PS audio power plant premier

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Jeg testet PS Audio P500, Richard Gray Power Cpmpany 1200s og Shunyata Hydra 8. Den beste totalpakken fikk jeg med Hydra 8. Det har med lyden å gjøre. Jeg fikk renere lyd og bedre dynamikk hos meg og strammere og dypere bass, ikke noe avrulling noe sted.
Men det spørs om Shunyataen kommer billig på Bruktbørsen snart, da en PSAudio Premier frister mye ;)
Men først må de begynne å levere enhetene, ikke sant Lydmekk? ;)
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Enig i at det eneste riktige er frisk og urørt strøm. Skulle tro at PPP karer den biffen. De løser nok vifteproblemene. Vi får presse på, så får vi hva vi ønsker.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Men det spørs om Shunyataen kommer billig på Bruktbørsen snart, da en PSAudio Premier frister mye ;)
Men først må de begynne å levere enhetene, ikke sant Lydmekk?  ;)
Fikk denne i dag:

220 volt Premiers delayed
Gosh, I hate to even write this because our overseas customers are some of our most loyal and beloved folks. However, it must be said. The 220 volt Premiers are delayed. Ugh.

Please don't blame your distributors. Believe me, they are all over us like white on rice. Our best estimate right now is late January or early February shipping for the Shuko and US style versions of both the Premier and Quintessence.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Fikk denne i dag:

220 volt Premiers delayed
Gosh, I hate to even write this because our overseas customers are some of our most loyal and beloved folks. However, it must be said. The 220 volt Premiers are delayed. Ugh.

Please don't blame your distributors. Believe me, they are all over us like white on rice. Our best estimate right now is late January or early February shipping for the Shuko and US style versions of both the Premier and Quintessence.
Jeg så den, her heldigvis ikke bestilt eller bestemt meg 100% ennå, jeg tar det "cool" :) Men kan tenke meg dette begynner å irritere Lydmekk ;)
 

Eivind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.05.2002
Innlegg
63
Antall liker
0
Har du forsøkt å "kjøre" uten P300 med åpent sinn? Lytt etter trykket/svinget i suboktavene. Glem toppen når du bytter.
Hva mener du med åpent sinn ? Jeg anskaffer jo ikke noe såpass kostbart uten at jeg er sikker på om det er forbedring av lydbildet.

Det du antyder at den softer opp bunnen i musikken. Dette er ikke min erfaring, men kanskje din......?

Før jeg kjøpte P300 så prøvde jeg en P600 over en periode i beste fellesferien, for deretter å være en periode uten. Jeg prøvde den også i anlegg nr.2, og effekten av den er udiskutabel kun til det bedre. En av mine bedre oppgraderinger. PP tar bort støy fra lydbildet som gjør at dynamikken og sortheten blir bedre.
Har den kun på Meridian 800 som knapt trekker 20-30 watt. Muligens derfor også at viften ikke slår inn.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Jeg så den, her heldigvis ikke bestilt eller bestemt meg 100% ennå, jeg tar det "cool" :)  Men kan tenke meg dette begynner å irritere Lydmekk ;)
Neida, cool customer enda...men gleder meg som en liten unge til den står i stua ja. Sliter med ujevn strøm hele tiden.

Får NHene og en Statement strømkabel tilsendt nå og PPPen blir ettersendt når den kommer.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Disse kablene er spennende. Skikkelig kvadrat og oppbygging burde sikre optimale parametere. Jeg har heller ikke fått mine i hus enda. Spennende saker.

Mon tro om de er bedre en LMC kabler… Ikke mange komponenter har forbedret anlegget mitt via ”strømveien”… Faktisk ikke noe, bortsett fra LMC kablene.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
PS's strømkabler er såpass massive (Statement og opp) at de trenger litt innspillingstid, rundt en 150-200 timer tok det sist her med forrige utgave Statement.
 

Eivind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.05.2002
Innlegg
63
Antall liker
0
Disse kablene er spennende. Skikkelig kvadrat og oppbygging burde sikre optimale parametere. Jeg har heller ikke fått mine i hus enda. Spennende saker.

Mon tro om de er bedre en LMC kabler… Ikke mange komponenter har forbedret anlegget mitt via ”strømveien”… Faktisk ikke noe, bortsett fra LMC kablene.
Du har grunn til å glede deg.
Hos meg var Statment en klar bedring i forhold til LMC. Bl.a.dynamikken er bedre.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Blir nok en PurePower 1050 på meg, virker som det beste og sikreste alternativet. Viften kobler jeg bare ut selv, garanti gir jeg balla i.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Dette er spennende saker, janhella. Gleder meg til å høre hva du syns.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Dette er spennende saker, janhella. Gleder meg til å høre hva du syns.
Står noe om 30 dagers testing på sidene deres, skal prøve å få til det....
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Helt enig,

En av mine beste oppgraderinger noensinne, og da var det kun kilde/pre som ble supplert. (PP 300)

Mvh
Geir
Har tenkt litt på dette med Powerplant og effektbegrensningene som mange ser på som et problem ved større effekttrinn (ikke med PPP da).

Hva om man oppnår gevinsten ved å kun bruke PP på cd/pre/dac? Tenker da på at man får jevnere lyd døgnet rundt samt generell bedre lyd med pp på frontend. Og så heller bruke andre alternativ på effekt, som LMC filteret eller som jeg selv gjør, bruke PS Audio sin UPC 200 på monoblokkene.

Har inntrykk av at det er på kilde/pre den helt store gevinsten ligger, også med tanke på økt dynamikk.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Etter testing av PP500 i lengre tid tidligere mener jeg også at den største effekten i PP/PPP ligger i skjerming av frontend, dvs. pre, spiller, dac, paraboltuner osv. enn effektforst.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Idag har jeg slått til på en PS Audio Power Plant Premier :). Veldig spent på den. Hadde for en tid tilbake Isotek Aquarius, og den var veldig bra. PPP er jo noe helt anna :). Skal "kun" gi strøm til Pre og signal kilde i første omgang, muligens reciveren, siden den ikke trekker veldig mye strøm.
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Hadde en PS Audio Power Plant for 1 år siden, var veldig fornøyd med den. Særlig på cdkilder utmerket den seg, og forsterkere som ikke krever altfor mye strøm, selv om den i den tid også drev en Musical Fidelity Tri-Vista 300 amp uten problemer, som også er borte nå:) Gled deg til Planten, og lykke til
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Takker, jeg har troa jeg ;). Men blir ikke til at jeg kjører powerampene mine på den nei :).
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Da er dem koblet opp... Må si jeg syns boksen ser bra ut iallefall :). Strøken som den er!

Men jeg skjønner lite av Clean wave og multiwave :p. Men ... se om jeg finner mer ut av det. Den har nå stått på i 3 minutt ;). hehe.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Nå har jeg hatt PPP en stund, og den virker jo greit den :). Men det jeg reagerer veldig på er:

Jeg har PS audio Noise harvester i veggen... de blinker som bare det når vaskemaskina går (spenninger o.l. ser identisk ut).
Når jeg kobler til PPP så slutter dem å blinke med det samme...... enda de står da fortsatt rett i veggen... vaskemaskina snurrer og går.. Hvordan kan dette ha seg? Har testet med en Harvester foran stikka til PPP samtidig som jeg har en etter PPP.... begge reagerer konstant med å slutte å blinke idet jeg plugger PPP i veggen...

Dette er samme kurs som ga meg trøbbel med rogue M180, hvor den ene blokka begynte å gi ulyder ut. Med multimeter ser alt OK ut.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Mener PPP'en har innebygget DC filter, kan det ha noe med dette å gjøre? det jeg syns er så rart er at den gjør så harvesteren reagerer uten å være koblet inn i en av stikkene bak på PPP, men direkte i vegg...
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9

TROR det kommen en videosnutt som viser dette her snart :). På 10 sek slår PPP seg 100% på (den bruker ca 2-5 sekunder).

Men hva tror dere skjer her? Den "renser" jo ikke strømmen ut ifra seg selv?
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Da har jeg noe spørsmål. Min PPP viser ikke konstant 230V, men har en differanse på ca 2 v +/- ifra input. Skal ikke denne regenerere strøm inn til 230 konstant? Selv når det kommer for mye inn. I går målte jeg ca 240v i stikk, og det samme viste displayet i PPP (varierte litt +/- 2v.). Målinger i PPP viste også det samme.

Er det noe som er defekt med denne? Lest endel om at dem kan bli litt "ustabile".
 

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Litt ustabile er vel en understatement. Ja, den skal gi 230V ut.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Da har jeg fått et tips ifra GoldenAge om justering som jeg selv kan utføre.. :).
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.994
Torget vurderinger
2
Litt ustabile er vel en understatement. Ja, den skal gi 230V ut.

Nei,den skal ikke gi stabil 230V ut.

http://www.hifiteam.at/uploads/media/premierpower_englisch.pdf


In brief the
PPP is a mains improver, which also
scales the input voltage down by a small amount
(about 5%) and which incidentally avoids the effects
of over-voltage on more sensitive equipment (often US
electronics with 230V nominal input ratings).


http://www.psaudio.com/wp-content/uploads/2011/11/premier-power-plant1.pdf



If the output voltage, as displayed by the front panel meter, shows something other than the nominal
voltage (100 in Japan, 120 in most of North America, 230 in most of Europe and Asia) when the display
is set to monitor the output voltage there are several likely answers as to why. The most likely cause
is the input voltage is too far out of range and the Premier is driving a heavy load. The Premier has a
limited range of regulation it can perform, which is dependant on both how much power it is asked to
deliver and how much voltage difference it must compensate for. Typically this is not a problem, but
under certain load and line conditions, the nominal voltage will not be what is expected. In this case,
the Power Plant is operating within its parameters and connected equipment is still far better off than
if connected directly to the wall.


DSC_0315.JPG



La inn feil bilde :)

DSC_0314.JPG
 
Sist redigert:

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Den siste der er jo bare en kalibrering av displayet, ikke hva den faktisk gir ut.

Ellers har du vel delvis rett. I manualen står det:

"The default Output Voltage is 120 (in 120 volt countries) and 230 (in 230 volt countries). Under normal operating conditions, the output voltage will remain steady, However, major changes in either input voltage
or output load conditions may cause the Premier to provide somewhat less than its rated default voltage."


Jeg hadde 230V ut hele tiden den tid PPP fungerte som normalt.
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.994
Torget vurderinger
2
Den siste der er jo bare en kalibrering av displayet, ikke hva den faktisk gir ut.

Ellers har du vel delvis rett. I manualen står det:

"The default Output Voltage is 120 (in 120 volt countries) and 230 (in 230 volt countries). Under normal operating conditions, the output voltage will remain steady, However, major changes in either input voltage
or output load conditions may cause the Premier to provide somewhat less than its rated default voltage."


Jeg hadde 230V ut hele tiden den tid PPP fungerte som normalt.
Når sluttet den å fungere som normal,og hva ble galt?
Og hva har "jeg" (PS Audio og HiFicritic)delvis feil i?
 
Sist redigert:

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Er ikke helt sikker på hva du mener med når, men jeg har opplevd utallige problemer med disse.
Feks. spenningen ut ble samme som inn, thd ut gikk opp til et høyt nivå, eller helt død PPP. Noen ganger kom feilen etter en røykutvikling fra PPP, andre ganger ikke.

Ganske så sikker på at jeg kommer aldri til å eie et produkt fra PS Audio igjen. Men, det er ikke bare pga PPP. :)
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.351
Antall liker
10.981
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
PPP har en justeringsskrue som er tilgjengelig via et hull på undersiden, betjenes med et lite skrujern (i allefall på min tidlige modell).
med den kan du justere spenning ut mellom 212 og 243 volt så vidt jeg husker (lenge siden jeg hadde denne i anlegget nå). Jeg brukte den til å justere spenning ut inntil jeg hadde lavest mulig støy ut.
 
Sist redigert:
Topp Bunn