Les litt oppover her i tråden, så ser du ihvertfall hva jeg erfarte med min X9. Sier ikke at du vil oppleve det samme, men etter mine opplevelser skal det ihvertfall aldri noen Pro-Ject inn i huset her mer. I prisklassen du sonderer finnes det mye å velge i, deriblant Rega, som jeg anser som et trygt valg. Selv gikk jeg imidlertid opp noen K og kjøpte meg en ny Denon DP3000NE, og den er i en helt annen liga både lydmessig og kvalitetsmessig, etter min mening. Men nok nedsnakking i Pro-Ject-grupoa fra min side nå, du velger selv. Lykke til
Takker, har sett gjennom tråden og lest at det har vært blandede erfaringer.
Fra det jeg leser, og som det ofte er, så strekker disse fra lang positiv tid med merket, til uheldig erfaring med ett enkelt produkt, derfor jeg postet i den tråden.
Til sammenlikning har jeg sikkert hatt 100 produkter fra Sony innom siden min første WalkMan på 80-tallet, og har, bank i bordet, aldri hatt noe problem. Det ikke sagt at alt var like bra eller nødvendigvis noe bedre enn konkurrentene. Som kontrast, en kompis kjøpte en Sony receiver for over 20 år siden som det bare var trøbbel med. Han vil knapt se på et Sony TV den dag i dag, langt mindre dra et Sony produkt i hus med ildtang.
Pro-Ject har jeg ingen personlig erfaring med (og strengt tatt ikke med platespillere heller, siden min siste var en automatisk budsjettmodell fra Sony på 90-tallet).
Min rent anekdotiske sideobservasjon i alle disse årene var at Pro-Ject syntes å bli sammenliknet nettopp først og fremst med Rega. En bråte modeller basert på (tilsynelatende) liknende funksjonell lest og klassisk design.
Ingen hast dette for min del, og setter pris på alle innspill mens jeg leker meg med tanken om å skaffe meg nok et potensielt dyrt kaninhull.