Hei!
Joda, det låt slett ikke ueffent på demoen jeg var på. En sammenligning med hjemme blir for meg meningsløs da alle "innsatsfaktorene" er helt annerledes. "totalpakken" hos OHFC var godt mulig bedre enn "totalpakken" hjemme, men i motsetning til en del audiofile har jeg ikke evnen til å høre forbi høyttalere, rom og de aktive komponenetene for å uttale meg om hvor bra kablene er.
Kan ikke si jeg hørte noen nevneverdige forskjeller nei, men jeg skal innrømme at jeg nok var ganske forutinntatt på at dette bare er tull. Men det som virkelig sjokkerte meg var holdningen hans til helt åpenbare giganthull i forklaringene sine. Greit at fyren er selger, men med det som fyren klarte å lire av seg blir troverdigheten for meg langt under null. Uavhengig av om man har trua eller ikke, ble jeg mildt sjokkert over at noen faktisk trodde på den forklaringen han kom med. Favoritten min var han som kunne høre at Valhalla signalkabler hadde større båndbredde.
Hei!
Ingen har vel sagt noe om hvor bra de er for sin egen del, det er jeg enig i nærmest må være umulig, men man kan jo ha meninger om forskjellen de i mellom i nevnte anlegg.
Jeg ser slettes ikke bort i fra at en såkalt (gitt) god kabel kan gjøre vondt verre i et gitt anlegg (eller enklere sagt fungere dårlig)
Derfor stiller jeg meg også undrende til personer som skifter kabler like ofte som delkomponenter i anlegget, sågar hele anlegget og samtidig konkluderer med på at sist innkjøpte signalkabel er den beste (av de en har hatt).
Jeg ville tro og mene at det vil være vanskelig å vite at ikke kabel nr. 1 av kanskje 5 (i rekkefølge) i kanskje et tilnærmet helt nytt anlegg kunne være på høyde med (kanskje bedre) enn sistkjøpte.
Jeg husker at jeg selv på (L&B) forum (for en del år siden), i min gryende interesse for kabler fikk det råd tips om at en gitt/nevnt kabel kanskje ikke ville være noen god ide i mitt da noe enkle anlegg, noe jeg den dag i dag tror hadde relevans
Spurte du dansken hvorvidt forklaringen hans hadde relevans/holdt vann? Hvorfor eventuelt ikke?
Noe jeg også lurer på, er hvorfor f.eks. Nordost/Tømmervik ikke skulle kunne tørre/ville ta en "duell" mellom enten Valhalla eller Odin på den en siden og "godt designede" kabler på den andre, dette sett opp mot hvor gode de i utganspunktet påståes å være (i forhold til annet). DET er for meg (og burde være for de fleste) et tankekors, som gjør at JEG for min egen del avstår å vise videre interesse for de nevnte og liknende dyrt prisede kabler.
Samme holdningen har jeg til div. tweakeduppeditter som det kan stilles spørsmålstegn ved virknigen av, her burde alle leverandører/forhandlere kunne tilby prøvelån med returrett.
Tilbake til svaret dit til meg, ikke nevneverdige forskjeller?
Likevel forskjell? Og da med eventuell begrensning på din holdning til slikt :

Forutinntatthet mener jeg.
Du sier at "innsatsfaktorene" er helt anderledes enn hjemme og "bare" "godt mulig" bedre enn hjemme (totalpakken).
Hva for (et) slags anlegg referer du til fra din demoopplevelse?
Gartulerer i så fall med kjempelyd

, og det har du greid med ca. antall kroner for din totalpakke?
Mvh.KW