PS audio power plant premier

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Ser at PS har kommet med et nytt "power plant" produkt. "PS audio power plant premier" er navnet, ser tiltalende ut, virker gjennomført og "logisk riktig". Liksom ny strøm. MEN... Hva blir resultat?
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
PPP bør vel være i samme gate som de andre tidligere PP'er, eller? Tenker på effekten av denne type regenerering. Det er sikkert noen på forumet som har erfaring med disse. Eller er det ingen som bruker dem. :)
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Det er ingen forskjell på selve prosessen/ resultatet av strøm"kvaliteten" på ny og gammel powerplant, regenerert er regenerert i begge tilfellene.
Forskjellene mellom ny PPP og de eldre kan du lese deg til på hjemmesidene til PS. Audio.
Den nye (PPP) er mer effektiv (ca. 85 %) mot ca. 60 % på den jeg har (PP600).
Jeg har ennå ikke funnet ut av hvorvidt den nye har vifte eller ei, min har ikke vifte.
Den nye har bl.a noen fornuftige "nyheter", med bl.a. egne (strømmesssig) adskilte utkontakter, men som sagt dette har du vel mulighet til å lese deg til selv, i stedet for at jeg eventuelty andre skal fare med feilinfo ;)
I tillegg til regenerert strøm så er det fast(låst) valgfri spenning og frekvens.
Sistnevnte kan jo være en fordel med alt utstyr som er laget for 60 hz og som her jo blir servert 50 hz ::)
Så har en selve sikkerheten det er jo også et godt vern mot div. lyn og skikkelige spenningsvariasjoner.
Går strømmen så slår PP seg av først og (imo) en god ting den slår seg ikke på igjen.
En må da starte PP først og så kan en slå på enkeltkomponentene i (riktig) tur og orden.
Du kan lese deg til det meste på PS Audio sin hjemmeside, dersom du går litt "inn" i siden deres.
Ja, jeg er fornøyd med min og kunne godt tenkt meg den nye, særlig dersom jeg skulle trengt den også til eventuelle nye større effekttrinn, men også mine egne.
Mine Bel Canto har fått oppgradert inngangstrinn og trekker nå for mye "oppstartsstrøm" for min versjon av PP.
Mvh.KW
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Hvis jeg skulle finne på å handle en PP, hva tror du jeg kan forvente av audioforbrdringer? Kan jeg bruke den mot en switchmode amp?
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Så langt jeg har skjønt så er det ingen begrensninger ved hva slags utstyr
en kan bruke en PPP.
Den eneste må være begrensningen rent strømbruksmessig (kapasitet).
Den nye har jo også den fordelen at den takler de effektrinnene som måtte ha (behov) for stor kapasitet rent oppstartmessig (f.eks. DP 5,52 H, som ikke kunne skrues på uten at min PP600 dermed gikk i "hvilemodus" ::)
Den nye vil i slike tilfeller bare gå i en "modus" 2"rett fra vegg" og kun være begrenset av den kapasiteten og type sikring som er på kursen.
Det eneste en bør være forsiktig med er å ta hensyn til hvilken spenning produkter som er tilkoblet er "laget" for (en kan jo i praksis gå opp til 240 volt og forsåvidt ned til 120 for de som har importert utstyr fra USA som ikke er på 220_230 volt, tror jeg da)
Videre kan en stille frekvensen og ofte kan det være en fordel å stille denne opp og flere bruker opp mot 90 hz.
Jeg har lest (i hvert fall en(stykk) påstand) på PS Audio forum at det har vært tilfeller av at rørene i rørutstyr har fått kortere levetid med frevensinnstilling utenon normal, men PS audio selv har vel sagt at dette ikke skal være noe problem (ikke vet jeg), men det kan vel være lurt å ikke gå for høyt her med rørutstyr.

Det dreier seg jo fortsatt om normal strøm da ;) så enten det nå er switchmode,klasse A eller rør eller annet skal ikke ha noe å si.
Kun eventuell for liten kapasitet vil være et problem, men nå er jo kapasiteten også sterkt forbedret.
Mvh.KW
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Hva skjer vanligvis med lyden når en bruker PP på komponentene?
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
3D, bass, glatthet, dynamikk, musikalitet osv. blir generelt mye bedre.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Får jeg mer av dette blir jeg fornøyd!

Jeg vil gi tilbakemelding på endringen i anlegget mitt når jeg har fått denne i hus.
 

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Innlegg
716
Antall liker
0
Hva med oss som ikke har egent kurs til anlegget vil dette gi et stort løft?

Hvordan kommer ps sine ut mot andre som isotek og monster ?
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
3D, bass, glatthet, dynamikk, musikalitet osv. blir generelt mye bedre.
Helt enig,

En av mine beste oppgraderinger noensinne, og da var det kun kilde/pre som ble supplert. (PP 300)

Mvh
Geir
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Hva med Audiophile APS PurePower 1050 og ExactPower EP15A i denne sammenhengen?

Har alle disse støyende vifter?
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Alle ligger litt over 20'

Jeg hater vifter !

Hei,

Reagerte selv på viftestøy, har selv skiftet viften til en mye mer støysvak, kostet ikke mer en en god hundrelapp.
Tror ikke de nye har samme problemet med viftestøy.

Mvh
Geir
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Etter hva jeg kan skjønne, ut fra hva jeg har lest på nettet og snakket med andre om, er "Audiophile APS PurePower 1050" the ultimate APS pr dato.

Audiophile APS PurePower 1050 har innebygget UPS, Dvs at den kan levere strøm en stund etter at strømmen har gått. I tillegg er den 90% effektiv. Dvs. at den må være mer stillegående. Måten den påvirker lyden er vist svært positiv.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Får jeg mer av dette blir jeg fornøyd!

Jeg vil gi tilbakemelding på endringen i anlegget mitt når jeg har fått denne i hus.
Litt uklart av innlegget ditt, ble det PPP du bestilte? Antydet de noen leveringsdato?
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Hmmm...PPP's vifte skal under normale forhold ikke gå i det hele tatt! Kun opp mot maks. belastning (1500W) og varme boforhold skal dette gjøre at vifta kan gå i korte intervall.

PPP er et HELT ANNET dyr enn de gamle som ble like varme som en forsterker og hvor vifta gikk ofte og mye...

PPP kan sammenlignes med en ICE-power forsterker og har like lite behov for kjøling som den.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Når får du din? Jeg har selv en PPP i bestilling. Hva tror du om powerkablene til PS? Ser heftige ut.

PPP vifter har under noen omstendigheter startet ved 600W drift.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Sendte nettopp en mail til GoldenAgeMusic og forespurte på lev. situasjonen.

Begynner å bli rimelig sugen... :)

Har flere Statement strømkabler av den forrige serien fra før og er kjempefornøyd. Har også bestilt en 1.5m av den nye statement kabelen sammen med PPP'en som skal erstatte en 1m til DVD/CD-spilleren som igjen skal få gjøre tjeneste fra veggen til PPP.

Har flere kjente i nærheten som har PS's strømkabler og er meget godt fornøyde med lyden fra disse. Meget bra lederareale kombinert med perfekt skjerming.

Det eneste negative med PS's strømkabler er at de er svært stive/tykke og egner seg ikke for hyppig bøying. Når det er sagt er det ikke noe prob. å bøye de til når man monterer de.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Siste status fra PS Audio:

"CE.märkningsproceduren har tyvärr dragit ut rejält på tiden. De räknar inte med att kunna börja leverera de nya enheterna förrän i mitten januari."

Crap... :'(
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Trodde forsinkelen skyltes en underleverandør av filtereme. Står så på PS hjemmesider.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Neida, de ekstra filterene ble implementert og er ferdig montert på fabrikken før de kommer tilbake til PS. Dette var en runde tidligere i høst.

Nå er det CE (type Nemko) godkjenning som tydeligvis gjenstår. Man kan jo spørre seg hvorfor de ikke leverte en prototype til CE i Tyskland litt TIDLIGERE da... :(
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Da kan det ta litt tid da !

Det finnes løsninger med andre vifter om de som sitter som standard skulle støye for mye. Rart at de ikke har tenkt den veien selv. Disse amerikanere tenker ikke slik. Det vel vant til støy!
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
De fleste amerikanske hjem er polstret som en spesialcelle på Ullersmo...

Tykke vegg-til-vegg tepper så langt øyet rekker. Tunge stoffmøbler gjerne stående midt ute på gulvet osv. osv.

Er ikke mye tysk minimalisme der nei...eller norsk/skandinavisk sådan...

Tror ikke du skal bekymre deg spesielt mye ang. vifta...de som har hatt lyd fra den har kraftige rørforsterkere som trekker mye strøm, bl.a. BAT VK-75 SAMMEN med mye annet utstyr tilkoblet og så lurer de på hvorfor kjøling er påkrevet? Hmm... :) Tror nok BATen med trafoer og det hele trekker en smule mere strøm enn kunden tror...har hatt BAT selv. Snakker vi om Vegas eller California i tillegg så er det VARMT! året rundt og da blir ikke kjølebehovet mindre...

PS sier selv at vifta ikke skal være i drift ved trekk under 1000W. For min del skal PPPen kun drifte frontend, dvs. Pro/pre, DVD/CD-spiller, Paraboltuner, noe Gefen switcher osv. Kun lett strømtrekk men spesielt Po/pre har behov for seriøst renset strøm for å yte sitt beste.

Men, hadde den gamle P500 her noen måneder ifjor og DEN bråkte alt for mye. Vifta gikk mer eller mindre hele tiden her hos meg. P500 har kun ca. 50% effektivitet, bygget som en normal forsterker i prinsipp.

Som nevnt tidligere, PPP kan sammenlignes med en effektiv ICE-forsterker i konstruksjon og effektivitet.
 

Eivind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.05.2002
Innlegg
63
Antall liker
0
Har min P300 et sted der den har godt med luft over og rundt, og jeg må si at jeg ikke nevneverdig er plaget med støy fra vifte. Det er bare en svak summing som jeg merker kun når alt annet er slått av. Sikker på at PPP knapt gir det. Men vi er nok forskjellig med tanke på hvordan vi reagerer på dette. Synes dette er underordnet i forhold til de lydmessige fordelene dette produktet gir.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Støy eller viftestøy er noe "dritt" i lytte rommet. Tror de flesteaudiofile er enig i dette. Jeg er ganske siker på at PS er klar over problemet, og kommer til å gjøre noe med viftene. Skjønner egentlig ikke at de ikke har laget kjølefinner på produktet. Jeg mener PPP i utgangspunktet er feilkonstruert. Sorry! Kunne tenke meg en PPP, men på nåværende tidspunkt vil jeg vente.
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
;DBlir det like bra som PS audio sin Noise Harvester har vi mye å se frem til, or NOT ;D
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Har du forsøkt å "kjøre" uten P300 med åpent sinn? Lytt etter trykket/svinget i suboktavene. Glem toppen når du bytter.

Har min P300 et sted der den har godt med luft over og rundt, og jeg må si at jeg ikke nevneverdig er plaget med støy fra vifte. Det er bare en svak summing som jeg merker kun når alt annet er slått av. Sikker på at PPP knapt gir det.  Men vi er nok forskjellig med tanke på hvordan vi reagerer på dette.  Synes dette er underordnet i forhold til de lydmessige fordelene dette produktet gir.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg synes Lydmekk har greie og fornutige svar på det meste her (som samtemmer med mine).
I den varmeste perioden i sommer ble min svært varm, og det kan den også bli nå fordi en rørforsterker er tilsluttet, ved siden av det andre.
Eivind sin 300 har kun (vanligvis) en Meridian(cd/dvd toppmodell tilsluttet
Min PP600 har ikke vifte ;) , men derimot store kjøleribber og nå vet jeg at den nye har vifte.
Jeg tror (som Eivind) at det skal mye til (og varmt rom) før den vifta trår til.
Dersom du har lest PS Audio forum så vil det nok være mange amerikanere som skriver der og kanskje klimaet er noe anderledes for en del av de ::)
Forsåvidt en interessant sak at det alternativet du nevner, men hvor viktig er det at en har muligheten for å kunne spille videre dersom strømmen går? Her i Norge?
Så langt jeg kan huske så har det skjedd meg en gang (at jeg ikke har fått spillt selv om jeg ønsket/hadde behov) på de 18 åra jeg har bodd her (jeg bor nå) og godt er jo det, men i USA kan det kanskje være et visst behov enkelte steder.
Netkablene tilPS Audio har jeg og de er skikkelig godt bygd og jeg har troen på at de virker godt som netkabler og støpslet og apparatkontakten sitter bedre i sine "hull" enn noe annet jeg har prøvd.
Stive er de, men de nye skal visstnok være mer smidige.
Mvh.KW
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
We're still looking at the fan issue to see if we can make any changes. The fan has 4 levels of speed - the lowest of which no one seems to mind, but when it gets to the upper several levels then we have issues.

Fortunately, most people haven't had fan problems. I will admit we're a little surprised at the number of folks that do have fans coming on. Once these units get into the field, we start to learn a lot. We are looking at the issue, daily, and we'll do our best to keep you up to date with our progress.

Paul McGowan


Her innrømmer ”Sjefen sjøl” i PS han at de har problemer med å definere problemet. En noe merkelig sak er at viftENE ikke er nevnt med et kløyva ord verken i manualene eller på webben.

Jeg antar at produktene til PS er ment for det amerikanske markedet, og derfor burde tatt høyde for svingninger i temperaturomgivelser.

Produktet er allikevel svært interessant da logikken med å generere ny AC virker tiltalende og burde rydde av veien en masse strømproblemer.

Hvis produktet hadde vært produsert for et annet marked en audio, ville sannsynlig problemet ikke eksistert.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg er enig i at (selv den minste) viftestøy er et onde og det var hovedgrunnen til at jeg gikk inn for å få kjøpt 600 som på det tidspunktet
var på vei ut av produksjonen :)
Jeg synes også det er merkelig at vift(ene) ikke er nevnt og for meg var dette noe jeg har lurt på en stund.
Mvh.KW
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Tror faktisk at P600 er en mer logisk korrekt sak for audiobruk. Tror heller ikke forskjellen er stor mellom PPP og P600 lydmessig. Det sier jo Paul selv. De genererer jo begge samme ”signalet” ut.

Mye ”placebo” i denne bransjen vet du. Jeg her et mer åpent syn i så henseende. Jeg forsøker i det minste å være ærlig med meg selv
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Tror faktisk at P600 er en mer logisk korrekt sak for audiobruk. Tror heller ikke forskjellen er stor mellom PPP og P600 lydmessig. Det sier jo Paul selv. De genererer jo begge samme ”signalet” ut.

Mye ”plasido” i denne bransjen vet du. Jeg her et mer åpent syn i så henseende. Jeg forsøker i det minste å være ærlig med meg selv
Men siden alle kabler ligner mer på hverandre enn P600 og PPP så er det vel ikke forskjeller på kabler heller? Og Stereovox kabler blir da overflødig siden Clas Ohlsson selger noe som ca. like god? ;) Og at evt. kabler også er "plasido"? (Det heter placebo, men men) ;)
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Placebo, selvfølgelig… så det ikke, takk og korrigert. Jeg er mester i å produsere skriveleif. Her går det på direkten! Din påstand angående kabler kan jeg ikke kommentere av seriøsitetshensyn. I så fall må jeg ta en tur med dem hjem til deg med dem. Tør du det? Jeg er ganske skummel.

Ser du bruker Hydra. Kjøpte du den fordi du trengte flere kontakter eller av filterhensyn? Jeg hadde den hjemme for en tid tilbake. Jeg opplevde generelt dynamikktap også der. Spes helt i bunen. Suboktavene ble ”softet”. Jeg er enig i at mellomtonen ble ”annerledes” og mindre kantet og diskanten ble mindre analytisk. Jeg foretrakk den gang å kjøre uten. Mulig jeg ikke oppfattet det positive på grunn av at jeg brukte feil kabler tilknyttet. Kanskje jeg skal gi den et nytt forsøk. Det er i alle fall stille.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Cable Guy, burde ikke du flagge at du er forhandler og hvilke merker du selger? Litt mere renslig i slike diskusjoner kanskje?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Placebo, selvfølgelig… så det ikke, takk og korrigert. Jeg er mester i å produsere skriveleif. Her går det på direkten! Din påstand angående kabler kan jeg ikke kommentere av seriøsitetshensyn. I så fall må jeg ta en tur med dem hjem til deg med dem. Tør du det? Jeg er ganske skummel.

Ser du bruker Hydra. Kjøpte du den fordi du trengte flere kontakter eller av filterhensyn? Jeg hadde den hjemme for en tid tilbake. Jeg opplevde generelt dynamikktap også der. Spes helt i bunen. Suboktavene ble ”softet”. Jeg er enig i at mellomtonen ble ”annerledes” og mindre kantet og diskanten ble mindre analytisk. Jeg foretrakk den gang å kjøre uten. Mulig jeg ikke oppfattet det positive på grunn av at jeg brukte feil kabler tilknyttet. Kanskje jeg skal gi den et nytt forsøk. Det er i alle fall stille.
Jeg testet PS Audio P500, Richard Gray Power Cpmpany 1200s og Shunyata Hydra 8. Den beste totalpakken fikk jeg med Hydra 8. Det har med lyden å gjøre. Jeg fikk renere lyd og bedre dynamikk hos meg og strammere og dypere bass, ikke noe avrulling noe sted.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Jeg er norsk representant for Stereovox kabler.
Les hva jeg skriver: "Din påstand angående kabler kan jeg ikke kommentere av seriøsitetshensyn."

Cable Guy, burde ikke du flagge at du er forhandler og hvilke merker du selger? Litt mere renslig i slike diskusjoner kanskje?
 
Topp Bunn