Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ikke min intensjon å hitle tråden egentlig, men hvis dette forbudet som er ekstremt nok i seg selv også brukes til forby transpersoner fra å transisjonere sosialt ved å bruke klærne til opplevd kjønn, så er man plutselig tilbake til der Tyskland var på 30-tallet eller noe sånt. For å si det på amerikansk, this is fucked up.
    Person 1: Biologisk kvinne, men anerkjenner ikke dette som sitt kjønn. Går i bukser for å markere avstand fra det feminine. Rett i fengsel!
    Person 2: Biologisk kvinne, anerkjenner dette som sitt kjønn. Går i bukser fordi det er praktisk og komfy. Tommel opp!
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.455
    Antall liker
    9.748
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Så kan man forvente at noe kommer ut av dette? Det er jo litt fornøyelig at de som har ropt "fake news" og kritisert såkalt mainstream media i flere år nå selv er tatt med buksa nede. Skulle tro at man hadde nok til å ta fatt i disse kyniske idiotene nå. Det endrer selvsagt ikke oppfatningen til den jevne MAGAer, men man må jo være litt realistisk oppi det hele.

     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.372
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Så kan man forvente at noe kommer ut av dette? Det er jo litt fornøyelig at de som har ropt "fake news" og kritisert såkalt mainstream media i flere år nå selv er tatt med buksa nede. Skulle tro at man hadde nok til å ta fatt i disse kyniske idiotene nå. Det endrer selvsagt ikke oppfatningen til den jevne MAGAer, men man må jo være litt realistisk oppi det hele.
    Ja, det der kan godt gå hele veien til en massiv erstatningsutbetaling. Det er høyt under taket for ytringsfrihet i USA, spesielt for media, men «actual malice» - å spre løgner man selv vet er løgner - er ikke lov. Da er det fritt frem for injuriesøksmål, med punitive damages og det hele.
    Tingen med de interne meldingene og emailene er at de beviser at Fox visste at dette var løgn, og likevel frontet de det i offentligheten. Klockrent.
    The constitutional guarantees require, we think, a Federal rule that prohibits a public official from recovering damages for a defamatory falsehood relating to his official conduct unless he proves that the statement was made with 'actual malice'—that is, with knowledge that it was false or with reckless disregard of whether it was false or not.
    Rather than being newly invented for the case, the term was a term from existing libel law. In many jurisdictions, proof of "actual malice" was required for punitive damages to be awarded or for other increased penalties. For example, Times v. Sullivan examined an existing Alabama statute that required proof of actual malice before an award of punitive damages would be permitted.[2] Since proof of the writer's malicious intentions is hard to ascertain, proof that the writer knowingly published a falsehood was generally accepted as proof of malice, under the assumption that only a malicious person would knowingly publish a falsehood. In Sullivan, the Supreme Court adopted the term and gave it constitutional significance and defined it in terms of the proof that was usual.[3
    Og så er det Smartmatics søksmål også. 2,7 milliarder USD.
    Fox News is pure poison. Hazardous waste. Lacking ethics, morals and sanity, this is what happens when media executives make lying into a business model and place profits above the public interest. Perhaps now, finally, the toxic network will have its comeuppance. It’s time to shut them down.
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.143
    Antall liker
    10.641
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Den der er ikke helt riktig. Gjelder "alle" sider. Kildekritikk er viktig
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Takk for oppklaringen, tenkte ikke på at jeg skulle trenge å sjekke om det var sant engang så lenge det ble sagt å komme fra republikanerne.

    Moms for Liberty, though an increasingly prominent group in the anti-CRT movement, which paints education about racial and other social topics as harmful to students, the group is not the Tennessee Republican Party or associated with that state's leadership.

    While Moms for Liberty may not have sought to have this seahorse book "banned" universally, they did seek to have it removed from an educational curriculum. Further, those concerns were based, at least in part, over the perception of a gender fluidity agenda lurking in an illustrated book about seahorse reproduction.

