Her fra Ipad
Om du med sikkerhet vet at Wiim boksene har siste firmware kan en mulig årsak være at telefon og Wiim ikke er på samme nett.Så hva er problemet da
Qobuz Connect støtter ikke Wiim Mini, tror det har med maskinkrav å gjøre.Spurte om Connect virket i prøveperioden og fikk dette svaret:
Yes, Qobuz Connect works during the 30-day trial period! As long as you're subscribed to a Studio or Sublime plan, which includes the free trial, you can use Qobuz Connect. Just remember, the trial is truly free and without obligation. You'll need to provide a valid payment method to start, but we won't charge you before the trial ends. Enjoy exploring Qobuz Connect during your trial!
Så hva er problemet da![]()
Er jo blitt en lang liste med fabrikanter som er med i Connect-programmet, men det ser ikke ut til at alle disse er helt igang på sin side med løsningen.Får fremdeles ikke opp Qobuz connect for å styre avspilling via JBL SDP-58.
Den kommer opp hos meg , men det er via chromecast funksjonen, så det blir kanskje ikke helt det sammeFår fremdeles ikke opp Qobuz connect for å styre avspilling via JBL SDP-58.
Får også opp Chromecast som et valg men der er det begrensning på oppløsning som connect ikke har så vidt jeg har forstått.Den kommer opp hos meg , men det er via chromecast funksjonen, så det blir kanskje ikke helt det samme![]()
Stemmer, men klarer man å høre forskjell...Hvis jeg har forstått det riktig så er Connect opp til 24/192 og Chromecast 24/96? Eller?
Jeg er ganske sikker på at jeg ikke hører noen forskjell i hvert fall. Men Connect skal i teorien være gapless, det er vel ikke Chromecast.Stemmer, men klarer man å høre forskjell...
Er dette med fullblods Qobuz Connect, eller via Google Cast?Denne varierer mellom gapless og gap både fra iPhone og Windows hos meg:
Vis vedlegget 1123643
Kan virke som at Qobus eller WiiM er litt uheldige med bufringen av og til. Først funker det ikke, så funker samme overgang sømløst, og så funker det ikke og så burtetter.
I Windows app så trykker du øverst høyre hjørne på profilen din, velg <Settings> så <Music Playing>.Hmm,hvor øker dere buffer?Unnskyld hvis æ spør dumt
Sjekka nå på Android app og kan ikke finne noen setting som kan endres der for Buffer.Ok,skjønner. Har ikke prøvd Qobuz i Windows. Har Android tlf og Ipad. Takk for svar![]()
Parameter heter jo "Buffer size before playback" men tar ikke noe lengre tid å starte en sang selv med 15 sec buffer size.Økt buffer høres lurt ut. Men vil det føre til forsinket start og stopp?
Ja,fant ikkje noe æ heller. Muligens kun i Windows daSjekka nå på Android app og kan ikke finne noen setting som kan endres der for Buffer.![]()
Merkelig. Hørte (spolteDenne varierer mellom gapless og gap både fra iPhone og Windows hos meg:
Vis vedlegget 1123643
Kan virke som at Qobus eller WiiM er litt uheldige med bufringen av og til. Først funker det ikke, så funker samme overgang sømløst, og så funker det ikke og så burtetter.