R.I.P. (Musikkbransjen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.223
    Torget vurderinger
    2
    Dette var super trist og få servert, The Prince Of Darkness har gått ut av tiden. RIP OZZY

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.568
    Torget vurderinger
    96
    Trist med Ozzy. For min del er soloalbumene på 80 og 90 tallet hans desidert beste periode, og han hadde alltid fantastiske gitarister. Roads, Lee, Wylde. Glemmer aldri første gang jeg så Bark at the Moon videoen. Kanonlåt, skrevet av Jake E. Lee.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    41.475
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Black Sabbath var absolutt med å forme min musikalske reise om jeg kan si det sånn. Første albumet kom ut nesten samtidig som jeg ble tenåring.
    Mystikken i albumcoveret - som senere fikk meg til å eksperimentere med infrarød film - og den rå energien i musikken. Jeg var ikke så betatt av det
    mer teatralske imaget som ble skapt etter hvert , men de tidlige albumene er noe jeg kan sette på enda.

Black-Sabbath-gatefold-sleeve-1970-1024x518.jpg

Albert Watson treffer som alltid med sine portretter. Her 1996 :

520563387_18513239176039369_4211378240542243943_n.jpg

Denne konserten fra Paris 1970 står for meg som et dokument på starten til bandet :

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.335
    Torget vurderinger
    2
    Black Sabbath var absolutt med å forme min musikalske reise om jeg kan si det sånn. Første albumet kom ut nesten samtidig som jeg ble tenåring.
    Mystikken i albumcoveret - som senere fikk meg til å eksperimentere med infrarød film - og den rå energien i musikken. Jeg var ikke så betatt av det
    mer teatralske imaget som ble skapt etter hvert , men de tidlige albumene er noe jeg kan sette på enda.

Vis vedlegget 1134805

Albert Watson treffer som alltid med sine portretter. Her 1996 :

Vis vedlegget 1134806

Denne konserten fra Paris 1970 står for meg som et dokument på starten til bandet :

Så viste det seg altså at Ozzy ikke var udødelig, likevel. Kanskje har ikke en gang Keith Richards evig liv...?

Ozzy og Black Sabbath var de farligste rockerne fra min musikalske oppvåkning, ekstremt tiltrekkende for en snill gutt som vokste opp i et moralsk høyverdig hjem, selvsagt. Ozzy var så mystisk, så ekstrem, så rabiat at selv om historiene og mytene om ham var virkelig voldsomme, var altså virkeligheten omtrent like gal. Hans absolutt leseverdige "selv"biografi "I am Ozzy" (ført i pennen av Chris Ayres), viser jo med all mulig tydelighet hvor outrert det er mulig å bli og (delvis) slippe unna med det. At Ozzy ikke har vært kronisk innlagt eller fengslet kan man definitivt takke hans alltid tilstedeværende Sharon for; sannheten er at uten henne hadde antakelig Ozzy ikke en gang sett starten av 80-tallet...

Om bildet på det opprinnelige Black Sabbath coveret er det å si at i virkeligheten er det snakk om en idyllisk, gammel mølle (Mapledurham Watermill) ved Thames, beliggende i utkanten av Reading, noen mil vest for London. Historien som selve fotografiet kan leses her:
    1753253874681.png

Og nå har Ozzy forlatt ozz, jeg spilte mitt favoritt Sabbath-album i går (Sabbath, bloody Sabbath), og må innrømme at jeg (til min egen overraskelse) ble ganske så rørt, spesielt da jeg hørte låta "A national acrobat". Tenker den noe surrealistiske teksten tåler sitering her, og med den ønsker jeg Ozzy god tur, og millioner takk for alle gode stunder med høy, deilig, slem rock!!! 🤘

I am the world that hides the universal secret of all time
    Destruction of the empty spaces is my one and only crime

I've lived a thousand times
    I found out what it means to be believed
    The thoughts and images
    The unborn child who never was conceived
    When little worlds collide
    I'm trapped inside my embryonic cell
    And flashing memories
    Are cast into the never ending well
    The name that scorns the face
    The child that never sees the cause of man
    The deathly darkness that
    Belies the face of those who never ran
    You got believe it, I'm talking to you
    Well, I know it's hard for you to know the reason why
    And I know you'll understand when it's time to die
    Don't believe the life you have will be the only one
    You have to let your body sleep to let your soul live on
    I want you to listen, I'm trying to get through
    Love has given life to you and now it's your concern
    Unseen eye of inner life will make your soul return
    Still, I look but not to touch
    The seeds of life are sown
    Curtain of the future falls
    The secret stays unknown

Just remember love is life
    And hate is living death
    Treat your life for what its worth
    And live for every breath
    Looking back I've lived and learned
    But now I'm wondering
    Here, I wait and only guess
    What this next life will bring

Sist redigert:

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.233
    Torget vurderinger
    29
    En historie fra virkeligheten.
    I 1995 var jeg på min første Ozzy-konsert, på Centrum Scene. Ozzy rev av seg trøyen og kastet den ut blant publikum. Jeg og tre andre rev og slet i den en stund, til jeg foreslo å dele den. Vi delte den i 4 deler og alle var fornøyd.
    Et halvt år senere er jeg i førstegangstjeneste. Jeg er selvsagt den eneste som har med anlegg til kasernen.
    Cerwin-Vega Sat 6 og noe Nad-greier.
    Hadde ikke blitt kjent med noen enda da jeg satt på kasernen og spilte Ozzy.
    Døren ble revet opp og en kar med etternavn Lorentzen var vill i blikket.
    Han var tydeligvis like stor fan som meg.
    Og det mest utrolige av alt.
    Han hadde også en del av den samme trøya.
    Er det mulig???????😱

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn