Dette er jo også veldig saklig. At enkeltpolitikere landet rundt om driter seg loddrett ut, det er tydeligvis ikke til å unngå uansett partitilhørighet. Selv om jeg heller mest mot sosialistiske standpunkter, så kan jeg naturligvis ikke si noe på dette. Det er jo prinsipper man bør gjøre sitt valg utifra, ikke fordi man liker den og den personen fordi de er så hyggelige på tv eller at en enkeltsak i hele partiprogrammet er så overskyggende viktig (ref: nei til bomring her i tønsberg). Alle driter seg ut, og spesielt Frp-politikere, det er jo noe nytt hver uke, så ta ikke den.
OMF: Det var da voldsomt til temperament og engasjement

I mine øyne er det slik at Frp først og fremst fokuserer på de enkle sakene som taler rett til hjertet på de som generelt ikke er så opptatt av politikk, hvis ikke saken handler om deres egen lommebok primært. Nå skjærer jeg kraftig over en kam, men du skjønner sikkert at det er for å tydeliggjøre.
De opererer også på samme måte som nyhetene på tv eller vg og dagbladet: De enkeltsakene som faller litt uheldig ut får spalteplass, alle de titusenvis som nyter godt av våre sosiale ordninger nevnes ikke. Det betyr ikke at det er alvorlige skjevheter i vår fordelingsmodell som ikke kan utbedres, men de aller, aller fleste har det veldig, veldig bra i dette landet, sammenlignet med alle andre land i verden.
Det er ingen enkel oppgave å drive et samfunn, og det blir nok ikke lettere i fremtiden heller. Men; Gjestemedlem er jo klart inne på noe her, de kreftene som har bygd samfunnet vårt der siste 60 årene har da ikke hatt tilhørighet til Frp??
Og ja, et "rødt" samfunn er preget av byråkrati og tungroddhet. Tro ikke for et øyeblikk at Frp eller noen andre klarer å gjøre dette så annerledes. Vårt embedsverk er stort, og det krymper ikke over natten.
Poenget mitt er uansett at det samfunnet Frp ønsker seg ikke samsvarer med et moderne og ansvarsfylt samfunn. De er jo fortsatt at den oppfatning at co2 utslipp ikke er noe man bør bruke tid og krefter på, og de er mer opptatt av litersprisen på bensin enn at Olga på sykehjem går en utrygg fremtid i møte med nye sykepleiere å forholde seg til flere ganger hvert år pga. konkurranseutsatte helsetjenester.
For meg står Usa som det endelige eksempel på hvordan sterk, sterk høyrepolitikk ender hvis den får holde på lenge nok; hvem kan med hånda på hjertet si at man vil ha det slik?
Ellers er jeg av de oppfatning at tannlegeordningen bør være tilsvarende egenandelsordningen hos lege. Hvis dette er en fanesak for Frp, ja da er jeg helt enig på akkurat det punktet.
Vel, ikke for å feige ut. Jeg skal fortsette på min lesedag, og tør derfor ikke engasjere meg altfor mye i denne tråden akkurat i dag, da er jeg redd lesingen får lide
Alfred skrev:
MaHa skrev:
I mine øyne må det være å definere velferds og livskvalitet etter avgiftsnivå.
Ja, det er nøyaktig det rød-grødt gjør, de tror økt "velferd" er ensbetydende med høyere offentlig forbruk. Det vi trenger er økt verdiproduksjon, ikke økt offentlig forbruk! Er jo også morsomt at de 4 nordnorske kommunene som er "terraofre", alle har Ap-ordførere! Sosialister som skal leke seg i markedet! Huff-huff.