag, da blir det musikktid igjen!
    Lytting? Det har jeg sluttet med, kun målinger her i gården.
    Tenk hvor deilig det blir å synke ned i godstolen og lytte til Saranna og SBS etter dager med nasale lyder fra en gammel plastboks! Kun to dager igjen nå!

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.751
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Dag ble kveld som gikk over i natt, som ble dag igjen. Ting tar tid når livet krøller til tidsskjemaet til hobbyen. Endelig tid for lytteinntrykk! Kort og konsist; jeg kunne levd svært godt med SBS i stua som end game-høyttalere. Tonalt er de litt snillere i toppen fra 2k og opp, samt litt slankere i mellombassen enn Manta. Er lite løft i toppen, så låter de mer eller mindre likt. 12" vs 5,5" membranareal har litt å si for midbassen, men overraskende lite på normalt lyttenivå. Jeg har ikke spilt spesielt høyt, godt under 90dB, og jeg mangler ingenting. Lydbildet er stort og presist med god separasjon og fin spredning utenfor høyttalerne. Dybden i lydbildet er også svært god. Jeg skal lytte ved litt høyere volum ved høve, og komme tilbake med flere inntrykk etterhvert. Mulig jeg har skrytt litt for mye av SBS til kona, hun ymter frampå om at Manta kan selges til fordel for enda et par SBS. Jeg har vendt de døve ørene til.

t-roten

Emigrant…
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    15.898
    Sted
    London
    Dag ble kveld som gikk over i natt, som ble dag igjen. Ting tar tid når livet krøller til tidsskjemaet til hobbyen. Endelig tid for lytteinntrykk! Kort og konsist; jeg kunne levd svært godt med SBS i stua som end game-høyttalere. Tonalt er de litt snillere i toppen fra 2k og opp, samt litt slankere i mellombassen enn Manta. Er lite løft i toppen, så låter de mer eller mindre likt. 12" vs 5,5" membranareal har litt å si for midbassen, men overraskende lite på normalt lyttenivå. Jeg har ikke spilt spesielt høyt, godt under 90dB, og jeg mangler ingenting. Lydbildet er stort og presist med god separasjon og fin spredning utenfor høyttalerne. Dybden i lydbildet er også svært god. Jeg skal lytte ved litt høyere volum ved høve, og komme tilbake med flere inntrykk etterhvert. Mulig jeg har skrytt litt for mye av SBS til kona, hun ymter frampå om at Manta kan selges til fordel for enda et par SBS. Jeg har vendt de døve ørene til.
    Skru opp musikken. Da kan du ikke høre kona lengre....

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.751
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Selg alle høyttalerene og kjøp Accuphase, så kliner du til med noen fete Sonus Faber, da blir kona happy og du gjelds slave🤭.
    Kona er litt rar, hun liker ikke høyglansede treskulpturer. Hun liker derimot utseendet til SBS og Mantas retrostuk. Hun synes dog Manta er litt store.

SigbergAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Antall liker
    10.509
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Lett å undervurdere SBS basert på utseende og størrelse. :giggle:

EDIT: husk også at 12" vs 5.5" er heller ikke helt sant, for SBS er 2.5-veis, så de har 2x5.5" i midbassen.

X-Cell

King of the North!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.556
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Har jo ikke testet Saranna, så hvorfor ikke? Eneste utfordringen er at jeg ikke har mellomlegget tilgjengelig. Kan du opprette en Spleis?
    Mellomlegget tar du på et kort også kaller du bare saranna for sbs mk2.5 😆

Sigberg sender da sikkert et demopar nordover til en så god kunde som deg ;)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.751
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Flere lampetimer ofres til ballek. Hva gjør en ikke for avkommet.
    PXL_20260218_203144109.MP.jpg

Jeg gjør viktigere ting, oppvaskmaskinen må tømmes og fylles igjen.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.751
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Mulig jeg prioriterer feil igjen? Eller helt rett? Hver gang jeg ikke følger med spiller Glimt fantastisk.
    Screenshot_20260218-223401.png

For sikkerhets skyld følger jeg fortsatt ikke med og hører heller på denne.
    Screenshot_20260218-223515.png

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.751
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Feirer at Glimt er bedre enn Inter Milan med en Aass uten EQ og litt mer Bugge Wesseltoft. Viktig å ikke ta helt av, kan få både hjerneblødning og hjerteinfarkt av slik, sier litteraturen.

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    2.105
    Torget vurderinger
    5
    Mulig jeg prioriterer feil igjen? Eller helt rett? Hver gang jeg ikke følger med spiller Glimt fantastisk.
    Vis vedlegget 1180411

For sikkerhets skyld følger jeg fortsatt ikke med og hører heller på denne.
    Vis vedlegget 1180412
    Ja Bodø har Glimt og Skien har Bugge. Godt vi kan glede oss over Glimt og lytte til Bugge. God trøst for oss som har Odd som hjemmelag. 😁

Tenker du prioriterte feil. Oppvaskmaskinen løper ikke fra deg og Bugge kan du lytte til støtt og stadig. Ikke hver dag Glimt kan nytes på direkten når de knuser topplagene. Litt snodig prioritering tillater jeg meg å mene. 😉

Mvh Olav E

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.751
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Ja Bodø har Glimt og Skien har Bugge. Godt vi kan glede oss over Glimt og lytte til Bugge. God trøst for oss som har Odd som hjemmelag. 😁

Tenker du prioriterte feil. Oppvaskmaskinen løper ikke fra deg og Bugge kan du lytte til støtt og stadig. Ikke hver dag Glimt kan nytes på direkten når de knuser topplagene. Litt snodig prioritering tillater jeg meg å mene. 😉

Mvh Olav E
    Jeg har prioritert feil ved alle deres seire, så nå er jeg blitt overtroisk og tror det er grunnen til at de vinner, så jeg kommer til å fortsette slik. Godt å ha en god unnskyldning for å ikke måtte følge med på noe jeg ikke er spesielt interessert i.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn