Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.019
    Sted
    Oslo
    India og Kina som har hatt konflikter og også krig seg imellom finner nå sammen pga tRumps irrasjonelle holdninger.
    Pga tRump senkes konfliktnivået mellom de 2 mest folkerike nasjonene på kloden.
    Kanskje tRump bør få fredsprisen med begrunnelsen av at hans politikk har gjort at India og Kina har nærmet seg hverandre og sammen står mot tRump?
    Så kan han se på sin "my precious" medalje mens hele verden hyler av latter

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.594
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Selv om det har vært en viss detente i det siste pga av Trump så er det vanskelig å se for seg at det skal vare, gitt at a) begge land er styrt av nasjonalistiske strongmen og b) de har en rekke uløste grensetvister.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    15.919
    Sted
    Interiore Simplicitate
    India og Kina som har hatt konflikter og også krig seg imellom finner nå sammen pga tRumps irrasjonelle holdninger.
    Pga tRump senkes konfliktnivået mellom de 2 mest folkerike nasjonene på kloden.
    Kanskje tRump bør få fredsprisen med begrunnelsen av at hans politikk har gjort at India og Kina har nærmet seg hverandre og sammen står mot tRump?
    Så kan han se på sin "my precious" medalje mens hele verden hyler av latter
    Mens Afrika legges åpen for Kina. USAID er jo noe dritt man ikke vil ha, America first og greier.

Ingenting som et stabilt geni i førersetet.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Holmestrand
    Her litt fra en av advokaterne, som var med på "den riktige siden" (y)

Men det hjelper jo ikke det spøtt når kongressen ikke bryr seg om hva «falon in charge» driver med av stadig nye lovbrudd?

Det må være litt merkelig for gOllums hær av advokter å stadig møte opp i retten og kjempe for ting de må vite er både feil og ulovlig!

Men moral er tydeligvis ekstrautstyr i den bransjen.

Sist redigert:

Mar-a-Lago Club

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2025
    Antall liker
    735
    Sted
    Halden
    Nå spekuleres det i Trumps helse igjen. Ingen har sett ham siden tirsdag. Litt uvanlig for en mann som elsker å vise seg offentlig.
    Vi kan ta det helt med ro. Hans helsetilstand er "utmerket" - excellent - og det har han papirer på. Han sa jo selv at hans helse er perfekt og at han er den sunneste presidenten som har sittet i Det ovale kontor.

Screenshot 2025-08-30 at 9.52.43 AM.png

Vance sa, riktignok, at han er "klar" i går. Så hvem vet?

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Holmestrand
    Ser at det går rykter om at han er død.

Det er jo lov å håpe, men det som kommer etter er neppe bedre….

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.325
    Sted
    Sølvbyen

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.325
    Sted
    Sølvbyen
    Jeg syns det hadde vært ille om han plutselig bare døde og aldri måtte stå til rette for, eller kjenne konsekvenser for noe av alt han har gjort. Jeg håper fortsatt han skal komme i fengsel før det er for sent. Hvis han bare dør nå er jeg redd han skal bli en slags martyr eller helgen for MAGA'ene. 🤮🤮🤮

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    27.911
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Donald Trump kommer aldri til å bli fengslet for noe som helst. Alt preller av han. JD Vance prøver å bli Trump MK2 for å posisjonere seg. Derfor fremstår han verre enn Trump på mange områder. Det beste vi kan håpe på, er at amerikanerne ser hvor gale det kan gå og at denne galskapen slutter med Trump, men jeg er ikke overbevist om at det kommer til å skje.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.105
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Donald Trump kommer aldri til å bli fengslet for noe som helst. Alt preller av han. JD Vance prøver å bli Trump MK2 for å posisjonere seg. Derfor fremstår han verre enn Trump på mange områder. Det beste vi kan håpe på, er at amerikanerne ser hvor gale det kan gå og at denne galskapen slutter med Trump, men jeg er ikke overbevist om at det kommer til å skje.
    Vi kan alle håpe
    Jeg tror dessverre at usa er så politisk splittet at det ikke vil skje
    Det er nok flere galninger i usa en folk med moderate holdninger
    Og galningene ser ut til å ræe godt spredt blandt rike og fattige, utdannede og uutdannede, arbeidsføre og arbeidsuføre, arbeidere og arbeidsledige, kvinner, menn og hen….
    Så oppsummert, mer sannsynlig at en enda galere en trump kommer til makten
    Disse folka har en lei tendens til å finne noen å skylde på, så når en galning, trump, har utryddet noe er det fremdeles mange andre å angripe og utrydde..

Sist redigert:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.318
    Sted
    Trondheim
    MAGA er veldig knyttet til personen Trump. Ingen av dem liker JD Vance. Hvis Trump forsvinner mister de støtten fra MAGA. Hva som skjer da er ikke lett å forutsi.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Holmestrand
    Jeg syns det hadde vært ille om han plutselig bare døde og aldri måtte stå til rette for, eller kjenne konsekvenser for noe av alt han har gjort. Jeg håper fortsatt han skal komme i fengsel før det er for sent. Hvis han bare dør nå er jeg redd han skal bli en slags martyr eller helgen for MAGA'ene. 🤮🤮🤮
    Jeg håper en langsom død mens historien feller sin dom og han kan gå ut av i historien i skam.

Akkurat som det finnes en snøballs sjanse for at han skal innse hva han er ansvarlig for.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.325
    Sted
    Sølvbyen
    MAGA er veldig knyttet til personen Trump. Ingen av dem liker JD Vance. Hvis Trump forsvinner mister de støtten fra MAGA. Hva som skjer da er ikke lett å forutsi.
    Derfor er det sikkert lurt å stramme grepet om nasjonen og begrense demokratiske prosesser og ytringsfrihet nå, mens de enda har gallionsfiguren sin som sikrer en viss støtte i befolkingen.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.325
    Sted
    Sølvbyen
    Jeg håper en langsom død mens historien feller sin dom og han kan gå ut av i historien i skam.

Akkurat som det finnes en snøballs sjanse for at han skal innse hva han er ansvarlig for.
    Hvis man ser på hvor redusert han virker kognitivt kan det kanskje virke som han allerede dør en langsom død? Det jeg håper på er at han skal bli ansvarliggjort for alt han har sagt og gjort, og at han kanskje skal få litt selvinnsikt oppi all narsissismen.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.325
    Sted
    Sølvbyen
    Jeg fortsetter iallfall å følge med, så kanskje algoritmene plukker det opp etterhvert og justerer matrisen.

Skjermbilde 2025-08-30 kl. 13.13.33.png

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    15.919
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Hvis man ser på hvor redusert han virker kognitivt kan det kanskje virke som han allerede dør en langsom død? Det jeg håper på er at han skal bli ansvarliggjort for alt han har sagt og gjort, og at han kanskje skal få litt selvinnsikt oppi all narsissismen.
    Ikke hold pusten, for noe av det.

Jeg skulle gjerne sett han endte sine dager i Alligator Alcatraz, men det skjer ikke. Selvinnsikt er vel enda mindre sannsynlig.

Det er vel verdens mest etterlengtede dødsbudskap, men som flere av dere har vært inne på er neppe Vance noe bedre. Men i det minste
    kan han og resten av gjengen få det tøft med å mobilisere bermen, Trump har jo en (for meg) ubegripelig appell som ingen av etterfølgerne
    vil klare å matche.

Så spørs det om det har noe særlig å si når den tid kommer, det skal jo ikke engang være nødvendig å stemme lenger så hvem vet.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Holmestrand
    Ende opp i bur, primært i El Salvador burde være ikke mer enn en selvfølge.

Egen medisin med andre ord.
    🤗

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Holmestrand
    Noe av utfordringen er vi GOP bak det hele, de har jo muliggjort denne elendigheta som dessverre startet med Reagan som vi den gangen trodde var spinnvill….( definitivt noe som var bedre før. Galningene var mindre gale….).
    Hele systemet er gjennomsyret av korrupsjon, og «checks and balances» fungerer ikke.
    For å sitere @JMM:
    Systemet er bygd på et fundament av klinkekuler.
    Tror dessverre det er en særdeles presis beskrivelse.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.594
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes det var interessant (evt. oppløftende) å se den store bloduttredelsen på Trumps høyre hånd forleden, som sterkt indikerer at han får/har fått jevnlige infusjoner. Elizabeth II hadde f.eks en identisk bloduttredelse den siste tiden før hun sa takk og farvel. Det er selvsagt ingen sikker indikasjon på en snarlig avgang, men det er ingen tvil om at gubben ikke er frisk. Om han er like syk fysisk som psykisk får vi bare vente på å finne ut.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.325
    Sted
    Sølvbyen
    Jeg vil heller at han skal leve i mange år til enda, så lenge han gjør det bak lås og slå i et fengsel.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.232
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde ikke trodd han var dau selv om det var begravelsen hans, han er såpass stor narsissist at han er troende til å arrangere en begravelse kun for å lure bak hekken for å se hvem og hvor mange som kom og ikke minst hvor leie seg de var.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn