ptb`s vinylverden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.480
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, absolutt ikke og det var et seriøst spørsmål. Jeg kjenner ikke forsterkeren (Leben?), men for med ser det ut som om skruene på det sorte dekselet mangler, så derfor spurte jeg. Men glem hele greia
    Bare en spøk TT.
    Ikke så lett å vite når man skal være seriøs alltid.
    ptb har svart, og det er akkurat slik jeg trodde. Tuberolling
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Vedr Orphans triologien, så kjøpte jeg den (triple CD´n) når den kom ut.
    Synes en del av det Waits har gitt ut er litt for "drøyt" etter min smak, og derfor fint at disse er utgitt hver for seg på vinyl..
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.480
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vedr Orphans triologien, så kjøpte jeg den (triple CD´n) når den kom ut.
    Synes en del av det Waits har gitt ut er litt for "drøyt" etter min smak, og derfor fint at disse er utgitt hver for seg på vinyl..
    Helt enig. Dessuten var den opprinnelige samlede trilogien på vinyl gitt ut lite opplag, så den ble etterhvert fryktelig dyr.
    Uansett så har man her mulighet til å kjøpe en og en til normal pris. Bawlers er rett ende å begynne i, uansett om man vil ha en eller fler. Bastards er det mye sært på, jeg vil si de8 er for spesielt interesserte.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Den RLJ har jeg ikke hørt. 🙊🙈
    God helg ptb. 🙂
    Tror ikke du tar nevneverdig skade av å lytte litt på Kicks ;) . Litt country-preg på de fleste låter på den.

    Og - når vi først er inne på det. Hvem har sagt at det ikke kan svinge av de med Cowboy-hatt:)


    Nå er jo forsåvidt ikke Hiland en "nobody" over there heller da. Det er jo ikke enhver gitarist de store gitarprodusentene lager Signatur-modeller av/til. Men Paul Reed Smith (PRS Guitars) produserte Hiland Signature fra 2005 til 2009. Går på bruktmarkedet i dag fra drøyt 20K til 60K, litt avhengig av tilstand.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.480
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeff Beck Truth finnes hos råkk n rålls en dobbel med Beck Ola fra -75 :rolleyes:
    Jeff Beck - Truth/Beck-Ola | Releases | Discogs
    T.W er vanligtvis godt likt her, men må innrømme jeg synes Bastards plata ikke gikk helt hjem.
    Ken Kessler sier at Truth Mofi på vinyl er bedre enn mint original.
    Man bør være i en spesiell stemning når Bastards skal på. En sjelden spesiell stemning. 😆
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.017
    Antall liker
    20.153
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Bawlers er den mest blide (nem å høre),
    Brawlers er kneppe mere skarp men stadig helt innafor,,,,,,,,,
    og så er det Bastards....... mere hen i retning av "What´s he building in there, we have a right to know" 😁
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Jeg hadde ikke rett og slett ikke klart det - og ja, jeg har prøvd, men (store) deler av den plata er jo ikke musikk, men mer «art», og ikke min greie :) .
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.904
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hei, veldig hyggelig å se deg i dag. Ble det mange skiver hos J?
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Da fikk jeg endelig besøkt sjappa til @jorwed_ i dag, og her ligger jo alt til rette for at dette blir veldig bra. Fine, store åpne lokaler er det - og ganske godt egnet til formålet.
    Traff bl.a @TT. og @Evo III og fikk også pratet litt med @R.E.S. og et par andre kunder. For ja, det var flere innom, og så vidt jeg registrerte så gikk ingen tomhendt ut av lokalene :) . Det er jo et bredt og rikholdig utvalg, og mer står bak på lageret. Jeg registrerte flere "go´biter" der, så det er bare å ta turen folkens.

    Undertegnede gikk heller ikke tomhendt, så disse ble med hjem:

    IMG_2572.jpg

    Heldigvis hadde ikke Evo´n plukket med seg alt av Cary så det ble 2 til meg.
    DP´s tredje utgivelse som kun hadde tittel Deep Purple har jeg ikke hatt tidligere, så en tilnærmet mint UK tidlig 69 pressing måtte med.

    Den siste, Jack Green´s Humanesque, ville nok de aller fleste glatt passere, men for meg har den et snev av interesse. Jack Green er vel den som hadde kortest fartstid som medlem av Rainbow. Det var kun noen få uker i 1978, men han figurerer på noen bilder - også senere fra bryllupet til Ritchie og Amy Rothman. Så selvom Green ikke passet inn i bandet forble de venner, og Blackmore spiller gitar på ett spor på dette albumet.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Tilfeldigvis var det ganske bra billetter (midt på rad 8) igjen til søndagens Dark Side of The Wall konsert i Konserthuset:).
    Så da blir det tidligere start på konsertsesongen enn planlagt.
    Har hørt dette Bergens-bandet tidligere - og det tåler gjenhør.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Til forandring en liten bytur i dag. Var innom Dipper´n, men der var det ikke noe som fristet nok til at det ble noen handel, men på PK fant jeg noen til 3 for 600,- og da ble disse med hjem:

    IMG_2605.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.354
    Antall liker
    63.239
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Til forandring en liten bytur i dag. Var innom Dipper´n, men der var det ikke noe som fristet nok til at det ble noen handel, men på PK fant jeg noen til 3 for 600,- og da ble disse med hjem:

    Vis vedlegget 792966
    BS har gitt ut mye uvesentligheter, men spøkelset til Tom bør finnes i et hvert noenlunde møblerte hjem 😊 Gratulerer med møbleringen 😄
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Vi deler nok mye av de samme meningene om BS alle tre. Han har aldri vært noen stor favoritt her i huset heller. Hadde alle de "gamle" platene hans i originalpress, men solgte de og kjøpte Vol 1 boksen i steden - med greit overskudd :cool: .
    TGOTJ er jo ikke med i denne, og sammen med Nebraska er vel de kanskje de jeg karakteriserer som hans beste utgivelser.

    Men - er noe mer spent på lyden på TSODE. Kjøpte den på CD når den kom ut, og synes det er ei passe skive å sette på når humøret er der. Lik originalutgivelsen på LP (fra 1994) er også denne re-utgivelsen fra 2014 en enkelt LP. Her har de (bokstavelig talt) presset inn omtrent en halvtime på hver plateside, og med tanke på all dypbassen som er på denne skiva er jeg en smule betenkt.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Da fikk jeg endelig besøkt sjappa til @jorwed_ i dag, og her ligger jo alt til rette for at dette blir veldig bra. Fine, store åpne lokaler er det - og ganske godt egnet til formålet.
    Traff bl.a @TT. og @Evo III og fikk også pratet litt med @R.E.S. og et par andre kunder. For ja, det var flere innom, og så vidt jeg registrerte så gikk ingen tomhendt ut av lokalene :) . Det er jo et bredt og rikholdig utvalg, og mer står bak på lageret. Jeg registrerte flere "go´biter" der, så det er bare å ta turen folkens.

    Undertegnede gikk heller ikke tomhendt, så disse ble med hjem:

    Vis vedlegget 788468
    Heldigvis hadde ikke Evo´n plukket med seg alt av Cary så det ble 2 til meg.
    DP´s tredje utgivelse som kun hadde tittel Deep Purple har jeg ikke hatt tidligere, så en tilnærmet mint UK tidlig 69 pressing måtte med.

    Den siste, Jack Green´s Humanesque, ville nok de aller fleste glatt passere, men for meg har den et snev av interesse. Jack Green er vel den som hadde kortest fartstid som medlem av Rainbow. Det var kun noen få uker i 1978, men han figurerer på noen bilder - også senere fra bryllupet til Ritchie og Amy Rothman. Så selvom Green ikke passet inn i bandet forble de venner, og Blackmore spiller gitar på ett spor på dette albumet.
    Nice!👍

    Apropos møtet med han Evoen der, så du om han hadde redd opp senga si på lageret? Han hadde jo nesten flyttet inn i sjappa og fikk streng beskjed om å holde det ryddig rundt seg. Det var mange tomme pizzeesker, hermetikk- og ølbokser da jeg var der sist 😌
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Nå har jeg gjort et Kinder-egg. Dvs 3 nye, uvanlige ting i én operasjon.
    a) Plassert en bestilling på Discogs (for første gang)
    b) Fra selger i Russland (Aldri handlet fra Russland tidligere)
    c) 2x45rpm plate (Særdeles uvanlig til meg å være)

    Men, denne utgivelsen er såpass spesiell og uvanlig at lysten tok overhånd. Det blir spennende å sen om/når den dukker opp.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.904
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nå har jeg gjort et Kinder-egg. Dvs 3 nye, uvanlige ting i én operasjon.
    a) Plassert en bestilling på Discogs (for første gang)
    b) Fra selger i Russland (Aldri handlet fra Russland tidligere)
    c) 2x45rpm plate (Særdeles uvanlig til meg å være)

    Men, denne utgivelsen er såpass spesiell og uvanlig at lysten tok overhånd. Det blir spennende å sen om/når den dukker opp.
    Blir nok levert med kryssermissil i et krater nær deg! SPASIBA Post inc
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Dere får vente og se, men Blues er nok på sporet av noe ;). Jeg får smøre meg med tålmodighet, da selger har erfart at postgangen til Europa er treg, og erfaringsmessig kan ta 1 måned:oops:. Det var ikke noe overraskelse det, da han har indikert det på sin side på Discogs.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Melody Gardot kommer til Norge i oktober. Billetter er selvfølgelig i boks:cool:
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.839
    Sted
    Hus
    Nå har jeg gjort et Kinder-egg. Dvs 3 nye, uvanlige ting i én operasjon.
    a) Plassert en bestilling på Discogs (for første gang)
    b) Fra selger i Russland (Aldri handlet fra Russland tidligere)
    c) 2x45rpm plate (Særdeles uvanlig til meg å være)

    Men, denne utgivelsen er såpass spesiell og uvanlig at lysten tok overhånd. Det blir spennende å sen om/når den dukker opp.
    Rainbow skive fra 1995 kanskje? Kjøpte denne for et par år siden fra en russisk selger, og kvaliteten var upåklagelig. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Spot-On. Strangers in us all ble av ukjent årsak kun distribuert til Russland, men er presset i Tyskland så vidt jeg forstår.

    Status er nå at den (siste oppdatering 2 mars) er ferdig behandlet for forsendelse, men står In Transit hos posten i Moskva.
    Og der blir den nok stående lenge er jeg redd.

    Men, det er helt andre ting som bekymrer- og berører meg mer rundt den bakenforliggende årsaken. Om denne ikke skulle dukke opp, så er jo det helt betydningsløst i forhold til den pågående krigen og alle dens skjebner og store konsekvenser.
     
    Sist redigert:

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.839
    Sted
    Hus
    ^ Spot-On. Strangers in us all ble av ukjent årsak kun distribuert til Russland, men er presset i Tyskland så vidt jeg forstår.

    Status er nå at den (siste oppdatering 2 mars) er ferdig behandlet for forsendelse, men står In Transit hos posten i Moskva.
    Og der blir den nok stående lenge er jeg redd.

    Men, det er helt andre ting som bekymrer- og berører meg mer rundt den bakenforliggende årsaken. Om denne ikke skulle dukke opp, så er jo det helt betydningsløst i forhold til den pågående krigen og alle dens skjebner og store konsekvenser.
    Tok litt tid før den havnet hjemme hos meg, men den var mint da jeg sprettet esken. Presset av Optimal Media i Tyskland som alltid leverer topp varer. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det finnes en og annen snodig danske ;) .
    Har en annonse ute på Finn på en Red pressing av Gøglernes Aften. Den er det en danske, bosatt i Danmark, som har lyst på, men nå får jeg huden full av kjeft på Finn melding fordi frakten til Danmark er så høy at han ikke har råd til å kjøpe den:LOL:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn