Pesquera skrev:
Må si at jeg aldri har forstått SME sitt valg av nylonlager til 3009, det kan da umulig være hensiktsmessig. Er det Analoge Tube Audio sitt bronselager du har installert?
Nei ikke godt å forstå. Mulig mitt plastlager var gammelt og slitt, men det var store forskjeller å oppleve allerede ved instilling av arma.
Med knivlageret kunne jeg ved nullstilling, balansere arma perfekt akkurat på ønsket høyde, mens den virret mer med plastlageret.
Nå bruker jeg jo vekt til kontroll av trykk,men allikevel..
At jeg fikk bort all brum samtidig kan jo skyldes at jeg fikk godt over loddinger, men jeg spekulerer litt.Jordinga er jo lodda til ei lita gjenga plate som sitter inni armrøret. Knivlageret skrus fast til denne. Plasten leder jo ikke, men det gjør bronsen. Tidligere måtte jeg ha egen "jording" fra armbase til forsterker. Hadde da fremdeles litt brum på ganske høyt volum. Nå er det helt stille. Tilfeldig? Kanskje.
Nei, gikk ikke for Analoge Tube Audio sitt. Da det koster en del, valgte jeg å prøve et rimelig Ebay alternativ. Ikke det billigste, men under halve av Analoge.
Har allerede RCA conversion kitet derfra installert.