    For these reasons, the claim is a "Mixture."
    Men jeg føler veldig sterkt at det absolutt kunne ha vært sant. 🧐

    Og gruppen som prøvde å fjerne boka kan godt være republikanere selv om de ikke representerer partiet, så. Mixture, it is.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.721
    Torget vurderinger
    2
    Fox News er et propagandaorgan hvis hovedmål er å bryte ned den amerikanske føderasjonens statsautoritet, fordi denne anses å ha utviklet seg i strid med "etterkommerne til de opprinnelige, hvite statsdannernes rett til å dominere USA". For å nå målet har Fox og stasjonens politiske støttespillere ikke skydd noen midler og "det gode målet" har berettiget alle løgner og forvrengninger som "har vært nødvendige".

    Selskapet skulle passet seg for å lyve om et annet selskap. Å lyve om politikere, NGOer, andre organisasjoner, George Soros, chemtrails, Black Lives Matter, osv., var grei skuring. Men kluss ikke med næringslivet, da kommer du kjapt på tynn is.

    Det har vært underholdende å følge klarleggingsprosessen rundt søksmålet, det amerikansk jus kaller "discovery process". Den som saksøkes må overlevere alt relevant materiale. Dersom motparten kan bevise at du har endret så mye som ett eneste ord i dette eller har unndratt bevismateriale, taper du saken. Man forsøker å skjule kompromitterende materiale ved å overlevere en haug med irrelevante dokumenter, for å få til en nål i høystakken effekt. Men om motparten er tålmodig og har ressurser, sitter man til slutt igjen med en god del nåler. Og det har vært underholdende (eller tragisk) å kunne lese hvordan kanalens fremste tv-fjes visste at de løy, likevel løy og fortsatte å lyve.

    Kommer til å koste noen milliarder USD for Murdoch-klanen, dette.

    Dick Cheney, mannen som løy USA inn i Irak, insisterte på at alle TV-skjermer skulle stilles inn på Fox News:

     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Trumpler, the source of nett trolling. Men uansett hva jeg sier i denne tråden, friker noen ut hvis man ikke liker den som uttaler seg.
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Du klarer ikke å se forskjellen på å mislike tildels aparte meninger og det å mislike en person direkte???
    Jeg snakker ikke om å mislike, jeg snakker om oppførsel som minner mest om forakt på lik linje med den forakt Greta Thunberg viser ovenfor fossilbrenselindustrien.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Dårlig sammenligning. Det er sterkere forakt enn som så.
    Forakten er primært rettet mot de som """"støtter"""" det politisk ukorrekte eller som "forsvarer" en upopulær side. Men det er ofte bensin for nett trolling.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Jeg tror de fleste prøver å skille sak og person men klarer ikke.
    Litt som dem som ikke klarer å skille hat fra politisk uenighet?

    Jeg aner lite og ikkeno' om deg som person, men mange av meningene du fronter er såpass langt ute at det fort blir til at man lurer litt på hva som driver den typen holdninger og faktaresistens. En eller annen sammenheng med personlighet bør vel finnes der?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Litt som dem som ikke klarer å skille hat fra politisk uenighet?

    Jeg aner lite og ikkeno' om deg som person, men mange av meningene du fronter er såpass langt ute at det fort blir til at man lurer litt på hva som driver den typen holdninger og faktaresistens. En eller annen sammenheng med personlighet bør vel finnes der?
    Noen av meningene har vist seg å være konspirasjoner selvfølgelig.
     
    Sist redigert:

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Litt som dem som ikke klarer å skille hat fra politisk uenighet?

    Jeg aner lite og ikkeno' om deg som person, men mange av meningene du fronter er såpass langt ute at det fort blir til at man lurer litt på hva som driver den typen holdninger og faktaresistens. En eller annen sammenheng med personlighet bør vel finnes der?
    Litt som dem som ikke klarer å skille politisk uenighet fra medisinsk diagnose. Slik som du gjør her :)
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Hvilken diagnose har jeg stilt?
    "Faktaresistens" er ikke på noen måte en medisinsk diagnose, det er kun en beskrivelse av de faktiske forhold.
    Du skriver " meningene du fronter er såpass langt ute at det fort blir til at man lurer litt på hva som driver den typen holdninger og faktaresistens " og "sammenheng med personlighet". Jeg mener du pakker inn et forsøk på å diagnostiere en personlighetsforstyrrelse på bakgrunn av Kjendis sine meninger 🧐
    Ender opp med nok en hersketeknikk......
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Du skriver " meningene du fronter er såpass langt ute at det fort blir til at man lurer litt på hva som driver den typen holdninger og faktaresistens " og "sammenheng med personlighet". Jeg mener du pakker inn et forsøk på å diagnostiere en personlighetsforstyrrelse på bakgrunn av Kjendis sine meninger 🧐
    Ender opp med nok en hersketeknikk......
    Det kan du få mene, men det er fullstendig feil oppfattet.
    Det har nada med diagnostisering å gjøre, jeg vil snarere påstå at det er et dypt menneskelig trekk. Uansett trigger det min nysgjerrighet at folk av en eller annen årsak fornekter det åpenbare, det beviselige og det virkelige, mens de omfavner det absurde, det feilaktige og det merkelige. Og da lurer jeg på hva som driver en slik type tankegang.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Det kan du få mene, men det er fullstendig feil oppfattet.
    Det har nada med diagnostisering å gjøre, jeg vil snarere påstå at det er et dypt menneskelig trekk. Uansett trigger det min nysgjerrighet at folk av en eller annen årsak fornekter det åpenbare, det beviselige og det virkelige, mens de omfavner det absurde, det feilaktige og det merkelige. Og da lurer jeg på hva som driver en slik type tankegang.
    Du sier det ikke direkte, men du fører påstandene dine inn i trakt som fører til kun et svar som er gyldig for deg.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Du sier det ikke direkte, men du fører påstandene dine inn i trakt som fører til kun et svar som er gyldig for deg.
    Da beklager jeg at jeg ikke makter å ordlegge meg på forståelig vis. Du har misforstått det jeg skriver, og det kan komme av dårlig beskrivelse fra min side eller bias fra din, I don't know.
    Jeg er generelt opptatt av menneskets mer og mindre rasjonelle sider, og ser på disse fenomen som noe jeg gjerne skulle forstått mer av. Men bare glem det, kan ikke se at vi kan komme til noen felles forståelse her.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Da beklager jeg at jeg ikke makter å ordlegge meg på forståelig vis. Du har misforstått det jeg skriver, og det kan komme av dårlig beskrivelse fra min side eller bias fra din, I don't know.
    Jeg er generelt opptatt av menneskets mer og mindre rasjonelle sider, og ser på disse fenomen som noe jeg gjerne skulle forstått mer av. Men bare glem det, kan ikke se at vi kan komme til noen felles forståelse her.
    Pisspreik.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ja, de har jo det.
    Ja i din verden, mens wokerne skal hærsje med literaturen. Galskap. Sannheten er værre enn konspirasjoner.

    Jeg tar bare avstand fra mine egne påstander om at neokommunister skal overta usa og deretter resten av verden, bare for å ha mitt på det rene. Dissee ideene kommer fra løgnmaskinen fox news sammen med valgjukspåstander. (Selvfølgelig er fox news løgnmaskin på lik linje med andre medier).
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.372
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tar bare avstand fra mine egne påstander om at neokommunister skal overta usa og deretter resten av verden, bare for å ha mitt på det rene. Dissee ideene kommer fra løgnmaskinen fox news sammen med valgjukspåstander. (Selvfølgelig er fox news løgnmaskin på lik linje med andre medier).
    Det ville kanskje vært en bra start om du i stedet la frem begripelige resonnementer skrevet i fullstendige setninger. Lettere for oss andre å ta stilling om vi forstår hva du mener. Du skal ikke se helt bort fra at det kanskje også hjelper på opplevd grad av respekt.
    Trumpler, the source of nett trolling. Men uansett hva jeg sier i denne tråden, friker noen ut hvis man ikke liker den som uttaler seg.
    Kanskje man bare ikke liker en stri strøm av ubegripelige innlegg, uten egentlig å ha noen oppfatning om avsenderens egen person. Om alle innlegg faller i den kategorien er det kanskje litt for lett å tenke noe om avsenderpersonaen også.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Ja i din verden, mens wokerne skal hærsje med literaturen. Galskap. Sannheten er værre enn konspirasjoner.
    Det gjør da ikke konspirasjonsteoriene mer riktige av den grunn.

    Har alltid fortalt ungene mine at en trist sannhet alltid er bedre enn en dårlig løgn, for sannheten kan vi prate om, mens løgnen ikke gir noen fornuftig lærdom.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Det ville kanskje vært en bra start om du i stedet la frem begripelige resonnementer skrevet i fullstendige setninger. Lettere for oss andre å ta stilling om vi forstår hva du mener. Du skal ikke se helt bort fra at det kanskje også hjelper på opplevd grad av respekt.

    Kanskje man bare ikke liker en stri strøm av ubegripelige innlegg, uten egentlig å ha noen oppfatning om avsenderens egen person. Om alle innlegg faller i den kategorien er det kanskje lett å tenke noe om avsenderpersonaen også.
    Stiller du også diagnoser nå!!?? :oops:
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.372
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Stiller du også diagnoser nå!!?? :oops:
    Bare på meg selv. Hvis signal/støyforholdet blir tilstrekkelig dårlig rister jeg litt på det virtuelle høreapparatet, kakker det et par ganger i bordkanten, sjekker at trolløyet på radioapparatet indikerer at jeg er sånn noenlunde på rett frekvens, ser etter om det er mye nordlys med tilhørende radiostøy, og konkluderer til slutt med at det må være feil på senderen hvis alt annet kan utelukkes. Sånn er nå jeg.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det ville kanskje vært en bra start om du i stedet la frem begripelige resonnementer skrevet i fullstendige setninger. Lettere for oss andre å ta stilling om vi forstår hva du mener. Du skal ikke se helt bort fra at det kanskje også hjelper på opplevd grad av respekt.

    Kanskje man bare ikke liker en stri strøm av ubegripelige innlegg, uten egentlig å ha noen oppfatning om avsenderens egen person. Om alle innlegg faller i den kategorien er det kanskje lett å tenke noe om avsenderpersonaen også.
    Jeg kan prøve å forklare igjenn:
    Neokommunister kommer ikke til å innføre verdensdiktatur selv om jeg har påstått det. Det er en konspirasjonsteori.

    Fox news har bablet om liknende teorier, hvor demokratene er overtatt av ultra radikale venstreorienterte totalitære krefter som vil inføre kommunistdiktatur.

    Men konservativ retorikk er vel så fremmed for deg at det fremstår som babbel uansett.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.372
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Men konservativ retorikk er vel så fremmed for deg at det fremstår som babbel uansett.
    Som tidligere medlem av Høyres sentralstyre: Nei.

    Tøvet fra støysendere som Fox News, derimot. Men konservativt er det ikke. Snarere støtte til et radikalt reaksjonært program om å omforme samfunnet med tvang for å opprettholde hvit makt. Det finnes andre ord for slikt enn konservatisme.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Som tidligere medlem av Høyres sentralstyre: Nei.

    Tøvet fra støysendere som Fox News, derimot. Men konservativt er det ikke. Snarere støtte til et radikalt reaksjonært program om å omforme samfunnet med tvang for å opprettholde hvit makt. Det finnes andre ord for slikt enn konservatisme.
    Som tidligere medlem av Høyres sentralstyre:

    Snarere støtte til et radikalt reaksjonært program om å omforme samfunnet med tvang for å opprettholde hvit makt.
    Sykeste jeg har hørt. Tror du på det tøvet der? At White supremacy faschister skal ved tvang overta makta? Ved bruk av vold hvis nødvendig? Hva er mottrekket til det? Slå først?
    Jeg tror det har rabla for deg
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.372
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sykeste jeg har hørt. Tror du på det tøvet der? At White supremacy faschister skal ved tvang overta makta? Ved bruk av vold hvis nødvendig? Hva er mottrekket til det? Slå først?
    Jeg tror det har rabla for deg
    Har du hørt om det som skjedde 6 januar 2021?
    1677780002338.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn