Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det var ikke jeg som påsto dette, jeg bare reagerte på spørsmålet som ble stilt på en måte som gjorde det umulig å svare på.

    Neida. Det var bare du som ikke forsto hva spørsmålet var, eller leste det feil med vilje fordi du ikke hadde et svar. Helt etter boka med andre ord.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Nevn en eneste beviselig konspirasjonsteori som NRK har fremmet?
    Artenes tilblivelse ved naturlig seleksjon. (Abels Tårn)
    Og de har også presentert artenes opprinnelse ved at det tilføres informasjon til skaperverket fra en superinteleligent skaper. Journalisten behandler påstandene respektfullt. Og det skal han ikke når fysikkeksperten fremmer dette som bevis på hans "konspirasjoner."
    Begge eksemplene er motstridende "konspirasjoner og eventyr" Hva er sant og hva er konspirasjon?
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.533
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du har nok ikke forstått hva en teori er. En teori er en forklaring som er den best mulige beskrivelse av alle kjente, forklarbare fakta.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Du skal være bra indoktrinert for å fremme det synspunktet at akkurat det er en konspirasjonsteori.
    Det er en løgn konspirasjon og sier ingenting om hvordan alt startet opp og det er ikke Darwin som har funnet på det, men myndigheter, alvorlige mannja i mørke klær og stresskoffert og raddissjegg. (Knutsen og Ludviksen)
    Artenes videreføring av gener ved naturlig seleksjon er jeg med på men ikke tilblivelse.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193
    Trump er vel et levende bevis på at evolusjonen ikke går rakt framover alltid. For øvrig, tro og naturvitenskap er to inkommensurable (flott ord hva ?) begrep eller "størrelser."

    Dr.E
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.949
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det kan vel kanskje være et symbol på et land som går rette veien til helvette?
    Tror ikke folk nødvendigvis er dumme, men de er fed up på alt som er galt med USA og verden.
    For min del syns jeg trump var underholdende og gjorde egentlig klovneshowet komplett.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Det er en løgn konspirasjon og sier ingenting om hvordan alt startet opp og det er ikke Darwin som har funnet på det, men myndigheter, alvorlige mannja i mørke klær og stresskoffert og raddissjegg. (Knutsen og Ludviksen)
    Artenes videreføring av gener ved naturlig seleksjon er jeg med på men ikke tilblivelse.
    Det er fullstendig umulig å gi et fornuftig svar på noe sånt som dette.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    9.797
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Det kan vel kanskje være et symbol på et land som går rette veien til helvette?
    Tror ikke folk nødvendigvis er dumme, men de er fed up på alt som er galt med USA og verden.
    For min del syns jeg trump var underholdende og gjorde egentlig klovneshowet komplett.
    Det første tror jeg langt på vei stemmer, men når man ender opp med The Donald som ledestjerne kan ikke dumskap utelukkes.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Trump er vel et levende bevis på at evolusjonen ikke går rakt framover alltid. For øvrig, tro og naturvitenskap er to inkommensurable (flott ord hva ?) begrep eller "størrelser."

    Dr.E
    feil! Det er ekstrem religiøse sekularister ateister og materialister som mener at religion motarbeider vitenskapen. Kirken og kristendom (unntatt veldig ekstreme predikanter som Trump omgir seg med) er helt helt på linje med vitenskapen. Kelvin, Ampere og Newton trodde på en Gud som kan ha startet opp universet.
    Er det kreasjonismen du hentyder til? Det skjønner jeg fordi noen kreasjonister er aktivister på en måte som for eksempel Bananaman.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    9.797
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Kanskje det vil vise seg litt uheldig for the very stable genius at han lette etter noen ekstra stemmer i akkurat Georgia. :sneaky: 🤞

    “The US president does not have pardon power in Georgia,” said Kastorf. “In fact, the governor doesn’t have pardon power in Georgia. It is significantly less likely that if Trump or someone associated with his campaign were convicted in Georgia, they would be able to obtain a pardon or have immunity based on holding political office.”

     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    The finest, on both sides....
    Et tragisk land for tiden.
    Og hvordan noen kan få seg til å tro på noe som Qanon er for meg totalt ubegriplig!
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    De passerte vel 400 massedrap i oktober, eller kanskje det var november i fjor. Husker ikke hva totalen endte på, men de er jo langt foran skjema til en ny rekord i år. Land of the free, home of the brave. Yay.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Dette synes jeg er en rar statistikk å dra frem. Dette er et land med så mange drap hvert eneste år at det er vanskelig å finne skikkelig statistikk på det (jeg finner alt fra drøyt 8800 i året til langt over 35.000 drepte pr år når jeg prøver å finne en statistikk.
    Når vi i tillegg vet hvor sinnsykt koko USA er, så synes jeg at hvis 25 av drapene ble begått av gjennomsyra kokofolk, så er det et påfallende _lavt_ antall. Jeg hadde forventet betydelig mer.

    Vi snakker altså om et utdrag som kan dreie seg om 0,001 - 0,003 % av drapene i USA pr år avhengig av hvilken statistikk man leser.
    I enhver annen statistikk ville dette blitt avfeid som ubetydelig, evt at det må være feil på datagrunnlaget i statistikken.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.528
    Antall liker
    35.424
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke at det er så mange, men at alle politisk motiverte drap ble begått av høyreekstremister. Til tross for all støy om innvandrere, islamister, antifa og svarte aktivister. Det sier noe om hva trusselbildet faktisk består av.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    The finest, on both sides....
    Et tragisk land for tiden.
    Og hvordan noen kan få seg til å tro på noe som Qanon er for meg totalt ubegriplig!
    Samme mekanisme som religiøs overbevisning. Den menneskelige hjerne har tatt noen merkelige retninger i løpet av noen hundre tusen år.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Det er ikke at det er så mange, men at alle politisk motiverte drap ble begått av høyreekstremister. Til tross for all støy om innvandrere, islamister, antifa og svarte aktivister. Det sier noe om hva trusselbildet faktisk består av.
    Vi ser visse paralleller her i landet; de høyreekstreme skriker ut om faren for islam og deres tilhørende ekstremisme, så for å begrense volden i samfunnet, stikker de ut og dreper litt i selvforsvar.
    ALL ekstremisme er livsfarlig, og for tiden er den høyreekstreme den mest framoverlente, for å si det sånn.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.533
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke at det er så mange, men at alle politisk motiverte drap ble begått av høyreekstremister. Til tross for all støy om innvandrere, islamister, antifa og svarte aktivister. Det sier noe om hva trusselbildet faktisk består av.
    Du vet, de som mener at livet begynner ved unnfamgelsen og ender i en masseskyting.
     
    Sist redigert:

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke at det er så mange, men at alle politisk motiverte drap ble begått av høyreekstremister. Til tross for all støy om innvandrere, islamister, antifa og svarte aktivister. Det sier noe om hva trusselbildet faktisk består av.
    Det kan godt hende, men at denne statisitkken er verdt mer enn pixlene den vises på tviler jeg sterkt på.
    Er det virkelig noen som tror at et land som USA hvor det ikke er en time i døgnet hvor det ikke begås drap, så er det kun 25 drap som er politisk motivert?

    Sannsynligheten er at det er mange hundre hvert år, og ja, sjansen er stor for at det stort sett er høyreekstremistene som dreper selv om det sikkert er en del unntak der også (sånn som demokraten som begynte å skyte på republikanske kongressmedlemmer som spilte baseball i starten av donalds presidentperiode), men å legge frem en slik statistikk som dette virker bare useriøst. med et så lavt tallgrunnlag er sjansene enorm for at denne rapporten er verdiløs for noe annet enn å si "det KAN jo være sant"
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.528
    Antall liker
    35.424
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det kan godt hende, men at denne statisitkken er verdt mer enn pixlene den vises på tviler jeg sterkt på.
    Er det virkelig noen som tror at et land som USA hvor det ikke er en time i døgnet hvor det ikke begås drap, så er det kun 25 drap som er politisk motivert?

    Sannsynligheten er at det er mange hundre hvert år, og ja, sjansen er stor for at det stort sett er høyreekstremistene som dreper selv om det sikkert er en del unntak der også (sånn som demokraten som begynte å skyte på republikanske kongressmedlemmer som spilte baseball i starten av donalds presidentperiode), men å legge frem en slik statistikk som dette virker bare useriøst. med et så lavt tallgrunnlag er sjansene enorm for at denne rapporten er verdiløs for noe annet enn å si "det KAN jo være sant"
    Les rapporten jeg linket til. Det har en ganske snever definisjon av ekstremist-relatert vold.
    For the narrow purposes of this report, COE defines ideological murders as killings directed against perceived enemies, as well as other people, such as police or bystanders, who may get in the way of or try to stop such attacks. The Center on Extremism defines non-ideological murders as murders for which the motive is unclear, murders committed to benefit an extremist group or members thereof (such as killing internal or external rivals, or suspected informants) and murders committed for traditional motives such as greed, anger or jealousy. These can include domestic violence murders as well as murders related to criminal enterprises such as drug-dealing, in which many white supremacist gangs engage.

    All these types of murders are conservatively classified in this report as “non-ideological,” even though it is possible that extremism still played at least some role in many. It is important to account for such killings, as to do otherwise would offer a misleadingly small sense of the dangers that extremists pose—after all, a murder is a murder. Moreover, there is considerable public interest in some of these subjects—such as the link between extremism and domestic violence.6
    1677239859536.jpeg
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    På grunn av den snevre definisjonen og det enorme antall saker som ikke er klassifisert som å havne under denne , er hva jeg mener er problemet.
    Massevis av ekstremistvold som aldri klassifiseres som det, fordi det er vanskelig å bevise at det KUN er dette som er årsaken. Jeg tipper at det egentlige tallet på høyreekstrem vold er50-100 ganger større enn hva det vises her.
    Men har jeg noen fakta som underbygger dette? Nei, egentlig ikke. Men dersom man later som at det ikke eksisterer, og istedenfor kun støtter seg til tallene i undersøkelsen her, så vil det si at ekstremistvold ikke er så mye å bry seg om, siden det kun dreier seg om en tidels promille av drapene i USA.


    og det er det vel ingen som vil si seg enig i.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Et lovforslag (bill) er introdusert i Representantenes Hus. Gjør AR-15 til USA's nasjonalvåpen. Man kan knapt tro det er mulig.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Skjønner egentlig ikke helt hvor de er på vei i det landet.

    Minst 14 amerikanske delstater har det siste året fremmet lovforslag om å forby dragshow. Lovforslagene kan få langt mer vidtrekkende følger enn for showene de vil forby, melder LGBT Nation.

    Det er kanskje også hensikten. Lovforslagene er siste trend hva anti-transmotivert lovgiving angår.

    Sybastian Smith i National Center for Transgender Equality, kan fortelle at det per i dag er omtrent 32 ulike lovforslag omhandlende drag show til behandling i republikanskstyrte delstater.

    – Fem av disse lovforslagene har spesifisert at å bli eksponert for det skeive miljøet skal regnes som barnemishandling, sier Smith.

    Han kan opplyse om at seks av forslagene definerer dragartister som folk som kler og ter seg annerledes enn sitt «biologiske kjønn» eller «kjønnsidentitet»

    – Vi er bekymret for om lovforslagene vil ramme alle transpersoner.




     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Lurer virkelig på hva som skjer hvis gutten blir valgt, hvordan skal han takle putin, dette kan bli katastrofe
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Blir interessant å se hvor og hvordan det ender, hvis bare ikke jeg ender først.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.450
    Skjønner egentlig ikke helt hvor de er på vei i det landet.

    Minst 14 amerikanske delstater har det siste året fremmet lovforslag om å forby dragshow. Lovforslagene kan få langt mer vidtrekkende følger enn for showene de vil forby, melder LGBT Nation.

    Det er kanskje også hensikten. Lovforslagene er siste trend hva anti-transmotivert lovgiving angår.

    Sybastian Smith i National Center for Transgender Equality, kan fortelle at det per i dag er omtrent 32 ulike lovforslag omhandlende drag show til behandling i republikanskstyrte delstater.

    – Fem av disse lovforslagene har spesifisert at å bli eksponert for det skeive miljøet skal regnes som barnemishandling, sier Smith.

    Han kan opplyse om at seks av forslagene definerer dragartister som folk som kler og ter seg annerledes enn sitt «biologiske kjønn» eller «kjønnsidentitet»

    – Vi er bekymret for om lovforslagene vil ramme alle transpersoner.




    Ouch...da er Mrs. Doubtfire i fare...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.528
    Antall liker
    35.424
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Mother Ginger også. Kan bli vanskelig å sette opp både Tsjaikovskij, Mozart og Shakespeare under slike lover. Mye ablegøyer der med andre klær enn tradisjonelle markører for karakterens biologiske kjønn.
    Edit: På Shakespeares tid var ikke skuespilleri ansett som et sømmelig yrke for kvinner, så kvinnerollene ble gjerne spilt av gutter. Mye opplagt forviklingskomikk i en gutt utkledd som kvinne utkledd som mann.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ikke min intensjon å hitle tråden egentlig, men hvis dette forbudet som er ekstremt nok i seg selv også brukes til forby transpersoner fra å transisjonere sosialt ved å bruke klærne til opplevd kjønn, så er man plutselig tilbake til der Tyskland var på 30-tallet eller noe sånt. For å si det på amerikansk, this is fucked up.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Blir mye konsperi rundt putin, men at han har fått beskjed fra legen...du har 6 til 24 måneder før du legger på røret er jeg så sikker på, de nevnte vel at han blir påvirket av medisiner, det er ikke tull
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn