Hei!Fikk min NH i går og satte den optimistisk inn i stikket ved siden av der jeg tar ut strømmen til anlegget. Det er forøvrig en dedikert 16A kurs med 4,5 mm2 ledning rett fra sikringsskapet. Tror den blinket 2 ganger i løpet av ca en time... Snakk om bortkastede penger....
For å sjekke om den virkelig virket så satte jeg den i en annen kontakt som ikke går på samme kursen, og da blinket den jevnt og trutt.
Men da vet jeg ihvertfall at stømmen til anlegget mitt er bra i utgangspunktet. Mulig NH-en snart blir å finne på bruktbørsen ;D.
I utgangspunktet så prøver jeg å ha den innstillingen, at det for min egen del er totalt likegyldig hva andre mener om denne o.l. og selve komponentene våre i tillegg.
Jeg er ikke alltid likegyldig til dette, som f.eks. når noen bruker ALT for store " gloser" om hvor håpløst dårlig et gitt produkt er,som jeg samtidig har litt erfaring med sjøl (og eventuelt er uenig i) og akkurat dette eksemplet dreier seg ikke om NH.
Jeg har også egen dedikert strømkurs til anlegget 4kvadrat.
Til dette er å si at en selvfølgelig slipper unna (reduserer) noe av den dritten som er på en eventuell annen kurs, men likevel vil en ofte også på denne oppleve "støy" fra nettet generelt, man er jo ikke hermed koblet fra den øvrige "verden" med egen kurs, noe en person her trodde i fjor når han hadde fått egen kurs og dermed var sikret mot "støy"
Det er til tider støy på min dedikerte kurs,jeg har en NH der mest for moro/test nå for tiden, siden jeg også har en Powerplant der.
Jeg foreslår at du avventer det hele og følger med på blinkingen fra tid til annen, så vil jeg anta at du får akkurat de samme opplevelsene som de fleste andre her, nemlig stor variasjon på hyppigheten av blinking fra dag til dag og til forskjellige tider på døgnet.
Hvorvidt en vil høre forskjeller eller ikke, kan etter min mening kun dreie seg om perioder med blinking hvor en prøver med og uten.
Altså har jeg ingen tro på at den forbedrer lyden i en periode uten støy (blinking).
Hvorvidt den virker på en (sterkt) hørbar måte vil jeg vel også tro avhenger av hvor godt eller dårlig de forskjellige komponentene da "takler" den støyen NH påståes å fjerne.
Husk da at mange mener det her dreier seg om fjerning av støy som ikke for sin egen del oppfattes som støy, men mer som kvalitativt bedre lydbilde (gjengivelse).
Det er ingen som trenger å kjøpe NH for min skyld her ;D
Mvh.KW
Edit: Jeg prøver å formidle at det er bra å slippe unna forstyrrende elementer på samme kurs som anlegget, ved å ha dedikert kurs, men at en likevel ikke isolerer seg fra resten av eget strømnett samt "strøm"verdenen utenfor eget hus.