Politikk, religion og samfunn President Joe Biden - A New Hope!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.470
    Torget vurderinger
    1
    Plenty rom for at det finnes i USA med andre ord.
    Nei det er det ikke, at det helt sikkert finnes grupper som mener seg berettiget til slik betyr ikke at de har rett. Den økte polariseringen vil har vi også i Europa og den vil øke i takt med at samfunnene blir mindre homogene økonomisk, kulturelt, etnisk og religiøst.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.470
    Torget vurderinger
    1

    Tror muligens doktoren bør skaffe seg noen andre briller, jeg siterer meg selv

    Selvfølgelig vil det ikke gå veien, voldsvenstre vil fortsette sine herjinger og det blir neppe mer penger til en bedre utdanning av politiet, identitetspolitikken vil gjøre seg mer gjeldene og middelklassen av alle farger vil få det tøffere når åpne grenser er målet slik at råkapitalistene får flere hender til slavearbeid.

    Biden vil være en nikkedukke for helt andre krefter enn ordinary joe og har gått av før vi ser 2023


    Fakta er jo at disse gruppene fikk det bedre under Trump, lik det eller ikke men åpne grenser vil aldri gi bedre kår for middelklassen og nedover.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Nå har vel til og med nrk rapportert hendelsen og henvist til venstreekstreme og om man tror dette vil opphøre med Biden er man rimelig blåøyd
    Enig. USA har akselerert splittelsen og den binære virkelighetsoppfattelsen under forrige administrasjon, i så stor grad at det anses som fullstendig usannsynlig at det roer seg i løpet av de første 5 - 10 år, i hvert fall.

    Og angående Portland, ser ikke ut til å være tvil om at dette var anarkist / leftwing / antifa-sympatisører:

    Doble standarder, sa du?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Nå var det vel ikke isolert til omtale av politisk vold, men en generell betraktning om pressen sin mer eller mindre subtile retoriske vendinger, valg av bilder, mm.

    Her er to bilder som hvor nedrig pressen tillater seg å være


    Og til nummer tre, ja det finnes det men ikke i vestlige demokratier
    Er det din oppfatning at vi ikke skal tåle den typen avistegninger og forsider? Hvis ja, hvorfor skal vi ikke tåle det?
    Pressen SKAL utfordre makta, uansett om den sitter på høyre eller venstre side i politikken. Og angående VG-forsiden om kjeften til Trump, vil jeg hevde at det de gjør, ganske enkelt er å "kalle en spade for en spade". Det kan godt underbygges at Trump har brukt kjeften sin til å splitte USA enda mer enn de var splittet fra før.

    Er du ute etter doble standarder og agitasjon, gå til Fox. De kalte Obama for kommunist, og spilte den russiske nasjonalsangen til hans innsettelse. De har allerede begynt å kalle både Biden og Harris for kommunister, også. Det er feil, og det er er farlig, når man vet hvem de henvender seg til.
    (Obama var i lomma på storfinansene, Biden kommer neppe til å utfordre de tunge økonomiske miljøene, heller. De er svært, svært langt unna kommunisme på absolutt alle plan i politikk og samfunnsliv. Fox bedriver bevisst feilinformasjon)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    Nå var det vel ikke isolert til omtale av politisk vold, men en generell betraktning om pressen sin mer eller mindre subtile retoriske vendinger, valg av bilder, mm.



    Her er to bilder som hvor nedrig pressen tillater seg å være

    Vis vedlegget 691403


    Vis vedlegget 691404




    Og til nummer tre, ja det finnes det men ikke i vestlige demokratier
    Hørte ikke noe slikt fra deg når det gjaldt Muhammed-tegningene.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.470
    Torget vurderinger
    1
    Er det din oppfatning at vi ikke skal tåle den typen avistegninger og forsider? Hvis ja, hvorfor skal vi ikke tåle det?
    Pressen SKAL utfordre makta, uansett om den sitter på høyre eller venstre side i politikken. Og angående VG-forsiden om kjeften til Trump, vil jeg hevde at det de gjør, ganske enkelt er å "kalle en spade for en spade". Det kan godt underbygges at Trump har brukt kjeften sin til å splitte USA enda mer enn de var splittet fra før.

    Er du ute etter doble standarder og agitasjon, gå til Fox. De kalte Obama for kommunist, og spilte den russiske nasjonalsangen til hans innsettelse. De har allerede begynt å kalle både Biden og Harris for kommunister, også. Det er feil, og det er er farlig, når man vet hvem de henvender seg til.
    (Obama var i lomma på storfinansene, Biden kommer neppe til å utfordre de tunge økonomiske miljøene, heller. De er svært, svært langt unna kommunisme på absolutt alle plan i politikk og samfunnsliv. Fox bedriver bevisst feilinformasjon)

    Nå er jeg tilhenger av ytringsfrihet og selvfølgelig skal man tåle slikt, men disse er så langt fra sannheten at de ikke gir grunnlag for videre diskusjon, Trump som Hitler og Støjberg som pynter juletreet med druknede migranter, hitling er vanligvis tegn på manglende argumenter, men greit å vite hvilket nivå folk her inne mener er akseptabelt.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.470
    Torget vurderinger
    1
    Hørte ikke noe slikt fra deg når det gjaldt Muhammed-tegningene.

    Er du litt kort eller, sammenlikner du en massemorder og voldtektsmann som levde for ørti år siden med nålevende valgte politiker :rolleyes:
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Nå er jeg tilhenger av ytringsfrihet og selvfølgelig skal man tåle slikt, men disse er så langt fra sannheten at de ikke gir grunnlag for videre diskusjon, Trump som Hitler og Støjberg som pynter juletreet med druknede migranter, hitling er vanligvis tegn på manglende argumenter, men greit å vite hvilket nivå folk her inne mener er akseptabelt.
    Trump som Hitler?? Akkurat det ser ikke jeg i noen av de to bildene du postet. Ingen hitling der som jeg kan se, i hvert fall.

    Støjberg-tegningen er jo satt inn i en kontekst, går jeg ut fra, jeg kan ikke se annet enn at den er klart innafor.

    Jeg merker meg at du benytter to bilder med temaer som du personlig har følelser for, men ville du reagert på samme måte om det var dine politiske motstandere som fikk samme type innlegg i avisene?
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ser da mange likheter med Trump og Hitler frem til 1938. Persondyrkelsen, løgner, vilje til å bryte demokratiske prinsipper, føre folk bak lyset, kuppforsøk etc etc
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Jeg ser da mange likheter med Trump og Hitler frem til 1938. Persondyrkelsen, løgner, vilje til å bryte demokratiske prinsipper, føre folk bas lyset, kuppforsøk etc etc
    Det er jo ganske åpenbart, men ser du noen hitling i den avisforsiden som Roald la ut?
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.044
    Antall liker
    1.452
    Torget vurderinger
    1
    Det kan jo virke slik at dersom man er sterk motstander av "Trumpsimen" pga opplagte grunner, så tas man automatisk som en tilhenger av demokratene. Min mening er at amerikans politikk er så på viddene at ingen av partiene kan gjøre endringer som medfører varig bedring. Allikevel vil det i alle sammenhenger være en fordel med en ledelse som oppfører seg som folk, har en logisk og forståelig politikk og bruker en retorikk som er egnet til å dempe konflikter.
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    ^.........og er man på lag med Demokratene er man automatisk kommusosialist. Gode, borgerlige heier på Republikanerene, uansett.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.470
    Torget vurderinger
    1
    Når man fornekter det opplagte som dette bilde spiller på er ikke dette noe jeg gidder å bruke tid på, legger man til en Hitler bart er det hitling enn hvor kreativ bortforklaringen er punktum




     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kan se det kan tolkes slik når du sier det men jeg tenkte ikke på det når jeg så bildet første gangen.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.044
    Antall liker
    1.452
    Torget vurderinger
    1
    Når man fornekter det opplagte som dette bilde spiller på er ikke dette noe jeg gidder å bruke tid på, legger man til en Hitler bart er det hitling enn hvor kreativ bortforklaringen er punktum




    Jeg er enig, men så ikke dette før du sier det. Egentlig synes jeg dette er ganske ille, selv om ettertiden viste at sammenlikningen faktisk var mer korrekt enn de fleste kunne se for seg.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Jeg kan se det kan tolkes slik når du sier det men jeg tenkte ikke på det når jeg så bildet første gangen.
    OK, jeg også kjøper den.

    Har PFU uttalt seg i saken? Synes den er litt drøy, men ikke mer enn sånn passe provoserende. Det er tross alt pressens oppgave å få fram skarpe poenger. Vi må jo vekkes av og til.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hørte ikke noe slikt fra deg når det gjaldt Muhammed-tegningene.
    OK, jeg også kjøper den.

    Har PFU uttalt seg i saken? Synes den er litt drøy, men ikke mer enn sånn passe provoserende. Det er tross alt pressens oppgave å få fram skarpe poenger. Vi må jo vekkes av og til.

    Hvis Muhammed-tegningene var greie, så må da Hitlerdonald-antydningen være helt innafor?
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Jeg kan se det kan tolkes slik når du sier det men jeg tenkte ikke på det når jeg så bildet første gangen.
    Samme her, jeg tenkte ikke en gang på det og ser poenget nå.
    Det sier vel mere om Roald enn oss?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Hvis Muhammed-tegningene var greie, så må da Hitlerdonald-antydningen være helt innafor?
    Ikkeno' å hisse seg opp over, i hvertfall. Av og til ser vi i våre samfunn utslag av fanatisme, politisk ekstremisme, eller i det minste uforstand, som er såpass ille at pressen må finne fram litt tyngre skyts. Militant islamisme er et klart eksempel på ekstremisme som skal utfordres uten silkehansker. Trumpismen må også møtes med tydelighet, og hovepersonen selv må tåle å bli utfordret på både personlighet og konsekvenser av sine holdninger og handlinger.
    Donaldisme derimot, skal bejubles. 🦆
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    det triste er at mange påberoper seg solidaritet med den lille mann, for å kunne følge den store mann.

    (det skjer både på høyre og venstre, må vite)
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.470
    Torget vurderinger
    1
    Samme her, jeg tenkte ikke en gang på det og ser poenget nå.
    Det sier vel mere om Roald enn oss?
    Ja det forteller at jeg i det minste er i stand til å skjønne ting uten å måtte få de forklart, og når dere får tenkt dere om går det sikkert opp for dere hvor hinsides det er å sammenlikne karikaturer på demokratisk valgte nålevende politikere og en urgammel død pedofil massemorder.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Ja det forteller at jeg i det minste er i stand til å skjønne ting uten å måtte få de forklart, og når dere får tenkt dere om går det sikkert opp for dere hvor hinsides det er å sammenlikne karikaturer på demokratisk valgte nålevende politikere og en urgammel død pedofil massemorder.
    Han er vel det nærmeste vi har vært i moderne tider, så jeg er ikke uenig, selv om jeg nok ikke hadde brukt det bildet selv.
    Men dersom det får deg til å sove bedre, gjerne det.
    Jag bjudar på!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Man skal være bra nedsnødd for å ikke se at norsk media framstiller eksempelvis Trump i et særdeles negativt lys med hensyn til valg av bilder. Sammelign gjerne med hvordan Obama ble behandlet. Nå kan man med rette mene at Trump fortjener alt han får, men dette er uansett propagandagrep som ville gjort Goebbels stolt.....
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    – En av tingene med denne regjeringen er at dersom du ikke vet svaret, så ikke gjett. Du kan bare si at du ikke har svaret, sa Fauci på en pressekonferanse torsdag ettermiddag lokal tid.

    https://www.aftenposten.no/verden/i...ed-stoette-fra-en-vitenskapsvennlig-regjering

    Jepp. Donald var besatt av å være verdens ledende ekspert på alt, og løy så det rant av ham, uansett konsekvens for andre, fremfor å innrømme at han ikke visste svaret, eller å overlate svaret til noen som kunne noe.

    Flere enn 100 medisinske tjenestemenn på delstatsnivå eller lokalt nivå har fått sparken eller har sagt opp under pandemien, skriver The New York Times.

    Rådgivere med et tvilsomt medisinsk ståsted ble fremelsket av Trump og republikanske guvernører.

    https://www.aftenposten.no/verden/i...rona-versting-biden-lover-aa-gjoere-det-bedre
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Man skal være bra nedsnødd for å ikke se at norsk media framstiller eksempelvis Trump i et særdeles negativt lys med hensyn til valg av bilder. Sammelign gjerne med hvordan Obama ble behandlet. Nå kan man med rette mene at Trump fortjener alt han får, men dette er uansett propagandagrep som ville gjort Goebbels stolt.....
    Man skal være nokså nedsnødd for å ikke se hva (les: hvem) som har provosert frem dette negative lyset!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Man skal være nokså nedsnødd for å ikke se hva (les: hvem) som har provosert frem dette negative lyset!
    Enig; livet blir rart dersom man må relativere absolutt alt til å ha samme verdi, og dermed må behandles "nøytralt".

    Trump var en kreftsvulst, ikke bare i USA's hjerte og hjerne, men påvirket også verdens naturlige sirkulasjonssystem. Det finnes få årsaker til å late som om noe sånt inneholder like mye positivt som negativt. Men selvsagt finnes det spor av gode resultater også etter Trump-fadesen, disse har også blitt behørig nevnt av verdens presseorganer.

    Nå er svulsten operert bort, men følgesykdommene er store, og må behandles over lang tid. Kanskje er prognosene bra, men det er slettes ikke gitt, for det er ikke en gang sikkert at det eksisterer en effektiv medisin.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Og når vi snakker om massemord.... 400.000 amerikanere døde av COVID-19, 25% av totalen på verdensbasis. Nå har han riktignok ikke drept dem egenhendig, men han var i alle fall svært behjelpelig med å sette en sylskarp egg på ljåen.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Og når vi snakker om massemord.... 400.000 amerikanere døde av COVID-19, 25% av totalen på verdensbasis. Nå har han riktignok ikke drept dem egenhendig, men han var i alle fall svært behjelpelig med å sette en sylskarp egg på ljåen.
    Synes kanskje det er å strekke det hele litt langt...
    En unnlatelsessynd er fortsatt noe ganske annet enn etnisk rensning, eller folkemord.

    Det har aldri vært noe bevisst ønske fra DJ Trump å renske ut 400 000 individer, men ting tyder på at han ikke engasjerte seg nok i spørsmålet, til at det var vits i å gjøre noe for å begrense antallet, heller.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er å strekke det langt at han er medansvarlig i at antallet døde er det det er, når han helt bevisst har unnlatt å bry seg det minste om effekten av pandemien på innbyggerne i landet han skulle styre og heller gjorde sitt aller ytterste for å bagatellisere hele greia?

    Nei, jeg synes faktisk ikke det. Ikke i det hele tatt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er ihvertfall ingenting som tyder på at Biden og kompani har tenkt til å gjøre det samme som Trump og gjengen gjorde.
    Blir interessant å se hvordan utviklingen går herfra.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    jeg fikk ikke med meg selve innsettelsesgreia, men har hørt litt på gormans diktfremførelse. den var storligen!

    mennesket er 22 år, skriver slikt – joda, det blir stående – og, snakker slik i intervju. hvordan kan et ungt vesen ta så mye av verden inn over seg på slik en reflektert måte. politisk poesi jeg ikke engang greier å drømme på meg selv.


    lite kommer ut av intet

     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Så den på direkten. Hele seansen beveget meg stort. Det var som om det gode i verden plutselig våknet fra dvalen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn