- Ble medlem
- 20.12.2004
- Antall liker
- 1
Jo, jeg vet at produksjonskostnaden for kabler er svært liten. Og verdien av at en selger kan si at høytalerprodusent X bruker kabelene Y internt er stor, og sikkert den mest effektive. Det sier seg selv. Det er naivt å tro at de ikke bruker de kontaktene de har tilgjengelig i sin markedsføring av produktene.Roysen skrev:Nå snakker du på generellt grunnlag. Du har ingen forutsetning for å si at matrialkostnadene på f.eks. Audio Physic Avanti V hadde blitt de samme om man hadde byttet ut Wireworld internkabelen med en annen tilfeldig kabel. Din argumentasjon faller derfor på sin egen urimelighet.taterunge skrev:Nei, jeg vet ikke det. Men det er da selvsagt å stille seg kritisk. Husk at kablene har meget lav produksjonskostnad så prisen på høyttalerene trenger nødvendigvis ikke å bli noe særlig dyrere enn med hvilken som helst annen kabel.Roysen skrev:Det argumentet visste jeg skulle komme. Jeg vet ikke hva årsaken til at de benytter slik kabler i sine konstuksjoner. Det vet ikke du heller. Av den grunn synes jeg vi skal la være å spekulere i det og konstatere det faktum at de faktisk benyttes. Jeg tror forøvrig at dersom de kunne latt være å benytte disse kablene og allikevel oppnå samme lydkvalitet vill de kunne selge produktene sine til samme pris med lavere matrialkostander. Det høres ut som valget da ville gitt seg selv......taterunge skrev:kke at dette er mitt fagfelt. Men tror du de høyttalerprodusentene benytter diverse high-end-internkabler utelukkende av kvalitetsgrunner? Eller kan det ligge andre ting bak som et samarbeid mellom de ganske produsenter? Det er jo utvilsomt et godt salgstriks.Roysen skrev:Ibrand-x skrev:Roysen !
Ta deg ett bedriftsbesøk før du hentyder for mye til att jeg ikke vet hva jeg snakker om.... jeg er overbevist om att du blir overasket og skifter litt innfallsvinkel til det hele.. men siden du mener å vite kan du kanskje hjelpe meg med hvem det er som bruker disse "hinsides al fornuft" kablene ?
mvh
Kjell P.![]()
Legg merke til at jeg ikke har skrevet at high-end kabler er verdt prisen som kreves for de. Det jeg påpekte var at din påstand om at høytalerprodusenter ikke benytter slike high-end kabler i sine produkter er direkte feil. Wilson Audio, Eggleston Works, Rockport Technolgies, Krell og Lumen White benytter internkabling fra Transparent Audio. Eben Acoustics benytter Nordost internkabling. Audio Physic benytter Wireworld internkabling etc (listen er mye lengre).
Mvh
Roysen
Mvh
Roysen
For å dra en sammen ligning med kosmetikkindustrien, så ligger 60-70% av kostnadene til et produkt i markedsføringen.
Mvh
Roysen
Vær gjerne uenig, men å si at mitt syn faller på sin egen urimelighet er frekt og grunnløst.