Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.906
    Torget vurderinger
    0
    Elkjøp Skien har den enkle til kr. 1206,- på Outlet og sender til deg for kr. 69,-.......

Ragwo_Sony_BD_II.jpg

alfegutt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.03.2015
    Antall liker
    1.883
    Sted
    Østfold
    Nå har jeg lest meg svimmel på krangling og trenger derfor å skifte fokus.
    Altså jeg ser det egentlig litt som et sunnhetstegn at det er meningsbrytning. Skulle alle gå i samme spor så er det ikke et sunnhetstegn etter min mening, tar det ikke som krangling, men som folk som virkelig bryr seg om lyd.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.048
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Altså jeg ser det egentlig litt som et sunnhetstegn at det er meningsbrytning. Skulle alle gå i samme spor så er det ikke et sunnhetstegn etter min mening, tar det ikke som krangling, men som folk som virkelig bryr seg om lyd.
    Jeg er forsåvidt enig med deg, men det bør være fullt mulig uten personangrep og usakligheter. Er tross alt ikke liv og død, men viktigere enn som så.

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.048
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Nattlig fabulering på gang!
    Inspirert av @SigbergAudios suksessfulle stabling av suber i senter, tenkte jeg at det burde være mulig å bytte ut kaffebordet i utsikten med 3 Inkognito stablet oppå hverandre. Hver sub bygger minimum 19,5 cm, så totalt er vi på 58,5 cm. Bordet som står der nå er 51 cm høyt, så det blir ikke store forskjellen. Eneste aberet er at fremtoningen sannsynligvis ikke blir like luftig som kaffebordes, selv om de dekkes av en vanntett duk for å tåle tidens/valpens tann, vannflekker, kaffesøl, tegnesaker osv. Mulig en blaferende voksduk vil være litt enerverende i lengden ved finlytting til flinkisjazz, så kanskje løsningen er å kun lytte til gammelmannspop ala Pink Stones¹? En glassplate på toppen av stabelen kan være en utvei, ala REL Studio. De løste jo tebordproblemet elegant(ish) på den måten. Jeg vil nødig kjedes til døde av formalininfuserte 80-åringer som spiller instrumenter de ikke behersker lengre². Det beste hadde vært 4 Inkognito, men et 80 cm høyt kaffebord utgår garantert, for å ikke snakke om de finansielle musklene som må til for å sjøsette et slikt prosjekt. Kanskje en sub kan senkes ned i gulvet for å ikke bygge Sarons Dal Saurons Tårn? Tror dette prosjektet fortjener en Spleis, er tross alt et eksperiment som sannsynligvis kommer hele manneskeheten til gode.

Etter utallige forsøk, ca 100km³ vann og 100GWh strøm, kom Gemini opp med dette:
    1767658300659~2.jpg

Kan definitivt funke, tilsynelatende er til og med glassplaten på plass!

¹ Brannfakkel
    ² Nok en brannfakkel

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.048
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Fra lettere flås til nesten gravalvor; det hadde vært moro å teste ut en Inkognitostabel en gang. Mulig jeg med tid og stunder orker å dra subene ut av tv-kroken og inn i stua. Kanskje det kan gjøres samtidig som en sammenligning av SBS og Manta? Historiske data¹ viser at jeg har mange luftige planer og uttalt manglende gjennomføringsevne, så ikke hold pusten.
    RDT_20250426_2152508696504905794570825.jpg

¹ Jeg har fortsatt en syk bestefar T i deler, MDFen og fineren for å kle Tannoyene som er solgt står fortsatt på gjesterommet samt en uåpnet banankasse inneholder ingrediensene til en raff platespiller planlagt med med Mk3-motor, som det sannsynligvis aldri blir noe av. Flere prosjekter finnes.

Sist redigert:

SigbergAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Antall liker
    10.233
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    "En mann i 60-årene fra Ålesund ble funnet død foran PCen sin i går ettermiddag. I følge politiet stod et hobbyforum for hifi-entusiaster åpent på skjermen, nærmere bestemt på en tråd med tittelen 'Ragwos stuer'. Mannen var blå i ansiktet, og dødsårsaken ser ut til å være oksygenmangel. Politiet har på det nåværende tidspunkt ingen god forklaring på hva som har skjedd."

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    1.322
    Nattlig fabulering på gang!
    Inspirert av @SigbergAudios suksessfulle stabling av suber i senter, tenkte jeg at det burde være mulig å bytte ut kaffebordet i utsikten med 3 Inkognito stablet oppå hverandre. Hver sub bygger minimum 19,5 cm, så totalt er vi på 58,5 cm. Bordet som står der nå er 51 cm høyt, så det blir ikke store forskjellen. Eneste aberet er at fremtoningen sannsynligvis ikke blir like luftig som kaffebordes, selv om de dekkes av en vanntett duk for å tåle tidens/valpens tann, vannflekker, kaffesøl, tegnesaker osv. Mulig en blaferende voksduk vil være litt enerverende i lengden ved finlytting til flinkisjazz, så kanskje løsningen er å kun lytte til gammelmannspop ala Pink Stones¹? En glassplate på toppen av stabelen kan være en utvei, ala REL Studio. De løste jo tebordproblemet elegant(ish) på den måten. Jeg vil nødig kjedes til døde av formalininfuserte 80-åringer som spiller instrumenter de ikke behersker lengre². Det beste hadde vært 4 Inkognito, men et 80 cm høyt kaffebord utgår garantert, for å ikke snakke om de finansielle musklene som må til for å sjøsette et slikt prosjekt. Kanskje en sub kan senkes ned i gulvet for å ikke bygge Sarons Dal Saurons Tårn? Tror dette prosjektet fortjener en Spleis, er tross alt et eksperiment som sannsynligvis kommer hele manneskeheten til gode.

Etter utallige forsøk, ca 100km³ vann og 100GWh strøm, kom Gemini opp med dette:
    Vis vedlegget 1171511
    Kan definitivt funke, tilsynelatende er til og med glassplaten på plass!

¹ Brannfakkel
    ² Nok en brannfakkel
    Hva med å fylle opp i bredden med noe 10" eller 12" under blomsterbrettet? Fungerer veldig bra med "perfekt " fordeling langs gulv. Gjorde ihvertfall det i gamle rommet mitt. Nesten SBA veldig light . Får veldig mye jevnere FR er min erfaring, og blir jo egentlig nesten det samme som et tårn midt på veggen i front🙂

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.048
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Hva med å fylle opp i bredden med noe 10" eller 12" under blomsterbrettet? Fungerer veldig bra med "perfekt " fordeling langs gulv. Gjorde ihvertfall det i gamle rommet mitt. Nesten SBA veldig light . Får veldig mye jevnere FR er min erfaring, og blir jo egentlig nesten det samme som et tårn midt på veggen i front🙂
    Ingen dum idé. Fotbrettet er noe grunt, ca 10 cm, men mulig det lar seg gjøre? Tror dog ikke kona godtar det, og så var det det mes gjennomføringsevnen da.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.048
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Ser den med kona, men hva med litt dypere blomsterbrett?😬
    Det blir dyrt og plundrete. Alle foringene rundt vinduene må da byttes, de er spikret og limte og satt inn i to deler, to vinduer i hver del. Videre har fruen blandet en pigmentert olje som vi har sauset alt inn i før kapping, så rett sjattering blir vanskelig å få til igjen. Dette skulle jeg definitivt ha tenkt på da vi pusset opp for halvannet år siden.

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    1.322
    Det blir dyrt og plundrete. Alle foringene rundt vinduene må da byttes, de er spikret og limte og satt inn i to deler, to vinduer i hver del. Videre har fruen blandet en pigmentert olje som vi har sauset alt inn i før kapping, så rett sjattering blir vanskelig å få til igjen. Dette skulle jeg definitivt ha tenkt på da vi pusset opp for halvannet år siden.
    Ja er ikke lett å bytte foringer uten og ødelegger karmer og sånt, så ser absolutt den. Mest en dårlig spøk den forrige kommentaren min😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn