ps audio power plant premier-erfaringer?

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Jeg har hatt PPP i hus i 9-10 måneder. Har i flere tråder kommet med mine erfaringer. Alle disse trådene er her på sentralen. Det som er problemet her på sentralen er alle disse selvutnevnte ekspertene som tydligvis tror at de vet alt. Dette lider sentralen under.IMO

musicman skrev:
Vil herved oppfordre de som FAKTISK HAR ERFARING med PS Audio sin PPP om å komme med de.

Dere andre som synser om dette produktet uten å ha prøvd det selv, kan heller ta en pause og gå og spille litt musikk. Har ikke hatt opptelling, men det er jo stort sett folk her i denne tråden som IKKE har testet den ut som dominerer.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.601
Antall liker
3.139
Torget vurderinger
0
musicman skrev:
Vil herved oppfordre de som FAKTISK HAR ERFARING med PS Audio sin PPP om å komme med de.
Besøkte en god venn - som hadde koblet denne enheten inn i sitt system - på alle enheter.

Lydopplevelsen som var kjent fra tidligere - var vesentlig "degradert"(redusert dynamikk)

Først ble effekttrinnet frakoblet - deretter koblet direkte i veggen - og lydopplevelsen ble bedre.

Så ble kilde og forforsterker frakoblet - deretter koblet direkte i veggen - lydopplevelsen fra disse fantastiske Avantgarde Duo var tilbake.................. ;D

Men selvsagt - det kan være noen oppsett som kan ha et positivt løft i lydopplevelsen med en slik enhet ;) - det må den enkelte erfare selv.
 
O

omholt

Gjest
musicman skrev:
Vil herved oppfordre de som FAKTISK HAR ERFARING med PS Audio sin PPP om å komme med de.

Dere andre som synser om dette produktet uten å ha prøvd det selv, kan heller ta en pause og gå og spille litt musikk. Har ikke hatt opptelling, men det er jo stort sett folk her i denne tråden som IKKE har testet den ut som dominerer.
En seriøs test av produktet hadde vel vært å utføre målinger om den fjerner støy på nettet eller ikke? Det må da være langt sikrere enn hva folk måtte oppleve. Sier ikke at den ikke fungerer, men virker den så vil det i dette tilfellet også kunne måles. Eller hva sier du Rhesus?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.973
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
<Mange oplever at netstøjsfilter forringer dynamikken, men det skyldes rent faktisk den fjernede støj, som oprindeligt fik musikken til at virke kraftigere.>

Detter er det reneste sprøyt! Han kan umulig vite noe om hvordan et filter er laget og hvordan det virker.
Alle nettfiltre jeg har prøvd hjemme hos meg (jeg kaller det ikke test ;)) har rett og slett vært ødeleggende for lyden. Det har vært så ille at jeg har startet feilsøking av forsterkeren. Jeg uttaler meg kun om effektforsterkere. Alt annet med tilnærmet null dynamisk belastning vil ha det greit nok med et filter i nett tilførselen. Om det vil bli bedre enn uten............... ? Kommer litt an på filteret og om det er plagsom støy på nettet.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg har fjernet et innlegg, fordi det var noe o.t, tråden handler jo om erfaringer med PPP.
Mvh.KW
 
O

om.s

Gjest
Flageborg skrev:
musicman skrev:
Vil herved oppfordre de som FAKTISK HAR ERFARING med PS Audio sin PPP om å komme med de.
Først ble effekttrinnet frakoblet - deretter koblet direkte i veggen - og lydopplevelsen ble bedre.

Så ble kilde og forforsterker frakoblet - deretter koblet direkte i veggen - lydopplevelsen fra disse fantastiske Avantgarde Duo var tilbake.................. ;D
Unnskyld OT her, jeg sendte en mail til produsenten av mitt filter Richard Gray Power Company (RGPC 1200C), og fikk de til å komme med en anbefaling på tilkobling/oppkobling for mitt system, de anbefalte meg nettopp det du fant ut her, å koble blokkene direkte i veggen og de andre komponentene direkte i filteret, nå funker riktignok mitt filter etter ett annet prisipp dog, og blokkene vil alikevel nyte godt av filteret/choken så lenge de er koblet til samme kursen, og ja, jeg opplevde også en minsket dynamikk når blokkene var direkte i filteret. Dette har jeg opplevd i to forskjellige lytterom/leiligheter med höyst oppgående og store strömforsyninger i blokkene mine.

mvh
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
omholt skrev:
En seriøs test av produktet hadde vel vært å utføre målinger om den fjerner støy på nettet eller ikke? Det må da være langt sikrere enn hva folk måtte oppleve. Sier ikke at den ikke fungerer, men virker den så vil det i dette tilfellet også kunne måles. Eller hva sier du Rhesus?
PS Audio publiserer faktisk dempingsdata på den, om enn ganske sparsomme. Det er derfor ingen grunn til å tvile på at den demper støy, i alle fall i de frekvensområdene PSA oppgir. Om det vil resultere i hørbare forbedringer er jo 100% avhengig av om det fantes noe problem der i utgangspunktet. Det skal faktisk mer til enn at man har støy på nettet , utstyret skal også la seg påvirke for at man skal ha et problem.

I lab sammenheng foregår testing av slikt ved at man måler immunitet, dvs man påtrykker forstyrrelser, og ser om utstyret lar seg påvirke. Så velger man et filter som har det karateristika som trengs for å overholde spec.

Spec er signal/støyforhold spesifisert i databladet til DUT. Hvis f.eks. din effektforsterker har spesifisert et S/N bedre enn 100dB så er det det som gjelder. Hvis man ved å påtrykke et signal med en spesifisert amplitude klarer å måle dårligere enn 100 dB S/N så er DUT underkjent, og man må inn med filter.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
KW skrev:
Like klart er det at mange tusener av mennesker hver dag rundt om i verden sitter og nyter musikken sin over anlegget sitt og helt sikkert med svært god gjengivelse UTEN en Powerplant.
Det er etter min mening ikke slik at det ikke går an å ha et utmerket utbytte av lytting uten en PP, men jeg mener at det for meg øker dette utbyttet pluss at det tross alt også virker som en beskyttelse (som jeg har nevnt eksempel på tidligere i denne tråd).
Hei, og takk for sist KW :)

Lite sidesprang men likevel relevant..
På demoen vår i går ville JR koble cdspilleren sin rett i veggen da den hadde bra strømfilter innebygget...
Men jeg sa at han kunne prøve via Powerplanten også for å se om det gjorde noen forskjell. PP'n hadde han aldri sett før, og visste knapt nok hva den var til. Men det ble til at han prøvde begge deler...

Og - det ble spilt via PP 600'n. :)

Han ble ikke i tvil om hva som låt best....hehe....
 
Topp Bunn