Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    230w i standby er jo helt komisk mye... 230v kanskje??
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.085
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Har hatt elektriker hos meg for å legge om skapet med nye sikringer,som tilfeldigvis leier hos meg.La opp egen kurs til anlegget,og samtidig fikk jeg han til å måle 30.5 mk3 hvor mye strøm den trakk i standby.Hadde hørt rykter at den trakk 800w,men den trakk bare 230w og da kan jeg la den stå på hele døgnet.
    A30.5 har et effektforbruk i standby på 0 (null) Watt - i h.t. brukermanualen. Vanskelig å tro at Mk3 skulle være noe særlig dårligere.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt elektriker hos meg for å legge om skapet med nye sikringer,som tilfeldigvis leier hos meg.La opp egen kurs til anlegget,og samtidig fikk jeg han til å måle 30.5 mk3 hvor mye strøm den trakk i standby.Hadde hørt rykter at den trakk 800w,men den trakk bare 230w og da kan jeg la den stå på hele døgnet.
    A30.5 har et effektforbruk i standby på 0 (null) Watt - i h.t. brukermanualen. Vanskelig å tro at Mk3 skulle være noe særlig dårligere.
    ja standby så stemmer nok det,men liker best å la den stå på.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.991
    Antall liker
    20.126
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal gi beskjed. Håper han har tid. Trenger nok 15A til. Spes når subber skal inn.
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Blir det noe tilbud av det da? Soundgarden kjørte 20% på alt i sommer, men spørs om vi får se noe slikt fra en enkelt produsent.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nei ingen heftige produkter nå.. nei nei nei.. blir bare varmgang i kredittkorta da!! :p
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Det blir 30% påslag....
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    Hei X3MMungen

    Jeg ser du har Iso Tek Evo3 Sigmas strøm renser, sikret en del bedre end min Solus jeg må spørge om du har hørt begge foran dit Primare setup.. jeg kunne høre tydelig forbedring da jeg kobler Solus foran mit setup som er Primare Pre32 2XA32 Effekt og R32 samt BD32 der blev ryddet op alt kom til at stå mere tydlig.

    men jeg har løst på HIFI4ALL at gumbo mellem Solus og så deres DC filter Iso Tek Evo3 Syncro skulle våre noget af det bedste for pengene ;-) en mulighed jeg overvejer

    HIFI4ALL.DK | Anmeldelser | Isotek str?mfiltre

    PS håber du har prøvet det ud ? jeg får mulighed for at låne Syncro hjem og skal nok beskrive hvordan det virker på mit Primare setup
    [h=2][/h]
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hvordan er primare sin 30.2 a2 effektforsterker på lydsignaturen. Har kunne tenkt meg og prøve en slik på mine psb image t6, vet innterconect og watt når di testet imagine t3 brukte di primare sin i 32 inntrigert forsterker og det var full klaff. Men noen har også sagt til meg at di nyeste primare produktene kan være litt pågående i toppen.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hvordan er primare sin 30.2 a2 effektforsterker på lydsignaturen. Har kunne tenkt meg og prøve en slik på mine psb image t6, vet innterconect og watt når di testet imagine t3 brukte di primare sin i 32 inntrigert forsterker og det var full klaff. Men noen har også sagt til meg at di nyeste primare produktene kan være litt pågående i toppen.
    Min oppfattning av 30.2 er at den er nøytral med en øørliten varme.. men da som sagt meget liten..
    Solgte min 30.2 og pre30 for noen månder siden og gikk opp til I32 som er en såkalt ny sak med ren digital forsterker...

    I32 vil jeg si er dønn nøytral.. opplever ingen av dem som pågående..
    Har også spilt med Klipsch som er veldig kritisk til pågående forsterkere uten at det var noe som helst problem :)

    Tror du vil finne en kjempe match uansett hvilken primare du går for med dine PSB! :)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hvordan er primare sin 30.2 a2 effektforsterker på lydsignaturen. Har kunne tenkt meg og prøve en slik på mine psb image t6, vet innterconect og watt når di testet imagine t3 brukte di primare sin i 32 inntrigert forsterker og det var full klaff. Men noen har også sagt til meg at di nyeste primare produktene kan være litt pågående i toppen.
    Min oppfattning av 30.2 er at den er nøytral med en øørliten varme.. men da som sagt meget liten..
    Solgte min 30.2 og pre30 for noen månder siden og gikk opp til I32 som er en såkalt ny sak med ren digital forsterker...

    I32 vil jeg si er dønn nøytral.. opplever ingen av dem som pågående..
    Har også spilt med Klipsch som er veldig kritisk til pågående forsterkere uten at det var noe som helst problem :)

    Tror du vil finne en kjempe match uansett hvilken primare du går for med dine PSB! :)
    takk for svar , da trur jeg jaggu jeg skal få lånt meg , ja jeg klasker til med en 30.7 en 7 kanaler for t6 , c5 og b5 , så slipper hjemmekino forsterkeren helt lasten for centeren og surround høyttalerene :) + jeg har 2 kanaler til overs da blir vel prøvd ut atmos i stuen her og da :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hvordan er primare sin 30.2 a2 effektforsterker på lydsignaturen. Har kunne tenkt meg og prøve en slik på mine psb image t6, vet innterconect og watt når di testet imagine t3 brukte di primare sin i 32 inntrigert forsterker og det var full klaff. Men noen har også sagt til meg at di nyeste primare produktene kan være litt pågående i toppen.
    Min oppfattning av 30.2 er at den er nøytral med en øørliten varme.. men da som sagt meget liten..
    Solgte min 30.2 og pre30 for noen månder siden og gikk opp til I32 som er en såkalt ny sak med ren digital forsterker...

    I32 vil jeg si er dønn nøytral.. opplever ingen av dem som pågående..
    Har også spilt med Klipsch som er veldig kritisk til pågående forsterkere uten at det var noe som helst problem :)

    Tror du vil finne en kjempe match uansett hvilken primare du går for med dine PSB! :)
    takk for svar , da trur jeg jaggu jeg skal få lånt meg , ja jeg klasker til med en 30.7 en 7 kanaler for t6 , c5 og b5 , så slipper hjemmekino forsterkeren helt lasten for centeren og surround høyttalerene :) + jeg har 2 kanaler til overs da blir vel prøvd ut atmos i stuen her og da :)
    Ikke noen dum ide det nei :)
    Også en av fordelene til 30.2 er at den er strømsterk.. veldi stor trafo med masse reserver :)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Ja strøm sterk er primare det vet jeg, men skal prøve ut noen kabler først, har ikke skiftet kabler på over 2 år, di var jo svarte fytti rakkern.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja strøm sterk er primare det vet jeg, men skal prøve ut noen kabler først, har ikke skiftet kabler på over 2 år, di var jo svarte fytti rakkern.
    haha ja.. bare ikke si til Lyden av Opplevelser at du har Monster kabler... da blirn ikke blid.. ;)
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hva er forskjellen lydmessig på pre 30 og 32 er tenkt brukt mot 30.5 mk.3.Har i dag en Parasound p5 er fornøyd med den ,men tenkte at pre i samme merke er en enda bedre match.
     

    jano007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    1
    Da ble jeg endelig eier av et flott Primare sett pre30 og a33.2. Det spiller utrolig flott på mine va mozart grand.
    Noen som har tips til en grei dac til dette oppsettet. Primare din dac er litt for dyr så må se på andre kandidater.

    God helg
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Da ble jeg endelig eier av et flott Primare sett pre30 og a33.2. Det spiller utrolig flott på mine va mozart grand.
    Noen som har tips til en grei dac til dette oppsettet. Primare din dac er litt for dyr så må se på andre kandidater.

    God helg
    Gratulerer så mye med flotte komponenter :)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Da ble jeg endelig eier av et flott Primare sett pre30 og a33.2. Det spiller utrolig flott på mine va mozart grand.
    Noen som har tips til en grei dac til dette oppsettet. Primare din dac er litt for dyr så må se på andre kandidater.

    God helg
    En brukt Stello 200 dac kanskje?
    Nytt så er det vel Arcam sin ir dac som får best omtaler fra brukere.
    Grattis med flott anlegg.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Hei . Kan jeg bruke pre out på en i21 som subutgang ?
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Pre out på I21 holder ikke all verdens kvalitet !
    Men til en SUB så funger det sikkert greit.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Gratient. ledsen att jag inte svarat dig innan.

    Nej jag har inte testat Solus eller andre strömfiltre til ISOTEK.
    uten o vere sikker så tror jeg att SIMGAS gör större forskjell en de andra. SIGMAS er den seneste fra ISOTEK som nyligen er uppgradert och vinner pris etter pris.

    Det er en stor skillnad på priset mellan solus och SIGMAS. så mitt tips er og försöka låna hem en SIGMAS för att testa om det gör någon skillnad.
    Hade du bott närmare mig kunde du fått låna min över en helg.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Hvordan er primare sin 30.2 a2 effektforsterker på lydsignaturen. Har kunne tenkt meg og prøve en slik på mine psb image t6, vet innterconect og watt når di testet imagine t3 brukte di primare sin i 32 inntrigert forsterker og det var full klaff. Men noen har også sagt til meg at di nyeste primare produktene kan være litt pågående i toppen.
    Uten o vere helt sikker men det "Ryktet" att Primares I32/Pre32/Pre60 skall vere pågeånde vill jeg ikke si.
    jeg upplever verken I32 eller Pre60 att de är pågående på toppen.
    när jag testade Hegel H80 så synes jeg den var litt för töff på toppen (Det var orsaken till jag testade I32 som jag sedan köpte

    Jag tror även att Primares D klass gör folk litt redde och de som inte har testat det tror en del saker om klasse D.
    Se om du kan få lånt en hjem o bilda dig en egen uppfattning om den. det är dagens tips.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Hva er forskjellen lydmessig på pre 30 og 32 er tenkt brukt mot 30.5 mk.3.Har i dag en Parasound p5 er fornøyd med den ,men tenkte at pre i samme merke er en enda bedre match.
    det er stor forskjell på PRE30 og PRE32.

    Se om du kan låne en hejm fram noen leverentör. det bruker slutte med att man ringer tillbaka o levererer kortnumret till sitt VISA kort .-)

    PS Ikke glöm MM30 kortet. i PRE32 det er fantastiskt.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Da ble jeg endelig eier av et flott Primare sett pre30 og a33.2. Det spiller utrolig flott på mine va mozart grand.
    Noen som har tips til en grei dac til dette oppsettet. Primare din dac er litt for dyr så må se på andre kandidater.

    God helg
    Gratulerer till meget fine saker.
    Tips på DAC er nesten opp till deg hvor mye den får koste og hvordan du skall spille musikk.
    Om det är fra nas. datamaskin eller andre kilder.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hvordan er primare sin 30.2 a2 effektforsterker på lydsignaturen. Har kunne tenkt meg og prøve en slik på mine psb image t6, vet innterconect og watt når di testet imagine t3 brukte di primare sin i 32 inntrigert forsterker og det var full klaff. Men noen har også sagt til meg at di nyeste primare produktene kan være litt pågående i toppen.
    Uten o vere helt sikker men det "Ryktet" att Primares I32/Pre32/Pre60 skall vere pågeånde vill jeg ikke si.
    jeg upplever verken I32 eller Pre60 att de är pågående på toppen.
    när jag testade Hegel H80 så synes jeg den var litt för töff på toppen (Det var orsaken till jag testade I32 som jag sedan köpte

    Jag tror även att Primares D klass gör folk litt redde och de som inte har testat det tror en del saker om klasse D.
    Se om du kan få lånt en hjem o bilda dig en egen uppfattning om den. det är dagens tips.
    Nå tuller du godt... Hegel finnes jo ikke skarpe i toppen? :D :D :D
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hvordan er primare sin 30.2 a2 effektforsterker på lydsignaturen. Har kunne tenkt meg og prøve en slik på mine psb image t6, vet innterconect og watt når di testet imagine t3 brukte di primare sin i 32 inntrigert forsterker og det var full klaff. Men noen har også sagt til meg at di nyeste primare produktene kan være litt pågående i toppen.
    Uten o vere helt sikker men det "Ryktet" att Primares I32/Pre32/Pre60 skall vere pågeånde vill jeg ikke si.
    jeg upplever verken I32 eller Pre60 att de är pågående på toppen.
    när jag testade Hegel H80 så synes jeg den var litt för töff på toppen (Det var orsaken till jag testade I32 som jag sedan köpte

    Jag tror även att Primares D klass gör folk litt redde och de som inte har testat det tror en del saker om klasse D.
    Se om du kan få lånt en hjem o bilda dig en egen uppfattning om den. det är dagens tips.
    Tkk for svar , skal prøve og få lånt meg en primare 7 kanaler , men jeg vet ikke hvordan soundgarden er på og låne ut komponenter. Jeg gidder ikke og kjøpe , for det har jeg brent meg nok på i det siste , var en stund her jeg prøvde ut hjemmekino forsterkere for jeg bruker en slik som pre , off måtte gjennom 4 stykker for jeg traff klaff lydmessig og det er onkyo sin helt nye serie tx-nr 838 , likte til og med accueq deres den var bra. Alt den gjør med frontene og subwoofrene er og måler avstand og hz , men den farger ikke høyttaleren kan du si , så du får høre den klangen som er i høyttaleren. Men center og surround der måler den avstand hz osv osv.
     
    Sist redigert:

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Hva er forskjellen lydmessig på pre 30 og 32 er tenkt brukt mot 30.5 mk.3.Har i dag en Parasound p5 er fornøyd med den ,men tenkte at pre i samme merke er en enda bedre match.
    Jeg gikk fra Parasound P5 som pre til Primare prosessoren SP33. P5 er varmere og rundere i kantene med en bløtere bass.
    SP 33 er åpnere, mer detaljert, mer frisk og dynamisk og strammere i bassen. Helt klart et bedre produkt enn P5.
    MEN, det er IKKE sikkert at du synes at det ville vært en oppgradering å gå til Primare pre. Er lyden liten kjedelig nå, så bytt. Er lyden en tanke frempå i dag eller på kanten, så ville jeg ikke ha byttet ut P5.
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    Jeg skiftet for år tilbage fra SP32 til Pre32 Pre32 gør tingende mere rigtig men samtidig så bliver lyden en smule mere tilbage lægnet så er man til sjov music så er det nok SP32/33 man skal gå efter

    men en god oplevelse jeg har haft er at når men putter Isotek strømrenser foran Primare så liver det op jeg har I dag Isotek EVO3 Solus foran men har I dag bestildt en bedre EVO3 Sigmas efter at havde læst den Norske tråd om Isotek, så det er et ren håb herude fra Nordsøen men jeg fik et godt tilbud på gamle pris I Danmark , da de her den 1 Marts hæver prisen på alt Isotek udstyr med 15 % så håber der sker yderliger forbedringer
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    Gratient. ledsen att jag inte svarat dig innan.

    Nej jag har inte testat Solus eller andre strömfiltre til ISOTEK.
    uten o vere sikker så tror jeg att SIMGAS gör större forskjell en de andra. SIGMAS er den seneste fra ISOTEK som nyligen er uppgradert och vinner pris etter pris.

    Det er en stor skillnad på priset mellan solus och SIGMAS. så mitt tips er og försöka låna hem en SIGMAS för att testa om det gör någon skillnad.
    Hade du bott närmare mig kunde du fått låna min över en helg.
    Jeg har nu købt en EVO3 Sigmas men til en god pris stadig mange penge, har du prøvet din sigmas foran I32 og hvordan oplevede du forbedringer
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Angående strømrenser så har jeg alltid vært en skeptiker. Men fikk prøve en og måtte bite i det sure eplet og innrømme at det var verdt å bruke penger på det. Selv om den var dyr.
    Denne har 6 uttak og jeg bruker den til de 2 Primarene, 3 aktive høyttalere og TV-en.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Gratient. ledsen att jag inte svarat dig innan.

    Nej jag har inte testat Solus eller andre strömfiltre til ISOTEK.
    uten o vere sikker så tror jeg att SIMGAS gör större forskjell en de andra. SIGMAS er den seneste fra ISOTEK som nyligen er uppgradert och vinner pris etter pris.

    Det er en stor skillnad på priset mellan solus och SIGMAS. så mitt tips er og försöka låna hem en SIGMAS för att testa om det gör någon skillnad.
    Hade du bott närmare mig kunde du fått låna min över en helg.
    Jeg har nu købt en EVO3 Sigmas men til en god pris stadig mange penge, har du prøvet din sigmas foran I32 og hvordan oplevede du forbedringer
    Ja köpte min SGIMAS för jeg köpte PRE60 så det har jeg testet och det blev en mycket klarare ljud. mer öppen tydligare mellanregister.
    mer PANG i bass.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Angående strømrenser så har jeg alltid vært en skeptiker. Men fikk prøve en og måtte bite i det sure eplet og innrømme at det var verdt å bruke penger på det. Selv om den var dyr.
    Denne har 6 uttak og jeg bruker den til de 2 Primarene, 3 aktive høyttalere og TV-en.
    Ja jeg håller med. har du stereo för 2000:- så skal du ikke burke strömrenster för 30.000 det henger ikke på greip.

    man får setta det i relation till va man synes er dyrt og så bör man teste för man bestemmer seg.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Angående strømrenser så har jeg alltid vært en skeptiker. Men fikk prøve en og måtte bite i det sure eplet og innrømme at det var verdt å bruke penger på det. Selv om den var dyr.
    Denne har 6 uttak og jeg bruker den til de 2 Primarene, 3 aktive høyttalere og TV-en.
    Ja jeg håller med. har du stereo för 2000:- så skal du ikke burke strömrenster för 30.000 det henger ikke på greip.

    man får setta det i relation till va man synes er dyrt og så bör man teste för man bestemmer seg.
    En kamerat solgte den til meg. Han fikk den inn som en del av en stor byttehandel. Han trodde den kostet 18.000, så jeg fikk den for 8.700 kr. Men i ettertid fant vi ut at den kostet 28.000 i Sverige for noen år siden. Så jeg er fornøyd med den handelen. Og så har jeg oppgradert strømkabelen til en skikkelig huggorm.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn