Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    8.278
    Sted
    Tid og rom
    Ser ikke problemet med norsk standard anno 1969. Hun disker jo uansett opp med fantastiske retter.
    Vis vedlegget 970399
    Sjølv om eg har erklært meg som tilhengjar av nordisk etterkrigsmodernisme, ville tortur avsløra at 1963 ofte ser betre når det vert gjenskapt seksi år etterpå. Men det golvet er nok meir praktisk enn det meste samtida kan tilby.

Vi gler oss til føljetongen! Eg er heilt sikker på at kjøkendiskusjonen vil utløysa like mykje engasjement som spørsmål om corianplint. No var eg nær ved å føreslå at du kunne bestilla benkeplate først (og slik slå to fluger i ein smekk), men så kom eg på at denne sjølvsagt må vera i rustfritt stål.

ragwo

Sigbergianer
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.941
    Sted
    Isødet
    Torget vurderinger
    44
    Det var jaggu lækkert!, syns jeg ser en spisestue med lampe anno 1972 der også… dette kan forplante seg
    Godt observert! Spisestuemøblement med tilhørende lampe kommer til å bestå, vi liker retroræl. Tapetet på stua som faller av veggene blir erstattet med NOS sjøgresstapet fra byggeår og parketten på gulvet får endelig slippe, den har tross alt sluppet slitelaget utallige steder allerede etter gamle vannskader. Flate tak er ikke utelukkende positivt. Himling går fra hvit til hardvoksoljet kryssfiner hvis banken og fruen blir enige.

ragwo

Sigbergianer
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.941
    Sted
    Isødet
    Torget vurderinger
    44
    Sjølv om eg har erklært meg som tilhengjar av nordisk etterkrigsmodernisme, ville tortur avsløra at 1963 ofte ser betre når det vert gjenskapt seksi år etterpå. Men det golvet er nok meir praktisk enn det meste samtida kan tilby.

Vi gler oss til føljetongen! Eg er heilt sikker på at kjøkendiskusjonen vil utløysa like mykje engasjement som spørsmål om corianplint. No var eg nær ved å føreslå at du kunne bestilla benkeplate først (og slik slå to fluger i ein smekk), men så kom eg på at denne sjølvsagt må vera i rustfritt stål.
    1969-kjøkken gjenskapt i 2024 it is! Utslitte skråskap byttes med nye og skuffer som ikke lar seg åpne uten et snev av vold, blir erstattet med trevirke med myk lukkemekanisme. Corian har ingenting på kjøkkenet å gjøre, det egner seg best til plinth har jeg hørt. Stålbenk blir det selvfølgelig, og vinyl på gulvet. Gjennomgående gulv er bare så 2023, her skal uttallige gulv forenes i en kakafoni av farger og teksturer. Hull i taket blir det også. En av fordelene med flattakshus. Du bare hugger deg oppover til sludden treffer deg i ansiktet, klasker på litt glass og voilà; mer lys og økt takhøyde.

Må innrømme at vi har juksa litt, kjøkkenet er alt bestilt og blir levert i slutten av januar. Nå mangler vi kun håndverkere av alle slag, og oversikt over hvor mye gildet vil koste. Begynner å se et mønster her, likner litt på mine hifiprosjekter, bare i mye større skala.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.088
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Lineær strømforsyning. Fysjom.

Smakfull plan må jeg si.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    8.278
    Sted
    Tid og rom
    Vinylgulv? Jeg hadde juksa litt med linoleum...
    Popquiz:

«Kjenner linoleumsgulvet kjølig mot kinnet mitt / Brunt og klissete, ser det har sprukket litt»

Hint/ekstrapoeng: Kjent politikar (med ei dotter på andre sida av det politiske spektrumet) på trommer.

Trur du ein gong budde i byen der gruppa kom frå, @ragwo

God helg

ragwo

Sigbergianer
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.941
    Sted
    Isødet
    Torget vurderinger
    44
    Popquiz:

«Kjenner linoleumsgulvet kjølig mot kinnet mitt / Brunt og klissete, ser det har sprukket litt»

Hint/ekstrapoeng: Kjent politikar (med ei dotter på andre sida av det politiske spektrumet) på trommer.

Trur du ein gong budde i byen der gruppa kom frå, @ragwo

God helg
    Første som faller meg inn er Trude Drevland eller Herman Friele.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.088
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Pass, og gugling gir ungdomsoppdagelser.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    8.278
    Sted
    Tid og rom
    1700289994772.jpeg

Ein skillingsbolle i trøystepremie til @ragwo.

Det var Martin Smith-Sivertsen (H, tidlegare byrådsleiar i Bergen og på ei eller anna side i bybanesaka) som var trommis, og albumet er slett ikkje verst. Iallfall meinte eg det då eg var 15. Artige tekstar, iallfall.

Dette sitatet frå Wikipedia seier litt om kvar vi ligg i obskuriteten
    Platen ble i 2003 kåret til det 37. beste albumet noensinne i Norge av norske musikkjournalister.

ragwo

Sigbergianer
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.941
    Sted
    Isødet
    Torget vurderinger
    44
    Ordning och reda.
    PXL_20231118_154150211.jpg

Strømforsyning i boks, bokstavelig talt, nå sammenskruing av drivverk. Trodde først strømforsyningen ikke virket selv om den målte rett, helt til jeg innså at drivverket var uten innmat. Alt virker så meget bedre med printkort på plass.

@Tweedjakke
    Takk for skillingsbollen! Den kom seg dessverre ikke ut av faxen, så det ble gresskarmuffins i stedet.

ragwo

Sigbergianer
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.941
    Sted
    Isødet
    Torget vurderinger
    44
    En positiv effekt av en svak norsk lire er at folk utenfor landets grenser innser at de kan gjøre en halvgod handel, selv om produktet befinner seg nord for folkeskikken. Drivverket skal nå begynne å snakke med en potet i halsen, lykke til med det.

ragwo

Sigbergianer
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.941
    Sted
    Isødet
    Torget vurderinger
    44
    Merkedag!
    Det er på dagen 8 måneder siden sumpspilleren sist var i drift, og VM540ML har lagt til aklimatisering i overkant av 6 måneder på platetallerkenen. Hvordan markere et slikt jubileum? Selvsagt med litt platesnurring! Etter et par timer med montering og justering hadde jeg min wannabe RIGB AT 540ML spilleklar, og Ane Bruns fløyelsmyke toner lød atter en gang over anlegget.
    PXL_20231221_192359484.MP.jpg

Hvordan låter det? Som Ane Brun, så jeg kan si meg fornøyd. Spanderer på meg et par bilder til, er jo tross alt første gang jeg annet enn funksjonstester armen etter den kom tilbake fra tre år i utlendighet.
    PXL_20231221_195736547.jpg

PXL_20231221_192415527.MP.jpg

Innser at vinylentusiasmen min er prosjektdrevet, så nå må jeg få sveivet i gang corian- og blyprosjektet så jeg kan rettferdiggjøre plassbruken i stua.

ragwo

Sigbergianer
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.941
    Sted
    Isødet
    Torget vurderinger
    44
    Da svigersinvasjonen har ankommet casa mudfi, har jeg evakuert til lytteposisjon mens resten av armadaen ser julefilm. Skikkelig krise med andre ord. En ting jeg har lurt på i lengre tid er om gull matcher mørkerød. Heldigvis kan jeg finne det ut mens jeg hører på Fiehs siste.
    PXL_20231222_220203929.jpg

Pu(h), det matcher!

ragwo

Sigbergianer
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.941
    Sted
    Isødet
    Torget vurderinger
    44
    10 år tok det før fruen fant det for godt å avsløre svigerslektens mørkeste hemmelighet.
    Dette er altså deres go to julemusikk
    Screenshot_20231223-233554.png

I helvete! Kunne hun ikke ventet til gullbryllupet med å avsløre dette? Da hadde jeg uansett vært døv, dement og forhåpentligvis død. Nå må jeg lide meg gjennom dette hver jul fram til jeg avgår. Her renner det over med selvmedlidenhet, for svigerslekten, med min frue i front, har ingen medfølelse. Det er hardt å være meg.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.769
    Torget vurderinger
    4
    God jul! Roadtrip med besøk på HiFi og Vinyl står høyt på ønskelisten for neste år🙂

ragwo

Sigbergianer
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.941
    Sted
    Isødet
    Torget vurderinger
    44
    God jul! Roadtrip med besøk på HiFi og Vinyl står høyt på ønskelisten for neste år🙂
    God jul til deg også! Her finner du både hifi og vinyl, men uten faste åpningstider og lite er til salgs. Hjertelig velkommen er du uansett hvis du skulle forville deg til isødet!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.769
    Torget vurderinger
    4
    God jul til deg også! Her finner du både hifi og vinyl, men uten faste åpningstider og lite er til salgs. Hjertelig velkommen er du uansett hvis du skulle forville deg til isødet!
    Hehe, blandet litt nick der ja....Spørs om jeg kommer meg så langt nordover neste sommer. Men roadtrip til Nordkapp står på bøttelista! Må nok nok nøye meg med å følge med på tråden din enn så lenge🙂

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn