Frakt og sending POSTEN!!!! §@#¤%&

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
costello skrev:
Ikke bare Posten her til lands det skjer litt av hvert:

Afhentningsdato: 19-10-2007

Pakkenummer: 98267661936
Parcel Force-pakkenummer: EE451803926GB
Vægt: 18.4 kg
Produkt: Euro Business-Parcel
Services: Customs
Told-Incoterm: 20 Frit leveret
Historik
Dato + Tidspunkt Lokation Hændelsesnr. Hændelse
22-10-2007 22:51 DK0063 Kolding, Danmark 1.0 Forsendelsen er overført
20-10-2007 01:58 GB0100 , Storbritanien 1.0 Forsendelsen er overført
19-10-2007 22:30 GB0100 , Storbritanien 0.0 Forsendelses data modtaget
19-10-2007 22:30 GB0100 , Storbritanien 1.0 Forsendelsen er overført
19-10-2007 16:22 GB0057 , Storbritanien 1.0 Forsendelsen er overført
Etter den 22.10. er det visst ingen som med hånden på hjertet kan si helt eksakt hvor den befinner seg! GLS i Oslo sier den til fortolling hos Posten. Men postens utenlandsavdeling tror den befinner seg hos GLS, eller er sendt tilbake til avsender, eller.... :mad:

Uflaks.
Endelig, etter å ha lekt detektiv noen dager og press fra sender om krav om erstatning, dukker pakken opp igjen... :D. Tydeligvis "flere kokker, mere søl". Her har 2 fraktselskap og postens forskjellige aktører røta fælt ihvertfall.

Dato Kl Hendelse Poststed
12.11.07 18.19 VIDERESENDT 0024 OSLO
12.11.07 14.59 FORTOLLET 0024 OSLO
Så etter å ha vært på avveie i 20 dager er den altså på vei... :D

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Men denne tar kaka:
Var å skulle hente pakken jeg så var kommet til posthuset, men tror dere ikke FA_N I HÆ_ _ _TE
at papirene ikke var kommet samtidig med pakken, SÅ ingen utlevering.
( Og dette er ikke første gangen dette skjer)
Er det rart det blir frustrasjoner på dette
Mvh Jan I

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Jan_I skrev:
Men denne tar kaka:
Var å skulle hente pakken jeg så var kommet til posthuset, men tror dere ikke FA_N I HÆ_ _ _TE
Mvh Jan I
Da har skjedd for meg å... Møkk! Spesielt sea det var noe je hadde venta på..

PK

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jan_I skrev:
Men denne tar kaka:
Mvh Jan I
Tar kaken og tar kaken...akkurat samme oppskrift som jeg hadde lenger oppe på siden ser jeg... ;) ;D

Kom da frem til slutt, men dustete er det..

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Hva med dette:

01.02.08 11.08 UTLEVERT 9481 HARSTAD
01.02.08 06.55 ANKOMMET POSTKONTOR 9481 HARSTAD (HARSTAD)
31.01.08 08.38 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 8200 FAUSKE
30.01.08 16.52 INNLEVERT POSTTERMINAL 7007 TRONDHEIM
30.01.08 12.10 INNLEVERT POSTKONTOR 7048 TRONDHEIM

eirik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Dette er vel mer "Blind høne kan også finne korn"

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
"Blind mann kan også finne høne" heter det. Mitt favorittordtak.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Må bare "hoste liv i" denne sutretråden over posten!

Mitt nye kamerahus ble omider levert til lokal post-terminal i Stokke i går kl 1633.

Skulle ønske posten kunne forklare hvorfor den ikke har beveget seg siden ???

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.133
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Erland skrev:

Mitt nye kamerahus ble omider levert til lokal post-terminal i Stokke i går kl 1633.

Mulig det har stokket seg...............;
Postens veier er uransakelige. Her nyss bestilte jeg litt pø fra elfa.... Det ankom mitt lokale postkontor, og der ble det liggende, uten at de klarte å få sendt ut hentelapp......... Måtte til slutt selv gå bort og spørre etter pakken min, som lå lett synlig i hyllen.
Heja posten!

mvh
Proffen

G

Gjestemedlem

Gjest
Proffen skrev:
Erland skrev:

Mulig det har stokket seg...............;
Postens veier er uransakelige. Her nyss bestilte jeg litt pø fra elfa.... Det ankom mitt lokale postkontor, og der ble det liggende, uten at de klarte å få sendt ut hentelapp......... Måtte til slutt selv gå bort og spørre etter pakken min, som lå lett synlig i hyllen.
Heja posten!

mvh
Proffen
Det er vel ikke det lokale postkontoret som skriver ut hentelappene vel? Trodde disse ble sendt parallelt til deg sammen med pakken. Jeg har opplevd å få hentelapper i postkassen før pakken er ankommet på det lokale postkontor.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg skaulle få en pakke med sjøkart fra Tønsberg til Oslo.
Det ble naturligvis for mye for posten, så den forsvant et sted etter Stokke.
Jeg etterlyste pakken, og det ble satt ned et utvalg som skulle ringe meg innen 14 dager.
Etter 3 uker ringte jeg, og da viste det seg at utvalget hadde glemt saken min.
Nytt utvalg ble opprettet, og nå er nye 14 dager gått.

Fortsettelse følger.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Hentelapp kan du jo skrive ut selv fra sporingssiden til posten.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
Jeg skaulle få en pakke med sjøkart fra Tønsberg til Oslo.
Det ble naturligvis for mye for posten, så den forsvant et sted etter Stokke.
Jeg etterlyste pakken, og det ble satt ned et utvalg som skulle ringe meg innen 14 dager.
Etter 3 uker ringte jeg, og da viste det seg at utvalget hadde glemt saken min.
Nytt utvalg ble opprettet, og nå er nye 14 dager gått.

Fortsettelse følger.
De har vel tenkt som så at siden det enda er noe tid til isen går så kan det umulig haste.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Hvor mye tid kan de trenge på å tollvurdere en pakke som inneholder 4 stk vinylplater og som har fraktbrev og faktura på utsiden :mad:
jeg hadde gledet meg til å spille de nye platene mine i kveld :(
(for ordens skyld, jeg har gitt Posten mitt samtykke til at de kan gjøre hurtigfortolling på vegne av meg)

Søketidspunkt: 06.09.08 kl. 14.02.47
Sendingsnummer
Kollinummer Produkt CARRYON CASH
Vekt 1,4 kg
Volum 0,0 dm3 (0x0x0 cm)
Prisgrunnlag 1,4 kg

05.09.08 11.49 TIL TOLLVURDERING 0024 OSLO
05.09.08 11.48 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0024 OSLO
03.09.08 11.30 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
03.09.08 11.25 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
02.09.08 11.56 INNHENTET

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.567
Torget vurderinger
96
Erland skrev:
Hvor mye tid kan de trenge på å tollvurdere en pakke som inneholder 4 stk vinylplater og som har fraktbrev og faktura på utsiden :mad:
jeg hadde gledet meg til å spille de nye platene mine i kveld :(
(for ordens skyld, jeg har gitt Posten mitt samtykke til at de kan gjøre hurtigfortolling på vegne av meg)

Søketidspunkt: 06.09.08 kl. 14.02.47
Sendingsnummer
Kollinummer Produkt CARRYON CASH
Vekt 1,4 kg
Volum 0,0 dm3 (0x0x0 cm)
Prisgrunnlag 1,4 kg

03.09.08 11.30 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
03.09.08 11.25 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
02.09.08 11.56 INNHENTET
Det er ikke bare deg som får pakker fra utlandet ;) Har snakket med posten selv om dette da jeg var utålmodig. Det går enda noen dager før du får pakken dessverre, tipper en 4 dager. Det har vært en voldsom økning i utenlands pakker med den lave kursen som er nå. Dessuten skal pakken innom flere steder før den endelig sendes til postkontoret. All denne behandlingen tar tid.

Har ikke lest hele denn tråden, men vil bare si at postens behandling av gods må være under enhver kritikk. Hva gjør de med pakkene, spiller fotball med dem i lunsjen? Har alltid vært heldig jeg, men har hørt om mange som har fått godt pakkede ting ødelagt.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Klart ting kan ta tid, men kan noen forklare meg hvorfor en liten pakke som ble tollklartert og videresent i går morges, fortsatt ikke har dukket opp på terminalen i Stokke (som er knutepunkt for Vestfold). Om jeg forstår det rett, oppdateres dette på datasystemet når de trekker strekkoden inn på terminalen.
Jeg er sur nå, for jeg gleder meg til nye plater!
Kanskje vi trenger Donald Trump til å si: You're fired!
Søketidspunkt: 09.09.08 kl. 10.53.47

08.09.08 07.29 VIDERESENDT 0024 OSLO
08.09.08 07.22 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 0024 OSLO
03.09.08 11.30 SENDT FRA AVSENDERLANDET

VegardW

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
3.146
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
4
kjipt å vente.I sommer ruget posten i 23 dager på to rør jeg fikk fra usa.I vinter ruget de i ukesvis på jern.Jeg glemte å frankere et brev jeg sendte .Da kom det giro med regning for porto og gebyr nesten før brevet hadde landet i postkassen.Tålmodighet er en nødvendig dyd når en venter utenlandspost. :mad:

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Det tok fire dager å få sendt en ekspresspakke på tvers av Australia og til Gardermoen. Deretter tok det Posten fem dager å få denne videre fra Gardermoen til en adresse i Akershus, femti minutter unna med bil. Og for sikkerhets skyld lot Posten være å sende en hentemelding til meg, så der ble den liggende.

Det var først da jeg purret avsender og fikk sporingsnummeret at jeg oppdaget at den lå på postkontoret. Sporingsloggen i Australia viste forøvrig at pakken var "forsøkt utlevert" to ganger. I virkeligheten var den ene gangen da man oppdaget på terminalen at "ojsann, her må vi kreve opp toll" og den andre gangen da pakken ble overlevert til postkontoret. Posten hadde lagt inn sporingskoder for å skjule sin egen inkompetanse, slik at det skulle se ut som om jeg ikke hadde vært hjemme da de hadde forsøkt å levere pakken. Noe de slett ikke hadde forsøkt.

Bruk UPS, TNT, FedEx - hva som helst annet enn Posten!

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
fikk opp en server fra oslo før helga.
Ikke pakket i originalemb, men greit nok emballert.
cpu-vifta var faktisk løs da jeg fikk pakken. Det skal jo litt til, men posten greide altså den biffen.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Sendte en forsterker til danmark på reperasjon, den tok 17(!) dager fra Norge og over før mottaker fikk den, reperasjonen gikk smertefritt og var veldig fort gjort. Den ble sendt tilbake til norge og havnet i Oslo etter ca 2døgn. Det er nå ca 25 dager siden, telefon-samtaler med posten så og si hver uke-dag, masse mail-utvekslinger, opptil flere ganger har jeg fått beskjed om at alt var i orden men ingenting har skjedd. Opptil flere ganger har de krevd bevis og faktura og garantibevis osv, det har de da fått opptil flere ganger og da har jo alt vært i orden igjen og "pakken din vil bli sendt videre til deg i dag". Men nei, nå ble den endelig sendt (ifølge sporingen) på fredag og er registert på omlastningsterminalen.

Har man noen juridiske rettigheter? Da jeg shippet den nedover i sommer så fyllte jeg ut alt a papirer og følgeseddler og fikk hjelp på det lokale postkontoret til og fylle det ut korrekt slik at det skulle gå fort og smertefritt, som er ca 2måneder siden.
STYR UNNA POSTEN!

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Igjen:

Denne gangen har jeg sendt tidenens klagemail.
Jeg mottok aldri dette såkallte Duplikatet, så nå må jeg bla opp nesten 1000kroner i frakt igjen fordi de jævla inkompetente bastardene har rota som faen.

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.915
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
At det går an.
Har forøvrig opplevd eksakt det samme 2 ganger, så det går tydeligvis an i den vernede bedriften Posten. 8) :( :-X

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Venter selv noen DVDer
Disse ble sendt 20/12 HER I NORGE og har enda ikke dukket opp
Mvh Jan I

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Jan_I skrev:
Venter selv noen DVDer
Mvh Jan I
det er da igrunn ikke så veldig rart, siden det har vært jul og sånt.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
J.Finvaag skrev:
Jan_I skrev:
Venter selv noen DVDer
Mvh Jan I
det er da igrunn ikke så veldig rart, siden det har vært jul og sånt.
Ja er nok enig i deg der.
og så har vi jo hatt en del storm med forsinkelser så...

Mvh Jan I

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Hehe....om dere synes Posten er ille...... prøv å få noe sendt med TollPost.

Det virker som de har sitt eget lille regime, og prøv bare ikke å påvirke noe der i gården.

Har en pakke som kom til Tollpost sin terminal på Alna den 30.12. Der har den ligget siden. Ringte på fredag, og spurte om jeg kunne hente den (det er mine nye ski!!!!)

Førs sa de ja, men så fant de ut at den var lastet på bil som skulle til Vestfold på mandag (en uke senere), og da gikk det ikke an å få pakken ut igjen av bilen (det måtte jeg da forstå).

Slik er det bare - de gidder ikke engang å bortforklare sin ignoranse med tåkeprat om tollklarering etc, de sier det i all fall som det er. "Pakka di ligger på bilen til Vestfold, men pga høytid og inneklemte dager, droppet vi å kjøre ut noe som helst på en ukes tid. :p
Fabelaktig ???

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Ny personlig rekord med posten: Diger pakke sendt som ekspressgods fra Georgia, USA midt i desember. Det gikk en ukes tid, ingen pakke dukket opp. Fikk sporingsnummer fra avsender i løpet av helgen. Der sto det forsyne meg at pakken var "utlevert" torsdag 18/12 til en person ved navn Ali på et helt annet postnummer enn mitt.

Ringte postens "servicetelefon" og fikk høre at "tydeligvis en feilleveranse, ja" men de hadde dessverre "virus på datamaskinene" så de kunne ikke gjøre noe den dagen uten datasystemet sitt. Diverse telefoner oppover og nedover i systemet, og på tirsdag ettermiddag ringte det en gnom og sa at pakken nok hadde ligget på mitt postkontor helt siden torsdagen, den. Ali på terminalen hadde lagt inn feil kode ("utlevert" i stedet for "overlevert til annen enhet"), postkontoret hadde latt være å scanne pakken når den ble mottatt, og hentemeldingen hadde som vanlig aldri blitt sendt. Kunne endelig hente den onsdag morgen etter at den hadde ligget på postkontoret like lenge som det tok å få den fra Georgia og dit.

Og fra i går økte de portoen kraftig for å betale for logoskiftet sitt.

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
Posten er jo bare helt konge!

Sende avgårde en Musical Fidelity,og så klart med disse flinke apene i posten er den blitt skadet,og de nekter å dekke dette...
Neida,vi betaler jo ikke noe for å sende pakker,så er bare å kaste det rundt!

hva er forsikringen dems til?

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
I din egen interesse: Hvis du skal sende noe med posten (eller en annen speditør for den del), pakk gjenstanden slik at den tåler å bli sluppet i betongen fra to meters høyde og deretter bli påkjørt av en gaffeltruck. Det betyr at alt som er løst skal teipes fast, at gjenstanden ligger stødig i isopor og bobleplast inni en solid pappeske, at den pappesken ligger inni en annen pappeske med 4-5 cm isoporpeanøtter mellom, og at hele stasen er pakket inn i to-tre lag gråpapir som er teipet slik at det ikke er noen løse kanter som kan henge seg fast. Poenget med de doble eskene er å ta imot inntrengning av spisse ting før de treffer selve gjenstanden. Da kan selv en kassegitar være hel når den kommer frem, men når og hvor den kommer frem er selvsagt en helt annen historie.

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Antall liker
6
Kjøpte en Ec 4.7 for over ett halv år siden av en privat mann.

Han/eg har fremdeles ikkje fått erstatning ettersom den forsvant på ferden mellom Oslo-Bergen.
Kjipt å kaste over en månedslønn rett ut vinduet!!!!

Når det gjelder ting som har tatt skade under sending så er det veldig viktig at en tar en nøye titt på embalasjen når eg henter den på postkontoret. Vist du tar med deg hjem en pakke som viser preg til skader så "fjerner" du bevis, for du kan like gjerne ha tilført pakken skaden hjemme. Så husk å opne pakken på kontoret vist den viser tegn til skade, og ta kontakt med en annsatt..... Bare ett lite råd

Men det går som oftest bra, heldigvis....

U

Utgatt11378

Gjest
Ja ja...drog på postkontoret i dag og henta min ny/brukte Denen PMA-1500 sak i dag....pakket opp...ja ja...fronten var trykket inn og alle velgerne var flyttet til venstre...ikke var de liv i dingsen heller...svarte.
Da får vi vel et helvetes stress med posten ..."nei dette er ikke vår feil osv...! 8)
Synlige inntrykkninger og revner i eska..!
Såg av posten over dette med eskesjekk....framsida som jeg såg var hel og fin....men da blir det vel jeg som har fått et illebefinnende og vandalisert tingen for så og angre ;D
Vh

S

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.567
Torget vurderinger
96
cathrine1 skrev:
Ja ja...drog på postkontoret i dag og henta min ny/brukte Denen PMA-1500 sak i dag....pakket opp...ja ja...fronten var trykket inn og alle velgerne var flyttet til venstre...ikke var de liv i dingsen heller...svarte.
Da får vi vel et helvetes stress med posten ..."nei dette er ikke vår feil osv...! 8)
Synlige inntrykkninger og revner i eska..!
Såg av posten over dette med eskesjekk....framsida som jeg såg var hel og fin....men da blir det vel jeg som har fått et illebefinnende og vandalisert tingen for så og angre ;D
Vh

S
Dårlig pakking. Når jeg får pakker som jeg vet inneholder litt skjøre ting, pakker jeg alltid opp på postkontoret slik at jeg kan vise dem med en gang
hvis det er noen skade. Fikk en platespiller som var totalskadd en gang. Selger hadde pakket den inn løst i en tynn pappkartong. Genialt. Var intet problem å få igjen det jeg hadde betalt. Selv om de i det tilfellet kunne ha skyldt på dårlig pakking. Lite beløp dog, så kan hende det var derfor de ikke krangla.
Har aldri opplevd at ting jeg selv sender har blitt ødelagt. Det er bare å pakke ekstremt godt, så går det gjerne bra. At posten blant sine mange tusen sendinger i uka kludrer det til i ny og ne må man bare regne med. Men noen virker i overkant uheldige da...

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.442
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
sitter og venter på pakke fra USA;
pakken forlot amerikansk jord den 8 mars
fortsatt ingen aktivitet på pakkesporing
hvordan er dette mulig?
mvh
Leif

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
307
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
LMC skrev:
hvordan er dette mulig?
mvh
Leif
Hva var pakken merket med fra avsender; "return from repair"?
DET har jeg dårlig erfaring med.
Har ellers sluttet å sende til utland med posten; de er trege til å fortolle og det er svært så variabelt hvordan det håndteres.
Mye mer fornøyd med andre fraktselskaper selv om kostnaden er noe høyere........

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
343
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
LMC skrev:
hvordan er dette mulig?
mvh
Leif
Så snart den når norsk jord er dessverre alt mulig. I hvertfall om Posten får
kloa i den. Har opplevd at en pakke brukte ett døgn fra USA til Norge, og så
tre uker fra Gardermoen til Sandefjord. Og det etter diverse purringer på Posten.

Mvh
Jan

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.442
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
det er et nytt TAD be membran fra USA og det er ingen livstegn på sporing etter at det forlot amerikansk jord, så om det er i Norge eller New Zealand er ikke mulig å vite? eller?
mvh
Leif

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Det jeg har aller dårligst erfaring med er tollpliktige ekspresspakker via Posten. Det blir detektivarbeid hver fordømte gang. Ett døgn transitt fra Nowhere, USA til Gardermoen er ikke uvanlig, men deretter forsvinner forsendelsen sporløst i noen uker mens den ligger på vent eller kjøres planløst frem og tilbake mellom tettsteder i Norge. En gang viste det seg (etter mange telefoner) at en slik pakke hadde ligget på mitt lokale postkontor i nesten en uke uten at den hadde blitt scannet inn der og uten at noen melding hadde blitt sendt til meg. Teoretisk sett skulle den pakken blitt levert på døren hos meg, men der er "dream on" det eneste jeg kan si. Sporingsloggen viste forøvrig at pakken var "utlevert" til en person ved navn Ali som hadde signert for den på en postterminal et sted i Norge. Deretter hadde den jo forsvunnet ut av systemet, mens den rent fysisk hadde blitt kjørt opp og ned E6 forbi min adresse tre ganger, før den til slutt ble dumpet på postkontoret og ble liggende der. Det er da man er veldig glad når man til slutt får lov til å betale løsepengene for toll og moms pluss Postens egne gebyrer for at de har håndtert den deklarasjonsjobben for meg. :p

Mest sannsynlig har man glemt å scanne inn pakken din på Gardermoen, sånn at pakken bare ligger der inntil noen "oppdager" den om en uke eller tre. Jeg bruker bare UPS eller FedEx på pakker fra USA.

Topp Bunn