Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    hei,

    jeg har fået et lille problem med min DAC30 som jeg ikke umiddelbart finder en løsning på.

    Min Musik er delvis i en Mac Mini som er tilsluttet via USB indgangen på DAC'en.
    Desværre forsvinder musikken efter ca 30 sekunder og det går ikke at få de 2 enheder at synkronisere / kommunikere vie de normale værktøjer i Mac Mini.

    Nogen der har en god ide til en løsning?

    Jeg har naturligvis testet kabel og genstartet alt flere gange.

    ??

    Mvh
    Chris
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Hej! Jag hade samma problem med Mac Mini och Primare DAC30 förra året. Kan det ha med USB2 vs USB3 att göra, är DAC30 kompatibel med Mac Mini USB portar?

    Annars tycker jag att det är en riktigt bra DAC (när det fungerar)!

    hei,

    jeg har fået et lille problem med min DAC30 som jeg ikke umiddelbart finder en løsning på.

    Min Musik er delvis i en Mac Mini som er tilsluttet via USB indgangen på DAC'en.
    Desværre forsvinder musikken efter ca 30 sekunder og det går ikke at få de 2 enheder at synkronisere / kommunikere vie de normale værktøjer i Mac Mini.

    Nogen der har en god ide til en løsning?

    Jeg har naturligvis testet kabel og genstartet alt flere gange.

    ??

    Mvh
    Chris
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Hej igen! Kanske kan du bli hjälpt här:


    Primare : DAC30


    hei,

    jeg har fået et lille problem med min DAC30 som jeg ikke umiddelbart finder en løsning på.

    Min Musik er delvis i en Mac Mini som er tilsluttet via USB indgangen på DAC'en.
    Desværre forsvinder musikken efter ca 30 sekunder og det går ikke at få de 2 enheder at synkronisere / kommunikere vie de normale værktøjer i Mac Mini.

    Nogen der har en god ide til en løsning?

    Jeg har naturligvis testet kabel og genstartet alt flere gange.

    ??

    Mvh
    Chris
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Tack Hifierik

    jeg har hentet disse opdateringer, men der kræves et særligt kabel for at kunne gøre opdateringerne.

    Bor bare 4 km fra Primare, vil ringe til dom i morgon och fråga om support...

    :)
    Chris
    Hej igen! Kanske kan du bli hjälpt här:


    Primare : DAC30


    hei,

    jeg har fået et lille problem med min DAC30 som jeg ikke umiddelbart finder en løsning på.

    Min Musik er delvis i en Mac Mini som er tilsluttet via USB indgangen på DAC'en.
    Desværre forsvinder musikken efter ca 30 sekunder og det går ikke at få de 2 enheder at synkronisere / kommunikere vie de normale værktøjer i Mac Mini.

    Nogen der har en god ide til en løsning?

    Jeg har naturligvis testet kabel og genstartet alt flere gange.

    ??

    Mvh
    Chris
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Tidligere modeller av DAC30 støtter ikke USB3.0
    Det finnes ei firmware-oppdatering av XMOS som gjøres med XTAL adapter.
    Samtidig så bør også MCU firmware oppdateres slik at lysintensitet på lysdioder på fronten blir like sterk.
    Nye firmwaren styrer lysdiodene med PWM dermed må 12 stk. seriemotstander skiftes til 470 ohm.
    Men det er jo ikke farlig for deg. Ser du bor i Malmö og Primare holder jo til i Limhamn.....
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Hei RJEL

    Min DAC 30 er blot 1 år, så den burde være ny. Og min kombination har virket fantastisk under hele den tid, men problemet opstod efter seneste firmware update i Mac Mini'en.....

    Jeg har skrevet til Primare's svenske distributör uden at få svar, så jeg ringer dem/kører forbi i morgen.

    :)
    Chris

    Tidligere modeller av DAC30 støtter ikke USB3.0
    Det finnes ei firmware-oppdatering av XMOS som gjøres med XTAL adapter.
    Samtidig så bør også MCU firmware oppdateres slik at lysintensitet på lysdioder på fronten blir like sterk.
    Nye firmwaren styrer lysdiodene med PWM dermed må 12 stk. seriemotstander skiftes til 470 ohm.
    Men det er jo ikke farlig for deg. Ser du bor i Malmö og Primare holder jo til i Limhamn.....
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Fant ut at jeg skulle teste Tidal via Primare Air, men møter problemer nesten med en gang.
    Air finner MM30 og kobler seg til uten problemer, men klarer ikke å spille av noe fra Tidal. Radio fra TuneIn fungerer, men så snart jeg prøver å spille av fra Tidal, snurrer bare ringen oppe i høyre hjørne, og ingenting skjer.
    Har prøvd å feilsøke på måten Primare anbefaler, men har ikke hatt noe hell da alt annet fungerer som det skal.
    Er det noen som har vært borti lignende og har noen ideer til hva som kan være årsaken?
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Software problem garantert.
    Ingenting feil med MM30.
    Er det I32 eller PRE32 MM30 står montert i?
    Har du testet med Spotify?
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Hei RJEL

    Min DAC 30 er blot 1 år, så den burde være ny. Og min kombination har virket fantastisk under hele den tid, men problemet opstod efter seneste firmware update i Mac Mini'en.....

    Jeg har skrevet til Primare's svenske distributör uden at få svar, så jeg ringer dem/kører forbi i morgen.

    :)
    Chris

    Tidligere modeller av DAC30 støtter ikke USB3.0
    Det finnes ei firmware-oppdatering av XMOS som gjøres med XTAL adapter.
    Samtidig så bør også MCU firmware oppdateres slik at lysintensitet på lysdioder på fronten blir like sterk.
    Nye firmwaren styrer lysdiodene med PWM dermed må 12 stk. seriemotstander skiftes til 470 ohm.
    Men det er jo ikke farlig for deg. Ser du bor i Malmö og Primare holder jo til i Limhamn.....
    Du har oppdatert MAC`en , da slutta det å funke også skal du til Primare å spørre hvorfor 8)
    En logisk brist her?
    Jeg ville heller ha ringt Apple eller tatt en rollback på MAC`en :rolleyes:
    Glad jeg er en ukomplisert vinyl og CD mann som slipper å plages med sånt.
    Hva sa Primare da?
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Har I32. Ikke testet Spotify. Streamer bare til Chromecast med Tidal sin egen app, så det er ikke noe stor krise at det ikke virker, men hadde jo vært interessant å funnet årsaken.
    Ellers blir det meste av musikk spilt av via MM30 fra dlna-server, og det har aldri vært noe problem.
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Hei RJEL

    Min DAC 30 er blot 1 år, så den burde være ny. Og min kombination har virket fantastisk under hele den tid, men problemet opstod efter seneste firmware update i Mac Mini'en.....

    Jeg har skrevet til Primare's svenske distributör uden at få svar, så jeg ringer dem/kører forbi i morgen.

    :)
    Chris

    Tidligere modeller av DAC30 støtter ikke USB3.0
    Det finnes ei firmware-oppdatering av XMOS som gjøres med XTAL adapter.
    Samtidig så bør også MCU firmware oppdateres slik at lysintensitet på lysdioder på fronten blir like sterk.
    Nye firmwaren styrer lysdiodene med PWM dermed må 12 stk. seriemotstander skiftes til 470 ohm.
    Men det er jo ikke farlig for deg. Ser du bor i Malmö og Primare holder jo til i Limhamn.....
    Du har oppdatert MAC`en , da slutta det å funke også skal du til Primare å spørre hvorfor 8)
    En logisk brist her?
    Jeg ville heller ha ringt Apple eller tatt en rollback på MAC`en :rolleyes:
    Glad jeg er en ukomplisert vinyl og CD mann som slipper å plages med sånt.
    Hva sa Primare da?
    Sådan er det nu i det 20'ende århundrede. Det er dem der kopler sig op mod computeren der skal opdatere for at følge med...

    Lidt som hvis du har en smartphone, der kommer også opdateringer til de app's der ikke klarer den seneste firmware.


    Primare er super. Jeg har en aftale derinde i den kommende uge.


    god kvell.

    Chris

    (som har vinyl som primær kilde, men ca. 1600 albums på min Macmini skal også spilles fra tid til anden...)
     

    BigOne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2014
    Innlegg
    128
    Antall liker
    16
    Sted
    Øyværing
    Noen som vet hva det kan skyldes at signale har blitt lavere? Kan nesten bånne PRE30 (70 volum) før var samme volum på 40. aldri likt å spille høyere enn det i fare for sprenging. Specs i signaturen.
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Da tabbet jeg meg ut og bestilte en Pre60 som kompanjong til A60. Er det noen som har anbefalinger til XLR-kabel? Hvordan er Audioquest i forhold til Nordost? Var ikke så gira på å bruke mange tusen på kabler etter å ha blakket meg med forsterkersettet, så jeg vil helst ha "bang for your bucks" over maksimal skrytefaktor.
    Er det noen alternativer på nett som vil passe meg bedre?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Kan fint anbefale dh labs silversonic BL1 med xlr.. brukte denne selv mellom en del primare produkter.. :)

    1meter med xlr koster litt under 2000kr hos hifikabel. tåler fint sammenligning med selv det dyreste fra merkene du nevner :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg skal ikke si akkurat hva som passer til Primare, men jeg har gått tilbake til noen Black Magic revelation XLR-kabler jeg har hatt liggende. Dette til fortrengsel for Chord sarum som er svinedyre, og som jeg har brukt noen år. Det er forskjell på kabler, men dyre kabler er stort sett tull. Unntaket er phono-kabelen som jeg mener man godt kan bruke en god del penger på, og ofte er da dyrt bedre enn billig - av en eller annen grunn. Har aldri hørt en god billig phono-kabel.
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    DAC30 kom retur efter SW opdatering - Alt fungerer igen som det skal.

    Primare folkene var trevelige och gav bra service.


    Hei RJEL

    Min DAC 30 er blot 1 år, så den burde være ny. Og min kombination har virket fantastisk under hele den tid, men problemet opstod efter seneste firmware update i Mac Mini'en.....

    Jeg har skrevet til Primare's svenske distributör uden at få svar, så jeg ringer dem/kører forbi i morgen.

    :)
    Chris

    Tidligere modeller av DAC30 støtter ikke USB3.0
    Det finnes ei firmware-oppdatering av XMOS som gjøres med XTAL adapter.
    Samtidig så bør også MCU firmware oppdateres slik at lysintensitet på lysdioder på fronten blir like sterk.
    Nye firmwaren styrer lysdiodene med PWM dermed må 12 stk. seriemotstander skiftes til 470 ohm.
    Men det er jo ikke farlig for deg. Ser du bor i Malmö og Primare holder jo til i Limhamn.....
    Du har oppdatert MAC`en , da slutta det å funke også skal du til Primare å spørre hvorfor 8)
    En logisk brist her?
    Jeg ville heller ha ringt Apple eller tatt en rollback på MAC`en :rolleyes:
    Glad jeg er en ukomplisert vinyl og CD mann som slipper å plages med sånt.
    Hva sa Primare da?
    Sådan er det nu i det 20'ende århundrede. Det er dem der kopler sig op mod computeren der skal opdatere for at følge med...

    Lidt som hvis du har en smartphone, der kommer også opdateringer til de app's der ikke klarer den seneste firmware.


    Primare er super. Jeg har en aftale derinde i den kommende uge.


    god kvell.

    Chris

    (som har vinyl som primær kilde, men ca. 1600 albums på min Macmini skal også spilles fra tid til anden...)
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    DAC30 -> NP30

    Hei,

    I peroden DAC 30 var til service lyttede jeg til en anden streaming løsning end min vanlige Dr. Volk Sonos. Derfor besluttede jeg at bytte min DAC30 til en NP30 for at få en (bedre) løsning til de high res filer jeg har på min server.

    DAC30 er nu solgt og NP30 er flyttet ind.

    :)


    MEN - jeg kan ikke få NP30 til at tilslutte på mit WiFi. hvis jeg tilslutter LAN fungerer alt, men af praktiske årsager er det nødvendigt med wifi. Er der nogen der har en ide??

    takk
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da tabbet jeg meg ut og bestilte en Pre60 som kompanjong til A60. Er det noen som har anbefalinger til XLR-kabel? Hvordan er Audioquest i forhold til Nordost? Var ikke så gira på å bruke mange tusen på kabler etter å ha blakket meg med forsterkersettet, så jeg vil helst ha "bang for your bucks" over maksimal skrytefaktor.
    Er det noen alternativer på nett som vil passe meg bedre?
    Nå vet jeg ikke hvordan disse er på Primare, men R.E.S her på forumet bruker i alle fall disse - Vovox Sonorus direct S100 XLR/XLR - XLR-XLR - Balansert-kabel - Kabler

    Koster 1.300 for et stereosett på 1 meter.

    Med tanke på hans oppsett og hvor mye kabler han trolig har testet opp gjennom årene ville jeg ikke brukt tid, penger eller krefter på å lete etter noe annet som skulle gi mer valuta for pengene!
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Fy f.. ser det er en løk som prøver å selge Dac 30 kjøpt på BlackFriday til 5990,- for 17500,- på Finn....
    Folk e galne! Henviser til ordinærpris på 19990,- som Swsg vel knappest har solgt dem for de siste åra i det hele tatt.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er mange slike typer mennesker i landet. Flere frekventerer her på HFS også.
     

    Sttrons

    Medlem
    Ble medlem
    21.09.2015
    Innlegg
    16
    Antall liker
    2
    Heisann.
    Hva vil dere si er en fornuftig pris å gi for en 5 år gammel i22 dac ?
    Hva må en eventuelt tenke over om det skulle bli noe handel?
    Mvh
    Stian
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Heisann.
    Hva vil dere si er en fornuftig pris å gi for en 5 år gammel i22 dac ?
    Hva må en eventuelt tenke over om det skulle bli noe handel?
    Mvh
    Stian
    Er forsterkeren i sort eller titan?

    Den sorte utgaven kostet i flere år 7.995,- og ikke 12.995,- som er normalpris nå.
    Bare ha det i tankene når du vurderer prisen.
    Dersom selger sier den kostet 12.995,- ny ville jeg bedt om å se kvittering.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.462
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei.
    Fått DAC30 i hus.
    Satt strøm på og den havnet automatisk på inngang 1. Som passet bra da det var den inngangen jeg ville. ha. Spilte noen timer og gikk bort og trykket på standby knappen. Nå står standby lyset bare å blinker. Ikke noe liv i den. Har tatt strømmen med både bryter og ledning. Satt batterier i fjernkontrollen, men den fikset heller ikke biffen. Hører også en tydelig klikkelyd som følger blinkingen.
    Noen som har opplevd dette og har ett tips til en ny Primare venn?

    J
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Et par oppdateringer fra min side.
    Fikk Pre60 i dag, så nå er settet komplett. Tok et raskt mobilbilde i lav kvalitet, men det får holde for øyeblikket.
    IMG_20161201_170020.jpg


    Har fortsatt problemer med AIR-appen, noe som får meg til å tro at det har noe med nettverket mitt å gjøre. Kan søke gjennom Tidal uten problemer, men musikken vil ikke spilles av. Har forsøkt å sette forsterkeren i en DMZ for å komme seg rundt alt av restriksjoner, men det hjalp ikke. Kan det ha noe med telefonen min å gjøre, eller er det et annet problem?
    Får ikke pcen til å godta den nye driveren fra Primare, noe som resulterer i at jeg ikke får brukt pcen til avspilling for øyeblikket. I32 var veldig kronglete på det samme, men jeg fikk den til slutt til å fungere. Blir vel en del prøving og feiling her, med mindre noen har en løsning på problemet mitt. Kjører Win10.

    Til slutt et par småobserveringer.
    Når jeg startet opp Pre60 første gang, så jeg at startvolumet var 20. På I32 var det 10. Etter jeg kjøpte A60 skrudde jeg det ned til 8. Med en gang jeg spilte musikk, skjønte jeg hvorfor det var så høyt. Her må volumet opp for å få lyd. En ting jeg savnet når jeg hadde I32 som pre, var at det ikke var mulig å spille på lavt volum. Dac-en er godt steg opp fra I32. Merker mer ro og klarhet
    Ellers har jeg ikke mye å melde for øyeblikket.
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Fikk endelig til med Windows-driverne til Primare. De er ikke signert av Microsoft, noe som gjør at Windows ikke godtar de helt uten videre. Måtte starte opp Windows i en modus som tillater installasjon av usignerte drivere. Ikke noe vanskelig operasjon når man vet hva trikset er, men skaper en del mer ekstra arbeid for sluttbrukeren sin del.
    Den gode nyheten er at den nye driveren er merkbart mer stabil enn den forige jeg brukte. Har ikke hatt noen ulyder eller andre forstyrrelser, selv når maskinen jobber tungt med andre oppgaver.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Velkommen hjem gomslork (er du fra NordNorge?)

    att pre ikke kunne spille lavt kanske hade med att du satt digital offset på plus. Og Pre60 står standard på null. Dog vill jeg anvefale deg och stille opp offsett till +6
    dette får såklart konsekvenser att du ikke kan spille så lavt som tidigere
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    For og felsöke Air appen, vill jeg rekomendere deg att du tar bort allt fra nettverket koble bort tv pc allt uteom pre60
    fungerer det da?

    Hvis ikke. Pröv med en annen telefon. Ipad eller noe.

    Fungerer det fortsatt ikke.

    Ta med deg pre 60 till naboen o se om det går der.
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Ja, er fra NordNorge, Tromsø for å være helt korrekt.
    Kan ikke huske å ha satt I32 til +6, men jeg kan pakke den opp igjen å se. Var ikke før jeg fikk A60 og brukte den som pre at det ble et problem med for mye lyd.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Ja, er fra NordNorge, Tromsø for å være helt korrekt.
    Kan ikke huske å ha satt I32 til +6, men jeg kan pakke den opp igjen å se. Var ikke før jeg fikk A60 og brukte den som pre at det ble et problem med for mye lyd.
    Gomslork var ett uttryck mamma brukte om meg ibland.
    Kommer opr fra Lødingen
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    DAC 30 er solgt og NP30 er flyttet permanent ind.

    Alt tilsluttet og gennemlyttet. DAC 30 er mere musikalsk men først og fremmest direkte streaming af musikfiler samt app kontrol af NP30 gør den fik lov at stå på hylden :)
     

    Petter80

    Medlem
    Ble medlem
    20.01.2017
    Innlegg
    7
    Antall liker
    4
    Sted
    Stavanger
    Hei! Ny på forumet og begeistret Primare-eier prøver seg med et spørsmål :) Oppgraderte nylig fra I30 til Pre32/A34.2 og er meget fornøyd med det. Det var særlig kontrollen i bassen og oppløsningen som fikk en real opptur. Men en detalj irriterer litt: Lyset på displayet til Pre32 dimmer automatisk ned etter noen minutter uten aktivitet/betjening - går det an å deaktivere dette? Jeg liker å ha full lysstyrke hele tiden, og man kan jo dimme manuelt ved behov..

    mvh Petter
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn