Var det den riaa du testet den gamle Ortofon Mc200 med 0.09mv ?Denne har eg.TEST: EAT E-glo i samspel med ulike pickupar Og eg er veldig fornøgd.
Hvor mye penger vil du legge i det?Jeg har veldig lyst på en kompakt rørriaa.
Ønsker anbefalinger til oppsett. Må være i relativt høy klasse. Skal matche Delos/RP8. Tipper 60/65db gain.
Jeg har testet modifisert Rogue Ares mot en haug med riaatrinn og hjemme hos meg er ingen som har spilt bedre etter min smak, Einstein, Artemis Labs, Avid Pulsare, Accuphase og Brinkmann inkludert.Rogue Ares? Kanskje ikke helt i den klassen du ser? Men veldig god.
Ca 10 000 NOK + frakt + mva.Hva koster en Rouge Ares?
Brukt, kanskje.Ca 10 000 NOK + frakt + mva.Hva koster en Rouge Ares?
http://www.canuckaudiomart.com/details/649421929-fabulous-rogue-audio-ares-phono-stage/
Mvh
-BB-
Funker den kanadiske strømforsyningen med norsk 230V nettstrøm?
Det kommer helt an på hva objektet er. Jeg kan betale mye hvis verdien holder seg, men gidder ikke ta et 60% tap hvis ikke ting og tang sitter som det skal.Hvor mye penger vil du legge i det?Jeg har veldig lyst på en kompakt rørriaa.
Ønsker anbefalinger til oppsett. Må være i relativt høy klasse. Skal matche Delos/RP8. Tipper 60/65db gain.
Nytt eller brukt?
Jeg har hatt standard Ares for en tid tilbake. Var ikke så veldig imponert ifm MC. Byttet alle rør til NOS Telefunken. Mulig dette hadde med match å gjøre. Ser at det har kommet en forbedret (Magnum) utgave med andre MC trafoer på inngangen. Kanskje jeg skal sjekke ut denne igjen.Jeg har testet modifisert Rogue Ares mot en haug med riaatrinn og hjemme hos meg er ingen som har spilt bedre etter min smak, Einstein, Artemis Labs, Avid Pulsare, Accuphase og Brinkmann inkludert.Rogue Ares? Kanskje ikke helt i den klassen du ser? Men veldig god.
Helt klart systemavhengig, stepupavhengig, pickupavhengig etc. Men en modifisert Rouge Ares med ekstern trafo og gode rør er det beste jeg har hatt i heimen.
RIAA Phono pre er veldig kritisk for sluttresultatet. Derfor vil jeg legge litt vekt på dette. Det er enket å høre relativt store forbedringer ifm RIAA'er jeg har testet. Jeg har en iPhono2 som er en et godt trinn, men skjønner at jeg er ute etter noe mer "lucid" presentasjon.Av ren nysgjerrighet og det er ikke min mening å provosere i det hele tatt:
Rega RP8, Delos, PL og Harbeth 30.1.... hvor dyr riia "forsvarer" eller fortjener slikt utstyr?
-BB-
Kan du være mer spesifikk. "Mye " kan være alt fra 10.000,- til 1 mill. Det er ikke for å krangle, men det er lettere å gi råd hvis vi vet hvilken gate vi er i.Det kommer helt an på hva objektet er. Jeg kan betale mye hvis verdien holder seg, men gidder ikke ta et 60% tap hvis ikke ting og tang sitter som det skal.Hvor mye penger vil du legge i det?Jeg har veldig lyst på en kompakt rørriaa.
Nytt eller brukt?
Kan ikke se at en Lyra Delos ikke skal henge med et RIAA-trinn til 15-20 lapper. Hvorfor tror du ikke det? Delos er en fantastisk pickup. "Relativt kort tid"? Det er 20-25 år siden det var vanlig med innebygget riaa-trinn i forsterkere, før det nå nylig har begynt å komme så smått tilbake.Av ren nysgjerrighet og det er ikke min mening å provosere i det hele tatt:
Rega RP8, Delos, PL og Harbeth 30.1.... hvor dyr riia "forsvarer" eller fortjener slikt utstyr? For relativt kort tid siden var de aller fleste happy med sine innebygde riaa trinn men som med det meste annet så begynte søken etter det ultimate.
-BB-
Ca 10 000 NOK + frakt + mva.Hva koster en Rouge Ares?
http://www.canuckaudiomart.com/details/649421929-fabulous-rogue-audio-ares-phono-stage/
Mvh
-BB-
Brukt, kanskje.
https://www.needledoctor.com/Rogue-Audio-Ares-Phono-Preamp-1
Den har vel fremdeles norsk importør?
Kan godt tenke meg en RIAA under 30K, hvis det er mulig!Kan du være mer spesifikk. "Mye " kan være alt fra 10.000,- til 1 mill. Det er ikke for å krangle, men det er lettere å gi råd hvis vi vet hvilken gate vi er i.Det kommer helt an på hva objektet er. Jeg kan betale mye hvis verdien holder seg, men gidder ikke ta et 60% tap hvis ikke ting og tang sitter som det skal.Hvor mye penger vil du legge i det?Jeg har veldig lyst på en kompakt rørriaa.
Nytt eller brukt?
Jeg har et et vanvittig løft med Delos/RP8 hos meg. Mye vil ha mer og derfor vil jeg høre "bedre" RIAA.Kan ikke se at en Lyra Delos ikke skal henge med et RIAA-trinn til 15-20 lapper. Hvorfor tror du ikke det? Delos er en fantastisk pickup. "Relativt kort tid"? Det er 20-25 år siden det var vanlig med innebygget riaa-trinn i forsterkere, før det nå nylig har begynt å komme så smått tilbake.Av ren nysgjerrighet og det er ikke min mening å provosere i det hele tatt:
Rega RP8, Delos, PL og Harbeth 30.1.... hvor dyr riia "forsvarer" eller fortjener slikt utstyr? For relativt kort tid siden var de aller fleste happy med sine innebygde riaa trinn men som med det meste annet så begynte søken etter det ultimate.
-BB-
Ja da kan du velge i en del fine phonotrinn. Har du gjort deg noen tanker om det skal det være en ren RIAA eller om den skal ha innebygd step up? Skal den i så fall kunne ta både MM og MC pickuper?Kan godt tenke meg en RIAA under 30K, hvis det er mulig!Kan du være mer spesifikk. "Mye " kan være alt fra 10.000,- til 1 mill. Det er ikke for å krangle, men det er lettere å gi råd hvis vi vet hvilken gate vi er i.Det kommer helt an på hva objektet er. Jeg kan betale mye hvis verdien holder seg, men gidder ikke ta et 60% tap hvis ikke ting og tang sitter som det skal.
Si i fra du skal selge iphono2?RIAA Phono pre er veldig kritisk for sluttresultatet. Derfor vil jeg legge litt vekt på dette. Det er enket å høre relativt store forbedringer ifm RIAA'er jeg har testet. Jeg hat en iPhono2 som er en et godt trinn, men skjønner at jeg er ute etter noe mer "lucid" presentasjon.Av ren nysgjerrighet og det er ikke min mening å provosere i det hele tatt:
Rega RP8, Delos, PL og Harbeth 30.1.... hvor dyr riia "forsvarer" eller fortjener slikt utstyr?
-BB-
Som nevnt, det er ikke min hensikt å provosere med mitt innlegg. Jeg spør av ren nysgjerrighet da jeg selv har en Rega RP8. Startet i det små med en Rega Riaa som jeg byttet ut med en West Two Riaa da den har en annen lydkarakter som jeg foretrekker. Jeg tviler overhodet ikke på at Delos fortjener en "killer" riia men den burde med sine specs være relativt enkel å matche med nesten hva som helst?Kan ikke se at en Lyra Delos ikke skal henge med et RIAA-trinn til 15-20 lapper. Hvorfor tror du ikke det? Delos er en fantastisk pickup. "Relativt kort tid"? Det er 20-25 år siden det var vanlig med innebygget riaa-trinn i forsterkere, før det nå nylig har begynt å komme så smått tilbake.Av ren nysgjerrighet og det er ikke min mening å provosere i det hele tatt:
-BB-
MC er et must!Ja da kan du velge i en del fine phonotrinn. Har du gjort deg noen tanker om det skal det være en ren RIAA eller om den skal ha innebygd step up? Skal den i så fall kunne ta både MM og MC pickuper?Kan godt tenke meg en RIAA under 30K, hvis det er mulig!Kan du være mer spesifikk. "Mye " kan være alt fra 10.000,- til 1 mill. Det er ikke for å krangle, men det er lettere å gi råd hvis vi vet hvilken gate vi er i.Det kommer helt an på hva objektet er. Jeg kan betale mye hvis verdien holder seg, men gidder ikke ta et 60% tap hvis ikke ting og tang sitter som det skal.
Hvis du finner en brukt EAR 324 er det bare å kjøpe. Ikke rør, men...Kan godt tenke meg en RIAA under 30K, hvis det er mulig!Kan du være mer spesifikk. "Mye " kan være alt fra 10.000,- til 1 mill. Det er ikke for å krangle, men det er lettere å gi råd hvis vi vet hvilken gate vi er i.Det kommer helt an på hva objektet er. Jeg kan betale mye hvis verdien holder seg, men gidder ikke ta et 60% tap hvis ikke ting og tang sitter som det skal.
Ja det må du ha til Delos. Jeg liker å dille med platespillere, og ville nok foretrukket en ren RIAA forsterker uten step up til MC innebygd. Da har man mulighet til å prøve forskjellige step ups. Det er i seg selv moro, men det er også en mulighet til å tune lyden. Hvis du har innebygd step up, og ikke egen MM inngang et du mer låst. Blir billigere da. Step ups er ofte dyre.MC er et must!Ja da kan du velge i en del fine phonotrinn. Har du gjort deg noen tanker om det skal det være en ren RIAA eller om den skal ha innebygd step up? Skal den i så fall kunne ta både MM og MC pickuper?Kan godt tenke meg en RIAA under 30K, hvis det er mulig!
Dette var et interessant ståsted!Må si at jeg er litt skuffet over EAR RIIA’er. Synes lyden er glatt. Tror det skyldes konstruksjon med trafoer. Jeg styrer unna.