Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    De som utførte dette "arbeidet" (eller eventuelt kan man kalle det "forsøk på å finne noe som ikke var der") var ikke upartiske men hadde politisk motiv, hevdes det. Han kilden/ russiske spionen (Steele) var engasjert av demokratene (på høyeste hold) for å "finne noe" på Trump, samtidig som han liksom skulle være et troverdig vitne for FBI. Som jeg forstår det.
    Steele var britisk etterretningsoffiser, som ble hentet inn både av demokratene og av republikanske motkandidater for å gjøre "opposition reseach" på Trump. Han fant mye, noe av det såpass ille at han så det som sin plikt å gå til FBI med det. Det er ikke så veldig nytt at "the Steele dossier" fantes, men det var ikke utgangspunktet for etterforskningen. Det var tvert i mot at trumpister plapret til den australske ambassadøren i London om hvor mye hjelp Trump-kampanjen fikk av russerne. Ambassadøren gikk selvsagt rett til FBI, han også.
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.557
    Antall liker
    15.589
    Torget vurderinger
    2
    De som utførte dette "arbeidet" (eller eventuelt kan man kalle det "forsøk på å finne noe som ikke var der") var ikke upartiske men hadde politisk motiv, hevdes det. Han kilden/ russiske spionen (Steele) var engasjert av demokratene (på høyeste hold) for å "finne noe" på Trump, samtidig som han liksom skulle være et troverdig vitne for FBI. Som jeg forstår det.
    Du er vel så langt på viddene du kan bli. Steele arbeidet for britisk etterretning, med Sovjet/Russland som fokusområde. Han var altså ikke en "russisk spion". Og han rapporterte inn sin bekymring utfra ting han plukket opp i sitt etablerte nettverk, når det gjaldt Trumps forbindelser til russiske oligarker og gjøremål i Russland.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Du er vel så langt på viddene du kan bli. Steele arbeidet for britisk etterretning, med Sovjet/Russland som fokusområde. Han var altså ikke en "russisk spion". Og han rapporterte inn sin bekymring utfra ting han plukket opp i sitt etablerte nettverk, når det gjaldt Trumps forbindelser til russiske oligarker og gjøremål i Russland.
    Forsto at Steele jobbet for russerne, eller at FBI i hvert fall hadde grunn til å tro at han gjorde det. Han kunne tenkes å fore amerikanere med desinformasjon gitt ham av russiske myndigheter. Lindsey Graham snakker om dette på slutten av intervjuet i linken.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Apropos det:
    Online misinformation about election fraud plunged 73 percent after several social media sites suspended President Trump and key allies last week, research firm Zignal Labs has found, underscoring the power of tech companies to limit the falsehoods poisoning public debate when they act aggressively.

    The new research by the San Francisco-based analytics firm reported that conversations about election fraud dropped from 2.5 million mentions to 688,000 mentions across several social media sites in the week after Trump was banned from Twitter.

    Election disinformation had for months been a major subject of online misinformation, beginning even before the Nov. 3 election and pushed heavily by Trump and his allies.

    Zignal found it dropped swiftly and steeply on Twitter and other platforms in the days after the Twitter ban took hold on Jan. 8.
    Asbestos cork award.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Har du noe annet belegg for å si det enn at Lindsey Graham tydeligvis forsøker å legge røykteppe?
    Jeg kjenner ikke videre til L Graham, men skulle tro det å være leder for justiskomiteen i Senatet, og tydeligvis være leder eller noe (?) for en undersøkelseskommisjon av Russia Collusion- FBI- etterforskningen ga en viss troverdighet.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Du er vel så langt på viddene du kan bli. Steele arbeidet for britisk etterretning, med Sovjet/Russland som fokusområde. Han var altså ikke en "russisk spion". Og han rapporterte inn sin bekymring utfra ting han plukket opp i sitt etablerte nettverk, når det gjaldt Trumps forbindelser til russiske oligarker og gjøremål i Russland.
    Har aldri sett Steele referert som noe annet enn en forhenværende britisk agent.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som sier noe annet? Ordet «arbeidet» er i fortidsform, ordet «var» også.
    Christopher David Steele (born 24 June 1964) is a British former intelligence officer with the Secret Intelligence Service (MI6) from 1987 until his retirement in 2009. He ran the Russia desk at MI6 headquartersin London between 2006 and 2009. In 2009, he co-founded Orbis Business Intelligence, a London-based private intelligence firm.

    Steele authored a dossier using anonymous sources that claims Russia collected a file of compromising information on U.S. President Donald Trump.[1][2]

    Trump and his supporters have falsely claimed[3][4] that U.S. intelligence community probes into Russian interference in the 2016 election were launched due to Steele's dossier.[5] The House Intelligence Committee, then in Republican control, concluded in an April 2018 report that the probe had been triggered based on information on Trump adviser George Papadopoulos and the February 2018 Nunes memo written by staff members for that committee reached the same conclusion.[6][7]
    Although the dossier later became one factor among many in the Russia investigation, it had no role in the start of the investigation. This fact has been the subject of intense discussion and controversy, largely fuelled by false claims made by Trump and his supporters.[67][68]
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Les wikipedia-artikkelen jeg nettopp linket til. Les gjerne linkene videre derfra også.
    Lindsey Graham er en av Trumps mest spyttslikkende og mest prinsippløse løpegutter.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke Sydney Powell leder for en undersøkelseskommisjon oppnevnt av selveste presidenten for å etterforske valgjuks?
    Skulle tro det ga en viss troverdighet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nei, som sagt. Steele arbeidet for britisk etterretning. Fortidsform av verbet. Du påsto at han var russisk spion. Det er veldig mye mer feil enn grammatikalske bøyningsformer av norske verb.

    Les denne også, du.

    Ikke rart at Graham (på oppdrag fra Trump?) gjerne vil skifte tema. Snart kommer det vel «nye avsløringer» om Hillarys email også. Hva kan vel fungere bedre enn det hvis man desperat forsøker å avlede oppmerksomheten fra et mislykket forsøk på statskupp iscenesatt av klovner og utført av tullinger? :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Les wikipedia-artikkelen jeg nettopp linket til. Les gjerne linkene videre derfra også.
    Lindsey Graham er en av Trumps mest spyttslikkende og mest prinsippløse løpegutter.
    Jeg så han holdt en tale forleden hvor han ønsket Biden velkommen som president...? Innefra kongressbygningen så det ut som.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ville ikke stolt på et ord Graham sier. Han snur kappen så raskt etter vinden at han kommer til å få lungebetennelse av all blafringen. Nå vil han tydeligvis ikke ha mer snakk om sin rolle i Trumps forsøk på statskupp.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Nei, som sagt. Steele arbeidet for britisk etterretning. Fortidsform av verbet. Du påsto at han var russisk spion. Det er veldig mye mer feil enn grammatikalske bøyningsformer av norske verb.

    Les denne også, du.
    Ja arbeidet som i "arbeidet før Russland- saken" og ikke "arbeidet under Russland- saken". Kanskje man skulle sagt "Steele hadde arbeidet som britisk agent da han i 2016 blabla..." Det ble påstått at han jobbet for russerne = russisk spion.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Jeg ville ikke stolt på et ord Graham sier. Han snur kappen så raskt etter vinden at han kommer til å få lungebetennelse av all blafringen. Nå vil han tydeligvis ikke ha mer snakk om sin rolle i Trumps forsøk på statskupp.
    Nå har jeg på øret her at "Graham is a great and excellent guy". Donald ville jo inn her etter at han ble utestengt fra Twitter men så var det noe med at "man skal bare poste det som er sant" i reglementet så da er jeg hans forlengede arm.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Den eneste som jeg har sett påstå det er deg.
    Kanskje jeg blander litt sammen her, men det har i hvert fall blitt påstått at kilden til Steele muligens var russisk agent, og implikasjonen er da at Steele bevisst ble feilinformert av denne.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    ???????????????
    Vel, jeg husker ikke alt, og jeg er ikke redd for å ta forbehold.
    Her er i hvert fall en (ut fra avisnavnet sikkert veldig Trump- vennlig) link. Har bare lest starten av den.

     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.172
    Sted
    Trondheim
    Hvis Lindsey Graham sier noe som så blir publisert av Fox News må man jo være svært skeptisk. Noen større Trump-venner enn Lindsey Graham, Ted Cruz og Josh Hawley kan man vel vanskelig tenke seg? Og Fox har jo blamert seg så mange ganger at de er ikke troverdige i det hele tatt.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Nei, som sagt. Steele arbeidet for britisk etterretning. Fortidsform av verbet. Du påsto at han var russisk spion. Det er veldig mye mer feil enn grammatikalske bøyningsformer av norske verb.

    Les denne også, du.

    Ikke rart at Graham (på oppdrag fra Trump?) gjerne vil skifte tema. Snart kommer det vel «nye avsløringer» om Hillarys email også. Hva kan vel fungere bedre enn det hvis man desperat forsøker å avlede oppmerksomheten fra et mislykket forsøk på statskupp iscenesatt av klovner og utført av tullinger? :rolleyes:
    Jeg vet ikke hvor alvorlig det egentlig var at Hillary oppbevarte emails på usikret server. Selv om Donald liker å komme med denne beskyldningen som bevis på hvor inkompetent og skurkaktig hun er.
    Vet heller ikke om denne kongresstormingen kommer i "Statskupp"- kategori. Sånn jeg ser det så var det en håndfull bøller ut av en halv eller hel million demonstranter som tok seg til rette, mye takket være utilgivelig slapt vakthold. Var jo sikkert mye værre opptøyer i Frankrike (de gule vestene), med mye lenger varighet, er slik det blir med store, sinte folkemengder som demonstrerer.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.557
    Antall liker
    15.589
    Torget vurderinger
    2
    Steele-rapporten kan man lese. John McCain fikk den og fant den så troverdig at han videresendte den til FBI. Steele hadde, som jeg nevnte, et godt nettverk til russiske kontakter, pga sitt etterretningsarbeid. Han tok oppgaver for virksomheter o.a., som trengte troverdig og velinformert info om ev. samarbeidspartnere o.l. i Russland og tidligere Sovietstater.

    Han ble informert om Trump og Trump-organisasjonens mange forbindelser til russiske interesser og satte sammen en rapport - som ble kjent som The Steele Dossier. Dette fant, naturlig nok, også veien til Clintons oppo-stab, men det ble ikke bestilt av hennes kampanje.

    Her kan man lese til man stuper:

     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.617
    Torget vurderinger
    96
    Jeg ser ofte at det blir trukket fram myter om hvem de er, de som stemmer på Trump. Det blir sagt at det er fattige arbeidere, fortvilte fattige som ikke har noe å miste, som ikke har tillit til systemet og ser gjennom fingrene med skurkestrekene til Trump. Dette er langt fra sannheten. Det er folk med middels og høy inntekt som stemmer Trump. Selvopptatte, dumme, lettlurte og egoistiske amerikanere. Heldigvis er det mange flotte amerikanere også, men dessverre er og forblir USA et land med veldig mange sterkt religiøse, naive mennesker med høy dobbeltmoral. Ikke unnskyld de som stemmer på Trump, de vet som oftest hva de gjør.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn