Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.705
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det er vel akkurat når myndighetene starter krig mot virkeligheten at kunnskap blir viktigere enn noen gang. Mens en god privatøkonomi gir deg muligheten til å gå egne veier, fremfor å forholde deg til fellesskapet.

Så jeg betviler at det er nevneverdig hold i dine påstander.
    Trump er vel president knapt lenge nok til å ta en bachelor..
    Og vi vet at så fort noen andre kommer til makten da blir alt så mye bedre..

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    28.634
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Selv om jeg emosjonelt kan kjenne en viss tilfredsstillelse over en slik avgjørelse, er jeg sterkt uenig i at dette er veien å gå. Dette er et sterkt angrep på ytringsfrihet, og i prinsipp det samme som skjer når folk blir arrestert på vei inn i USA fordi de har lagt ut noe på verdensveven som påpeker at DJ Trump er en idiot.
    Her mener jeg Australske myndigheter er fullstendig på ville veier.
    Er til dels enig med deg her........... Men...........
    Kjemper du på et lag med fastsatte spilleregler imot et lag, som ingen regler har i det hele tatt,
    er du nesten 100% dømt til å tape.......... Hver gang.
    Ser faktisk ikke noe problem i, at de mest ytterliggående, splidskapende individer blir erklært
    "persona non grata". Det, det dreier seg om for de (inkl. Musk et al), er å forsøke å influere på
    andre landes politikk. MAGA hører hjemme i USA, og burde ha nokk å gjøre med egen populasjon.
    Musk på konsert-turne i Norge ser jeg heller ikke noe problem i, at man sier "Nei Takk" til.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.464
    Torget vurderinger
    2
    Selv om jeg emosjonelt kan kjenne en viss tilfredsstillelse over en slik avgjørelse, er jeg sterkt uenig i at dette er veien å gå. Dette er et sterkt angrep på ytringsfrihet, og i prinsipp det samme som skjer når folk blir arrestert på vei inn i USA fordi de har lagt ut noe på verdensveven som påpeker at DJ Trump er en idiot.
    Her mener jeg Australske myndigheter er fullstendig på ville veier.
    Det står slik i linken...

Burke har myndighet til å nekte ikke-borgere innreise basert på karakterkrav under migrasjonsloven.

Owens anket til australsk høyesterett og hevdet at makten begrenset ytringsfriheten. I motsetning til USA har ikke Australia en uttrykkelig grunnlovsfestet rett til ytringsfrihet.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.291
    Sted
    Holmestrand

Burke har myndighet til å nekte ikke-borgere innreise basert på karakterkrav under migrasjonsloven.

Owens anket til australsk høyesterett og hevdet at makten begrenset ytringsfriheten. I motsetning til USA har ikke Australia en uttrykkelig grunnlovsfestet rett til ytringsfrihet.
    Det har TYDELIGVIS ikke USA heller.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.291
    Sted
    Holmestrand

Det er også interessant at Owens, som ikke er borger i Australia FORLANGER rettigheter i landet.
    Det stemmer vel ikke helt med ytre høyres filosofi…
    Å ja, den gjelder bare alle andre.

Sist redigert:
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.464
    Torget vurderinger
    2
    Blir litt artig når man forbereder seg til kamp i VM og ikke vet hvor man skal spille, det avhenger av dagsformen til den lynskarpe..

– Hvis noen gjør en dårlig jobb, og jeg føler at det er usikre forhold, vil jeg ringe til Gianni (Infantino), Fifas fantastiske sjef, og si: «La oss flytte det til et annet sted.» Og så ville han gjort det, hevder Trump ifølge The Athletic.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.705
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4

I trumps verden er miljøavgifter en trussel mot verdensøkonomien, mens fullstendig sinnssyke tollmurer ikke er det.
    Føkkings idiot.
    Problemet er vel at ikke alle følger imo regelverket så da vil mange flagge ut til land som ikke følger imo.
    Men på tide at det kommer noen krav i imo. Eu har jo sine krav, norge sine, og en drøss med andre land.
    Så spørs litt hvor skipene skal seile og hvem man skal gjøre handel med.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.390
    Torget vurderinger
    1

I trumps verden er miljøavgifter en trussel mot verdensøkonomien, mens fullstendig sinnssyke tollmurer ikke er det.
    Føkkings idiot.
    Noe av det sinnsvake der er at USA åpenlyst truer (visum og sanksjoner mv.) enkeltpersoner i norsk (og andre lands) forvaltning (tjenestemenn og -kvinner + politkere) for at de fremmer norsk (og andre lands) politikk ... det er mildt sagt hårreisende ... nuts.

mvh
    KJ

Sist redigert:

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    16.069
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Noe av det sinnsvake der er at USA åpenlyst truer (visum og sanksjoner mv.) enkeltpersoner i norsk (og andre lands) forvaltning (tjenestemenn og -kvinner + politkere) for at de fremmer norsk (og andre lands) politikk ... det er mildt sagt hårreisende ... nuts.

mvh
    KJ
    Det er vel det man får med en mafioso ved roret. Det er jo sånn han selv tenker og opererer, akkurat som han forventer at den norske regjering bare skal tildele ham fredsprisen.

• Liker
    Reaksjoner: KJ

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.291
    Sted
    Holmestrand
    Da er han i gang igjen:

Dette ser jo lovende ut, lovende hvis man tror på julenissen:
    "Putin skal også ha takket Melania Trump for hennes engasjement for borftørte barn og forsikret om at arbeidet med å finne flere vil fortsette."

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn