Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Der var du utrolig heldig. Det er MANGE brukere og til og med butikker som har dødad I32 når de skulle montere media-kort.
    Men hvis man leser monteringsanvisninga så burde det gå greit......
    Jeg har ihvertfall satt i kort på 10 stk. I32 uten problemer. Men så er det jo dette jeg driver med til daglig.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Der var du utrolig heldig. Det er MANGE brukere og til og med butikker som har dødad I32 når de skulle montere media-kort.
    Men hvis man leser monteringsanvisninga så burde det gå greit......
    Jeg har ihvertfall satt i kort på 10 stk. I32 uten problemer. Men så er det jo dette jeg driver med til daglig.
    jag kan säga du är snäll som skriver detta nu när den är helt underbar.
    Det fanns fina planer om att ha den som blysänke vid nästa fisketur. :)
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Bra det ordnet seg for deg X3MKungen. Regner med at du ser frem til helg, med god musikk, og noe godt i glasset?


    Ser forresten at Soundgarden har lørdagstilbud nå førstkommende på Primare I22DAC til 9995,-. Det må jo være en god pris for de som er ute etter AMP+DAC i en boks i den prisklassen!
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det är en fantastisk kväll ikväll. Petra Magoni i högtalarna. Whiskyn i glasset o fruen är ute.
    Sjekka ut Petra Magoni jeg også nå, og Musica Nuda - Live er meget bra! Herlig bruk av stemmen hennes live!
     
    Sist redigert:

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Det är en fantastisk kväll ikväll. Petra Magoni i högtalarna. Whiskyn i glasset o fruen är ute.
    Sjekka ut Petra Magoni jeg også nå, og Musica Nuda - Live er meget bra! Herlig bruk av stemmen hennes live!
    ja synes hon är otrolig flink. Mitt kunnande på det italienska språket sträcker sig till. Fererri. Ducati. Pasta. Pizza. Men flirer av og till i hennes sanger.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Före r som har 32 serien. Pre. Cd. Eller i32

    ni kan byta färg på displayen om ni vill.

    På fjärrkontrollen.

    Tryck menu tills menyen kommer upp
    tryck 7528 eller 9528 (det beror på vilken mjukvara du har.) hos mig var det 9528

    Skriv sedan upp gällande setting (så du husker det ifall du vill tillbaka till original)
    så är det bara leka runt.

    Här är min i blått.
     

    Vedlegg

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Synd man ikke får bytta farge på 30-serien også, ikke at det er noe galt med grønn-fargen, men hadde blitt pent med hvitt tror jeg.

    Men, har ett litt kanskje rart spørsmål. Tenker å koble til subwooferen min som lenge har stått hos familie og støvet ned fra jeg hadde hjemmekino.
    Det jeg er lurer på er; er det mulig å koble subwoofer på Primare PRE30/A30.5 kombo?? Er jo ingen subwoofer-utgang bak.

    Slik ser den ut bakfra:
    back10.jpg


    Må jeg koble direkte ut fra høyttalerne med høyttalerkabler i så fall, og er det eventuelt eneste løsning? Det er en aktiv sub det er prat om, type SVS PC12 Plus. Lite pent med høyttalerkabler hengende overalt bak høyttalerne, så derfor spør jeg...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bruk høynivå, Novus- også kjent som Speaker Level- er eneste mulighet. Hadde du hatt en REL, ville det fulgt med en kabel til formålet, med Speakon i en ende. REL har høynivåen sin der- pluss linjenivå på RCA. Forresten ville REL istedenfor SVS vært et lurt bytte- PMC liker å jobbe med dem.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det jeg er lurer på er; er det mulig å koble subwoofer på Primare PRE30/A30.5 kombo?? Er jo ingen subwoofer-utgang bak.

    Slik ser den ut bakfra:
    Vis vedlegget 220313
    Hvis du ikke vil bruke høynivåtilkoblinger, er det bare å koble til RCA-kontaktene på utgangene til Pre30. Bruk i så tilfelle begge - både pre-out L og pre-out R - så går du ikke glipp av noe. Det er slik jeg har gjort det med min ML forforsterker. Effekttrinnene til de balanserte utgangene på forforsterkeren og suben på RCA-utgangene. Fungerer helt utmerket. Jeg gjør for såvidt det samme med Benchmark DACen min også - balansert rett inn på effekttrinn og RCA til sub på det lille arbeidsrommet mitt.
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk for hjelp folkens. Med andre ord en slik?:

    145204d1342612446-kildela-sninger-i-head-fi-oppsett-rca_splitter_t_250x230.jpg


    Skulle gjerne kjørt XLR, men har ikke det på A30.5 effekten (og, nei den skal ikke selges på grunn av dette.)

    Så jeg bør bruke XLR fra PRE30, og ut til subwoofer, både L, og R? Da får jeg riktig bass-signal, til tross for at frontene signalene sendes via RCA?

    Driver å selger SVS nå, og skal skaffe med noe pent (mer waf'ete), mindre og i hvitt. Noe som passer godt til musikk. Hva jeg velger, og bør velge tar jeg ikke i denne tråden, men når jeg skal anskaffe noe annet burde det være balanserte innganger?

    Altså vil det være best å:

    - Bruke RCA splitter på både front left, og en for front right til hver sin front+subinngang?
    - Eller å la det være slik det er nå med RCA fra front, til effekt, og skaffe en sub med XLR-innganger, og bruke XLR ut fra PRE30 på dette?

    Kronglete skrevet av meg, skjønner det... :)

    Auditor: Har solgt PMC. Har nå Spendor SA1. Veldig fornøyd, og funker godt med Primare! Fyldig og behagelig lyd med overaskande god punch ift. størrelse. Men blir nok PMC igjen i fremtia en gang.
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    [/QUOTE]Effekttrinnene til de balanserte utgangene på forforsterkeren og suben på RCA-utgangene. Fungerer helt utmerket. Jeg gjør for såvidt det samme med Benchmark DACen min også - balansert rett inn på effekttrinn og RCA til sub på det lille arbeidsrommet mitt.[/QUOTE]
    Altså motsatt av dette, XLR på fra sub ut, og RCA på front L, og front R.

    Vil det bli suksess? Eller bare like greit bruke RCA splitter?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Effekttrinnene til de balanserte utgangene på forforsterkeren og suben på RCA-utgangene. Fungerer helt utmerket. Jeg gjør for såvidt det samme med Benchmark DACen min også - balansert rett inn på effekttrinn og RCA til sub på det lille arbeidsrommet mitt
    Altså motsatt av dette, XLR på fra sub ut, og RCA på front L, og front R.

    Vil det bli suksess? Eller bare like greit bruke RCA splitter?
    Når jeg kan/må bruke Benchmark'en slik, er det fordi effekttrinnene bare har XLR-innganger, mens suben har RCA-innganger. Om du må bruke en splitter, tror jeg neppe at du vil merke det - men unødvendig å kjøpe noe slik hvis du ikke trenger det.

    Men ellers har jo Pre30 dobbelt sett RCA-utganger - så du trenger kan hende ikke noen splitter?
     
    Sist redigert:

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Men ellers har jo Pre30 dobbelt sett RCA-utganger - så du trenger kan hende ikke noen splitter?
    Fadern! Har ikke tenkt over det før nå! Hehe. Så visst har den det. Ingen fare med å skade sub eller for (forsterker) ved både L, og R inn i minus, og plus på sub? Tenker to signal inn på en kan ødelegge noe.
     
    Sist redigert:

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Men ellers har jo Pre30 dobbelt sett RCA-utganger - så du trenger kan hende ikke noen splitter?
    Fadern! Har ikke tenkt over det før nå! Hehe. Så visst har den det. Ingen fare med å skade sub eller for (forsterker) ved både L, og R inn i minus, og plus på sub? Tenker to signal inn på en kan ødelegge noe.
    Da går jo dette bra til slutt. Bakpå suben har du ganske sikkert to RCA-innganger - L+R eller rød og hvit. Fra det ene settet RCA-utganger på Pre30 trekker et par RCA-signalkabler til suben. Fra rødt til rødt og fra hvitt til hvitt. Bruk begge utgangene - så mister du ikke noe av signalene i bassen - skjønt det er vanligvis ikke allverdens stereo dypt nede i frekvensene. Det andre settet RCA-utganger på Pre30 kobler du til effekttrinnet dit.

    Og PS: Ingen kortslutninger eller noe å være bekymret for hvis du kobler slik. Inngangene på suber er konstruert slik at høyre- og venstresignalene summeres - uten å skade kilden. Noe som vanligvis ellers ikke er tilfelle hvis man skulle finne på å smekke samme to signaler til ett.

    Enda et PS: Og har du to suber, kobler du fra venstre utgang på Pre30 til den venstre suben, og fra høyre utgang på Pre30 til høyre sub.
     
    Sist redigert:

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Men ellers har jo Pre30 dobbelt sett RCA-utganger - så du trenger kan hende ikke noen splitter?
    Fadern! Har ikke tenkt over det før nå! Hehe. Så visst har den det. Ingen fare med å skade sub eller for (forsterker) ved både L, og R inn i minus, og plus på sub? Tenker to signal inn på en kan ødelegge noe.
    Da går jo dette bra til slutt. Bakpå suben har du ganske sikkert to RCA-innganger - L+R eller rød og hvit. Fra det ene settet RCA-utganger på Pre30 trekker et par RCA-signalkabler til suben. Fra rødt til rødt og fra hvitt til hvitt. Bruk begge utgangene - så mister du ikke noe av signalene i bassen - skjønt det er vanligvis ikke allverdens stereo dypt nede i frekvensene. Det andre settet RCA-utganger på Pre30 kobler du til effekttrinnet dit.

    Og PS: Ingen kortslutninger eller noe å være bekymret for hvis du kobler slik. Inngangene på suber er konstruert slik at høyre- og venstresignalene summeres - uten å skade kilden. Noe som vanligvis ellers ikke er tilfelle hvis man skulle finne på å smekke samme to signaler til ett.

    Enda et PS: Og har du to suber, kobler du fra venstre utgang på Pre30 til den venstre suben, og fra høyre utgang på Pre30 til høyre sub.
    Når du skriver "ene settet RCA", da mener du bare en singel kabel? Dvs. to stk RCA-kabler PRE30 --> SUB, totalt hvit mot hvit, rød mot rød...punktum?
    Tusen hjertelig takk for at du tok deg tid til å svare utfyllende. Har drevet med lyd, og bilde i endel år nå, men da mest erfaring fra tidligere med hjemmekino. Så når det blir noe så enkelt, og logisk som med bare to kanaler, stopper det simpelthen opp av logisk, og simpel tankegang oppe i hodet mitt når det skal legges til en ekstra "kanal". :)

    Da bør det bli bass snart, så får den byttes ut i en mindre, og mer "musikalsk" sub om kort tid (har en kjøper).

    Da er jeg er ferdig med å bruke Primare-tråden vår til sub-kobling... ;-)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Da går jo dette bra til slutt. Bakpå suben har du ganske sikkert to RCA-innganger - L+R eller rød og hvit. Fra det ene settet RCA-utganger på Pre30 trekker et par RCA-signalkabler til suben. Fra rødt til rødt og fra hvitt til hvitt. Bruk begge utgangene - så mister du ikke noe av signalene i bassen - skjønt det er vanligvis ikke allverdens stereo dypt nede i frekvensene. Det andre settet RCA-utganger på Pre30 kobler du til effekttrinnet dit.

    Og PS: Ingen kortslutninger eller noe å være bekymret for hvis du kobler slik. Inngangene på suber er konstruert slik at høyre- og venstresignalene summeres - uten å skade kilden. Noe som vanligvis ellers ikke er tilfelle hvis man skulle finne på å smekke samme to signaler til ett.

    Enda et PS: Og har du to suber, kobler du fra venstre utgang på Pre30 til den venstre suben, og fra høyre utgang på Pre30 til høyre sub.
    Når du skriver "ene settet RCA", da mener du bare en singel kabel? Dvs. to stk RCA-kabler PRE30 --> SUB, totalt hvit mot hvit, rød mot rød...punktum?
    To signalkabler (et stereosett altså) fra Pre30 til Sub - hvit mot hvit og rød mot rød - det er slik jeg gjør det i begge anleggene mine. For tiden dog uten Primare som utgangspunkt - men jeg gjorde det slik med både P30 og SP31 - utmerkede Primare surroundprosessorer begge to, med gode stereokvaliteter.
     
    Sist redigert:

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Hej folkens.
    har haft lite problem med min I32.
    displayen försvinner efter ett tag och jag blev ganska deprimerad när jag precis har fått den och älskar den.

    Nu i helgen var det Hifi Mässa i Malmö som jag tittade in på och pratade med Hasse på Primare.
    Hans svar var:

    Maila mig serienummer så kollar jag om det är garanti och sedan får du ett RMA nummer tillbaka.

    Hmm.. det där kändes ju som detta kommer ta tid.

    Sagt så gjort jag mailar in mitt serienummer och samma dag får jag tillbaka svar med ett RMa nummer och adress till Primare i Malmö.
    Inget kallprat eller annat i Mailen.
    Hmm.. det känns verkligen som om detta kommer ta tid

    Idag körde jag till Primare som ligger bara 6km från mitt kontor.
    där blir jag venligt mottaget och frågar killen lite blygt om han har en aning om hur lång tid detta kommer ta
    (Jag känner fortfarande att detta är som att lämna in en dator på mediamarkt och man blir av med den i 4-5 veckor för den skall skickas hit och dit)

    Det hela slutar med att en servicekille tar han om min I32 DIREKT och en annan berättar att det gör faktiskt skillnad med nätverkskablen. jag får se deras demorum och jorå. de har en nätverkskabel för en hel del pengar.

    Trixet man kan göra är att sätta en switch direkt före sin I32 och på såvis behöver man bara köpa en kort dyr kabel.

    fick även veta att vi som har MM30 kortet kan knappa in denna adressen
    Register

    kolla primare Appen och knappa in koden som finns där.

    Vipps kan man lägga upp favoriter i sin app.


    En annan sak är att vi kan ladda ner Musicflow til våra iphonar och på såvis köra musik till I32 med Airplay

    Och vipps kommer Serviceteknikern o säger han är klar att byta display.

    Jag blir så omtumlad att jag får knapt fram ett ljud.
    från att tro jag blir av med min kära I32 i många veckor till att jag har den med mig hem samma dag.

    Jag finner inga ord för en bra service. körde direkt o köpte kaffebröd till hela bolaget. skickade ett mail till VDn om vilket bra bemötande jag fått.

    och nu berättar jag det för er.
    Helt fantastisk bra service fick jag (Dock inget kaffe Hahaha)

    Det blir 10stjerner av 10 mulige till Primare.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Godt det ordnet seg så fort. Hører vel til sjeldenheten at reparasjon tar så liten tid, men helt kanon når det faktisk skjer.

    Hvordan er lyden i Primare i32? Siden den er digital. Har hatt i30 og nå A33.2 og Pre30. Er i32 lysere i klangen?
    Hvordan er den innebygde dacen? Spesiellt da også USB. Men også trådløse løsningen.

    Mvh Øyvind
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Den korte versionen.
    I32 er litt lyser i tonerna
    Dac I MM30 är fantastisk
    trådlösa lösningen fungerar superbra. Appen kunde varit lite raskere (Det kan alltid gå fortare) :)

    Den längre versionen här nedan :)

    Jeg synes lyden är veldig ren. den kan nok oppleves som lysere i klangen som du skriver.
    Min bror har I30 med sonus fabre, den kombon är og fantastisk. den lyden er mer mörk en det jeg opplever min I32 med Tandberg Studio Monitor.

    Jag kör MM30 dac kortet och var litt i tvil för jeg tog beslutt om I32 fremför Hegel H80.

    Scenariot är som följer.
    Jag lånar hem en Hegel H80. har den hemma några dagar och den låter fantastisk. tills jag kopplar in min egen DAC Musical Fidelity VDAC-II
    Kör man utan Hegel DAC blir det inget bra.

    Jag lämnade tillbaka Hegeln och lånar hem en I32 UTAN MM30 kortet och kör med min VDAC-II
    Då upplever jag den blir lika "Dålig" som Hegel med min DAC.

    Jag satsar allt på ett kort och bestämmer mig för en I32 med MM30 kortet i hopp om att det är bättre än H80.
    Och JA det är det.

    Det fungerar superbra att köra med USB Dock är det viktigt med bra kablar.
    Nu i helgen var det osm sagt i tidigare inlägg HIFI Mässa i Malmö och jag är på Demo med NAIM som hävdar det är som natt och dag o köra USB jämförd med streaminig via enheten (Som I32 med MM30 kort kan)

    I demo så får vi även lyssna på samma filen via dator och sedan streaming via Naim.
    de har först gjort en guide för att optimera ljudet från datorn
    LJUDTEMA

    Och jo det är bättre med streaming.

    Jag har inte kommit till att göra ett test här hemma än. men det kommer.

    Jag tycker Primare verkligen har gjort sitt till att bli fremtids säker med tanke på streamingen som alla vill ha nu.
    CD plater är på väg bort, Streaming og LP plate på oppptur.

    en annan sak jag fick veta var att i PRE32 sitter det ännu finare saker än i I32. (Jag trodde lite att det är samma maskin dock utan förstärkare)

    mitt tips är lån hjem en I32 med MM30 kort och prova i din omgivning med dina högtalare.
    Skyll ikke på mig när kona blir sint för du köper en I32
    Norsk Problemlösing - YouTube (Flytdiagram på problemlösning) :)


    Hoppas detta var till lite hjälp
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Takker for utfyllende svar :) Meget bra. Har hørt så mye forskjellig om den nye i32 vs i30. At mange foretrekker den gamle i30.
    Nå har jeg hatt i30 og vet den ikke spiller veldig lyst, men syns i mitt oppsett da, det var lyst nok.
    Så kanskje i32 ikke er helt veien å gå for meg da jeg er "allergisk" mor skarpe S`er ;)

    Jeg tror jeg får prøve å høre en og se. Med MM30 er det nok skreddersydd til i32. Det blir jo lotto med en ekstern dac oppimot.
    Men man kan jo ha flax også og treffe riktig match. 10000 kroner er jo litt for mediakort. Men da har man"alt" og slipper flere bokser.
    Det liker jeg for såvidt.

    Jeg har forresten forlengst gått vekk fra CD plater. Lagret musikk og direkte fra eks Spotify o.l er greit og enkelt
    Kjører gjennom Hegel HD20

    Takker for dine synspunkter rundt i32 :)

    Mvh Øyvind
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har bare hørt I32 på demo litt fra sidelinjen i butikken - mens jeg ventet på noe annet - men kan ikke si at jeg oppfatter I32 som "lys". Jeg vil heller si at den er "tight" - ikke like rund i klangen som I30, men jeg opplevde at den hadde bedre kontroll over begivenhetene - særlig nedover i frekvensområdet. Ingen sibilanter å spore heller. Absolutt mer nøytral og korrekt - ikke noe minus i mine ører - enn det jeg husker av I30.

    Og så får jeg vel føye til - bare for ordens skyld - at I32 ikke er digital. Den har et klasse-D effekttrinn - som leverer analog strøm til høyttalerne - og et analogt forforsterkertrinn som tar seg av de analoge inngangssignalene. Det eneste som er digitalt er den oppgraderingsmodulen man eventuelt kan sette inn.
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    Jeg bruger PRE 32 med MM30 samt 2XA32 effekt og DVD30 samt R32 er fint tilfreds med lyden, men i forhold til min tidligere SP32 så er virker Pre 32 mere tilbage rolig Nogen gange er jeg mere glad for min gamle SP32 der virker som om der var mere energi i musikken

    MM30 gør det godt jeg har dog kun brugt signalet via RJ45 fra NAS her er det så vigtigt at bruge et godt Cat 7 kabel da det er lyt bar hvis man bruger et dårligt kabel

    mm30 er blevet godt efter sidste opgradering både brugerflade og lyden er i top nu
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Jeg bruger PRE 32 med MM30 samt 2XA32 effekt og DVD30 samt R32 er fint tilfreds med lyden, men i forhold til min tidligere SP32 så er virker Pre 32 mere tilbage rolig Nogen gange er jeg mere glad for min gamle SP32 der virker som om der var mere energi i musikken

    MM30 gør det godt jeg har dog kun brugt signalet via RJ45 fra NAS her er det så vigtigt at bruge et godt Cat 7 kabel da det er lyt bar hvis man bruger et dårligt kabel

    mm30 er blevet godt efter sidste opgradering både brugerflade og lyden er i top nu
    Tack gode gud för det är fler som ser det gör skillnar med en Cat 7 kabel av lite finare kaliber.

    Jag kör 4st nätverkskablar från NAS (Synology DS1813+ till min Netgearswitch 108T med Link Aggregation UTAN Jumboframes. (Detta för att säkerställa så MM30 kortet kan få all information den behöver.)) och från switchen till MM30 går det en finare nätverkskabel Cat7
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Hjälp.

    Behöver seriös hjälp av er.
    Har hittat en bd32 för 21000 sek och selger er sikkert villig og gå ner mer.

    MEN min musik är till 99.999 % på min nas
    och 99.9999999% av all film liger också på nasen.

    Vad i hela friden behöver jag en bd32 till?

    Hjälp mig avstå från att köpa den :)
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hjälp.

    Behöver seriös hjälp av er.
    Har hittat en bd32 för 21000 sek och selger er sikkert villig og gå ner mer.

    MEN min musik är till 99.999 % på min nas
    och 99.9999999% av all film liger också på nasen.

    Vad i hela friden behöver jag en bd32 till?

    Hjälp mig avstå från att köpa den :)
    Løp å kjøp!
    Neida, det blir jo selvfølgelig galskap, men du får i hvertfall ett toppkvalitets drev når du en gang i blant skulle få lyst å spinne cd, eller bd-filmer!
    Også er det jo en lekker komponent :)
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Jeg bruger PRE 32 med MM30 samt 2XA32 effekt og DVD30 samt R32 er fint tilfreds med lyden, men i forhold til min tidligere SP32 så er virker Pre 32 mere tilbage rolig Nogen gange er jeg mere glad for min gamle SP32 der virker som om der var mere energi i musikken

    MM30 gør det godt jeg har dog kun brugt signalet via RJ45 fra NAS her er det så vigtigt at bruge et godt Cat 7 kabel da det er lyt bar hvis man bruger et dårligt kabel

    mm30 er blevet godt efter sidste opgradering både brugerflade og lyden er i top nu
    Har en AudioQuest Vodka kabel hemma för test nu och jo klart det är skillnad. gjort 2 blind tester på koma kompisar och båda prickade kablen för 8000 Sek. (Tyvärr)
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Har jeg aldri hørt om så jeg måtte google. En gulvstående høytaler?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Tjena folkens.

    Funkar det att koppla in en platespiller till min I32?
    Hvis ikke platespilleren din har et RIAA-trinn innebygget, må du koble platespilleren din til et separat RIAA-trinn - f.eks. Primare R32 - og videre derfra til I32. Er du i tvil om platespilleren har et slikt RIAA-trinn innebygget, er det bare å koble til - du skader ikke forsterkeren på noen som helst måte. Hvis lyden blir uholdbart tynn og rar, må du skaffe deg et eksternt RIAA-trinn.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Tjena folkens.

    Funkar det att koppla in en platespiller till min I32?
    Hvis ikke platespilleren din har et RIAA-trinn innebygget, må du koble platespilleren din til et separat RIAA-trinn - f.eks. Primare R32 - og videre derfra til I32. Er du i tvil om platespilleren har et slikt RIAA-trinn innebygget, er det bare å koble til - du skader ikke forsterkeren på noen som helst måte. Hvis lyden blir uholdbart tynn og rar, må du skaffe deg et eksternt RIAA-trinn.

    Super. Tack.

    Det är en Pro-ject Debut III Esprit skivspelare jag går och lurar på
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Tjena folkens.

    Funkar det att koppla in en platespiller till min I32?
    Hvis ikke platespilleren din har et RIAA-trinn innebygget, må du koble platespilleren din til et separat RIAA-trinn - f.eks. Primare R32 - og videre derfra til I32. Er du i tvil om platespilleren har et slikt RIAA-trinn innebygget, er det bare å koble til - du skader ikke forsterkeren på noen som helst måte. Hvis lyden blir uholdbart tynn og rar, må du skaffe deg et eksternt RIAA-trinn.

    Super. Tack.

    Det är en Pro-ject Debut III Esprit skivspelare jag går och lurar på
    Med denne platespilleren må du ha et separat RIAA-trinn hvis du skal bruke den sammen med I32.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Et lite tips angående Debut spilleren til Project.
    VTA er ikke mulig å justere på "normalt" vis.
    Så har du planer om å oppgradere eller bytte pickup så er ikke dette rette platespilleren.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn