Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Og borte er alle trumpistene her inne. Den siste klarte altså ikke å redgjøre for sitt syn på en god måte, som de fleste andre og hørte ikke på argumenter overhodet.
    Det er vel nå de virkelig burde stå for sitt syn?
    Det er nå deres store leder trenger all den hjelp han kan få, så hvor er de?
    Jeg sa det vel litt tidligere, når Trump mister makt , og penger, så vender supporterne ham ryggen. Slike folk heier på den til enhver tid sterkeste og mest bøllete.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat det der er en evig sirkel.
    Supportere gir makt. Som gir supportere. Som gir makt.

    Om han har penger eller ikke er ikke så viktig. Han kan bare lyve om at han er rik, eller at de grusomme sosialistene prøver å ta fra han rikdommen hans fordi de er redde for at sannheten skal komme frem.
    Også blir supporterne enda mer entusiastiske. Også får han mer makt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Og nå har han gjort en kardinalfeil, han har begynt å kaste supporterne foran bussen. Dette reagerer fansen litt på og trekker seg unna. Da mister Trump noe av næringen han trenger for å fremstå som den store Leder og mister dermed enda litt mer støtte. Han er borte, glemt, isolert innen to år.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jo, men samtidig kan mange ende opp med å bli enda sterkere i troen, fordi dette egentlig var antifa folk som bare har utgitt seg for å være trumpsupportere i årevis, og derfor er det bare bra at Trump rydder opp.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Joda, jeg ser den. På den annen side er vel disse fanatikerne opptatt med å holde Fred Phelps minne ved like og også støtte Terry Jones i Gainsville. De er så gale at de egentlig ikke utgjør noen fare utover sitt nærområde.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    men dagen Alex Jones eller Sean Hannity stiller til valg for å ta over plassen til Trump, så er det bare å spenne sikkerhetsbeltene igjen.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.554
    Antall liker
    15.583
    Torget vurderinger
    2
    men dagen Alex Jones eller Sean Hannity stiller til valg for å ta over plassen til Trump, så er det bare å spenne sikkerhetsbeltene igjen.
    Alex Jones er for sprø og har for mange lik i lasten. Sean Hannity er mer sannsynlig og Tucker Carlson driver og "sonderer".
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.554
    Antall liker
    15.583
    Torget vurderinger
    2
    Tja, det hindret jo ikke Donald J. Trump for å si det slik.
    Vi snakker om lik i lasten av et slag som ligger i en nærmest ufattelig dimensjon. Selv med drahjelp fra valgfusk skal man jo nå 50%+
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.283
    Antall liker
    34.817
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Vi snakker om lik i lasten av et slag som ligger i en nærmest ufattelig dimensjon. Selv med drahjelp fra valgfusk skal man jo nå 50%+
    Minner igjen om at 55 % oppslutning av registrerte republikanere kan være nok til å hanke inn nominasjonen, men 55 % av 25 % er 14 % av velgermassen, og det er et godt stykke unna 50 % oppslutning og flertall, selv med all mulig hjelp fra valgmannskollegiet, gerrymandering, stemmeundertrykkelse og regelrett fusk.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Høyre får IKKE min stemme ved neste korsvei. Bekymringen er at det antakelig ikke en gang rekker med Ap. Skummelt.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, Høyre eller Ap vet jeg ikke, men de som tror dette går bra i det lange løp får no rekke opp handa....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Nei. Det går ikke bra. For lite innsikt. Politikere og beslutningstagere tilhører selv lønnsadelen.
    Mer soial dumping og mer skattelette til de som har mest er fremtiden helt til det smeller. Er du ikke for det, er du populist (helt til det smeller)
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Nei. Det går ikke bra. For lite innsikt. Politikere og beslutningstagere tilhører selv lønnsadelen.
    Mer soial dumping og mer skattelette til de som har mest er fremtiden helt til det smeller. Er du ikke for det, er du populist (helt til det smeller)
    Ditt forenklede verdensbilde anser at det å tjene mye penger = motstand mot rettferdig fordeling.
    Det er, med respekt å melde, fullstendig misforstått.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Ditt forenklede verdensbilde anser at det å tjene mye penger = motstand mot rettferdig fordeling.
    Det er, med respekt å melde, fullstendig misforstått.
    Det er ikke mitt verdensbilde. Stråmannargument.
    Det forenklede verdensbilde er å tro at å tjene mye penger har noe med rettferdighet å gjøre....
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Det er ikke mitt verdensbilde. Stråmannargument.
    Det forenklede verdensbilde er å tro at å tjene mye penger har noe med rettferdighet å gjøre....
    Enig.
    Men du selv postulerte at: For lite innsikt. Politikere og beslutningstagere tilhører selv lønnsadelen.
    Så hva mener du med dette, dersom du ikke impliserer at høy lønn = lite innsikt?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    at de ikke er særlig motivert til å endre det systemet som bragte dem til topps.

    så tar de heller og bedriver litt filantropi; gode mennesker er vi allle.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    at de ikke er særlig motivert til å endre det systemet som bragte dem til topps.

    så tar de heller og bedriver litt filantropi; gode mennesker er vi allle.
    Kan du være grei å skrive dette ut i klartekst? Jeg selv tjener for tiden mer enn 600 000,- / år, og mener med det at jeg bør betale noe mer skatt enn jeg gjør i dag. Er det helt usannsynlig at en politiker (h eller v orientert) har samme grunnleggende oppfatning?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    jeg er vel ikke så interessert i hva du gjør eller ikke.

    spørsmålet er om de som sitter på toppen og har makten i mangt og meget gjør det. hadde de vært interessert i det, så hadde vi vel ikke hatt disse forskjellene, vil jeg tro. de oppstår jo ikke av seg selv.

    folk gir sjeldent fra seg privilegier; de blir tatt fra dem.

    det er vel neppe tilfeldig at krav om rettferdig fordeling kommer nedenfra og ikke ovenfra?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    jeg er vel ikke så interessert i hva du gjør eller ikke.

    spørsmålet er om de som sitter på toppen og har makten i mangt og meget gjør det. hadde de vært interessert i det, så hadde vi vel ikke hatt disse forskjellene, vil jeg tro. de oppstår jo ikke av seg selv.

    folk gir sjeldent fra seg privilegier; de blir tatt fra dem.

    det er vel neppe tilfeldig at krav om rettferdig fordeling kommer nedenfra og ikke ovenfra?
    Så hvordan kan det da ha seg at stortingsrepresentanter med samme lønn, har diametralt forskjellig syn på fordelingspolitikk? Sagt på en annen måte; ville jeg skiftet synspunkt dersom jeg skiftet fra "manager" til "politiker" som yrkestittel? I så fall, hvorfor?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    fordi der er intet annet enn yrkestittel som bestemmer hvordan du tenker når det gjelder fordeling og rettferdighet i et samfunn. sjornalister tenker sitt, vaktmestre sitt, hedgefondmeglere sitt, snekkere sitt, lærere sitt, managere sitt, politikere sitt osv

    det er da innlysende.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    fordi der er intet annet enn yrkestittel som bestemmer hvordan du tenker når det gjelder fordeling og rettferdighet i et samfunn. sjornalister tenker sitt, vaktmestre sitt, hedgefondmeglere sitt, snekkere sitt, lærere sitt, managere sitt, politikere sitt osv

    det er da innlysende.
    Nei, det er det faktisk ikke.

    Dette sier utelukkende noe om deg selv, og hvordan du ser verden, og hvordan du selv vil velge å endre innstilling avhengig av hva som står på ditt visittkort, og hva som kommer inn på din konto hver måned. For å titulere det noe enklere, kalles det "hykleri".

    Jeg hører ikke med blant dere.

    Jeg driter i min og andres tittel. Jeg mener at fordelingspolitikken må holdes som et ideale, uavhengig av hva jeg eller andre har som tittel, og hva den tittelen skaffer av inntekt. Hvorfor skulle det være så vanskelig, egentlig??
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Nei, det er det faktisk ikke.

    Dette sier utelukkende noe om deg selv, og hvordan du ser verden, og hvordan du selv vil velge å endre innstilling avhengig av hva som står på ditt visittkort, og hva som kommer inn på din konto hver måned. For å titulere det noe enklere, kalles det "hykleri".

    Jeg hører ikke med blant dere.

    Jeg driter i min og andres tittel. Jeg mener at fordelingspolitikken må holdes som et ideale, uavhengig av hva jeg eller andre har som tittel, og hva den tittelen skaffer av inntekt. Hvorfor skulle det være så vanskelig, egentlig??
    unnskyld, men jeg var overbevist om at det ikke var mulig å ta det jeg sa alvorlig. jeg forstod bare ikke hvor denne switchen i yrkestittel kom inn.

    vi snakket vel i utgangspunktet om de stadig voldsomt større lønnsforskjeller. det var vel her

    #12.503
    at vi gikk litt av sporet, tror jeg.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Jeg driter i min og andres tittel. Jeg mener at fordelingspolitikken må holdes som et ideale, uavhengig av hva jeg eller andre har som tittel, og hva den tittelen skaffer av inntekt. Hvorfor skulle det være så vanskelig, egentlig??

    Det er jo flott. Men det kan jo tenkes at en som tjener godt er mindre kritisk til grupper med høy lønn fordi man har høy lønn selv? Bare en tanke....
    Dersom man tjener 40kr timen er det nok mer problematisk at de som bestemmer over deg, og ber deg vise måtehold er millionærer, gjerne på felleskapets bekostning.
    Hva er vitsen med høy lønn og store forskjeller dersom man likevel skal fordele det vekk? Den beste fordelingspolitikken er små forskjeller i utgangspunktet.

    At det finnes altruisme blant dem er sant nok, men makt og penger har sin egen tyngdekraft, og tyngdekraften er som kjent en naturlov...
    Vi går i samme fella som USA
     
    Sist redigert:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    tenkende menneske med greie på både lesning og logikk. det visste du.
    Det er du, men det er ingen yrkestittel. Vi kan la det ligge. Men det du skrev luktet i overkant mye stigma.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Det er jo flott. Men det kan jo tenkes at du er mindre kritisk til grupper med høy lønn fordi du har høy lønn selv? Bare en tanke....
    Dersom du hadde tjent 40kr timen hadde du nok kanskje vært mer kritisk til at de som bestemmer over deg, og ber deg vise måtehold er millionærer, gjerne på felleskapets bekostning.
    Hva er vitsen med høy lønn og store forskjeller dersom man likevel skal fordele det vekk? Den beste fordelingspolitikken er små forskjeller i utgangspunktet.

    At det finnes altruisme blant dem er sant nok, men makt og penger har sin egen tyngdekraft, og tyngdekraften er som kjent en naturlov...
    Vi går i samme fella som USA
    Seems you can't win. Er du positiv til fordelingspolitikk, er det fordi du har "høy" lønn (750'), eller fordi du har "lav" lønn (450'), og derfor har en eller annen motivasjon.
    Husk at fordeling ofte kommer av at et privat firma betaler sånne som meg en lønn som setter meg i stand til å betale mer skatt. Det er ikke alle som jobber i staten. Og det blir vel ikke nødvendigvis så bra av at staten bestemmer hva et firma kan betale i lønn? Da tror jeg faktisk det er er bedre at vi har en progressiv beskatning som i dagens Norge slår inn et eller annet sted omkring 600'.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    litt oppsummering

    The advice of the parliamentarian, a nonpartisan advisor who serves at the whim of the party controlling the Senate, is non-binding. House progressives and civil rights activists, in fact, pushed Vice President Kamala Harris to reject MacDonough’s advice.

    Instead, Senate Democrats removed the wage measure from the legislation. On Friday, Sanders tried to add it back with an amendment. The amendment, which needed 60 votes to advance, was never going to move forward, since opposition from all 50 Senate Republicans was all but guaranteed.

    But Sanders still wanted to put Senators on record on their position on the $15 minimum wage — and now we know exactly where all of them stand.

     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.554
    Antall liker
    15.583
    Torget vurderinger
    2
    litt oppsummering

    The advice of the parliamentarian, a nonpartisan advisor who serves at the whim of the party controlling the Senate, is non-binding. House progressives and civil rights activists, in fact, pushed Vice President Kamala Harris to reject MacDonough’s advice.

    Instead, Senate Democrats removed the wage measure from the legislation. On Friday, Sanders tried to add it back with an amendment. The amendment, which needed 60 votes to advance, was never going to move forward, since opposition from all 50 Senate Republicans was all but guaranteed.

    But Sanders still wanted to put Senators on record on their position on the $15 minimum wage — and now we know exactly where all of them stand.

    Arbeiderklassens fremste representanter.

     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.554
    Antall liker
    15.583
    Torget vurderinger
    2
    En amerikansk venn kom med en grei kommentar etter den avstemningen (han er politisk redaktør i en amerikansk avis).

    "That vote just proves that if every republican in Congress disappeared, we would still have a two-party system."
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn