Som ny her, bør jeg kanskje presentere meg litt. Har vært registrert her siden mai 08, og lest jevnt og trutt siden da.
Siden denne "hobbbyen" ble tatt opp på nytt våren 08, har jeg brukt mye tid på å lese meg opp på utstyr, teknologi og termer. Og har lært mye gjennom lesning av innlegg her på sentralen, samt andre fora i inn og utland.
Syns det er litt godt, at det ikke synes å være noen fasit, for hva man kan benytte til tilfredsstillende musikkavspilling.
Selv har jeg ikke brukt mye tid på å lytte til komponenter før kjøp. Det anlegget her spilles musikk på i dag, er på en måte tilfeldig sammenrasket.
Da denne hobbyen ble vakt til live igjen, fant jeg jo fort ut at internett var fabelaktig i forhold til informasjon om hifi.
Jeg leste noen måneder, og fant ut jeg ville stole på anbefaligene angående den billige kinaampen Music Angel KT88. Trengte også en RIIA, og fant mange(noen) som anbefalte den i gamle Tandberg TR1000. Fant til og med informasjon om hvilke serienummer som skulle være best.

Evt senere innkjøp vil jeg nok helst prøve hjemme før kjøp, men jeg har allerede hatt mange fine musikkopplevelser med dette.
Når jeg leser i slike fora, tenker jeg ofte på min gamle samfunnsfaglærer på ungdomsskolen som innprentet oss kritisk lesning av aviser.
Det er jo en mann en mening prinssippet som gjelder her som ellers. Og jeg har stor glede av sterke meningsbærere som legger fram subjektive meninger. Så kan man selv vurdere utsagnene i forhold til den kunnskap man har erhvervet om tekniske ting / produkter, og hva man har hørt fra samme kant tidligere.
Det er musikk det dreier seg om, og jeg husker enda da Sex Pistols kom til Trondheim.
I dag gleder jeg meg når hu på 8 måneder står og headbanger til 1812 ouverturen og hu på 4 år hopper og danser til samme musikk. Eller til JOHN SCHOOLEY & HIS ONE MAN BAND, anbefalt av Eros her på forumet. Eller når hu på 4 vil ha på "rockern" når vi kjører bil."Rockern" er I am done with the easy living av Gluecifer.
Og så skal det være Eva(Cassidy) til kvelds.
Heldigvis ikke mye mas om hakkebakkeskogen her(den er dog tilgjengelig både på vinyl og cd ;D).
det har jo blitt mye, i min målestokk, musikkkjøp i det siste. Til glede for min kjære, så har det også blitt mye jazz. Her har jeg utvidet min horisont betraktelig det siste året. Kan ihvertfall nevne Art Pepper som et positivt nytt bekjentskap.
All elektronikk er hengt opp i taket, så ingen problemer med unger i så måte.
F