R.I.P. (Musikkbransjen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Trondheim
    Viola Beach. Jeg har ikke hørt om dette bandet før nå, men dette er ganske trist.


    Veldig trist.

     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.677
    Antall liker
    1.777
    Torget vurderinger
    1
    Enig att dette er trist, att et helt band og manager skal gå bort på denne måten er ufattelig, kjenner heller ikke til bandet. Får lete de opp og spille de i dag.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.986
    Antall liker
    11.850
    Sted
    Hus
    Vanity fra Vanity 6 har gått bort 57 år gammel. Er vel relatert til Prince. R.I.P.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.169
    Antall liker
    6.861
    Torget vurderinger
    4
    Det forklarer en noe uvanlig tweet fra The Purple One tidligere i dag.

    Hun fortjener et bilde synes jeg:
    vanity.6.jpg


    Vår heltinne i midten...i karakteristisk antrekk.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    RIP
    Var vel ikke mest kjent for musikken, men husker godt jeg satt å siklet under enkelte sener av The Last Dragon:)
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.169
    Antall liker
    6.861
    Torget vurderinger
    4
    Prince var visst uvanlig emosjonell i går da han gjorde førstes australske stop på The Piano and a Microphone soloturne, i Melbourne.

    Prince pays tribute to late girlfriend Vanity in first show on Australian solo tour

    "Unusually chatty and candid, he continued going off script. “Can I tell you a story about Vanity? Or should I tell you a story about Denise? Her and I used to love each other deeply. She loved me for the artist I was, I loved her for the artist she was trying to be. She and I would fight. She was very headstrong cos she knew she was the finest woman in the world. She never missed an opportunity to tell you that.”

    Prince then opened up about a fight where he threatened to throw Vanity in the pool. She said “You can’t throw me in the pool, you’re too little”. He then asked his six foot bodyguard Chick to do the dirty work for him."


    Kan noen se til å få den mannen til Oslo snarest ? Prince, piano, mikrofon og et fullsatt Rockefeller ?
     
    Sist redigert:

    Hansie

    Medlem
    Ble medlem
    16.10.2014
    Innlegg
    35
    Antall liker
    40
    Riverside gitarist Piotr Grudzinski er død.

    http://prog.teamrock.com/news/2016-02-21/riverside-guitarist-passes-away-aged-40
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Hælkete.... :(

    RIP Piotr... og forferdelig trist for Riverside. Et orkester som godeste JanR presenterte for meg...
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Veldig trist å høre. Jeg hadde planlagt tur til Gdynia i Polen på Riverside konsert. Satt faktisk og skulle kjøpe billetter da nyheten dukket opp på Facebook siden til bandet
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Riverside gitarist Piotr Grudzinski er død.

    http://prog.teamrock.com/news/2016-02-21/riverside-guitarist-passes-away-aged-40
    Nei, nei, nei ikke det også :p
    Som deg Dobbel J kan jeg bare gjenta, forferdelig trist for Riverside.
    Det meste av diskografien til Riverside står igjen etter din venn Jan R, og takket være ham har jeg fått øynene opp for gruppa.
    Et band å bli glad i.

    Møkka trist info å fange opp på en søndag kveld etter mannefallet så langt i vinter :(
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.986
    Antall liker
    11.850
    Sted
    Hus
    Nei, nei, nei. Dette bandet har jeg mye vinyl av. Fikk med meg en konsert på John Dee for noe over to år siden med dette orksteret, og det var meget bra. Dette var trist. R.I.P.
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    Triste nyheter dette ja :( har alt de har gitt ut på vinyl + litt til på cd. Konserten på John Dee sitter fortsatt i minnet.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    "Reports online suggest Grudzinski had attended a show by The Winery Dogs in Warsaw last night". Der var jeg også og konserten var helt hysterisk bra, så den siste kvelden i hans for korte liv var nok en fin én. Riverside er et bra band, får håpe det ikke er slutten for dem.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.883
    Torget vurderinger
    23
    Nitimekongen?
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Harnoncourts siste innspilling (Concentus Musicus/Sony) flytter grenser. Første sats i Beethovens 5. symfoni begynner lavmælt (!), mens siste sats er hvitglødende av desperat frustrasjon og opprør. Ukonvensjonelt, egenrådig på grensen av sjokkerende - og fullstendig overbevisende. Du skal ha en enorm personlighet for å få musikere til å spille så på grensen av det mulige. I dette tilfellet hans eget orkester, som han grunnla i 1953 og musiserte med resten av livet.


    Jeg tror at mange som ikke pleier å høre på klassisk musikk, ville ha utbytte av denne innspillingen. Den rommer et stort spørsmål: Hvordan kan det ha seg at en gammel, skrøpelig mann bærer en slik lidenskap i seg?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.727
    Antall liker
    9.360
    Sted
    Trondheim
    Måtte jo høre denne når du nevner den (finnes på Apple Music). Anderledes ja. Raske tempi, og flotte blåsere. Her skjer det ting. Uventede pauser, og crescendi jeg ikke har hørt før. Dette var anderledes. Flott innspilling. Anbefales!

    Harnoncourt var en ledende person i HIP-bevegelsen. Hans Bachkantateinnspillinger på Telefunken - Das Alte Werk på 70-tallet var forfriskende og nye. Han har gitt oss fantastisk mye. Takk.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Sukk. Er han også borte nå. Hva har vi igjen av de gode, gamle gutta? Jansons, Gardiner osv?

    Til minne om, og i beundring for Harnoncourt blir det vel hans Matteuspasjon jeg spiller på Langfredag, selv om den ikke hører til mine favorittinnspillinger.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Da blir det å huke Beatlesboksen, da..George Martin var en pionér i måten å bruke studioet på, og var en av skaperne av det typisk engelske lydtepppet som passer monitorene våre som hånd i hanske. Heldigvis levde han såpass lenge som til 90..man har som oftest fått med seg en hel del i den alderen..
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.986
    Antall liker
    11.850
    Sted
    Hus
    Ser ut som John English har gått til de evige jaktmarker. R.I.P
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Han var jo en ener; Beatles hadde ikke blitt det de ble uten ham. Han spilte piano på mange kutt, dro inn strykere der det trengtes, korrigerte McCartneys, Lennons og Harrisons komposisjoner. En produsent som bestemte mye av Beatles´uttrykk. Guttene slapp ikke unna med noe halvferdig.

    Noe som er viktig: Han holdt seg til ett band så lenge det varte. Ikke som i dag, hvor eksempelvis Dave Cobb (produserer hauger med kjendiser som Jason Isbell, Sturgill Simpson, Chris Stapleton +++++), som hopper fra band til band. Det blir ikke troverdig og håndverket blir litt venstrehånds.

    George Martin produserte også mange forskjellige band efter Beatles, men da var egentlig livsverket avsluttet.

    Flott kar, Sir George! Rest In Peace.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Sir George produserte mye annet, ikke bare America (7 album) som det står på T-skjorten over, men også denne karen:

    Mahavishnu Orchestra - Apocalypse (Columbia, 1974)

    2a7fb5a6e48242a1c2e0ba6beaf417bd.png


    Noe ganske annet enn Beatles og America dette. Ikke akkurat noen tulling denne mannen.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    ..Og Stan Getz. George skreiv ut hele partituret for ei innspilling med Stan da sistnevnte hadde prestert å glemme notene i USA. Og det utfra en tape som forelå av materialet. Også Elton har hatt med GM å gjøre. Ellers er det utrolig synd også med Jon English og Nana..

    Jon, you WERE a minstrel. And one of the highest order:cool: Six ribbons are for you now..RIP..
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Jammen klarte du å komme før meg! :)
    Jeg husker Jon hadde en plate som het English History, den var god. Bra stemme hadde han også.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.541
    Antall liker
    9.700
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ]
    Ikke som i dag, hvor eksempelvis Dave Cobb (produserer hauger med kjendiser som Jason Isbell, Sturgill Simpson, Chris Stapleton +++++), som hopper fra band til band.
    Sier nok litt om meg at jeg ikke har hørt om en eneste av de nevnte herrer.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    ]
    Ikke som i dag, hvor eksempelvis Dave Cobb (produserer hauger med kjendiser som Jason Isbell, Sturgill Simpson, Chris Stapleton +++++), som hopper fra band til band.
    Sier nok litt om meg at jeg ikke har hørt om en eneste av de nevnte herrer.
    Du er ikke alene, erato. Hvis det er noen trøst.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.692
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Oj, det var ikke meningen å sette igang en diskusjon om disse folkene er kjendiser eller ikke, men vi som hører på det som kalles Americana, så er disse "svære". De fleste har opptrådt hos David Letterman, Saturday Night Live osv. og mottatt masse priser.

    Fra Dagbladet.

    Da får vi håpe at det ikke er så mange som faller fra fremover.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn