- Ble medlem
- 04.04.2011
- Antall liker
- 799
Dette er ikke korrupt i det hele tatt.
|
The icing of the cake er jo at han har fått Coca-Cola til å bruke rørsukker.Utrolig hva den mannen har fått til.
Har dere noensinne prøvd å vri på korken, når den er skrudd av??Jepp, de korkene er fandens eget verk.
Og hvor har du sett det???The icing of the cake er jo at han har fått Coca-Cola til å bruke rørsukker.
Det neste blir vel å forby "woke" kopper med hanken på venstre side
Ifølge norske aviser og NBC, WSJ, ABC,Reuters hevder han at Cola har gått med på det.Og hvor har du sett det???
Ja, idioten har sagt til Coca Cola at han ønsker det, men finner ingen andre enn DjTumpe, som sier, at de har
gjort det. Langt mindre tror jeg, de overhodet overveier det.
Så langt har jeg bare lest, at de takket Drumpfenfor interessen
![]()
Har fremhevet den viktige delenIfølge norske aviser og NBC, WSJ, ABC,Reuters hevder han at Cola har gått med på det.
Men dette er jo MSM, så vi kan sikkert ikke tro på det.
Selv sverger han til Diet Coke, og vi vet hva slags folk som drikker det
Sorry min feil, jeg trodde da virkelig ikke at "the greatest president in the history of USA" kunne fare med løgnHar fremhevet den viktige delen![]()
![]()
![]()
Hver gang. Jeg røsker den alltid av og bruker den slik den skal brukes.Har dere noensinne prøvd å vri på korken, når den er skrudd av??![]()
![]()
![]()
Sukker er betydelig dyrere enn corn syrup, som fremstilles i uhyggelige mengder i USA, så nye ekstrautgifter på toppen av aluminiumstariffen sitter nok fryktelig langt inne.![]()
Coca-Cola defends corn syrup after Trump claims he struck cane sugar deal
Coca-Cola offers no confirmation of recipe change, saying corn syrup is safe and widely used in US drinkswww.theguardian.com
JAJeg prøver en siste gang; vil det være bra at USA sender Patriot og angrepsvåpen til Ukraina? Ja eller nei?
Noe historieløst. Det må da være temmelig åpenbart at institusjonalisert religion i alle tide har vært en viktig form for maktutøvelse. Eller er det jo riktig.Verdt å dele disse linjene fra Hilde Sandviks debattinnlegg i Aftenposten i dag.
Tro er personlig, men blir farlig når den gjøres til politisk verktøy. Der kjærlighet skulle råde, innføres kontroll og skam.
Marte Yri skriver i Aftenposten 17. juli at hun deler min bekymring for religiøst begrunnet maktmisbruk, men reagerer på tonen og på det hun oppfatter som generalisering. Det skal hun få lov til. Men det hun reagerer på, er ikke først og fremst det jeg faktisk skrev – men på en vranglesning.
Nei, jeg har ikke sagt at kristne er fascister. Nei, jeg har ikke sammenlignet kristne med IS-terrorister, slik noen har hevdet. Jeg har pekt på at religiøs retorikk – i ulike kontekster – blir brukt som et maktverktøy. De aller fleste troende bruker ikke troen slik.
Men i økende grad skjer denne sammenkoblingen flere steder i verden – og med politiske konsekvenser. De sterke guder er tilbake, for å sitere en boktittel fra 2019.
Makt og politikk
Min kritikk handler ikke om personlig tro. Den handler om når troen kobles til makt, og når det skjer et skifte: fra religion som indre overbevisning til religion som ytre norm og politisk styringsverktøy. Da er vi ikke lenger i trosfrihetens rom. Da er vi i maktens..
Internasjonalt fenomen
Det er strukturer jeg er opptatt av – og hvordan religiøse følelser, språk og symboler i dag blir brukt politisk, både i autoritære og populistiske bevegelser. Det skjer i Midtøsten. Det skjer i Russland. Det skjer i USA. Og det skjer flere steder i Europa.
Noen tolker dette som en nedvurdering av tro. Jeg mener det er det motsatte: Det er fordi tro betyr noe for mange, at vi må ta ansvar for hvordan den brukes. Det er fordi tro kan bære kjærlighet, at vi må protestere når den misbrukes til å påføre skam, kontroll og hierarkier. Så nei – jeg angriper ikke tro. Jeg forsvarer den. Mot dem som bruker den for å vinne makt.
På slutten av Sommer i P2, som kronikken bygget på, sitter jeg mentalt under altertavlen jeg vokste opp med – av en barbent Kristus i bønn.
Jeg tenker på Bibelens korteste vers, «Jesus gråt» ,og den omsluttende nåden som i disse tider kan være vanskelig å få øye på, i møte med tilbakekomsten av de sterke gudene. Og kanskje gråter han fortsatt.
![]()
Nei, jeg mener ikke at kristne er fascister
Tro er personlig, men blir farlig når den gjøres til politisk verktøy, skriver Hilde Sandvik.www.aftenposten.no
Kan det virkelig være så enkelt
at usa er der de er fordi tech rikingene, i likhet med trump, er sure fordi de ikke får den respekten de selv synes at de fortjener…![]()
Enshittification and the Bitterness of Billionaire Bros
Hell hath no fury like a tech god scornedpaulkrugman.substack.com
vel vel, ingen skal si at amerikanerne er særlig people smart og har sosiale antenner.
verden går til krig fordi noen drittunger føler de ikke får respekt nok
så i realiteten atter en religionskrig som omhandler følelsen av manglende «respekt»
Gammelt nytt. Det første kreasjonisme museet ble bygget for snart 20 år siden. Mange amerikanere er så lite opplyst at de tror at Gud skapte verden på 7 dager. Trump er selvsagt en del av en konservativ fløy som utnytter disse idiotene. Jeg tror ikke et øyeblikk at Trump selv tror på dette, mest sannsynlig blåser han i religion men bruker den politisk.For de som lurer på om USA fortsatt er i utforbakke … eller er det muligens fritt fall?
.... mens vi andre selvsagt vet at det bare var 6 dager. Han hvilte jo på den syvende etter den enorme jobben.Mange amerikanere er så lite opplyst at de tror at Gud skapte verden på 7 dager.
Den 7. dagen er med i beretningen ja, opprettelsen av sabbaten/hviledagen. Alle som har hatt kristendom på barne/ungdomskolen husker vel dette..... mens vi andre selvsagt vet at det bare var 6 dager. Han hvilte jo på den syvende etter den enorme jobben.
Og det første bandet het Black SabbathDen 7. dagen er med i beretningen ja, opprettelsen av sabbaten/hviledagen. Alle som har hatt kristendom på barne/ungdomskolen husker vel dette.
På den 8. dagen skapte han Rock'n' Roll, ifølge Paul Stanley.![]()
7. Dagen er vel golf-dagen. I og med at noen mener tRump er gud for dem, så leder han med et godt eksempel der…Den 7. dagen er med i beretningen ja, opprettelsen av sabbaten/hviledagen. Alle som har hatt kristendom på barne/ungdomskolen husker vel dette.
På den 8. dagen skapte han Rock'n' Roll, ifølge Paul Stanley.![]()
Orwoll studied music at university and he plays well. His is one act in a concert put on for our entertainment, the theme, once again, colonial. Peter Csere plays the piano. Caitlin sings a song about the Virginia settlers.Vet ikke helt om denne passer best her eller vi drømte om .. tråden
det begynner i det små også utvikler det seg, fra og i navnet til demokratiet til ren rasisme og det som medfølger, styrt av den «karismatiske» leder![]()
Inside the whites-only settlement in Arkansas: The group building a 'fortress for the white race'
Inside the whites-only settlement in Arkansas: The group building a 'fortress for the white race'news.sky.com
forøvrig litt, eller kanskje mye, likt det man ser i israel
og kanskje enkelte steder i Norge mht skepsisen overfor «andre»