Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.745
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Trodde seriøst at du ville gå for slik forlengelse i venteperioden. Ja ja, jeg gikk iallefall fem på 😂
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Trodde seriøst at du ville gå for slik forlengelse i venteperioden. Ja ja, jeg gikk iallefall fem på 😂
    Vanskelig med ironi og sarkasme i skriftlig form hvis ikke forfatteren er god å skrive. Øvelse gjør mester, så det kommer sannsynligvis noen andre påfunn fra denne kanten etterhvert.
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.745
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Flott, vi trenger mer moro i denne superseriøse hobbyen! Ha en fin kveld!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nytt spontaninnjøp.
    525_1246880546.jpg


    Electrocompaniet Tana SL-1 og L-1 dukket opp i nabolaget til en hyggelig pris. Jeg har strengt tatt ikke bruk for dem, men heldigvis har en kamerat en skjenk som trenger noe stæsj på toppen.
    IMG_20211121_180416_01.jpg


    Positivt at de låter fint også.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Klargjøring for mottak av ny arm!
    PXL_20211123_143401523.jpg


    Jeg kom på at jeg hadde liggende et armbord med SME-utskjæring som fulgte med spilleren da jeg kjøpte den. Som dere ser er det ikke akkurat gjort med CNC, mer sannsynlig med øks, så jeg får se hvordan det egentlig passer når jeg mottar armen. Forhåpentligvis funker det sånn høvelig, så det kan brukes med noen småjusteringer.
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.745
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Fortsett, fortsett, fortsett
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.745
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Hadde det vært US aviser, hadde jeg tippet at det var den forlatte arm som kommer hjem, men nå er jeg usikker. Er det SME kanskje?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Bukker og neier! Skulle gjerne hatt gullskrift som på din, og et par tommer ekstra, men hverken størrelse eller
    utseende har noe betydning har jeg lært, så det blir sannsynligvis knall.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    "Ventearm", du meg liksom.....En topp arm, IMO. Gratulerer!

    mvh
    Takker! Skal innrømme at den er i beste laget som ventearm, men da den dukket opp på brukten til en finfin pris kunne jeg ikke la være å slå til. Nå kan EPA 100 mk2 få rehabiliteringen den trenger uten at abstinensene blir for store. Har tross alt ventet siden februar 2020 på armen, og det ser ikke ut til at jeg kommer til å få den tilbake i år. Så er neste spørsmål, hvilken pickup bør jeg velge? Til EPA 100 mk2 har jeg for det meste gamle pickuper fra Technics, til denne ønsker jeg noe nyere. Armkabel er også et tema etter hva jeg har forstått. Har en hjemmelaget sak samt en Canjare som fulgte med SME V. Spørsmålet er om de duger. Gode forslag mottas med takk!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.391
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Kommer litt an på hva du skal legge i det prismessig?
    Jeg liker AT-OC9 godt i min 312S arm,til prisen er den et røverkjøp😁. Ortofon Cadenza Red er god,div DV jeg har testet ble for "mørke". Hana MC er jo gode PU’er.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Venter du på en arm på service i nesten 2 år?? Høres ikke bra ut….
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Venter du på en arm på service i nesten 2 år?? Høres ikke bra ut….
    Jepp, dog ikke hos samme reparatør. Første prøvde å stjele armen, så jeg måtte pusse den lokale sheriffen på ham for å få den tilbake. Den sagaen tok over ett år. Nå er den hos en som faktisk vet hva han gjør, men grunnet slark og Murphys tilstedeværelse er det fortsatt pågående arbeid. TTT.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Kommer litt an på hva du skal legge i det prismessig?
    Jeg liker AT-OC9 godt i min 312S arm,til prisen er den et røverkjøp😁. Ortofon Cadenza Red er god,div DV jeg har testet ble for "mørke". Hana MC er jo gode PU’er.
    Takk for gode tips! Litt flaks har jeg hatt.
    PXL_20211126_074250156.jpg

    Den til høyre har lagt og modnet i en skuff i lengre tid, den til venstre ramlet inn samtidig som armen. Forhåpentligvis vil det fungere.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.391
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Art 9 kunne jeg tenkt meg og teste også😄. Cadenza red vet jeg er god😉
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nattevakter er livsfarlig! Rundt kl 05 mister jeg ofte all økonomisk og kritisk sans og blir fristet av absolutt alt internett har å by på. I natt har jeg investert i Hedvig Mollestads, med og uten Triokonstellasjon, samlede verker på vinyl. Kl 0650 synes jeg fortsatt det er et godt kjøp, i motsetning til siste nattevaktshelg der jeg gikk hjem med bondeanger og to nybrukte mobiltelefoner i beltet. Blitt kvitt den ene, forhåpentligvis forsvinner den andre snart også. Impulskontroll lenge leve.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Tonearmsoppdatering, type SME V. Egentlig intet nytt under solen for dere som har fulgt med i SME-tråden, men drister meg likevel til et par stemningsbilder her også.
    PXL_20211208_213849244.jpg

    Synderen til ubrukelig antiskating sees her. Fjæra er skadet.

    Trodde egentlig ikke at jeg, strengt tatt @Twsts som gjorde det, tusen takk for hjelpen, skulle tørre å plukke fra hverandre hele armen, men desperate measures osv..
    PXL_20211208_233503665.jpg


    Den får fortsatt plass i emballasjen selv om den ikke henger helt sammen lengre.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nytt vrak på vei, denne gangen med blåst innmat og nesten strøkent ytre.
    1bd42161-e2a1-42c9-9109-c872ba7f40b0.jpg

    791e38b5-986c-49bc-8816-0927a8cb6fc0.jpg


    Frankenphantomprosjektet settes herved på pause. Planen er å puste liv i dette vakre ytre med innmaten til Frankenphantom. Også litt interessant å se hvorfor denne ikke spiller. Tviler på at det er en quick fix, men vet jo aldri. Oppdatering følger når høyttaleren er i hus.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.745
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Har du begynt monteringen av SME armen?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nyheter fra de britiske øyer!
    For å gjøre en lang historie kort; det viser seg at armen er en forfalskning, i følge SME. At noen skulle orke å lage en fake SME V forstår jeg ikke, tror markedet for falske vesker og annet dill er mer lukrativt og ikke minst enklere å forfalske. Jeg må dessverre melde meg ut av det gode SME-selskap og det kan hende at dere bør ta demonteringsanvisningen med en klype salt, da det kan hende at en ekte SME V er skrudd sammen annerledes. Jeg skal uansett snu antiskatefjæren og se om den fungerer bedre da. Stay tuned.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Liten armoppdatering på nattmorgenen.
    En rolig nattevakt kan likevel være produktiv. I min kjedsomhet gikk jeg gjennom lagrede annonser på finn.no, og skulle dere ha sett, der dukket det opp en noe over ett år gammel annonse for blant annet en SME V-klone laget i Malaysia. Jeg vet at han som solgte meg armen har kjøpt den hos personen som la ut annonsen jeg hadde lagret, det har han tidligere bekreftet. Selger, altså han jeg kjøpt armen hos, burde vel strengt tatt opplyst om at det var en klone i sin annonse? Det gjorde han ikke. Nå er jeg over middels irritert og har planer om å sørge for at han får en alt annet enn fredelig jul hvis han ikke order opp. Sure nordlendinger kan være skikkelig slitsomme å ha med å gjøre, og det skal han få kjenne til gangs.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    HumminGuruen har endelig fått luftet seg litt. Bikkja tolererer lyden, ungene er ikke fullt så tolerante, ei heller fruen. Denne kan du gjerne bruke i stua, så lenge du er alene, var beskjeden jeg fikk. Kommer nok til å være mye alene i stua framover.
    PXL_20211220_192928245.jpg


    Platespilleren har forøvrig blitt lagerplass for garn til konas strikkeprosjekter. Låter litt mer ullent enn vanlig.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Platespillere kan brukes til mer enn å ralljere litt musikk :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg mottok forøvrig den defekte Phantom Silverhøyttaleren i går. Tok rett over to timer å demontere to høyttalere, skifte innmat og montere begge igjen. Begynner å bli effektiv tilnærmet effektiv. Nå mangler bare liming av støvkoppene, noe som er den vanskeligste delen av jobben. Bilder kommer.

    Edit: Glemte det viktigste, høyttaleren spiller.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn