Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    91
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    31
    Thanks Vidar, I was wondering about the Thor mk2 also, so your findings really helps me out here, Vidar where did you go from the Xenon ? I heard the Harbeths 30.1 a few months ago with the Bladelius digital integrated, the sound was different, but I left the store more confused than clever ;-)
    Hello again, Gryphon!

    I changed the whole system after the disaster with Bladelius an Amphion Xenon. (can`t remember with what, I change gear (too) often, also some years have passed...)
    I wasn`t scared away from Amphions, though, have since had Argon 3 and 3L + Helium 520.
    The big difference from Xenon and the other (and later) Amphions (except from superior bass depth from the Xenons) is am more harmonic and better integrated treble.
    Xenon`s treble is notably more brash and harsh with the wrong amplifiers (Bladelius and others) and cables.
    If your intention is to keep the Xenons i would recommend amplifiers from Marantz (S-11mk3, especially)
    Hegel amplifiers works great with Amphions (something you perhaps wouldn`t expect) Peachtree hybrid amplifiers are also known to be a great match with Amphions.

    Audiophile greetings from bergen,
    Vidar W. ;-)
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    194
    Antall liker
    66
    Thanks Vidar, yes the treble is the problem in my system, the Xenons do a lot of things right, but the treble gets more and more a sour point with me, have been thinking going monitors again, either English, Spendor/Harbeths or the new Qln Signature 3.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Hur många har testat nya Primare Air Appen ?

    Jag tycker det är kanonbra. :)
    Jeg har testet den litt, og den virker lovende. Jeg har imidlertid noen problemer med den, som jeg har meldt fra til Primare om og venter på en løsning. Har en I32 med MM30 modul. Dersom jeg har denne koblet med kabel rett i routeren (som jo virker mest fornuftig), klarer ikke AIR appen å finne noen enheter (MM30). Kobler jeg derimot forsterkeren til nett via min Sonos Connect (og bruker denne som en slags switch, den har uttak for det), så fungerer det helt utmerket! Finer dette litt merkelig, det fungerer jo selvsagt å gjøre det på denne måten, men det gjør meg jo avhengig av å beholde Sonos enheten i "all fremtid".

    Har ingen slike problemer med den vanlige Primare appen for øvrig.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Hur många har testat nya Primare Air Appen ?

    Jag tycker det är kanonbra. :)
    Jeg har testet den litt, og den virker lovende. Jeg har imidlertid noen problemer med den, som jeg har meldt fra til Primare om og venter på en løsning. Har en I32 med MM30 modul. Dersom jeg har denne koblet med kabel rett i routeren (som jo virker mest fornuftig), klarer ikke AIR appen å finne noen enheter (MM30). Kobler jeg derimot forsterkeren til nett via min Sonos Connect (og bruker denne som en slags switch, den har uttak for det), så fungerer det helt utmerket! Finer dette litt merkelig, det fungerer jo selvsagt å gjøre det på denne måten, men det gjør meg jo avhengig av å beholde Sonos enheten i "all fremtid".

    Har ingen slike problemer med den vanlige Primare appen for øvrig.
    det høres merkelig ut.

    Prøv og ta bort allt du har på nettverket inklusive mobiltelefoner tablets osv.

    Restarte routern

    slå på I32 og den telefon du bruker Air på.

    Kan vere du må vente4-7 minutter etter du startet om routern.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Fingerer dette. Kan du legge till enhet for enhet till problemetkommer tillbake.

    Da vetdu vilken enhet som koliderer.
    Hei

    Ja, skal prøve dette ved anledning, det var omtrent det Primare foreslo også. Dog, både de og jeg synes det er merkelig at Primare AIR fungerer når forsterkeren er koblet til nettet via Sonos og ikke når den er koblet rett i routeren. Den har nemlig samme IP adresse uansett. Det skal sies at jeg til å begynne med hadde forsterkeren koblet til nettet via Sonos (av praktiske hensyn), men har hatt den lenge koblet direkte til routeren nå. Har som sagt ingen problemer med den vanlige Primare appen og kan fint spille av musikk fra min NAS via den. Jeg har forsøkt å deaktivere og aktivere nettverksinnstillingene på forsterkeren uten at dette gjør noen forskjell.


    Skal prøve å restarte hele nettverket og starte opp I32 som første enhet og se om dette hjelper.
     

    Akashi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.08.2016
    Innlegg
    64
    Antall liker
    10
    Sted
    Tromsø
    Jeg har akkurat kjøpt Primare A34.2 og lurer på om dere har noen anbefalinger med tanke på en god forforsterker til denne? Jeg kunne tenkt meg å kjøpe noe brukt nå for å spare litt penger, svarer det seg å kjøpe noe til 3000 (max 5K) på brukten eller er det bedre å bruke min gamle nad 712 som pre og kjøpe noe bedre senere? Hva går fint med Primare?
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Jeg har akkurat kjøpt Primare A34.2 og lurer på om dere har noen anbefalinger med tanke på en god forforsterker til denne? Jeg kunne tenkt meg å kjøpe noe brukt nå for å spare litt penger, svarer det seg å kjøpe noe til 3000 (max 5K) på brukten eller er det bedre å bruke min gamle nad 712 som pre og kjøpe noe bedre senere? Hva går fint med Primare?
    tror du kan prøve din Nad. Når du gjort det. Så se om du kan låne hjem noe annet for og se forskjell.
    Vilke høytalere har du?
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Fingerer dette. Kan du legge till enhet for enhet till problemetkommer tillbake.

    Da vetdu vilken enhet som koliderer.
    Hei

    Ja, skal prøve dette ved anledning, det var omtrent det Primare foreslo også. Dog, både de og jeg synes det er merkelig at Primare AIR fungerer når forsterkeren er koblet til nettet via Sonos og ikke når den er koblet rett i routeren. Den har nemlig samme IP adresse uansett. Det skal sies at jeg til å begynne med hadde forsterkeren koblet til nettet via Sonos (av praktiske hensyn), men har hatt den lenge koblet direkte til routeren nå. Har som sagt ingen problemer med den vanlige Primare appen og kan fint spille av musikk fra min NAS via den. Jeg har forsøkt å deaktivere og aktivere nettverksinnstillingene på forsterkeren uten at dette gjør noen forskjell.


    Skal prøve å restarte hele nettverket og starte opp I32 som første enhet og se om dette hjelper.
    er enig att det höres skummelt ut ditt problem. Og skummelt att den vanlige appen virker som den skall.
    Er litt derfor man kan begyne med og rense bort allt som er på nettverket og se hva som skjer.
    Det trenger ikke vere noe feil på noen enheter. Det er kanske bare att det blir kolission på noe vis noen plass. Da er det greit og vite hva som orsaker problemet og ta det derifra.

    Ser frem mot og høre hvordan det går for deg.
     

    BigOne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2014
    Innlegg
    128
    Antall liker
    15
    Sted
    Øyværing
    Nå nei. Vi er nokk flere primare fans hær :) har selv Dac30, Pre30 og A32. Fantastisk lyd. Håper på masse penger så får oppgradert til Pre60. (Lotto)
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Hur många har testat nya Primare Air Appen ?

    Jag tycker det är kanonbra. :)
    Jeg har testet den litt, og den virker lovende. Jeg har imidlertid noen problemer med den, som jeg har meldt fra til Primare om og venter på en løsning. Har en I32 med MM30 modul. Dersom jeg har denne koblet med kabel rett i routeren (som jo virker mest fornuftig), klarer ikke AIR appen å finne noen enheter (MM30). Kobler jeg derimot forsterkeren til nett via min Sonos Connect (og bruker denne som en slags switch, den har uttak for det), så fungerer det helt utmerket! Finer dette litt merkelig, det fungerer jo selvsagt å gjøre det på denne måten, men det gjør meg jo avhengig av å beholde Sonos enheten i "all fremtid".

    Har ingen slike problemer med den vanlige Primare appen for øvrig.
    det høres merkelig ut.

    Prøv og ta bort allt du har på nettverket inklusive mobiltelefoner tablets osv.

    Restarte routern

    slå på I32 og den telefon du bruker Air på.

    Kan vere du må vente4-7 minutter etter du startet om routern.

    En liten oppdatering på dette. Jeg har fått det til å fungere nå :).
    Uansett hva jeg gjorde fikk jeg det ikke til å fungere når forsterkeren var koblet diretke til router med kabel. Imidlertid har jeg også mange nettverksuttak i veggene i huset også. Ved å koble forsterkeren til en av disse, fremfor direkte i routeren, så fungerer det faktisk. Akkurat som det gjorde hvis jeg koblet forsterkeren via Sonos.

    Hvorfor det er slik aner jeg ikke, men det viktigste er at det fungerer!
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Nå nei. Vi er nokk flere primare fans hær :) har selv Dac30, Pre30 og A32. Fantastisk lyd. Håper på masse penger så får oppgradert til Pre60. (Lotto)
    Dac30 er "samme" dac som sitter i Pre60 så der er du på go vei.

    Vilka høytalare bruker du till dette oppsett?
     

    BigOne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2014
    Innlegg
    128
    Antall liker
    15
    Sted
    Øyværing
    Nå nei. Vi er nokk flere primare fans hær :) har selv Dac30, Pre30 og A32. Fantastisk lyd. Håper på masse penger så får oppgradert til Pre60. (Lotto)
    Dac30 er "samme" dac som sitter i Pre60 så der er du på go vei.

    Vilka høytalare bruker du till dette oppsett?

    Dali Mentor 8 og 2 kenkreisel dxd12 subber for å nå bunnen. Har veldi lyst på et par epicon.
     

    BigOne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2014
    Innlegg
    128
    Antall liker
    15
    Sted
    Øyværing
    Joda vill så absolutt annbefale Dali å Primare comboen hvertfall :) Har veldi lyst å snik prøve fadern sine Infinity renaissance 90 på mitt primare oppsett.
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    Oppdatering av Primare Air ligger ute nå.
    den skal jeg prøve når jeg kommer hjem fra Nordsøen ;-)

    Et spørgsmål om Cat cable jeg ser du bruger Volka har du samlignet det mod andre kabler mærker ? Jeg ved Simen fra Primare bruger det og han synes det er bedste.... jeg har dog brugt Supra cat7 frem til nu
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Det beror på hur din oppsättning ser ut.

    Jag har de kablene till pre60 og min nas.
    De står också på isotek sigmas tillsammans med switch dette for og ikke fo noen forstyrrelser fram ström eller annet in.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hun kjefter på alle, så det gjør neppe noen forskjell. I alle fall ikke for meg. ;)
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Hørtes ille ut....
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hmm.. forskjell på fruene... min godtok at jeg tømte spisestuen og flyttet anlegget inn der ;)
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Sente dama på köpesenter.

    Må si det blei ett lyft allerede.
    Mer opplöst. Mer tydlige detaljer i musikken. Nesten litt ekkelt på live inspillinger. Men hörer hvordan folk puster.

    Steg 2 er helt nytt så det trenger seg sikkert ei stund for og roe seg ner litt.

    Er possitiv till hva jeg hörer.
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    DSC02895.jpg


    Oppgraderte til litt flere hestekrefter for et par uker siden.
    Bruker I32 som pre for øyeblikket, så får vi se om den blir byttet ut med en ekte Pre32 etterhvert.

    Var veldig skeptisk til om jeg hadde tatt det riktige valget med tanke på prisen, men demo-salget til Soundgarden gjorde prisen litt lettere å svelge, selvom det fortsatt var veldig mye penger.
    Førsteinntrykket var ikke annet enn imponerende. Høyttalerne våknet virkelig til live når de fikk et drivverk som yter mer. Mer klarhet i lyden, og bassen var av en helt annen verden.

    Er A60 verdt nyprisen? Nja, er ikke helt sikker på det. Et massivt løft i lyden kontra I32, men så koster den og tre ganger så mye. Den blir nok stående her, for jeg kan ikke gå tilbake til kun I32 nå som jeg har hørt hva A60 har å gi.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn