Rørutstyr Rør til Music Angel KT88

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.331
    Torget vurderinger
    49
    Kjekkt og se at MA lever videre blant folk, takk for svar:)
    Har lest Kjell B sine rør anbefalinger, mye bra stoff der.
    Til syvende og sist handler det nok også om smak og tilpassning til høyttalerne.
    Jeg bruker noe (n)os ProAc Response 2 (1981-1991), disse liker rør godt hørtes det ut som.

    Lealaus@ Tar deg gjerne opp på det, har mange rør jeg har mistet kontrollen på hvor mange timer jeg har brukt, men jeg rir ikke den dagen jeg saler, for og si det sånn 8)

    United@ godt og høre det er smårøra i midten som har mest og si, Telefunken sies jo og være noe av det bedre, og prisen er jo blitt hinsides pga etterspørselen.

    One of these days må jeg få satt meg inn i bias justering på MA, synd den må åpnes for og gjøre dette, litt mer tiltak.
     

    Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Kjekkt og se at MA lever videre blant folk, takk for svar:)
    Har lest Kjell B sine rør anbefalinger, mye bra stoff der.
    Til syvende og sist handler det nok også om smak og tilpassning til høyttalerne.
    Jeg bruker noe (n)os ProAc Response 2 (1981-1991), disse liker rør godt hørtes det ut som.

    Lealaus@ Tar deg gjerne opp på det, har mange rør jeg har mistet kontrollen på hvor mange timer jeg har brukt, men jeg rir ikke den dagen jeg saler, for og si det sånn 8)

    United@ godt og høre det er smårøra i midten som har mest og si, Telefunken sies jo og være noe av det bedre, og prisen er jo blitt hinsides pga etterspørselen.

    One of these days må jeg få satt meg inn i bias justering på MA, synd den må åpnes for og gjøre dette, litt mer tiltak.


    Bare å gi beskjed så kan vi ta en runde å teste, bor jo ikke så langt unna deg så det fikser vi en dag :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Mange av oss brukte i ecc85-posisjonen:

    Philips PCC88 "A frame" av Herlen-produksjon (ikke andre Philips pcc88 enn akkurat dette, det skal ikke være laget i Jugoslavia eller Phillips pcc uten a-frame, sjøl om e også funker brukbart)



    de var bedre, "feitere" (men fortsatt oppløst) enn tfk ecc85 hos meg, og flere opplevde det

    gjerne i kombinasjon med i ecc82-posisjon:

    eldre GE 5814A 3-mica (produsert ca 1960)

    her er mange alternativer, jeg likte også godt å bruke RCA 12AU7 clear top

    Smårørene i midten (ecc85-posisjon) er de viktigste for lyden
    Stiller meg bak dette rådet. Spilte flott hos meg på Triangle høyttalere som jeg hadde den gang.
    Frister å kjøpe igjen en slik forsterker.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei folkens, akkurat kjøpt meg min første rørforsterker av typen dx800mk3 som jeg nå sitter å prøver på ett par Klipsch rf63. Spørsmålet er om andre har noen erfaring med Klipsch og MA?
     

    Keevenru

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2017
    Innlegg
    239
    Antall liker
    223
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Har tilbragt noen timer med denne forsterkeren. Til prisen er den uslåelig. Jeg fikk med en boks med rør og min erfaring er at det var mye å hente ved å matche rør mot høytaller. Det var overraskende store forskjeller på hvilke rør som låt best på.de ulike høytaller parene og det var ikke nødvendigvis sammenheng mellom høy pris på rør og god lyd.
     

    Bjørge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    177
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold
    Hei folkens,

    Jeg har en MA kt88 mk3 (tror jeg)

    Kjører i dag med originale power-rør og noen uoriganale smårør som jeg ikke husker navnet på. Høyttaleren er en Quadral Tribun mk1 med bånddiskant. Savner litt punch i hele registeret, særlig i mellomtonen. Har dere noen tips til smårør her? Jeg har ikke spesielt greie på rør.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Se 1 innlegg i denne tråden.
    Står og mye og egne tråder her og på avforum.

    Mest å hente på smårørene.
    Ikke testet de store.
    Se opp for kopi..falske rør og feile rør.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn