Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.050
    du er like tydelig som en politiker
    dette var altså din fordømming av dronebruken til obama:
    "Obama var for øvrig også en av de mange krigshaukene USA har hatt i det ovale kontor. At han fikk fredsprisen var en skam, og dødspinlig for prisens renommé. Gir de den til Trump, skal jeg gå i demonstrasjonstog for første gang i mitt liv, de kunne f... meg like gjerne gitt den til Putin."

Det må være den dårligste fordømmingen jeg har sett på flere år..
    Men begynner å skjønne nå, man må tolke deg som man tolker damer, det er minst like viktig det du ikke sier som det du sier.
    Got it!
    Obama er, i motsetning til Trump, en sympatisk fyr med fantastiske talegaver. Min oppfatning er at han lett kunnet livnære seg som stand-up komiker.
    Men alle hans droneangrep på sakesløse kunne han faen meg spart seg for.
    Problematisk å tolke, kanskje?

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.696
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4

Problematisk å tolke, kanskje?
    det var ikke det innlegget du lenket til tidligere og jeg så ikke teksten din på det innlegget du nå linket til da det er en svær youtube film som dekker skjermen.
    der var du tydelig.
    beklager..

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.050
    det var ikke det innlegget du lenket til tidligere og jeg så ikke teksten din på det innlegget du nå linket til da det er en svær youtube film som dekker skjermen.
    der var du tydelig.
    beklager..
    No hard feelings. Poenget mitt var bare at du ikke bør bruke stråmenn som "at den ene siden er bare engler og glansbilder, mens den andre siden er djevelen og piggtråd", ettersom dette er omtrent diametralt motsatt av alt jeg har argumentert for, samt at du beviselig da ikke har lest det jeg har skrevet.

Bombing i en eller annen form fra en statlig aktør, mot sivile eller potensielt sivile mål, er og blir utålelig, og bør anses som en krigsforbrytelse, uansett hvem det nå måtte være som beordrer bombingen, Putin, Obama, Xi, Trump, Netanyahu, osv, osv.

Allikevel er det en mindre distinksjon her; det å bevisst angripe en garantert sivil, liten båt ute i internasjonalt farvann, som har lovlig opphold der, og som ikke utgjør noen akutt trussel mot noen, det setter en ny standard.
    Og bare for å understreke det enda en gang (basert på tidligere besvarelser): Nei, dette er IKKE et forsvar for verken narkosmuglere, terrorister, statsterrorister eller presidenter. Det er kun en mindre distinksjon.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    16.019
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Disse ytre høyre kristne er jo vanligvis fokusert på det gamle testamentet, men de er visst temmelig selektive der også.

3. Mosebok 19,33-34
    Når en innflytter bor i landet hos dere, skal dere ikke gjøre urett mot ham. Innflytteren som bor hos dere, skal være som en av deres egne landsmenn. Du skal elske ham som deg selv. For dere har selv vært innflyttere i Egypt. Jeg er Herren deres Gud.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.050
    Disse ytre høyre kristne er jo vanligvis fokusert på det gamle testamentet, men de er visst temmelig selektive der også.

3. Mosebok 19,33-34
    Når en innflytter bor i landet hos dere, skal dere ikke gjøre urett mot ham. Innflytteren som bor hos dere, skal være som en av deres egne landsmenn. Du skal elske ham som deg selv. For dere har selv vært innflyttere i Egypt. Jeg er Herren deres Gud.
    Nå må du ikke glemme at han derre gud levde i en helt annen tid!

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.135
    Sted
    Oslo

3. Mosebok 19,33-34
    Som jeg har sagt før, de fleste "kristne" oppfatter bibelen som en buffet , der man kan forsyne seg av akkurat det man for tiden er fysen på

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.135
    Sted
    Oslo
    VG nå
    ICE på norsk.
    En 88 år gammel kvinne fra Sri Lanka, besøker familie i Norge med plan om å reise videre for å besøke familie i USA.
    Hun blir så syk at legen finner det utilrådelig å reise hverken tilbake eller til USA.
    Søker om opphold, ICE unnskyld, UNE/UDI nekter selvfølgelig, og hun er nå internert på Trandum i påvente av uttransportering

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.291
    Det beste for henne er vel å få transport hjem og så dø i hjemlandet. Høy alder og uskikket til lange reiser vil jeg tro.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.135
    Sted
    Oslo
    Det beste for henne er vel å få transport hjem og så dø i hjemlandet. Høy alder og uskikket til lange reiser vil jeg tro.
    Når legen sier at en flyreise hjem kan ta livet av henne, så er det det du anbefaler?
    Men som i andre tråder, bla om etnisk rensing av Gaza, du framstår liksom ikke som en stor humanist

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.291
    Jeg er humanist like bra som andre. Flyreiser hjem kan foretas på veldig forsvarlig måte med ekspertise tilstede, uansett hva en tilfeldig lege anbefaler eller ikke.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.696
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    det er vel ganske normalt å transportere syke med fly og helikopter så hvordan man kan være for syk til dette er jo litt merkelig.
    Med mindre man er syk i vilja da

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.135
    Sted
    Oslo
    Jeg er humanist like bra som andre. Flyreiser hjem kan foretas på veldig forsvarlig måte med ekspertise tilstede, uansett hva en tilfeldig lege anbefaler eller ikke.
    Og etnisk rensing, jævli bra humanisme du prediker.
    Men det er klart, om vi lar en syk 88 år gammel dame som besøker slekt i Norge få være her, så er det antagelig ikke måte på hvor mange syke 88 år gamle damer som vil renne inn over våre grenser

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.769
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Merkelig at det engang er et tema. Selvsagt bør hun få være her til hun enten kan reise eller er dau og sendes hjem i lasterommet. Skulle likt å se det tabloide ramaskriket om noe slikt skjedde med en norsk 88-åring på besøk i wherever.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.291
    Merkelig at det engang er et tema. Selvsagt bør hun få være her til hun enten kan reise eller er dau og sendes hjem i lasterommet. Skulle likt å se det tabloide ramaskriket om noe slikt skjedde med en norsk 88-åring på besøk i wherever.
    Tabloid ramaskrik er sjelden interessant. Det er ekspertise i Norge som vet det beste for henne og handler deretter, eller de forespør lars erik

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.291
    Og etnisk rensing, jævli bra humanisme du prediker.
    Men det er klart, om vi lar en syk 88 år gammel dame som besøker slekt i Norge få være her, så er det antagelig ikke måte på hvor mange syke 88 år gamle damer som vil renne inn over våre grenser
    Noen skriver godt og fremstår som gode humanetikere mens noen gjør sitt beste for å være slik i det virkelige liv og der er jeg.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.126
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt nytt om økonomisk teori og de skarpe som stemte på trumpern
    Dersom flere over there plutselig vart klarsynt…

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    628
    No hard feelings. Poenget mitt var bare at du ikke bør bruke stråmenn som "at den ene siden er bare engler og glansbilder, mens den andre siden er djevelen og piggtråd", ettersom dette er omtrent diametralt motsatt av alt jeg har argumentert for, samt at du beviselig da ikke har lest det jeg har skrevet.

Bombing i en eller annen form fra en statlig aktør, mot sivile eller potensielt sivile mål, er og blir utålelig, og bør anses som en krigsforbrytelse, uansett hvem det nå måtte være som beordrer bombingen, Putin, Obama, Xi, Trump, Netanyahu, osv, osv.

Allikevel er det en mindre distinksjon her; det å bevisst angripe en garantert sivil, liten båt ute i internasjonalt farvann, som har lovlig opphold der, og som ikke utgjør noen akutt trussel mot noen, det setter en ny standard.
    Og bare for å understreke det enda en gang (basert på tidligere besvarelser): Nei, dette er IKKE et forsvar for verken narkosmuglere, terrorister, statsterrorister eller presidenter. Det er kun en mindre distinksjon.
    Det er med slik politikk at narko kartellet plutselig eier hele landet. Kriminalitet blomstrer og ørkenen er fulle av døde sivile, off. tjenestemen, politi, politikerne osv...osv...
    Dette er som skadedyr bekjempelse. Nytter ikke gjøre det halvveis.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.050
    Det er med slik politikk at narko kartellet plutselig eier hele landet. Kriminalitet blomstrer og ørkenen er fulle av døde sivile, off. tjenestemen, politi, politikerne osv...osv...
    Dette er som skadedyr bekjempelse. Nytter ikke gjøre det halvveis.
    Noe av det aller dummeste jeg har lest noensinne.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    16.019
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Det er helt normalt å transportere syke pasienter i lufta forutsatt at legen går god for det, i mange tilfeller følger lege med på turen for å ivareta pasienten på beste måte. Det er derimot ikke vanlig å sende noen med fly imot legens anbefaling.

Fra VG-saken:

Flere leger advarer om at den 19 timer lange hjemreisen til Sri Lanka kan få fatale konsekvenser.

Flere leger fremstår ikke som noen tilfeldig lege, det høres som leger som kjenner til pasienten.
    Du tenker at her gjelder det å finne en lege med en annen oppfatning, og så sende henne ut etter dennes velsignelse? Eller ignorere medisinske råd i det hele?

Sikker på at flyselskapene klør etter å ta ombord en kritisk syk passasjer, stikk i strid med medisinske anbefalinger. En medisinsk nødlanding underveis koster jo ikke stort uansett.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.696
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    er det nordmenn som har betalt for alle disse legene som skal vurdere helsa til denne gamle skrotten?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn