Bulter
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 18.02.2003
- Antall liker
- 3.401
Grattis! Det blir sjelden feil med PMC
Heisann, nysjerrig på om du er fornøyd med disse?Melder meg på tråden her.
5.24i har fått ca 25 timer spilletid. Imponert over hvor allsidige de er. Ikke lett å komme seg opp av godstolen å få gjort noe fornuftig
Vis vedlegget 924164
Mvh
Hjelpes.. fikk vann i munn jeg nå har selv en sugden masterclass og hører mye på samme musikk. Hvor i landet holder du til?Hei,
Jeg er igrunnen kjempefornøyd.
Veldig plasseringsvennelige, men de responderer samtidig godt på å bli flyttet ut litt på gulvet. Det kommer litt an på hva slags lyd man foretrekker.
Det beste med dem er at jeg kan spille på laveste nivå på pre’en og fremdeles ha bra bass i og lydbilde lytteposisjon. De må være utrolig lineære.
Musikken jeg spiller strekker seg fra klassisk til rock, punk og metall. Hovedvekten er rock og akustisk musikk.
Gode innspillinger er gode men dårlige innspillinger er samtidig ok og høre på - en del black metal blir for kleint til at jeg orker. De er både tilgivende og oppløste på samme tid og de har en veldig bra bunn som er dyp og tight.
Driver de i dag med en 30w Pass Labs forsterker.
Med all denne skryten har jeg samtidig lagt dem ut for salg. Det hadde vært gøy å prøvd noe lengre opp i PMC sin katalog.
Merkelig hobby dette
FlekkefjordHjelpes.. fikk vann i munn jeg nå har selv en sugden masterclass og hører mye på samme musikk. Hvor i landet holder du til?
Gratulerer! Du skal se dette blir din neste hifi-kjærlighetDa melder jeg meg inn i denne klubben.
Føler jeg litt utro mot min første hifi-kjærlighet, Sonus faber, men jeg har flere par av de.
Nå er det ett par med TWENTY5.26 (ikke "i") snart på vei.
Gratulerer med nytt hus og flott rackVis vedlegget 991963
Nytt hus overtatt igår, og det skal ikke stå på hifi-rack hvertfall.
For dere som ønsker romlig klang anbefales absolutt bøtte på hodet.
Musikk i hus, nå kan pappeskene bare våge å demotivere meg!
god helg
Jeg har tidligere hørt 24i, fact 12 signatur og en mb2 se (tror jeg den het.Gratulerer! Du skal se dette blir din neste hifi-kjærlighet
Altså, hun også verdsetter god lydBare grumpy, da har du en snill dame, hehe.
Jeg begynte det hele med å låne et par Twenty5.23 av Morten. Også kjøpte meg et par Twenty5.24, og tilslutt ble det Fact 12. Ingen høyttalere har blitt så lenge hos meg, du har mye å glede deg til
Deilig når ting klaffer og gåsehuden klikker i vinkel. GratulererHehe. Det stativgreiene er Sonus faber Olympica 1 som må vike.
De kommer på bruktmarked snart.
Det jeg gruer meg til er å gå ned i kjellerstua hvor hovedanlegget står, og det er ikke PMC der.
Enda verre vil det jo være om det melder seg ett "behov " for å bytte høyttalere der også.
Kjærringa foreslo å kjøpe enebolig og bake inn et par fact 12 signature. Det blir dyre høyttalere, men enn så lenge må jeg velge mellom å selge ungene, leie ut Kjærringa eller lytte til hennes forslag
De som er avbildet er brukt twenty5.26 så de er spilt inn.
Bassen er nydelig. Bare test sporet "a thousand kisses deep" fra skiva "In city and in forest" av "Tower of song". Det er en cover av Leonard Cohen.
Cayin cs150Gratulerer Tony
Hva spiller du på?
PMC twenty5.26i og masse forskjellige forforsterkere, en purifi basert effektforsterker, en god streamer og en platespiller.Du har 400k til rådighet og skal bygge et anlegg med PMC-høyttalere (dette er ikke meg, kun en liten selskapslek!). Hva kjøper du (nypris gjelder)?
Tenkte akkurat samme tanke i går.Veldig interessant med den nye muligheten for å gjøre twentyfive i serien aktive. Men, som hysterisk audioholiker melder det seg et spørsmål - hvor bra kan en (to) forsterker til + - 20k være? Er den rett og slett for billig. Det er selvfølgelig helt sjukt å tenke slik, når de bra folka i PMC har utviklet dette. De har jo lang erfaring med slikt. Og så et spørsmål fra en skikkelig teknodust: Hva slags forsterkerteknikk er brukt her, AB-klasse D? Spør for en venn
Det er klasse-D. Får ikke plass til noen annet.Veldig interessant med den nye muligheten for å gjøre twentyfive i serien aktive. Men, som hysterisk audioholiker melder det seg et spørsmål - hvor bra kan en (to) forsterker til + - 20k være? Er den rett og slett for billig. Det er selvfølgelig helt sjukt å tenke slik, når de bra folka i PMC har utviklet dette. De har jo lang erfaring med slikt. Og så et spørsmål fra en skikkelig teknodust: Hva slags forsterkerteknikk er brukt her, AB-klasse D? Spør for en venn. Link til bilde her:
PMC launches Twenty5i Active speaker range at the Bristol Show
An upgrade kit is also available for passive speakerswww.whathifi.com
Kan ikke være mer enig "I hear the notes, but where is the music" Enkelte ganger så virker det som at noen lytter på spec og ikke på musikken...Skjønner plass-problematikken, men er litt usikker på klasse D. Har hørt KEF ls60 noen ganger og de har ikke klart å engasjere meg. Sitter igjen med inntrykket "imponerende lyd fra så små kasser, men...." . Eller som en klok mann sa en gang: "I hear the notes, but where is the music". Så skal det selvsagt sies at PMC høyttalerne er en helt annen greie. Uansett, dette blir spennende å høre!
Det kan du enkelt finne ut av med et par test-sporEr det normalt å ha de rett frem eller mye toe-in?
Hva med avstand til sidevegger?
Vakkert oppsettFør jeg begynner å flytte rundt på disse i den relativt beskjedne plassen til rådighet (subbene er plassert der de integreres best i rommet, tror jeg), hvordan er spredningen på twenty5.26?
Er det normalt å ha de rett frem eller mye toe-in?
Hva med avstand til sidevegger?
Vis vedlegget 999921