Grattis med fin CD/SACD transport !
Takker! Trivelig, morsom og "givende" nykomling!Grattis med fin CD/SACD transport !
Sitter det fast med magnet? Roterer det eller står det i ro? Hviler det på kanten rundt eller hviler det i senter? Har du sjekket hva originalt koster?......lurer på om man skulle fått laget seg et "reservedeksel".
Drivverket kom med deksel i glass, som jo som kjent kan knuse.
Er kanskje mulig å få laget et i samme dimensjon, bare i pleksi.
Men fra hvor/hvem?
mvh
Proffen
Hei.Sitter det fast med magnet? Roterer det eller står det i ro? Hviler det på kanten rundt eller hviler det i senter? Har du sjekket hva originalt koster?
Tanken var jo at det var kun lokket jeg kunne tenke meg ekstra av.Jeg ser for meg at dette skulle være overkommelig ja. Lage en 3D modell av selve plata og pucken, og bestille de to delene. Da kan man leke seg litt med hvordan man vil det skal se ut også.
For ta det med en gang:Når katten er borte, …….
……får man brått så mye tid til overs. Da kicker et snev av adhd inn, og vipps er det omorganisert og ommøblert i husguden.
Vis vedlegget 1173237 Vis vedlegget 1173238
En hylle borte, litt lavere rack, pluss noe mer luft rundt streamern. Ante at den ble varmere i den lave/trange hyllen den stod i.
Ellers spent på hvordan tkr vil ordlegge seg etter ettermiddagens kaffe, lussekatter, hifi og musik…..
mvh
Proffen

Takk for hyggelig besøk, igjen!For ta det med en gang:
Takk for lytten, og ikke minst, takk for Bela Fleck og the Flecktones. Alltid moro å støte på ny musikk.Får også gratulere med nytt og kapabelt drev, som tar både CD og SACD. Det tåler å sees på også, fin sak.
Kveldens største frustrasjon var å høre at det gamle drevet var solgt og borte for godt. Med andre ord var det ikke mulig å sammenlige nytt med gammelt drev. Det gjorde det litt vanskelig, da, å verifisere at lyden av det nye drevet var bedre enn lyden av det gamle. Personlig var jeg veldig nysgjerrig på akkurat det, siden drevet her i tkr Towers ble kjøpt på Clas Ohlsson for beskjedne kr. 270.- for rundt 10 år siden.
Da gjenstår egentlig bare å si noe om de sammenligningene vi kunne gjøre. Det slår inn åpne dører hos meg å fastslå enda en gang at det er forskjeller i lyd mellom streaming og CD. Og gjennomgående låt CD bedre. Det var adskillig mer "fraspark" i bassen på CD, og lengre oppe i registrene låt det friskere og mindre brysttonefokusert. Særlig nærmikkede Kari Bremnes låt som om hun hadde tatt et par skritt tilbake fra mikrofonen nå det ble spilt CD.
SACD låt som vanlig friskere og mer dynamisk enn samme sang på CD. Dette er heller ingen ny erkjennelse, det samme har jeg hørt før hos Proffen. Vi måtte inn og spørre AI etter at jeg plutselig så at det sto "PCM" på displayet på dac/forsterkeren, selv om det påviselig ble spilt SACD. Det er visst noe som kalles DoP.
Googlet her hjemme også, men ble ikke særlig klokere.
Uansett, takk for lytten og serveringen!
Mvh