Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.751
    Antall liker
    1.977
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hat er ikke veien å gå uansett, da tenker man ikke rett å gir mulighet for Biden å komme til makt. En makt han åpenbart ikke skulle hatt.
    "verdens mektigste mann" som må ha så nøyaktig beskjed om hva han skal gjøre for ikke å drite seg ut. Mye underholdning var det med de begge.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.673
    Antall liker
    10.240
    Hat er ikke veien å gå uansett, da tenker man ikke rett å gir mulighet for Biden å komme til makt. En makt han åpenbart ikke skulle hatt.
    "verdens mektigste mann" som må ha så nøyaktig beskjed om hva han skal gjøre for ikke å drite seg ut. Mye underholdning var det med de begge.
    Enig om dette med hat; det er en energikrevende følelse som ikke fører noe som helst godt med seg.

    Og du kan merke deg først som sist, at en hver med et fnugg av sunt bondevett intuitivt forstår at Trump er fullstendig uegnet til å lede noe som helst her i verden.
    Dernest kan du merke deg (ref. tidligere innlegg), at Biden alltid har sluppet en masse tabber ut av kjeften, men til tross for dette, er han et anstendig menneske, som har hatt et liv preget av private katastrofer, men som til tross for dette, fortsatt har rak rygg, og forstår en god del om å være menneske. I skarp kontrast til Trump, som utelukkende "forstår" hvordan det er å være Trump Gud.

    Det sagt, jeg mener det er en falitterklæring for et såpass ressurssterkt land som USA, at de ikke har maktet å finne a) en bedre, mer moderne styreform, og b) en mer vital og samlende president.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.249
    Antall liker
    2.679
    Sted
    Liten by
    tragisk at hatet mot trump gjorde at man endte opp med en åpenbart dement president.
    Den siste tabben på lista
    u cant make this shit up
    For en mann som kan si dette er jo langt bedre:
    “Look, having nuclear—my uncle was a great professor and scientist and engineer, Dr. John Trump at MIT; good genes, very good genes, OK, very smart, the Wharton School of Finance, very good, very smart —you know, if you’re a conservative Republican, if I were a liberal, if, like, OK, if I ran as a liberal Democrat, they would say I’m one of the smartest people anywhere in the world—it’s true!—but when you’re a conservative Republican they try—oh, do they do a number—that’s why I always start off: Went to Wharton, was a good student, went there, went there, did this, built a fortune—you know I have to give my like credentials all the time, because we’re a little disadvantaged—but you look at the nuclear deal, the thing that really bothers me—it would have been so easy, and it’s not as important as these lives are (nuclear is powerful; my uncle explained that to me many, many years ago, the power and that was 35 years ago; he would explain the power of what’s going to happen and he was right—who would have thought?), but when you look at what’s going on with the four prisoners—now it used to be three, now it’s four—but when it was three and even now, I would have said it’s all in the messenger; fellas, and it is fellas because, you know, they don’t, they haven’t figured that the women are smarter right now than the men, so, you know, it’s gonna take them about another 150 years—but the Persians are great negotiators, the Iranians are great negotiators, so, and they, they just killed, they just killed us.”
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.751
    Antall liker
    1.977
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det har jeg vel ikke ment, jeg er ikke fan av noen av disse presidentene. Jeg bare bemerker at det er tragisk at man i USA har et system som er så på trynet at du må velge mellom pest eller kolera.
    Det er jo åpenbart at dagens president helst skulle nytet late dager på et gamlehjem.
    (U)heldigvis er jo presidenten bare en frontfigur for de som egentlig styrer landet, og med dagens president er det enklere enn noen sinne.
    Han klarer åpenbart ikke å tenke selv og sitter med et tomt blikk mesteparten av tiden. Bortsett fra når han taler, da myser han som en gal for å prøve å lese hva som står på telepromten.
    Den forrige presidenten trengte ikke dette, han sto bare å bablet og det kom mye underholdning ut av dette også.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.673
    Antall liker
    10.240
    ^^ tror jeg må ta en telefon til en av mine døde onkler og sjekke ut hvordan det var med atomkraft for 35 år siden, for dette ble litt for intelligent for meg.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.673
    Antall liker
    10.240
    Det har jeg vel ikke ment, jeg er ikke fan av noen av disse presidentene. Jeg bare bemerker at det er tragisk at man i USA har et system som er så på trynet at du må velge mellom pest eller kolera.
    Det er jo åpenbart at dagens president helst skulle nytet late dager på et gamlehjem.
    (U)heldigvis er jo presidenten bare en frontfigur for de som egentlig styrer landet, og med dagens president er det enklere enn noen sinne.
    Han klarer åpenbart ikke å tenke selv og sitter med et tomt blikk mesteparten av tiden. Bortsett fra når han taler, da myser han som en gal for å prøve å lese hva som står på telepromten.
    Den forrige presidenten trengte ikke dette, han sto bare å bablet og det kom mye underholdning ut av dette også.
    En president er ikke der han er for å fremføre en uendelig stand-up-forestilling med ubrukelig manus.
    Sitter du med verdens største maktapparat mellom hendene, kreves en viss livsvisdom, en god del politisk kompetanse, bra med intelligens, og et bredt kunnskapsfelt.
    Trump feiler kapitalt på ALLE de ovennenvnte egenskaper. Biden gjør ikke det.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.744
    Antall liker
    9.395
    Sted
    Trondheim
    Pest (Trump) eller kolera (Biden)? Vel - pest dør du høyst sannsynligvis av, kolera blir du vanligvis frisk av (medisiner og nok væske). Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville velge.

    Begge, Biden og Trump, er for gamle til å stille til valg igjen, så begge partiene må finne andre kandidater.
    En president har jo også et embedsverk å støtte seg på. Trump så bort fra kvalifikasjoner og innsatte ja-menn i de stillingene han kunne. Biden har et helt annet kvalifisert støtteapparat i ryggen.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.124
    Antall liker
    2.620
    Torget vurderinger
    16
    For en mann som kan si dette er jo langt bedre:
    “Look, having nuclear—my uncle was a great professor and scientist and engineer, Dr. John Trump at MIT; good genes, very good genes, OK, very smart, the Wharton School of Finance, very good, very smart —you know, if you’re a conservative Republican, if I were a liberal, if, like, OK, if I ran as a liberal Democrat, they would say I’m one of the smartest people anywhere in the world—it’s true!—but when you’re a conservative Republican they try—oh, do they do a number—that’s why I always start off: Went to Wharton, was a good student, went there, went there, did this, built a fortune—you know I have to give my like credentials all the time, because we’re a little disadvantaged—but you look at the nuclear deal, the thing that really bothers me—it would have been so easy, and it’s not as important as these lives are (nuclear is powerful; my uncle explained that to me many, many years ago, the power and that was 35 years ago; he would explain the power of what’s going to happen and he was right—who would have thought?), but when you look at what’s going on with the four prisoners—now it used to be three, now it’s four—but when it was three and even now, I would have said it’s all in the messenger; fellas, and it is fellas because, you know, they don’t, they haven’t figured that the women are smarter right now than the men, so, you know, it’s gonna take them about another 150 years—but the Persians are great negotiators, the Iranians are great negotiators, so, and they, they just killed, they just killed us.”
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.124
    Antall liker
    2.620
    Torget vurderinger
    16
    Det har jeg vel ikke ment, jeg er ikke fan av noen av disse presidentene. Jeg bare bemerker at det er tragisk at man i USA har et system som er så på trynet at du må velge mellom pest eller kolera.
    Det er jo åpenbart at dagens president helst skulle nytet late dager på et gamlehjem.
    (U)heldigvis er jo presidenten bare en frontfigur for de som egentlig styrer landet, og med dagens president er det enklere enn noen sinne.
    Hvem er det som egentlig styrer landet da? Det skulle vel ikke være jødene eller?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.673
    Antall liker
    10.240
    Hvem er det som egentlig styrer landet da? Det skulle vel ikke være jødene eller?
    Det er de hemmelige, deep state, og de styrer fra en kjeller under en pizza-restaurant, mens de voldtar barn og sånt. Lederen heter Hillary Clinton, og hun har med seg en server full av hemmelige e-poster.
    Ingen grunn til å gjøre dette vanskeligere enn det er.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.744
    Antall liker
    9.395
    Sted
    Trondheim
    Men da spiller det jo ingen rolle hvem som er president.

    I mange land, f.eks. i Tsjekkia, er presidenten en frontfigur. I USA har han reell makt.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.751
    Antall liker
    1.977
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan da mener du? Ved å skrive ut presidentordre?
    Hvis vi overlevde 4år med en gal president som alle mente kom til å ødelegge verden, og det ikke skjedde noe, hvor mye makt har han da?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.744
    Antall liker
    9.395
    Sted
    Trondheim
    Han visste ikke hvordan systemet fungerte, så han var ikke i stand til å bruke den makten han faktisk hadde. At Obama ikke fikk utrettet mye er ikke så rart i og med at han hadde begge kamre i Kongressen mot seg. At Trump ikke fikk utrettet mye til tross for støtte fra begge kamre sier ikke så rent lite om Trump. Men Trump var ikke interessert i USA, han var bare interessert i ting som kunne gange ham selv. Å bli tatt bilde av sammen med andre statsledere var viktig, men å få til noen avtaler med dem var mindre viktig.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.751
    Antall liker
    1.977
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Så da er konklusjonen din at en president egentlig ikke har så mye makt da, men at han er avhengig av støtte i kongressen mfl.
    Takk, det var jo akkurat mitt poeng.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.124
    Antall liker
    2.620
    Torget vurderinger
    16
    Så da er konklusjonen din at en president egentlig ikke har så mye makt da, men at han er avhengig av støtte i kongressen mfl.
    Takk, det var jo akkurat mitt poeng.
    Ditt poeng virker å være at den amerikanske presidenten ikke har mye makt? Finnes det en enkelt person i verden som har mer makt enn den amerikanske presidenten? Ikke slik jeg ser det.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.751
    Antall liker
    1.977
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Definer makt
    Hvis makt er å kunne gå til militær angrep på andre land så er jeg enig.
    Men hvis makt feks er økonomisk makt og påvirkningskraft så er det nok andre enkeltstående personer som har mer makt.
    Feks Larry Fink som styrer et fond som eier mest av alle i verden.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.744
    Antall liker
    9.395
    Sted
    Trondheim
    Selvfølgelig har den amerikanske presidenten mye makt, men han er ikke (enda) eneveldig (slik Trump gjerne vil). Det er velbare Xi Ping i Kina av statsledere som har tilsvarende makt.
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    31
    Det bør jo nå uansett være klart for alle oppegående og oppdaterte mennesker at ex-president Donald J. Trump er en tvers igjennom råtten fyr uten det minste snev av anstendighet - eller "rotten to the core" som de sier der borte i De Forenklede Stater (les: USA)
    Men det er vel ikke annet å forvente etter at unge Donald hadde Roy Cohn som advokat, rådgiver og mentor i sine formende år. 250px-Roy_Cohn.jpg

    For litt info om denne herren anbefales at par artikler:
    A) https://www.nationaltheatret.no/for...ngler-i-amerika-del-en-og-to/les-om-roy-cohn/
    B) https://www.newyorker.com/culture/c...n-and-the-making-of-a-winner-take-all-america

    Det er nesten å håpe at Snåsamannen (nå avdøde Joralf Gjerstad, R.I.P.) blir sannspådd; han forutså at Trump kom til å bli skutt og drept i et attentat.
    Kanskje kunne da det republikanske parti i USA få tilbake NOE av sin anstendighet, moral og integritet (som tidligere president Bush , Liz Cheney, Mitt Romney m. fl. fremdeles innehar)
    Nå virker det jo som om Donald J. Trump fremdeles har et godt ballegrep på omtrent hele det republikanske parti.
    Som Henry Kissinger angivelig (?) sa til president Richard Nixon en gang i tiden (også kjent som Tricky Dick): If You`ve got them by the balls their hearts and minds will follow"
    Noe som dessverre er alt for tydelig i disse tider.(jfr. eventyret: Rottefangeren i Hameln)
    Om Trump forsvinner - på den ene eller andre måten - kan det kanskje virke som en mentalhygienisk renselse for det politiske klima i USA og da særlig for hva angår det republikanske parti.
    Det er lov å håpe - og jeg har et lite håp.
    Men det vil nok ta lang tid å luke ut all råttenskapen - om det da i det hele tatt noensinne vil la seg kunne gjøre...
     
    Sist redigert:

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.519
    Antall liker
    6.932
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vet ikke helt om det ville fungere om Trump var borte. Det republikanske partiet som det er nå har alt for mange kooks, crooks and liars, helt opp til mesteparten av representantene i kongressen og senatet. Korrupsjonen, maktkåtheten og dobbeltmoralen gjenomsyrer det hele så mye at jeg ser lite håp.

    Høyesterett spilte antakelig trumfen for tidlig, så det er kanskje håp om at demokratene kan få kontroll på begge kamrene, og kanskje få trekt tennene på jævelskapen.

    Johan-Kr
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.533
    Antall liker
    8.097
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Mon tro om klysa DeSantis slo på tråden til det hvite huset før Ian ankom, med beskjed om at "whatever happens, you keep your stinkin' FEMA dollars to yourself old man. We don't want no darn communism down here, ya hear?!"
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    15.822
    Torget vurderinger
    2
    Mon tro om klysa DeSantis slo på tråden til det hvite huset før Ian ankom, med beskjed om at "whatever happens, you keep your stinkin' FEMA dollars to
    old man. We don't want no darn communism down here, ya hear?!"
    DeSantis var "freshman" i Kongressen da Sandy tok New York.
    Da stemte han sammen med en haug andre republikanere mot at byen skulle få føderal hjelp.
    Nå har han bedt om slik hjelp.

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.533
    Antall liker
    8.097
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det gjør det ganske sikkert, men disse alternative forklaringene blir nok kokt ihop mye på samme måte som løgnene fra Kreml: konstruert i plenum og distribuert til forskjellige aktører i et forsøk på å skape tvil og forvirring rundt sakskomplekset.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn